Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Berber.

Berber.

05-11-2009 om 09:30

Dexter?

Ik zag dat ze vanaf zondag Dexter uit gaan zenden. Moet ik dat zien? En waarom (niet)?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Starry Night

Starry Night

13-11-2009 om 11:01

Tihama

"maar ik moest alleen maar denken aan judge Wargrave uit And Then There Were None van Agatha Christie."
Mamamamamamamaaaar.... dat gegeven was toch helemaal geweldig!?!? Het was mijn allereerste Christie en ik viel bijna van mijn stoel toen ik bij de plot aanlandde, herinner ik me

margje van dijk

margje van dijk

13-11-2009 om 11:01

Oef

Ik ben echt een weirdo, het is een feit

Hebben jullie dan ook geen Sopranos gekeken? Misschien was ik daardoor al zo murw dat ik Dexter makkelijk aan kon.

Margje

krin

krin

13-11-2009 om 11:07

Ach gos, margje

Misschien zijn wij (ja, ik was het) afgestompte weirdo's. Of zij zijn allemaal watjes. Nachtmerries van Derrick, tsssss...
Ik moest het ook twee afleveringen aankijken; het stuitte me enigszins tegen de borst dat er zo luchtig werd omgesprongen met gruwelijke moordpartijen - maar uiteindelijk is al dat gemoord (?) slechts vermakelijk decor.
Ai. Dus toch een afgestompte weirdo. Na ja, moet dan maar.

margje van dijk

margje van dijk

13-11-2009 om 11:10

Zoiets als tarantino

Toen ik voor het eerst Pulp Fiction keek dacht ik ook dat dit het gruwelijkste was wat ooit voor hoogwaardige film verkocht was.

Maar na een tijdje beschouw je Pulp Fiction als een soort geacteerd stripverhaal. Het gaat helemaal niet om die gruwelijkheden, die worden bijna karikaturaal uitgebeeld om te benadrukken dat dat niet 'the point' is.

Hetzelfde geldt wat mij betreft voor Dexter. Inderdaad, krin, na een paar afleveringen is het nog 'slechts vermakelijk decor'.

Margje (afgestompt laagbegaafd)

krin

krin

13-11-2009 om 11:17

Oeps

Ha, dan ben je nog afgestompter dan ik. Want Tarantino krijg ik nou weer niet binnen. Ik heb daar nooit een ander "point" in kunnen ontdekken dan gratuit geweld, en dat trek ik dan weer niet.
Overigens heb ik me nog niet gewaagd aan een heup-taillesommetje. Ben wel vaag peervormig, dus er is nog hoop.

Sancy

Sancy

13-11-2009 om 11:20

Margje

Lang niet alles gevolgd in deze draad, maar ik zie nu de naam Tarantino staan dus nu vind ik het interessant worden Pulp Fiction vind ik gaaf. Zou Dexter dan ook wat voor me zijn misschien? SFU en Sopranos heb ik volkomen langs me heen laten glijden moet ik zeggen, die 2 uur per week dat ik tv kijk gaan voornamelijk op aan Grey's Anatomy en House. Wat vind jij dan van Kill Bill?
Sancy (highly intelligent social deviant)

Biene M.

Biene M.

13-11-2009 om 11:29

Nou...

Wij keken altijd Star Trek (zo, dat is eruit).

En toen dat afgelopen was, zijn we Sopranos (vooralsnog de beste serie aller tijden) gaan kijken.

Toen dat voorbij was, gingen we Dexter kijken. Ook érg leuk. Ik kan niet zo goed tegen geweld en verminkte lijken, maar door de manier waarop het gemaakt is vind ik het er best wel nep uitzien, en dan heb ik er niet zo'n moeite mee.

Voor de volledigheid: in afwachting van seizoen 4 van Dexter kijken we seizoen 1 en 2 van Mad Men (nog geen druppel bloed gezien trouwens).

Met Tarantino heb ik trouwens niet zoveel, ik vond vooral From dusk to dawn wel vermakelijk.

Biene (euh, ex-nerd)

margje van dijk

margje van dijk

13-11-2009 om 11:29

Sancy

Ja, ik durf echt niemand meer wat aan te raden nu, natuurlijk.

