Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Berber.

Berber.

05-11-2009 om 09:30

Dexter?

Ik zag dat ze vanaf zondag Dexter uit gaan zenden. Moet ik dat zien? En waarom (niet)?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

05-11-2009 om 10:10

Misschien moet je even heel hard Margje! roepen, dan krijg je vast een stuk of tig heel goede redenen waarom je moet kijken.
Alvast een voorschot in trefwoorden: onderkoelde humor, moreel verwarrend, cliffhangers galore, mooi gemaakt, goed geacteerd, zeer onderhoudend.
Of struin het archief even af voor een van Margjes lofzangen. Ze heeft gelijk.

krin

krin

05-11-2009 om 11:51

Dat kan harder!

Kijk hier maar even: http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/FRshowpost.cgi?template=4&actueel=0&usrkey=78002135702201180206&archief=1&zoek=dexter&thread=142458&forumsel=33&forum=33&post=2281231
Jij was de Mad Men liefhebber, toch? Dit is best iets heel anders, maar wel even mooi gemaakt. En erg spannend. Dus ja, ga vooral kijken. Al lijkt het me erg moeilijk om steeds een week op een nieuwe aflevering te moeten wachten, dus eigenlijk zeg ik: kopen!

Bastet

Bastet

05-11-2009 om 18:52

Geen zorgen berber

vanaf zondag 8 november komt er elf dagen achter elkaar dexter,seizoen 1.
Groetjes,Bastet

margje van dijk

margje van dijk

05-11-2009 om 19:25

Wat hoort mijn oor?

Nou, ja, goed, ik heb de hele dag niet ingelogd en dan zie je dat alle dingen zich vanzelf wel oplossen.

Dus ja, Berber, je moét kijken. Alles achter elkaar. En dan wil je meteen serie 2 ook kijken omdat je niet gelooft dat ze dat nog een keer kunnen. En dan kunnen ze het nog een keer.

Ik smacht nog altijd naar serie 3, maar die zou dan ook wel eens op TV kunnen komen...? Yesssss!

Margje

Tirza G.

Tirza G.

05-11-2009 om 20:03

Nou

Dan ga ik het ook maar eens proberen.

Tirza

margje van dijk

margje van dijk

05-11-2009 om 20:14

Berber en tirza

Dexter is maar heel weinig, helaas. Het zijn maar 2 series. Het verschil met de andere favoriete series (Sopranos, Six Feet Under, ...) is dat Dexter echt één lang verhaal is. Je hebt niet, zoals met Sopranos, dat de basis zo´n beetje gegeven is en dat daar elke keer een afgeronde aflevering op gebouwd wordt, waar natuurlijk vervolgverhaalelementen in zitten maar wat iedere keer toch een min of meer afgerond geheel is. Datzelfde geldt voor SFU. Met Dexter heb je dat niet, je hangt elke keer aan het eind van een aflevering hijgend voor je DVD-speler om gauw de volgende aflevering te starten. Je bent er dus zó doorheen, qua prijs-plezier-verhouding is het dus géén goede investering (als je de definitie plezier=tijd hanteert) want je houdt het geen week uit met Dexter.

En Tirza, wat is jouw track record qua series? Ben wel benieuwd waar jij naar kijkt.

Trouwens, Berber, wij hebben serie 2 van The Wire uit en we zijn er ook aardig aan verslaafd. Helaas gewoon absoluut te druk om veel te kijken, maar het is heerlijk om weer in zo'n geweldige serie te zitten. Misschien beginnen we vanavond wel aan serie 3, het is pas kwart over 8 en we zijn allebei al thuis!

Margje

margje van dijk

margje van dijk

05-11-2009 om 20:16

Ps wat zeg ik nou

Het zijn niet maar 2 series, maar het waren maar 2 series die ik op DVD kon krijgen. Er zijn inmiddels 4 series dacht ik. Ik heb Dexter een keer bij de BBC bij David Letterman gezien en daarin zei hij dat, dat ze met 4 aan het opnemen waren en dat de schrijvers met 5 bezig waren. Dus het belooft nog wel wat, maar ik vind het wel balen dat ik nog altijd niet serie 3 kan krijgen

krin

krin

05-11-2009 om 20:28

En nu maar hopen

dat het Berber na al dit enthousiasme niet tegenvalt.
Wij kijken nu naar Generation Kill, van de schrijvers van The Wire. Over de Irakoorlog (de tweede). Huiveringwekkend, wat daar weer aan incompetente legeropperhoofden rondbanjert. Een eng inkijkje in hoe zo'n moderne oorlog in zijn werk gaat. Ik hoop dat het in het echt niet zo erg is als het lijkt, maar ik vrees dat het nog erger is.

Katja

Katja

05-11-2009 om 20:32

Dexter jaaaaaaaaaaaaaa!

