Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dalarna

Dalarna

14-06-2014 om 00:16

Draadje voor de voetbalhaters!

Speciaal een draadje voor de voetbalhaters: werden jullie gek van vijf keer getoeter? Vinden jullie het jammer dat het er op lijkt dat het niet afgelopen is over tien dagen? Stiekem toch wel beetje blij? Kortom wat is jullie reactie op vrijdag de dertiende 2014...?


Nectarine

Nectarine

17-06-2014 om 21:30

ook niet oranje

Onze straat is ook niet oranje, dus hier gelukkig geen slapeloze nachten door de vlaggetjes.
Voetbal interesseert me helemaal niet. Het duurt eindeloos, het is slaapverwekkend saai en het kan ook nog eindigen in 0-0. Dan kijk ik liever naar tennis. Theoretisch dan, want wat me nog het meest verbaast is dat zo veel mensen tijd hebben om ruim anderhalf uur naar zo'n wedstrijd te kijken. Ik werk een avond per week en studeer vier avonden. De andere twee avonden poets ik het huis (en val ik daarna steevast op de bank in slaap). Gelukkig kijken we hier wel samen naar het Jeugdjournaal, blijf ik toch een beetje op de hoogte (zelfs van voetbal).

Nectarine - die nu weer aan de studie gaat

neteret mut

neteret mut

17-06-2014 om 21:37

lol nectarine

ben blij dat je theoretisch erbij zegt want ik vind die tenniswedstrijden zolang duren, nou ja sommige mannenwedstrijden dan.

Astrid

Astrid

17-06-2014 om 21:39

katniss

ik keek naar boven, beneden en opzij en merkte (tot mn grote schrik) dat ik de enige met vlaggetjes op het balkon was. Wel een bescheiden sliertje trouwens en netjes strak vastgemaakt rond de spijlen om hopelijk geen overlast te veroorzaken.
Als ze nu luchtfoto's zouden maken weet iedereen waar ik woon ;-P

Nectarine

Nectarine

17-06-2014 om 21:53

Neteret mut

Maar er gebeurt wel vaker wat dan bij voetbal. Toen ik een jaar of 18 was heb ik eindeloos naar tenniswedstrijden zitten kijken. Dat was de tijd van de Zweedse tennissers, die heb je nu geloof ik niet meer. Vermoed dat ik er pas weer tijd voor heb als ik met pensioen ben.
Hier in huis zijn "we" voor Zwitserland of België. Mijn zoons houden namelijk niet van de kleur oranje (en hoeven ook de wedstrijden niet te zien, de uitslagen zijn genoeg). Maar we hebben ook niet overwogen ons huis uit te dossen met Zwitserse dan wel Belgische vlaggetjes.

Dalarna

Dalarna

17-06-2014 om 22:25

nou inderdaad

Die mannenpartijen kunnen uren duren, bij voetbal weet je tenminste wanneer het af is als het niet om de tweede ronde gaat (maar goed dan komt er dus nog max een half uur plus penalty's bij). Bij tennis denk je dat het bijna klaar is komen er gewoon nog twee sets bij van een uur Ik zou juist dát niet kunnen inplannen met mijn werkzaamheden.

Overigens vind ik het altijd heel zielig als mensen 's avonds moeten schoonmaken maar goed dat zal dan wel weer mijn probleem zijn

Kaaskopje

Kaaskopje

18-06-2014 om 00:10

Dalarna

Ons kamertje met een dichte deur én een dicht raam zou zo'n beetje zelfmoord zijn

Dalarna

Dalarna

18-06-2014 om 07:34

Kaaskopje

Maar waarom vind je dat wij daar dan wel voor moeten kiezen? Dat is mij een raadsel...

Jij hebt blijkbaar nooit het geluid gehoord van een straat met dertig vlaggenlijnen van de ene rij huizen naar de andere rij.

neteret mut

neteret mut

18-06-2014 om 11:33

dalarna

ik denk dat ik er iets bij kan voorstellen na een aantal jaren in de buurt van een jachthaven gewoond te hebben. Al die masten, touwen en zeilen.

Monique D*

Monique D*

18-06-2014 om 15:17

Geen sportliefhebber

"Het duurt eindeloos, het is slaapverwekkend saai en het kan ook nog eindigen in 0-0. Dan kijk ik liever naar tennis."