Maar inderdaad vind ik wel overeenkomsten tussen Dexter en Pulp Fiction, en dan vooral qua vormgeving en humor. Al is de Tarantino-humor echt anders dan de Dexter-humor hoor.

Verder, ja, ik weet echt niet of het wat voor je zou zijn, Sancy. Dexter is een pakkende crimi verpakt in Tarantino-achtige (dus karikaturale) gruwelijkheid, met de fijnvoelige acteerkwaliteit van Six Feet Under (want dezelfde acteur).

Mij had het zeker te pakken. Degenen die mij live over Dexter hebben horen vertellen (in mijn vriendkring) en mijn DVD's hebben geleend, waren er ook allemaal laaiend enthousiast over en smachten nu ook naar serie 3 op DVD. Dus misschien is het geografisch bepaald, die afgestomptheid.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

13-11-2009 om 11:31

Jeetje

wat typ ik raar. Fijnvoeligheid, vriendkring. Zeker haast

Biene, ik ben met je eens dat Sopranos de beste serie aller tijden is

M.

Pluk53

Pluk53

13-11-2009 om 11:37

(ot) beste serie allertijden

is natuurlijk Brideshead revisited

Pluk53

Pluk53

13-11-2009 om 11:40

(ot) problemen met pdc

als ik mijn HDD-recorder programmeer, ben ik altijd wat wantrouwig of het pdc systeem wel goed werkt. Gisteren ook, even blijven kijken of "hij" wel startte; en neen, ik moest hem handmatig opnemen. Hebben meer mensen daar specifiek gisteren last van gehad, of ligt het aan de kwaliteit van mijn recorder.
Ik heb wel eens vragen gesteld daarover bij de omroepen. En inderdaad, het gaat weleens mis. Het signaal moet blijkbaar handmatig worden meegestuurd.

margje van dijk

margje van dijk

13-11-2009 om 11:43

Ps kill bill

Kill Bill zit aan het topje van mijn bevattingsvermogen. Eigenlijk gaat met dat geboven. Wij hadden ze allebei (1 en 2) gekocht in China (een piraatversie) en ze daar ook gekeken. Ik kon het eerlijk gezegd nauwelijks aanzien, maar manlief was er niet bij weg te slaan.

Dus ik schaar 'm wel in de Pulp Fiction categorie, maar ik vind 'm moeilijker.

Ik vind 'm trouwens dichter in de buurt van Dexter komen dan Pulp Fiction, maar Dexter heeft dat huppelige eroverheen wat Kill Bill absoluut niet heeft.

Enne, Pluk. Brideshead Revisited! Welke versie? Er is net weer een nieuwe gemaakt. Maar ik blijf toch bij de Sopranos.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

13-11-2009 om 11:45

Pluk

Ik kan je hierbij helaas absoluut niet helpen. Wij hebben uberhaupt geen recorder, ik programmeer nooit wat, ik kijk alles uitsluitend van DVD.

Ik word trouwens echt dement, in mijn vorige posting: "gaat mijn bevattingsvermogen geboven". Geboven. Jaja.

Margje (afgestompt laagebegaafd dementerend).

Dexter

Ik heb vandeweek ook gekeken, met man. Ik vond het verbazingwekkend dat de acteur zo totaal anders eruit zag als in SFU. Ik vond het moeilijk te verteren maar ik denk dat als je vaker kijkt je de gedachtengang van Dexter kunt volgen. Ik vind het eigenlijk te laat maar het wordt ook uitgezonden door Uitzending gemist, misschien dat ik mij op een ander tijdstip daar eens ga kijken. Man vond 1 aflevering genoeg, terwijl hij normaal wel in is voor dat genre.
Kill Bill vind ik wel mooi.
Mijn favoriete serie is Centennial, ik ben helemaal blij dat ik daar de dvd heb kunnen scoren. Het blijft mooi, ook 30 jaar later.

Biene M.

Biene M.

13-11-2009 om 12:13

Brideshead revisited (ot)

Dat is zo'n heerlijk boek, de serie kan alleen maar tegenvallen.

margje van dijk

margje van dijk

13-11-2009 om 12:16

Berber

Ik word sicker in de stomach van het brute in elkaar slaan en psychisch martelen wat je in de Sopranos tegenkomt dan van lijken die er als van plastic uitzien.

