Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

jessica5

jessica5

27-12-2009 om 02:16

De sneeuw zat


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

24-01-2010 om 18:57

Sini

Haha, het is zeker een mooi huis! Kan me herinneren dat je ooit een linkje naar foto's had geplaatst. Ik moet nog even wachten met emigreren tot mijn dochter op zichzelf woont, die wist me vanochtend te melden dat ze door de sneeuw acuut weer was teruggevallen in haar winterdepressie... Maar wie weet, daarna? Wil je het nog een paar jaar aanhouden? Dan ga ik vast een cursus Ests volgen

liora

liora

24-01-2010 om 19:10

Biene

Misschien een land kiezen met een wat vrolijkere geschiedenis?

reina

reina

25-01-2010 om 10:36

Winters

Het is hier weer helemaal winters, ik zie er nu al tegenop straks met de fiets naar het dorp te gaan, de fietspaden zijn weer spekglad. 't Is wel mooi buiten ....

Puck

Puck

02-02-2010 om 21:47

Flevopolder calling

Gisteren met 3 man onze auto's uitgegraven en de oprit schoon geveegd en vandaag is alles weggedooid, de hele 15 cm. Kom ik net thuis: sneeuwt het wederom, en niet een beetje.... nee dikke vlokken met een doorsnee van minstens een centimetertje of 5. Hoop dat het niet te lang doorsneeuwt, anders moet ik morgen weer een half uur eerder opstaan om onszelf te ontzetten.

Puck, help!

En hoe callt de polder today...?

Puck

Puck

03-02-2010 om 13:54

Genista... op dit moment

Op dit moment is het hier weer goed begaanbaar hoor, niets aan het handje. Vanmorgen was het wel glad in het dorp, maar de provinciale wegen waren goed te rijden. In Almere hebben de bussen een paar uur niet gereden maar op dit moment is het prima te doen. Lijkt wel goed te komen dus. Zal je aan het eind van de middag wel even mailen voor de actuele situatie.

Puck

Super, en ik houd het zelf natuurlijk ook in de gaten Nieuws van ter plaatse is altijd welkom! We gaan er gewoon vanuit dat het goedkomt.

Nou...

...dat viel alleszins mee, gisteren!

Rieke

Rieke

10-02-2010 om 10:07

Ook weer sneeuw

In zuid west drenthe wel te verstaan. De vlokjes worden hoe langer hoe groter hier. Sneeuwt sinds vannacht. Gister al weer volop geschaatst. Ik blijf er maar van genieten, wat moet je anders ? Kijk trouwens uit op een mooie omgeving met een grote schaats vijver tegenover ons. Beter dan dat druilerige regenweer of grauwe dagen. Vanmiddag dus weer schaatsen!

Yesyesyes

gisteren hebben ze bij gevoelstemperatuur min zoveel getraind, maar dankzij dit frisse witte laagje kan ik lekker binnen blijven vanmiddag...

Verder begint dominee Purpurescens trouwens een aardig eindje jullie richting op te schuiven, van de zomerwensers dus, want het is zo KOUD en ik wil een KACHEL in plaats van die STOMME CV en ik wil VOORJAAR!!!

Vic

Vic

10-02-2010 om 11:36

Oh bah oh bah oh bah

Hier heeft het ook weer gesneeuwd, en ik ben het zo zat. Vorige week was het een dag boven de 8 graden en was ik helemaal blij dat het de goede kant op leek te gaan. Vanaf zondag was het alweer -3, en vanmorgen was alles weer wit. Sta je weer in de kou je auto schoon te wissen en al glibberend naar school rijden, terwijl er al een week niet meer gestrooid wordt.

Biene M.

Biene M.

10-02-2010 om 11:52

Blij

Ik ben de sneeuw nog niet zat en mijn hart sprong weer op toen ik vanochtend mijn ogen opende en de kleur van het licht zag dat tussen de gordijnen door scheen.

En waar ik ook heel blij om ben is dat ik in december, puur toevallig op de dag voordat het ging sneeuwen (afspraak was in oktober al gemaakt) winterbanden heb laten plaatsen. Wat heb ik daar dit jaar ongelooflijk veel plezier van! O ja, en dat ik toch maar die laarzen met leren zolen heb geruild voor laarzen met flink profiel, daar ben ik ook al een hele tijd heel blij om. Ik heb te doen met de mensen die de sneeuw een vloek vinden, maar desondanks kan ik mijn geluk er niet mee op.

Wit

Ook hier weer helemaal wit minstens 5 cm. De sneeuw van de vorige keer was nog niet eens helemaal weg en nu ligt er weer een mooie verse laag. De ijsbaan is vanaf maandag weer dagelijks open met een prachtige laag ijs.
Het wordt vanzelf lente, voorlopig genieten wij hier van sneeuw en ijspret.

Kom maar op met die sneeuw

Wat een leuke verrassing vanochtend! Sneeuw! Nog niet genoeg om te sleeën, maar wel genoeg voor sneeuwballen. Gelukkig, de winter is nog niet voorbij, ik moet nog even wat kou bufferen (kan dat homeopatisch? Dat ik wat sneeuweffect heb als het hoogzomer en veel te warm is?)

Nasha 1st

Nasha 1st

10-02-2010 om 13:30

Bah

ook hier weer wit...toen ik vanmorgen de gordijnen opendeed, dacht ik, neeeeeee. niet weer!!