Dat heb ik met alle sporten. Tennis, schaatsen, wielrennen, zwemmen, hockey en voetbal en ook de Olympische Spelen zeggen mij helemaal niets. Ik zie het gewoon als spelletjes onder elkaar waar heel veel geld in omloop is. Zo belangrijk vind ik dit niet.

Ik vond het al een crime om mijn zoon te "joinen" langs de lijn bij het voetbal. Ik volgde wel de wedstrijd en keek alleen hoe mijn zoon speelde. En zelfs de trainingen moest ik mee, want ik moest hem toen brengen en halen... En dan nog die toernooien op feestdagen... of wedstrijden die 's-ochtends vroeg zouden beginnen en als je daar komt blijkt het afgelast te zijn.. BAH! Gelukkig hoefde ik niet meer hem te brengen toen hij ouder werd (speelde toen op C-niveau).

Als zijn pa hem bracht dan ging hij maar naar de kantine want hij vond het te koud. En als hij wel langs de lijn stond was hij aan het telefoneren en zoon was kwaad op hem omdat hij zijn mooie doelpunt miste.. tja, hij is gezegend met ouders (en zus) die niet gek zijn op voetbal.

Ook als kind was ik helemaal geen sportliefhebber. Gym was absoluut niet mijn lievelingsvak.

Tis maar waar je van houdt.

Anekdote:
Jaren geleden (dat was nog voordat onze kinderen waren geboren) speelde het Oranje elftal in Amerika. Het was een spannende wedstrijd, iedereen volgde het. Maar vanwege de lokale tijd aldaar werd het bij ons midden in de nacht uitgezonden.
Mijn ex en ik lagen toen in bed. Wij werden opgeschrikt door een enorme lawaai afkomstig van de buren. Er werd geschreeuwd en gezongen. Het leek wel alsof wij aan een voetbalstadion woonden!
Mijn ex (hij was nog niet zo lang in Nederland) was woedend en vervloekte die stomme Hollanders met hun voetbal... die maffe uitgedoste oranje figuren die midden in de nacht zoveel herrie maakten.. en dat terwijl wij moesten slapen, want wij moesten ook gewoon de volgende dag naar het werk...
En ik was het toen helemaal met hem eens!

Kaaskopje

Kaaskopje

18-06-2014 om 21:38

Dalarna

Ik leg me hier wel vaker neer bij een dicht raam, terwijl ik een open raam veel prettiger zou vinden. Maar met een deur dicht én een raam dicht in een kamertje van 2 bij 2 gaat mij zelfs te ver. Dan is halverwege de nacht de zuurstof op. In grotere kamers valt dat wel mee.

Ik denk dat het ook een kwestie is van je ergens bij neerleggen en accepteren, waardoor het de irritatiegrens wat hoger komt te liggen.

Commentaar

Ik kijk met een half oog naar voetbal, mijn man houdt er van en kijkt zoveel wedstrijden als hij maar kan. Het spelletje interesseert me maar matig, maar ik vind de randverschijnselen erg leuk.

Volgens mij is er een nieuwe trend: zo intens mogelijk meezingen met het volkslied. Gaven de Nederlandse spelers jaren geleden nog geen krimp en staarden ze in het luchtledige, nu zingen ze allemaal keurig mee. Sommigen gaan nog een stapje verder en houden hun ogen er bij dicht en houden hun hoofd richting hemel gericht. De Brazilianen maakten er helemaal een show van, die stonden met de armen om elkaar heen, zongen uit volle borst geslagen en Neymar barste na afloop in tranen uit. Een Chileense supporter kwam in beeld, hij zong niet maar schreeuwde zijn volkslied, met opgezwollen aderen in zijn nek en zijn huig vol in zicht.

Verder vind ik het commentaar vaak grappig. "Messi is nog geen schim van zichzelf". Veertig seconden later: "Messi scoort!" Gisteren bij Nederland: "Het loopt voor geen meter". Binnen een minuut: "1-0!" Spanje werd geroemd om zijn ervaren team, hun beslissing om nauwelijks te wijzigen in het winnende WK- en WK-team werd slim genoemd. Maar sinds gisteren is volgens diezelfde commentatoren logisch dat die oude bokken geen goal meer scoren. Twee weken geleden achtten ze Nederland nog kansloos en Van Gaal een megalomaan, nu beamen ze dat ze altijd al wisten dat Van Gaal dit vanzelfsprekend kan omdat hij nou eenmaal zo'n visionair is.