Ben ook mega verslaafd! Heb serie 1 ademloos uitgekeken (En ik ben ECHT een verwende kijker) en heb gelukkig serie 2 hier liggen, ga er zo aan beginnen. Ken iemand die serie 1 t/m 4 heeft dus.... )
Dus Margje, hier nog een die hard fan. Zoals hij eet! Die kop af en toe als iemand iets grappigs zegt! Die vriendin van 'm ! Hilarisch! En spannend, het is helemaal super. Een vriendin van me leende serie 1 en is vervolgens 2 dgn van de aardbodem verdwenen haha.

Dexter is HOT!
Katja

Trix

Trix

05-11-2009 om 20:52

Dexter third season

Kijk hier eens...
http://www.play.com/DVD/Region_1/4-/10164971/Dexter-Complete-Season-3/Product.html?ptsl=1&ob=Price&fb=0
Alleen even je DVD-speler regiovrij maken, maar dat is zo gepiept, en dan kun je genieten van het derde seizoen.
Have fun!

margje van dijk

margje van dijk

05-11-2009 om 22:42

Lol trix

"Alleen even je DVD-speler regiovrij maken, maar dat is zo gepiept"

-- en nou niet van die enge dingen zeggen, he

Nee, ik verwacht dat hij voor de kerst echt wel te krijgen is, ook bij de gewone aanbieders voor region 2....

Intussen vermaak ik me nog wel even met The Wire.

En ja, een overkill dreigt nu wel voor Berber, maar volgens mij kan ze daar wel tegen.

Margje

Tirza G.

Tirza G.

05-11-2009 om 23:03

Oef

Goeie vraag Margje, ik heb geen track-record qua series. Ik ben een slechte TVkijker, het kan me nooit lang boeien, ik heb een groot vermogen mij te ergeren Ik ben de enige hier in huis die de TV uít zet, de rest zet hem alleen maar áán. Wat ik kijk, kijk ik met de kinderen mee. Zo ben ik (sinds dochter is uitverhuisd) eindelijk verlost van de series Made en SweetSixteen op MTV en van briljante programma's als "Next Top Model". Alhoewel ik een zwak heb ontwikkeld voor Tyra Banks
Even denken. Met zoon kijk ik nu naar NCIS (hij kijkt voor de gadgets, ik voor de hoofdrolspeler die ik nog ken van heel vroeger uit een ziekenhuisserie), naar Criminal Minds (zoon overweegt psychologie te gaan studeren), naar Castle en naar Missing Without A Trace.
Ik heb een poosje een tik gehad voor Engelse detectives, maar die ben ik inmiddels zat, evenals House en al die meidenseries zoals Grey's Anatomy (o ja, die hoef ik ook niet meer te kijken sinds dochter de deur uit is), House en ER. Na een keer of wat is het altijd zo voorspélbaar.
Verder kijk ik wel eens op een verveeld moment naar DrPhil, Oprah en King of Queens. De hoofdrolspeler is sprekend mijn favo-neef De Sopranos kon mij ook niet boeien, de enige serie die ik zelf nog wel volg is Spooks. O, en ik vond BlueMurder leuk, vanwege de hoofdrolspeelster. Dát heb ik dan weer wel, ik vind sommige spelers leuk en daar kijk ik dan series van. Zo ben ik waus geweest van Penelope Keith en ook Zoe Wanamaker word ik erg blij van. Felicity Kendall heeft ook wel wat
Maar goed, ik laat mij verrassen.

Tirza

Sascha2

Sascha2

05-11-2009 om 23:13

Ja maar zeg...

op welk net wordt Dexter uitgzonden? Ben toch wel erg nieuwsgierig geworden!

Jakiro

Jakiro

05-11-2009 om 23:40

Cuktuurbarbaar

Ik dacht toch echt al die tijd dat jullie het over die "oude" tekenfilmserie hadden met Dexter daarin; Dexter's Laboratory.....van cartoon network.

http://www.vinden.nl/?q=dexter +cartoon&where=image

Ik geloof dat ik toch wat gemist heb.
Jakiro

Biene M.

Biene M.

06-11-2009 om 07:21

Sascha

Overmorgen, Nederland 3 22.25 u (tot 00.05 u!)

Geweldige serie, denk dat we binnenkort aan het vierde seizoen beginnen (als we klaar zijn met seizoen 2 van Mad Men).

margje van dijk

margje van dijk

06-11-2009 om 11:23

Cold feet feestjes

Haha, Berber, het is bijna exact mijn rijtje, wat je opnoemt. De tweede helft dan, want ik heb nooit Lost, 24, Nip/tuck of Mad men gekeken.

