Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

24-08-2017 om 17:07

Diana uit Engeland

Gisteren half geluisterd naar die docu over prinses Diana. Ben nu benieuwd naar iets. Weet iemand waarom Charles met haar getrouwd is hoewel hij al van Camilla hield? Was het alleen om even kindertjes te krijgen? Was Camilla al te oud?


visionair

Als we naar een gekozen president zouden overstappen zou het een inspirerend bijzondere visionaire persoon moeten zijn. Waarom? In ons democratisch bestel heeft een staatshoofd weinig inhoudelijke taken. Is vooral een ceremoniele functie.
Ik heb duizendmaal liever een visionaire,inspirerende minister-president. Werkelijkheid is dat we het de komende 4 jaar weer met Rutte moeten doen.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

10-09-2017 om 14:53

Oké Alkes, mee eens

Maar als een president een saambindende en representatieve functie heeft, vind ik een kleurloos persoon niet perse 'beter' dan een ceremoniële koning, waar toch heel wat mensen prijs op stellen.

En inderdaad, ik zou heeel graag een andere premier zien. Tja, wie zou dat moeten wezen...

Phryne Fisher

Phryne Fisher

10-09-2017 om 15:19

Rutte

Wat is er nu weer mis met Rutte? Het is ook niet snel goed he?! Nee, dan liever Jesse in zijn boxershort...

President

De president mag best een saai en kleurloos figuur zijn. Zoveel belangrijke taken heeft die man/vrouw niet. Je kan ook een roulerende president hebben zoals in Zwitserland of je kan inderdaad voor een waardige staatsman/vrouw gaan die boven de partijen staat. We hoeven niet meteen een presidentieel systeem te hebben zoals in de VS.

Rutte vind ik het trouwens gemiddeld prima doen, al ben ik niet van de VVD. Hij heeft wel een paar stomme uitglijers gemaakt (zoals die open brief) maar dat zij hem vergeven. Niemand doet het perfect. Maar hij verder lukt het hem heel redelijk om leiding te geven aan het land (niet voor niets deed zijn partij het in verhouding vrij goed in de verkiezingen)

Wilgenkatje

Wilgenkatje

10-09-2017 om 16:19

Saai & kleurloos

Vind ik niet perse een aanbeveling. Het is veilig ja.

Maar ik zou het mooi vinden als iemand in zo'n functie, ook al is deze ceremonieel, nu en dan speeches /uitspraken de wereld in stuurt die aanmoedigen, inspireren. Liever een waardige staatsman /vrouw die boven de partijen staat dan een kleurloos inwisselbaar persoon. Als er wat te kiezen is dan he.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-09-2017 om 16:30

Zetels VVD

Zou het aantal zetels van de VVD echt aan Rutte te danken zijn? Mijn onderbuik denkt dat de VVD een vriendelijker alternatief is voor de nog verder op rechts gesitueerde partijen. Een deel van de kiezers ziet uitkeringsgerechtigden liever als uitvreters dan als mensen met pech, dus daar vinden ze zich binnen de VVD ook meer. Ze zijn net even wat meer voor ondernemers en minder voor de gewone werknemer. Net even meer voor de auto dan voor de trein. Dus of het verhaal nu door Rutte wordt verteld of door een partijgenoot... veel verschil zal dat denk ik niet maken.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-09-2017 om 16:44

Phryne

Je mag toch je voorkeur voor iemand hebben? Maar stel dat er een president zou komen en die president is totaal verschoond van politieke 'kleur', dan heb ik geen bezwaar tegen Rutte. Pechtold, Koenders en Aboutaleb zouden er ook wel geschikt voor zijn. Maar of ze die rol zouden willen vervullen betwijfel ik heel erg.

Het zal wel

vloeken in de kerk zijn, maar wat is er mis met enige parate kennis? Zo vermijd je alvast het slaapverwekkende geneuzel van vanachter de strijkplank...

Jullie vorstenhuis is niet onomstreden hè. Jullie "koning pils" is een ijverig baasje, volop bezig, nog steeds, met niet helemaal koosjere investeringen.

In volle oranjegekte, wa

nneer

de massa-hysterie het overneemt van het gezond verstand (zo dat al aanwezig is), pleegt men dat weleens te vergeten.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-09-2017 om 08:44

Yvan

Niemand ontkent toch dat ons Koningshuis niet onomstreden is? Er zijn boeken vol over geschreven.

Idem dito hier, Kaaskopje

En toch zien we ze graag. Een mens vraagt zich af waarom precies...

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2017 om 22:01

Yvan

Op de een of andere manier is bij mij het beeld ontstaan dat de populariteit van het Belgische koningshuis niet zo groot is. Ik zit ernaast dus.

Dat komt vooral

Door de rechtse Vlaams-nationalistische fractie hier (er is ook een linkse). De hebben hier in het verleden enkele spectaculaire verkiezingsoverwinningen behaald. Niet zozeer omwille van hun hang naar een onafhankelijk Vlaanderen, maar vooral omwille van hun "anti-makakken" standpunten.
Kan ook moeilijk anders. Geen enkele partij maakt hier een schijn van kans op een strikt (con)federale agenda.
Je moet er hier al 3 bij elkaar nemen om aan en gemiddeld IQ te komen, 4 om aan het kennisniveau van een tienjarige te komen.Als je er een stuk of 6 bij elkaar zet, zit er misschien eentje tussen die kan vertellen wat de trias politica is en misschien, als je tijdens een belangrijke voetbalwedstrijd aan het publiek vraagt wat federalisme is, dat er een paar pienteren een antwoord weten te formuleren.

Niet zo wezenlijk verschillend van de situatie bij jullie dus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.