Vanaf jaren voor het WK tot een week voor aanvang een hoop gedoe over stadions die nog niet af waren, kritiek op de werkwijze van de Brazilianen, twijfel aan hun vermogen een WK te organiseren, maar nu lijkt toch alles op rolletjes te lopen, de stadions zien er prachtig uit en volgens mij is het allemaal één groot feest voor het publiek en de spelers. Maar over de sociale kwesties (verdreven favellabewoners e.d.) waar iedereen de mond vol van had hoor je nu niks meer.

skik

8 miljoen kijkers

http://www.trouw.nl/tr/nl/31180/WK2014/article/detail/3675015/2014/06/19/Bijna-8-miljoen-kijkers-voor-Australie---Nederland.dhtml
Ik ging tijdig weg bij een vriendin die wel ging kijken om naar huis te gaan. Ik was nog buiten met mijn fiets toen er een enorm fuvazela gebrul uit het pand kwam. Mensen op balkon's die buiten stonden te roken drukten zich plat tegen de ramen om maar niets te missen. En er ging vuurwerk af in het parkje.
8 Miljoen mensen. Dat zijn aantallen uit de tijd dat we nog maar 2 publieke zenders hadden! De landing op de maan of 'open het dorp' of zo. Misschien wel meer.

oh echt?

Wij zaten er niet bij, de tv is niet aan geweest gisteren. Wat mij wel verbaast is dat er na ieder doelpunt vuurwerk te horen is (en dan wonen wij nog 'landelijk' zeg maar). En dan bepaald geen babypijltjes of lullige rotjes.
Eerst al die mensen die vuurwerk willen verbieden met oud en nieuw... en nu hoor je er niemand over. Raar.

Mijntje

Mijntje

19-06-2014 om 14:40

hier

was het juist heerlijk rustig. Geen fiets of auto in de straat. De kinderen keken een dvd-tje en gingen daarna naar bed. Na een hele tijd kreeg ik door waarom het zo rustig was.

Van mij mogen er wel meer zulke wedstrijden (niet als je boven een cafe woont)

Hanne.

Hanne.

19-06-2014 om 14:49

ongezellig

Hier was het uitermate ongezellig.

Avondvierdaagse, maar de helft van de lopers had afgehaakt. En de mensen die wel aanwezig waren hadden alleen aandacht voor de radio. Ik heb bijna de hele weg met een verdrietig kind gelopen omdat haar vrienden geen woord wilden wisselen omdat de voetbal belangrijker was.

Ik was er wel weer even klaar mee.

Kubus

Kubus

19-06-2014 om 16:57

Hanne zelfde ervaring hier

Ook avondvierdaagse met radio. En de helft van de lopers.
Mijn kind wil vanavond thuisblijven. Ze is zo boos. Inderdaad niemand had aandacht voor elkaar en anderen kinderen waren boos op dochter dat ze niks oranjes aanhad. Landverrader werd ze genoemd. Lekker weer.
Maar ik heb gezegd dat ze toch moet lopen. Geen voetbal vanavond.

Hie wel veel herrie de hele nacht door. Helaas.

Avondvierdaagse

Ik hoorde vandaag ook dat er op sommige plaatsen kennelijk avondvierdaagse is. Hier is-ie twee weken geleden al geweest.

Sorry, maar degenen die dat gepland hebben zijn dan toch echt erg onhandig bezig geweest.
Het is niet zo dat dat WK voetbal ons stilletjes beslopen heeft, al meer dan een jaar gaat het over bijna niks anders. Je weet dat die grappenmakerij in de zomer plaatsvindt. Je weet dat half Nederland bij zo'n WK voor de tv zit, behalve als Oranje speelt, dan zit driekwart Nederland voor de tv. Dan zou je toch kunnen bedenken dat het wellicht ook voor de voetbalhaters zinvol is om even van tevoren het speelschema op te zoeken - google is je vriendje - zodat je je avondvierdaagse om die gein heen kan plannen.

Ik heb ook al een flinke tijd geleden opgezocht wanneer Nederland moest spelen en wanneer de finale was, zodat ik daar bij het maken van wat voor plannen dan ook (ik ben bijvoorbeeld jarig in juli) rekening mee kan houden; want je kan wel van alles willen plannen, als puntje bij paaltje komt en er is een Belangrijke Wedstrijd dan haakt iedereen af. Dat is dan misschien niet erg gezellig, maar het is inmiddels een natuurverschijnsel waar de ongelukkige voetbalanalfabeet maar mee te leven heeft.

