Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

jessica5

jessica5

27-12-2009 om 02:16

De sneeuw zat


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

11-02-2010 om 09:17

Genista, mee eens

Ik ben het helemaal met je eens: van mopperen en gezucht smelt de sneeuw niet weg. Ik blijf het overigens nog steeds een mooi gezicht vinden en dat ik 2x per dag mijn straatje moet vegen om de stuifsneeuw weg te krijgen, ach dat nemen we maar voor lief. Krijg je het in ieder geval weer warm van....

Heerlijk

Ik vind het nog steeds heerlijk, en ik geniet van de sneeuw. Vanochtend 10 km over ijswegen gefietst en 7 km over een geveegd en bestooid fietspad. En mijn paadje wil ik ook wel schoonscheppen, maar dat wordt morgen pas...

reina

reina

11-02-2010 om 11:44

Mooi, da's waar

Ik vind het echt mooi, maar inmiddels wordt lopen, staan etc steeds pijnlijker, ook nu ik zit doet alles pijn, dus ik heb het echt zo vreselijk met die sneeuw en vooral gladheid gehad!!! Van mij mag het keihard gaan vriezen, als het maar niet glad meer is buiten en we weer gewoon, zonder geglibber kunnen lopen. Ik hoop op een bloedhete zomer, daar gedij ik het beste bij

Lucretia Martina

Lucretia Martina

11-02-2010 om 14:09

Lieve mensen

IK heb zojuist een uur in de kou gestaan om te kijken hoe kleine kinderen hun zelf gemaakte carnavals wagentjes door de sneeuw aan het ploeteren waren. Ik had het afgelast hoor, maar nee dat kon natuurlijk niet. Want die kinderen zijn weken bezig met een wagentje te maken en die willen daar mee rijden, of er nu sneeuw ligt of geen sneeuw ligt.
Mijn omaatje zei altijd: Als er in nederland sneeuw ligt in februari, kan je daar beter niet met je blote billen in zitten.

ayo!

Brianna F

Brianna F

11-02-2010 om 14:31

Lucretia/silone

Een hele wijze vrouw, die oma van jou
Morgen mag ik naar de kinderoptocht gaan kijken, maar ik weet wel zeker dat ik al mijn warme kleren inclusief thermo ondergoed in de strijd gooi.
P.s. Ons Siberie ligt in Nrd-Limburg.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-02-2010 om 14:35

Bibberdebibber

Gister op het perron, trein een kwartier te laat, kreeg ik bijna ijssterren op mijn bril, brrrr... En toch hou ik hier wel van. Liever deze ´Siberische´ kou dan 5 graden met regen.

Brianna F

Brianna F

11-02-2010 om 16:37

Nou

Ik vind het hier op dit moment met -2 en die gure wind die overal doorheen blaast, kouder dan vorige week in Lapland met -23. heerlijke droge kou en geen wind daar.

reina

reina

11-02-2010 om 17:05

Lucretia

Dat omatje van jou had heel erg gelijk, zelfs met spijkerbroekbillen vind ik het in de sneeuw nog heel koud

Fraz

Fraz

11-02-2010 om 18:57

Kaaskopje

idd knvb heeft weer alles afgelast. Ze hebben nu wel een oefenpartijtje geregeld maar of dat door gaat is de vraag.

Tirza G.

Tirza G.

14-02-2010 om 11:27

Toch wel bijzonder

Met kerst lag er sneeuw en nu met Valentijnsdag ligt er sneeuw. Ik kan me niet heugen dat dat ooit eerder geweest is.

Tirza

Nasha 1st

Nasha 1st

14-02-2010 om 12:05

En ik hoop

dat het voorlopig ook de laatste keer is....heb er tabak van....morgen ws weer ellenlange files voor ik op mijn werk ben....Heb er genoeg van!

Biene M.

Biene M.

14-02-2010 om 12:08

Ach

April doet wat hij wil, dus misschien met Pasen ook nog wel sneeuw! Als het met Koninginnedag maar wat warmer is.

Nasha 1st

Nasha 1st

14-02-2010 om 12:33

maart roert zijn staart, aprilletje zoet geeft ook nog weleens een witte hoed....blablabla....ik ken de gezegdes....maar dat wil niet zeggen dat het ook MOET gebeuren (mijn ouders zijn lang geleden in MAART getrouwd en toen lag er een halve meter sneeuw.....)

Kiki

Kiki

14-02-2010 om 13:30

Fijn nasha, wat een oppepper

brrr, ik moet er niet aan denken, sneeuw tot maart.

Pokkeweer, het moet gewoon snel smelten

Kaaskopje

Kaaskopje

14-02-2010 om 14:45

Sneeuw in maart

In de afgelopen jaren lag er 2 keer sneeuw in maart. Mijn dochter is dan jarig vandaar mijn olifantengeheugen

Ik trok vanmorgen het gordijn open en riep "Wat zie ik nou.. het is wít!" Als je net doet of het voor het eerst is blijft het leuk misschien, maar mijn toon was voor ik het wist toch redelijk ontzet. Maar in het kader van 'bijzonder' vind ik het wel leuk dat we deze winter ook écht winter hebben gehad in plaats van een verlengde herfst met wind, regen en te hoge temperaturen om hoe dan ook lol van het seizoen te hebben.

Nasha 1st

Nasha 1st

14-02-2010 om 15:00

Daar heb ik

dan ook geen moeite mee....in december....maar dan moet het gewoon klaar zijn! Dan gaan we over in Lente, daarna Zomer en een warme Herfst en dan mag het in december weer een maandje koud zijn en sneeuwvlokjes dwarrelend! En dan beginnen we weer van voor af aan....

bibi63

bibi63

14-02-2010 om 15:20

Het fijne is....