Tirza, van jouw rijtje ken ik hoegenaamd niets, behalve de Britse detectives en House (zelfs Greys Anatomy nooit gekeken), maar dat zal wel komen omdat ik nog geen pubers in huis heb. (Mijn kinderen kijken bijna nooit TV en als ze kijken zappen ze altijd naar Boomerang....).

House vind ik trouwens niet zo heel goed. Ja, de eerste paar keer sta je even te kijken van hem als type (terwijl je nog met hem in Blackadder in je hoofd zit), maar daarna vind ik het allemaal meer van hetzelfde. En redelijk lachwekkende scenarios. Hoewel het soms wel even lekker wegkijkt als je even op de bank wilt hangen.

Datzelfde heb ik met de Britse detectives. Ik ben er ook inmiddels een beetje moe van, maar vooral op vrijdag of zaterdag rond middernacht, als ik moe ben maar te lui om naar bed te gaan, ben ik nog altijd vatbaar om me lekker in een Inspector Morse te laten rollen of zoiets. Steeds vaker heb ik 'm dan trouwens al een keer gezien.

Maar waar ik voor post: Cold Feet! Dat roept bij mij hele oude herinneringen op. Cold Feet is de eerste DVD die ik heb besteld, destijds. Ik vond het toen nog doodeng. Bij amazon.co.uk, en ik heb er wel drie weken over nagedacht of ik het echt zou doen. Ik overlegde met vriendinnen of ik nou zo gek zou zijn om notabene veel geld neer te leggen voor DVD's, wie doet dat nou. Maar ja, ik vond die serie zo leuk. Dus al mijn vriendinnen zeiden: Doen! En dan komen we allemaal kijken!

En zo geschiedde. Elke week of elke twee weken belegden we een Cold Feet feestje, bij mij thuis, want ik was de enige met kinderen (die toen nog heel klein waren). Het moet wel 10 jaar geleden zijn of zo. Drie, vier, vijf vriendinnen met of zonder parter bij ons thuis op de bank en dan gingen we minstens 3 afleveringen achter elkaar kijken. Het was zonder ondertiteling dus we moesten goed in dat Manchester-Engels accent komen.

Dat waren nog eens tijden Tegenwoordig tel ik zonder blikken of blozen 60 of 100 euro neer voor een serie, whatever it takes, en ik kijk nog asociaal alleen maar met mijn man en verder niemand. Dat is overigens gekomen omdat al mijn vriendinnen, de een na de ander, zelf kinderen begonnen te krijgen, en volgens mij namen ze die in het begin nog mee maar op een gegeven moment ging het niet meer.

Wel lenen we elkaar nog altijd onze DVD's aan elkaar uit, dus iedereen doet het, maar nu is het dus voor ons alleen een 'lekker samen met mijn man'-activiteit geworden en niet langer met ons allen tegelijk.

Margje

Katja

Katja

06-11-2009 om 11:59

Gister dexter seizoen 2 aangezet..

.. en meteen weer 2 afl gekeken, oh wat is het spannend/grappig/origineel etc. Die M Hall moeten ze een emmy geven of zoiets. I luv it en ben stiekem ook erg gek op z'n zus. Lekker maf wijf.
Heeeeeeeeerlijk!
Ga ook serie 3 en 4 bij m'n mannetje bestellen voor weinig... )

Katja

Rieke

Rieke

06-11-2009 om 14:59

Even een vraag

Welk seizoen komt hier op tv??
Ik zag trouwens in de tv gids dat ie elke dag erop is volgende week...dat jullie het weten...

Katja

Katja

07-11-2009 om 11:17

Tops, en de rest...

.. bloederiger dan Dexter wordt het niet hoor, be warned!
Maar ik kan er wel naar kijken omdat het nogal... terloops gebracht wordt, net als bij Tarantino soms. Vind ik wel vermakelijk. (hm, zou ik ook een sick mind hebben? )
Overigens komt serie 1 hier op tv.
Katja

margje van dijk

margje van dijk

07-11-2009 om 18:20

Bloederig

Ja, Dexter is bloederig. Daar gaat het namelijk over. Dexter werkt bij Moordzaken en is expert in bloed. Hij kan aan een spoor van bloedspetters precies zeggen wat/waar/hoe de moord gepleegd is.

Dus je moet je wel even ergens overheen zetten. Toen ik de eerste aflevering keek schrok ik me dood en ik verkondigde mijn echtgenoot dat ik hier echt niet naar ging kijken.

Maar ik heb toch doorgezet, en geloof me, na een paar afleveringen word je helemaal gegrepen door het verhaal en deert al dat bloed je niet meer.