Bij Dexter schakelde op een gegeven moment mijn hersenpan op een andere verdieping over en zag ik de lijken niet meer als lijken. Ik bedoel, zo kwamen ze niet meer binnen. Bij Sopranos kon ik er tot het eind toe niet tegen als er weer eens een afrekening plaatsvond. Dan keek ik altijd even met een kussen voor m'n gezicht

(Zal ik bij Dexter trouwens ook wel gedaan hebben).

Maar goed, jullie hebben natuurlijk ook niet mijn man op de bank naast je. Die levert er nog wat extra commentaar of visie bij waardoor je nooit lang in je afgrijzen kunt blijven hangen.

(Met hetzelfde talent helpt hij overigens elke Engelse Detective of medisch getinte soap serie of Sense & Sensibility achtig kostuumdrama om zeep. Dat kan ik alleen maar in mijn eentje kijken. Hij mag niet eens in de kamer komen, dan.)

Margje

Na 6 afleveringen

van Dexter begin ik er in te komen... Drie avonden ben ik in slaap gevallen, die monotone stem van Dexter werkt redelijk rustgevend, maar de aflevering van gisteravond hield me wakker... Het is een intrigerend verhaal, dat moet gezegd worden. En de speler van Dexter was toch in 6 feet under de tweede zoon?
Voor de rest zijn manlief en ik erg nieuwsgierig het alter ego van dexter, en kwamen tot de voorzichtige conclusie dat het zijn zus zou kunnen zijn. Meer suggesties? Ik heb slechts deze afleveringen gezien, geen vervolg DVD's of iets dergelijke...

(tussen haakjes: Spooks op de BBC kijk ik niet, dan ben ik nog vaak aan het werk...)

rosa

rosa

13-11-2009 om 16:04

Spannend, dexter, spooks en killbill

We nemen de afleveringen op en kijken ze bij het ontbijt - gaat prima. Ik vind de serie steeds leuker en Dexter zelf steeds meer 'likeable'. Wel jammer dat er wat van de spanning afgaat van bijvoorbeeld de aflevering van gisteravond omdat je weet dat er nog zoveel afleveringen komen en hij dus toch niet gepakt gaat worden.

Nee, dan Spooks. Daarbij begin je leuk te kijken naar deel 1 van serie 7 en gaat er volkomen onverwacht een hoofdpersoon dood. Dat is schrikken. Niet leuk, maar het houdt de serie wel erg spannend.

KillBill vond ik ook erg meevallen qua geweld - al die fonteinen uit afgehakte armen zijn meer grappig dan eng.

Zou de icetruck killer een bekende zijn? Zus is mogelijkheid, of Angel? Ben heel benieuwd.

rosa

Yta Chalne

Yta Chalne

13-11-2009 om 16:38

Wel

Eigenlijk kijk ik zo goed als nooit tv, maar met een ochtend tijd teveel heb ik n.a.v. dit draadje een hele ochtend verdexterd. Ik vind het geweldig. Die braafheid bij een seriemoordenaar, een door pa tot Robin Hood gevormde die mensen moorden als drang heeft, wat een concept. Ik heb het gezien tot de aflevering met het oog in de auto, geweldig toch, ik heb al zes vervolgseries in mijn hoofd
Tja, bloed en lijken (hoewel, met het bloed valt het nog alleszins mee horen erbij natuurlijk. Het gaat over een seriemoordenaar hè, dan krijg je dat.

En dat van iemand die al huilt bij youtubefilmpjes, en geen tv kijkt om een beetje rust (in m'n hoofd) te hebben...Dexter is voor watjes

margje van dijk

margje van dijk

13-11-2009 om 16:46

Oh yta

Goddank toch nog iemand die niet al Dexter-fan wás en het toch geworden is ondanks dit draadje.

Ja, lekker he.

Margje

Tirza G.

Tirza G.