....dat we ons nu NOG meer op de lente verheugen. Dus of het nu nog 1, 2 of 3 weken ijskoud is, de lente komt eraan! (echt waar....)
Groetjes,
Bibi

Kaaskopje

Kaaskopje

14-02-2010 om 15:22

Nou ja

een troost: als ik de voorspellingen mag geloven gaat de temperatuur in de loop van de week iets omhoog. Ook 's nachts.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-02-2010 om 15:23

Nieuwsgierig

Zou de reisbranche hier nou vruchten van geplukt hebben? Zouden mensen dus gretiger warme bestemmingen gekozen hebben vergeleken met zachtere winters?

reina

reina

14-02-2010 om 17:39

Met pasen

Ja, ik was ooit met een vriendin met Pasen in een hotel in Zeeland, ipv terrasjes pakken zaten we in de sneeuw, echt blij werden we er niet van Mijn man is 1 maart jarig, we hebben inderdaad meerdere verjaardagebn gevierd terwijk er sneeuw en/of ijs lag. Gelukkig ben ik morgen vrij, hoef ik niet weer al glibberend in de vroege ochtend naar de bus te glijden....

Nog steeds liever

vrieskou en sneeuw, dan gierende wind en stortbuien, ik blijf het mooi vinden!! (al heb ik het soms ook wel bitter kouhouhoudddd)

Schaatsen

toch blijf ik het heerlijk vinden dat je telkens even naar de ijsbaan kan. Wat mij betreft valt er geen sneeuw meer, maar blijft het in elk geval nog twee weken vriezen. Zo leuk voor de voorjaarsvakantie. Helaas, ik hoop dat het tot en met woensdag kan....daarna gaat het volgens mij overdag te veel dooien. Jammer, hoor.

groetjes van Purk

Petr@

Petr@

14-02-2010 om 21:46

Ook nog steeds genieten

maar dan vooral als ik bij de houtkachel zit en nog een blok op het vuur gooi en er dan lekker warm bij zit als het buiten sneeuwt...
Hier in de buurt geen ijsbaan, dat vind ik dan wel jammer. Na al die schaatslessen op de kunstbaan wil ik nu wel eens "the real thing"!

Petr@

Petr@

14-02-2010 om 21:46

Ook nog steeds genieten

maar dan vooral als ik bij de houtkachel zit en nog een blok op het vuur gooi en er dan lekker warm bij zit als het buiten sneeuwt...
Hier in de buurt geen ijsbaan, dat vind ik dan wel jammer. Na al die schaatslessen op de kunstbaan wil ik nu wel eens "the real thing"!

joer

joer

14-02-2010 om 22:04

Heel erg genieten

Hier geen schaatsliefhebbers maar wel sneeuwliefhebbers.

Vandaag tijdens een sneeuw bui(tje) lekker naar buiten gegaan en een wandeling gemaakt.

Ik kan echt genieten en helemaal blij worden van die witte wereld en die vallende sneeuwvlokken!

Van mij mag het nog wel even doorgaan.

Lynna

Lynna

15-02-2010 om 06:28

Mooi en lastig

Ik heb al een aantal keren een romantische wandeling in de sneeuw gemaakt met mijn date. Die knisperende sneeuw onder mijn voeten vind ik geweldig, ook als ik gewoon alleen met de honden wandel. Maar ik wil wel graag dat de wegen vrij zijn als ik naar mijn werk ga!

Puck

Puck

15-02-2010 om 09:58

Petr@

Dan wordt het toch naar het hoge noorden komen. De ijsbaan bij ons in eht dorp is nog gewoon open. En is FlevOnIce dan niets voor je. Het is weliswaar een kunstijsbaan, maar wel 5 km lang en buiten en volgens de "kenners" schijnt het er goed schaatsen te zijn.

Aprilsneeuw

Wij zijn eind april getrouwd en een week vóór onze trouwdag sneeuwde het ook En in de tijd dat we nog elders in Europa woonden, hebben we ook wel eens sneeuw in mei gehad. Dat was even wat minder, omdat we die dag een huurmotor hadden...
(hier vanochtend weer gejuich bij het zien van de verse sneeuw, gisteravond was ik alleen wat minder blij toen ik opzij van een bol wegdek wegschoof - gelukkig zonder schade toch weggekomen. En een carnavalsoptocht met sneeuw heeft ook wel wat; het was niet de eerste keer dat we "eco-confetti" hadden )

Wilma

Wilma

15-02-2010 om 19:25

Hier sneeuwt 't maar door ...

en ik ben 't helemaal zat. Heb zelfs gister van die lelijke nep-uggs-laarzen gekocht, om maar warme voeten te hebben (had staan blauwbekken in de sneeuw bij de carnavalsoptocht).
Er ligt hier echt een dikke tien centimeter en 't miezersneeuwt (?) maar door ...

Oh ja, "hier" is Zuid-Limburg.

Groetjes,
Wilma

Ik bedacht me net....

...dat ik vanaf maandag 2 januari aan het hardlopen ben. 3 keer in de week. Ik heb nog geen enkele keer gelopen met temperaturen boven 0. Toch wel heel bijzonder.

Ingrid (en kkkkkoud dat het hier weer was de laatste dagen! Ik hou van een open slaapkamerraam, maar heb mijn thermische ondrgoed nu ook maar tot tot pyjama gebombardeerd....)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.