Margje

krin

krin

07-11-2009 om 20:44

Wel bloederig

maar niet vies. Functioneel bloederig, als het ware. Ik kan niet veel hebben (voor mij echt geen Tarantino bijvoorbeeld, dat gratuite gebeuk vind ik vreselijk), maar Dexter gaat prima.

margje van dijk

margje van dijk

08-11-2009 om 23:24

Jammer

Jammer Tops, maar ik begrijp dat prima. Na (tijdens) aflevering 1 was ik ook zo

Het komt langzaam op gang. Het is typisch een pilot: alle elementen moeten er al in zitten. De schrijvers / producers weten zelf nog niet wat gaat aanslaan en wat niet. Tenminste, dat denk ik, want altijd zijn pilots een beetje anders dan de rest.

Maar goed, wat ik maar wou zeggen: nog een paar afleveringen, dan zit je er echt goed in en wil je niets meer missen.

En dat bloederige? Ach, de acteur die Dexter speelt heeft een keer bij David Letterman heel overtuigend verteld dat het gewoon allemaal plastic en siliconen was, al die lichamen, en dat hou ik mezelf maar voor als er weer iets engs in beeld komt.

Margje

Jakiro

Jakiro

09-11-2009 om 00:40

Jaja...

Cultuurbarbaar als ik ben, heb ik gekeken.
En nee, ik kijk niet nog een keer. Ik vind het geen leuke serie.
Te veel hoor je hem denken en dat vind ik echt irritant. Bovendien vind ik het allemaal erg goedkoop overkomen (iemand die net na een aantal uren geopereerd te zijn aan haar buik, een slokje drinken mag uit een kan ????)
Nee, niet mijn idee voor een goede serie (sorry Margje)
Jakiro

rosa

rosa

09-11-2009 om 08:07

Het is

wel weer eens iets heel anders.. Ik vond het voorlopig leuk. Alleen deel 1 gezien, ga zo tijdens het ontbijt deel 2 afkijken.

Kijkt een van jullie ook naar Spooks, op de BBC? Dat vind ik echt de allerbeste serie: actuele thema's, vreselijk spannend, geweldig geacteerd. Er zijn al meerdere hoofdpersonen in de serie doodgegaan - dat maakt het heel spannend natuurlijk, niets is zeker, en ze worden ook weer vervangen door goede andere spelers zodat je niet afhaakt.

rosa

Ja spooks!! (en dexter)

Bij toeval kwam ik op Spooks... echt waanzinnig spannend, ook ingewikkeld zo laat op de avond: wie spionneert nu wie?? Maar spooks is nu afgelopen, niet?

Dexter vond ik wel aardig, maar waarschijnlijk waren mijn verwachtingen na alle lof hier in dit draadje erg hoog gespannen, want heel erg geweldig vond ik het nu ook niet. Vanavond nog een keer proberen... Ik kan me gewoon niet voorstellen dat geen enkele link van de moorden die Dexter pleegt, naar hem wijst; gezien de bloemonsters heeft hij al heel wat slachtoffers gemaakt, maar hij wordt nog steeds niet verdacht.. Maar goed, ik kijk nog verder...

rosa

rosa

09-11-2009 om 11:16

Hortencia

Een nieuwe serie van Spooks is vorige week begonnen, woensdagavond om 22.00 uur, BBC1. Het was weer genieten.
Als ik je bij moet praten hoor ik het wel.

rosa

Roosje Katoen

Roosje Katoen

12-11-2009 om 16:59

Hmm

Gister de pilotaflevering van Dexter gekeken en ik vond het op zich wel boeiend, maar ook wel vreemd Blijft het zo of wordt het spannender de volgende afleveringen? Tot nu toe vind ik het wel ok maar niet zo geweldig als ik op basis van jullie berichten had verwacht.

margje van dijk

margje van dijk

13-11-2009 om 10:25

Ik ben geloof ik nu zo'n beetje de enige enthousiasteling, op (wie was het) na. Hm. Dat geeft toch te denken

Roosje, het wordt sterker. Echt. In de eerste afleveringen zoeken ze nog even naar de juiste focus zeg maar. Je raakt echt 'hooked' na een paar afleveringen.

Tenminste.... IK wel.

Margje

Tihama

Tihama

13-11-2009 om 10:46

Lol

Vanwege dit draadje heb ik een paar afleveringen gedownd. Ik verwachtte dat ik na aflevering 1 zo door zou vliegen naar 2. Nou, de waarheid is dat ik het niet heb kunnen opbrengen om de pilot uit te kijken. Beslist mooi gemaakt, maar ik moest alleen maar denken aan judge Wargrave uit And Then There Were None van Agatha Christie.

Voor mij dus geen Dexter meer

Tihama

Ik durf niet

Jammer, want ik heb enorm genoten van SFU en in de Volkskrant werd ook zéér waarderend gesproken over zowel boek als serie. Maar na het voorstukje en wat ik hier lees, durf ik niet meer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.