Morgen en overmorgen moet ik voor mijn werk een stuk verder reizen en ik baal dus echt van dit weer.....bleeeeeeeegh

Yta Chalne

Yta Chalne

10-02-2010 om 13:31

Homeopathisch

Als dat homeopathisch goed genoeg is dan hebben we die enorme laag sneeuw niet nodig Genista Een enkel vlokje, mits goed gepotentieerd (bij volle maan) zou voldoende zijn voor een explosieve sneeuwbeleving. En ik geloof er niet in, dus ik blijf er dan van verschoond (ik betwijfel overigens ten zeerste of jouw homeopathisch geloof sterk genoeg is voor sneeuw in de zomer...).

Lampegatter

Lampegatter

10-02-2010 om 13:51

Eindhoven nog (bjna) sneeuwvrij

en ik hoop dat dit zo blijft! Ik vind vorst prima, maar sneeuw is enkel hinderlijk. Bovendien kan ik dan niet buiten tennissen. We hebben "all-weather" banen, maar met sneeuw stuiteren de ballen niet al te best (en mag je ueberhaubt de baan niet op).
Hier was de oude sneeuw afgelopen donderdag al helemaal weg.

Fraz

Fraz

10-02-2010 om 14:41

Wel weer sneeuw

afgelopen weekend helemaal sneeuwvrij en kon men weer voetballen maar was zoon vrij. Zul je zien dat aankomend weekend weer alles afgelast is. Nouja het ziet er weer mooi uit maar heb het wel een beetje gehad momenteel.

reina

reina

10-02-2010 om 14:41

Weer

Op het moment slaat er (hier in de Flevopolder) van alles tegen de ramen, het is wit en ook heel koud, denk ik. Niet erg als ik nu lekker bij de verwarming kon blijven zitten, maar ik moet straks nog naar huis.... ( zit even te pauzeren), dat wordt een koude wandeling.... Ik hoop alsjeblieft niet dat het weer glad gaat worden, m'n rug, heup etc. kunnen niet veel meer hebben!

Ach yta

Als het van ons beider homeopatisch geloof moet komen, dan worden de zomers alleen maar warmer, vrees ik. Vooral bij volle maan zweet je dan de tent uit...

Lynna

Lynna

10-02-2010 om 19:12

Leuk en wolfheze (vraag!)

Vanmiddag was ik heel blij met de sneeuw, heb een geweldige wandeling in duin gemaakt met mijn date. Niet zozeer romantisch, maar wel erg mooi. Genoten.
Maar morgen moet ik hiervandaan naar Wolfheze (vanaf de kust). Ik twijfel heel erg of dat nou wel moet doen. Hoe is het in het oosten?

Merel78

Merel78

10-02-2010 om 22:50

Sneeuw in het oosten

ik woon denk ik 20 minuten vanaf wolfheze (nog verder naar het oosten). Hier bij ons ligt wel sneeuw, het is niet heel erg veel volgens mij, maar wel een wit laagje. Een avond bij ons met een gastspreker is vanavond afgelast in verband met de sneeuw. Ik weet overigens niet waar die gastspreker vandaan kwam. Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoeveel er vannacht nog bij gaat komen en hoe vroeg je weg moet en zo. Tot nog toe is het altijd zo geweest dat er pak em beet tussen Ede en de Duitse grens relatief wat minder lag dan bijv. in N-Holland /het westen. Achterhoek lag wel weer meer. Maar mijn man heeft 2 weken terug een afspraak in het westen afgezegd omdat er veel sneeuw zou komen (en ook kwam) en dat veel meer was daar dan hier. Volgens mij heb je naar Wolfheze wel redelijke hoofdwegen te pakken, dat zal ook schelen.
Ik kan niet voor jou bepalen of je het wel of niet moet doen, ik zou het liefst zo min mogelijk met de auto de weg op gaan in al die sneeuw...(maar goed, ben al die sneeuw dan ook wel zat, eerlijk gezegd, hoe prachtig het er ook uitziet )

groetjes, Merel (en succes als je gaat, hopelijk valt het mee!)

Maar genista

... dat is toch heel simpel? Of ben je dat rode bekertje vergeten in het maanlicht. Dat zou ik ook eens proberen met sneeuw, wie weet helpt het

Kaaskopje

Kaaskopje

11-02-2010 om 02:07

Fraz

Ik vind de sneeuw nog steeds erg mooi, maar mijn dochter zal inderdaad ook wéér niet kunnen voetballen zaterdag.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-02-2010 om 02:09

Cobi

Grappig, ik heb letterlijk een vreugdedansje gemaakt omdat de dagen langer worden. Ik leef altijd enorm naar 21 december toe.

Bastet

Bastet

11-02-2010 om 07:18

Haha siberie

Dat dacht ik dus ook,toen ik een half uur stond te wachten op een tram,omdat hier wel drie cm. sneeuw lag....alsof je in het hoge noorden woont met 50 cm sneeuw.
Enniewee,ik snak naar de lente maar hey, de meeste elfstdentochten zijn volgens mij verreden in februari....
Bastet

Siberië

Ligt hemelsbreed vanaf mijn huis 3 km hier vandaan Ik begin het deze winter echt te geloven.

Sibibberië

Natuurlijk geeft sneeuw ook wel overlast, bij ons net zo goed. Maar mèn, zoveel sneeuw hebben we in geen jaren gehad. Met gemopper erop gaat dat spul toch ook niet weg, dus focus ik me maar op het leuke ervan. Over twee weken is het misschien helemaal weg en moeten we er weer jaren op wachten.
Ik buffer Sibibberië

Brianna F

Brianna F

11-02-2010 om 07:59

Silone

Ik woon op 1 km afstand van Siberie, zou wel toevallig zijn als het dezelfde buurtschap is.

Dichtbevolkt dat siberië

de mijne ligt in zuid-west Drenthe. Ik heb even gekeken op google maps. Daar geeft hij het aan als een paar straten, maar het is echt een buurtschap inclusief plaatsnaambordje vziw.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.