Groeten,

Temet

Hanne.

Hanne.

19-06-2014 om 22:54

data avondvierdaagse

Data voor de avondvierdaagse staan ook al meer dan een jaar van te voren vast. Als 'vietbalhater' (ik zou zeggen niet geinteresseerde) heb je dat echt niet door. En je verzet het ook net even.

Dat de voetbalfans niet komen moeten ze zelf weten daar zal je mij niet over horen. Het liep rrg prettig nu het wat rustiger was .

Maar ik vind diep triest dat kinderen die niets met voetbal hebben tijdens zo'n groepsactiviteit vokomen genegeerd en zelfs uitgescholden worden.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-06-2014 om 23:36

Eens met Temet

Ik vind het dom van de organisaties van avondvierdaagsen dat ze de vierdaagse sowieso in de maand juni ingepland hebben. Een beetje weldenkend mens weet dat de avondvierdaagse het aflegt tegen het WK voetbal. Niet leuk als je niet van voetbal houdt, deze constatering, maar wel realistisch.

Dat kinderen elkaar uitschelden vanwege het WK is natuurlijk van de zotte. Is daar geen volwassene bij in de buurt die zo'n schelder bij zijn oren grijpt?

Hanne.

Hanne.

20-06-2014 om 07:23

juni

Conclusie in juni mogen er geen niet voetbal gerelateerde activiteiten georganiseerd worden?

Lijkt me wat overdreven.
Zullen we de herexamens meteen ook maar verplaatsen en Pinksteren?
Niemand is verplicht om aan de avond4daagse mee te doen. Is een volledig optionele activiteit.

Maar we zijn wel verplicht normaal met elkaar om te gaan.

Hanne.

Hanne.

20-06-2014 om 07:27

De avondvierdaagse was niet minder druk dan andere jaren. Dus blijkbaar vond niemand het een probleem. Behalve de woensdag. En toen zijn de voetbalfans merendeels gewoon thuisgebleven.

op zich was het dus geen probleem dat die activiteiten samen vielen.

Hadewich

Hadewich

20-06-2014 om 07:33

's Middags

Hier werd de avondvierdaagse op woensdagmiddag gelopen, speciaal aangepast voor het WK!

Vind het wel handig

die voetbalwedstrijden.
Wij gaan boodschappen doen, en dan hebben we de winkel voor onszelf.
De cassiere zit met spanning op ons te wachten.
Ze zijn allemaal zo bij met ons dan

Kubus

Kubus

20-06-2014 om 10:54

Idioot dat alles moet wijken voor voetbal

Sorry, maar ik heb daar absoluut geen begrip voor. Hier heb je toch te maken met veel activiteiten in de gemeente. Ik neem aan dat zoiets als avondvierdaagse altijd in dezelfde periode valt. Wat zot om dan met een sport WK rekening te houden.

Het wordt je overals zo opgedrongen. Mensen lopen als kippen zonder kop achter elkaar aan, de media heeft het alleen nog over voetbal.
Dat mensen in Brazilië een paar weken terug nog protesteerden omdat ze geen fatsoenlijk bestaan kunnen opbouwen, hoor je ineens niks meer van. Zogenaamd omdat ze toch blij zijn met dat voetbal. Jaja.

En wat mij zo dwars zit: Niet meedoen is geen optie meer. In mijn jeugd werd er niks van gezegd als je geen oranje droeg. Hier wordt mijn kind nog net niet in elkaar gemept.

En dat vind ik zo stom. De mensen die zich opgaven voor de avondvierdaagse weten toch ook dat er een WK is. Ze wisten toen zelfs al dat Nederland speelde op de woensdag, want we hebben tot 5 juni kunnen opgeven hier.

Waarom doe je dan mee als je weet dat je liever voetbal kijkt. Avondvierdaagse is niet verplicht!

En ik snap ook niet dat als je niet meedoet je gewoon wordt uitgescholden.
Ik heb het er nog over gehad met de begeleider. Maar die vond het ook stom dat dochter niks oranjes aanhad, en gaf de schelders dus gelijk!
Ik heb nu de klacht maar bij de juf neergelegd, die schrok er wel van. Helaas lopen er hier geen juffen mee. Tenminste die hebben over het algemeen iets eer pedagogisch inzicht.
Het wordt wel een bespreekpunt in de klas.