13-11-2009 om 18:06

Gedexterd

Nou. Ik ben bezig met de pilot (ik heb nooit tijd voor TV, dat gun ik mezelf niet schijnbaar).
Ik vind het beangstigend. Omdat het zo herkenbaar is. Behalve dan de Robin-Hood-achtige moorddrang, kan ik me eigenlijk gewoon helemaal in de gedachtengang van Dexter verplaatsen. Die monotone stem, die alles analyseert en precies doorheeft wat er wel en niet klopt: die ken ik Ja, ik blijf nog wel even kijken. Ik vind het zeer intrigerend.
Ik ben OK-ass van mijn vak, ik maal niet om een beetje bloed. Dat plasticfolie, daar krijg ik het dan wel weer benauwd van

Tirza

Toch

Gisteravond hebben man en ik weer een aflevering gezien en we gaan overstag, dus Margje, nog wat mensen om gekregen . Er zit een subtiele humor in die ons wel aanspreekt en ook het zwarte is boeiend. Dexter zelf speelt erg goed, zoals bijvoorbeeld toen bleek dat de moordenaar die de moordenaar was. En inderdaad, over het bloederige begin je heen te kijken, erg eigenlijk )

Foutje

"toen bleek dat de moordenaar die de moordenaar was"
moet zijn "toen hij bemerkte dat de moordenaar niet de moordenaar was"

Katja

Katja

14-11-2009 om 12:38

Margje! hier nog superfan!

Heb even niet geschreven, maar ben er nog hoor, superdexterfan. Idd, het bloed is op een bep moment niet meer zo eng (overdosis!) , wat wel steeds spannender wordt is het verhaal, ik zeg niks, maar op een bep moment weet de kijker wel wie de ice truck killer is maar de spelers in de serie nog niet, aaarrrghhh dan wordt het echt nagelbijten. Ik vind ze allemaal goed acteren, de bijrollen ook super, die geile aziaat en die tragikomische Spaanstalige collega, en die zus ook, allemaal leuk. De youtube clip van de 'bronco style' scene is erg beroemd! Haha dat was zooo grappig. Ben nu met serie 2 bezig en ga gauw verder kijken, als al die @#$%^&*Sint ellende is afgelopen )
Katja
ps klopt, je hebt Tarantino en Tarantino, slecht en goed, maar wat vinden jullie dan van de Coen brothers? Die films vind ik ALLEMAAL

Katja

Katja

14-11-2009 om 12:38

...goed dus.

Reacties?

Katja

Katja

15-11-2009 om 16:05

Berber...

.. and thEn there is Coen. ben juf Engels haha.

Katja

Katja

Katja

15-11-2009 om 16:08

Izar, no country for old men..

.. is idd gewelddadig, maar toch zit er ook humor in. Dat mensen zo erg kunnen zijn is ook weer grappig. (zie pulp fiction). En de dialogen zijn STTENGoed. Heb overigens vrijdag met 1 van mijn klassen (Engelse les) Rasing Arizona gezien, ook van de Coentjes, erg grappig. Frances McDormand is superfunny. En Holly Hunter is een van mijn favo actrices, jammer dat je haar niet veel meer ziet. In dezelfde categorie qua vreemde humor etc is Donnie Darko mijn topper aller tijden. Die kijk ik ook jaarlijks met mijn 3e klas havo/vwo. Groot succes elk jaar! Van de Coentjes kun je ook nog de Ladykillers kijken, ook grappig.
Groetjes
Katja

margje van dijk

margje van dijk

15-11-2009 om 18:31

Lol, katja

Eerst Berber wijzen op haar spelfout in het Engels en dan zelf Rasing Arizona schrijven, tssss (Of heet die film echt zo?).

(Wel leuk om me weer te herinneren dat jij ook Dexter-fan was, dat was inderdaad al van het begin van dit draadje).

Ik heb van Coen denk ik alleen The Big Lebowski en O Brother Where Art Thou gezien, en beide vond ik heel goed. De laatste ook nog eens vanwege de fantastische muziek.

Margje

Katja

Katja

16-11-2009 om 09:31

Lol, berber en margje,

idd Rasing Arizona? Nee raIsing. Blijft lachen. Enneh Berber... het is way TOO much... hahaha zo kunnen we nog ff doorgaan. Margje, waar ben jij met Dexter? Ik halverwege seizoen 2. Vind die Lila niet zo leuk, en jij?

Katja

Roosje Katoen

Roosje Katoen

16-11-2009 om 10:12

Inmiddels drie afleveringen verder

En ik moet zeggen dat ik het toch wel erg spannend ga vinden. Ga vanavond gelijk verder met de volgende aflevering(en)! Dus Margje, het ziet er naar uit dat je toch nog een medestander vindt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.