Oja het jaarlijkse eind feest is ook in het teken van het WK. Net als iedere twee jaar (twee jaar terug EK).
Mijn dochter gaat niet. Geen haar op d'r hoofd.

amk

amk

20-06-2014 om 11:33

avondvierdaagse

is toch in de meeste gemeenten in een vaste week. Hier de eerste week van juni, in mijn vorige gemeente de laatste van mei. Kon je jaren vooruit voorspellen.

Vroeger was de oranje gekte wel een stuk minder, maar ja we hebben nu veel meer media en de reclamebudgetten zijn veel groter.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-06-2014 om 20:09

avondvierdaagse op vaste tijden

Ja dat is zo, vierdaagsen worden in een redelijk vast patroon gelopen, maar zou er veel commentaar komen als een vierdaagse 2 weken verschoven wordt?

Je kunt het onzin vinden, maar voetbal is nu eenmaal de grootste volkssport in heel veel landen. Wij zijn in Nederland nog bescheiden vergeleken met warmbloedigere landen. Gewoon maar over je heen laten komen is mijn devies. Er zijn meer weken zonder voetbalgekte dan met.

Door mijn man en later ook mijn dochter ben ik wel meer voetbalminded geworden, maar in zeer bescheiden mate. Maar met wk's raak ik ook aangestoken door het virus.

Hier geen wk-gekte

Op school merk je niks van het wk, hier in de buurt zie ik sporadisch een vlaggenlijntje maar dat is het dan ook wel. Last van tot laat feestvierende supporters heb ik gelukkig ook niet.

Het wk zelf vind ik steeds leuker worden. Volgens mij zijn er nog geen supportersrellen geweest, het publiek zit ook vaak gemengd en iedereen is enthousiast. Ik geloof dat het spel ook veel meer fair play is tijdens andere kampioenschappen, ik heb nog niet van hele vuile overtredingen gehoord. Vaak zie je tegenstanders elkaar overeind helpen of verontschuldigen bij tackels. De spelers zijn ook sympathiek tegen elkaar voor en na de wedstrijd. De resultaten van de wedstrijden maken het ook leuk, favorieten die verliezen, underdogs winnen. Leuk toch, dat Ghana voorstaat tegen Duitsland? En dat Iran Argentinië 90 minuten op 0-0 wist te houden?

skik

Stenna

Stenna

22-06-2014 om 09:50

Jasam

Ja, dat vind ik nou ook zo handig. Juist op de tijd van de wedstrijd boodschappen doen of bijv naar de Ikea (die ik meestal mijd vanwege overgevoeligheid voor drukte). Heerlijk!

Verder mag iedereen oranje dragen en zingen zoals ze willen van mij, maar ik heb er wel moeite mee (net als andere schrijfster hier) dat ik erop aangesproken wordt dat ik niet mee doe/ er niet om geef. Geen oranje draag, niet meepraat, niet deelneem aan de de "pool" op het werk, etc: wordt toch erg gedaan alsof ik flauw en spelbreker ben ofzo. Voor een kind lijkt me dat echt rot.
En ik word gek van de t.v. Er is soms echt op 6 zenders tegelijk niks anders te vinden dan gepraat over voetbal.

Kubus

Kubus

23-06-2014 om 15:12

Klein drama hier

Dochter kwam tussen de middag overstuur thuis. Ze is heel erg uitgescholden, ze zegt zelfs geslagen te zijn, want ze was niet in het oranje.
De juf heeft het niet gemerkt, want het was buiten (nouja!).

Ik heb haar voor vanmiddag even thuis gehouden en inmiddels ook een pittig gesprek met de juf gehouden.
Blijkbaar hebben ze het in de klas over niks anders vandaag.

Goh ik begin dat hele voetbal steeds vervelender te vinden.

Monique D*

Monique D*

23-06-2014 om 15:45

Hoe heeft de juf dit aangepakt?

De juf zou sowieso ervoor moeten zorgen dat dit niet meer zal gebeuren!! Reden van pesten: je hebt geen oranje kleding aan! En ik las ook in deze draad dat dit zelfs tijdens de avondvierdaagse gebeurde.. en de begeleider hiervan vond dit allemaal prima.
Het zou de laatste keer zijn dat mijn kinderen en ik meeliepen en ik zou dit ook neerleggen bij de organisatie van de avondvierdaagse.
Dit moet gewoon aangepakt worden.
Respect voor elkaar heet dat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.