Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dresscode bij feestje


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

17-09-2010 om 10:16

Bromvlieg

Nee, hoor, ik heb 1 jurk die door zou kunnen gaan voor gala, gekocht in de uitverkoop voor 'je weet nooit', 1 x bijna aangehad, maar ik voelde me zo opgeprikt, dat ik 'm snel weer uitgetrokken heb en iets anders uit de kast gevist heb Een jacquet? Ik gelof dat ik niet meer bij zou komen als ie daar mee zou lopen? Feestelijke hoed? Nee, ook geen niet-feestelijke We hebben ook nooit gelegenheden waarbij zoiets gevraagd wordt.
Van het woord 'netwerken' krijg ik altijd spontaan jeuk, ik weet dat het moet zo nu en dan, maar ik vind 'netwerkbijeenkomsten' verschrikkelijk! Mijn man kan het wel, ik probeer dergelijke dingen te ontlopen.

Joepie, een bruiloft!

Bij een bruiloft waar wij een week geleden tot de genodigden behoorden, hadden we geen enkele dresscode meegekregen. Dan ga je maar een beetje af op de sjiekte van de kaart. Niet overmatig netjes, maar toch ook weer geen spijkerbroek, was onze inschatting. Genistus bleek, naast de wederzijdse vaders en een collega, de enige met een stropdas te zijn. Er bleken ook dames rond te dwarrelen in een soort strandjurkje, waar ik een rok tot de enkels aan had. Maar gelukkig heeft dit ons allen niet belet er een gezellig feest van te brouwen. We kenden er nauwelijks mensen, maar so what. Met sommige vreemden heb je een snelle klik en je kunt altijd beginnen met: "Waar ken jij Bruid en Gom van?"

Erna

Erna

17-09-2010 om 10:45

Dresscode

De eigenlijke bedoeling van een dresscode is toch dat gasten niet under of juist overdressed verschijnen zodat ze niet in verlegenheid worden gebracht.
Tegenwoordig lijkt het er meer op dat het bruidspaar dicteerd wat iedereen moet dragen om het bruidspaar te behagen.
Dan voelt het inderdaad al snel als iemands tijd roven en op kosten jagen.

Erna

Sancy

Sancy

17-09-2010 om 10:47

Albana

"...ik klets wel ve-dan"
Precies

Sancy

Sancy

17-09-2010 om 10:55

In onze kast

hangen geen jaquets, smokings en zelfs geen pakken voor man. Hij heeft ergens een colbert geloof ik, die had hij aan bij mijn vaders crematie. Volgens mij zijn er ergens in een hoekje van de kast ook nog een stropdas of 3 te vinden, maar dan moet hij erg goed zoeken.
Nu ik er over nadenk, heb ik meer pakken dan mijn man trouwens. Wel 2 namelijk! En ik heb een jurk die je met veel fantasie kunt beschouwen als een LBD.
Nou ja, wij hebben gelukkig geen sociaal leven verder, dus meer hebben we ook niet nodig. Naar aanleiding van deze draad bedacht ik dat de eerstvolgende bruiloft in de familie waarschijnlijk die van mijn (stief)nichtje is, áls ze tenminste wil trouwen te zijner tijd.

Gelogen

Ik bedenk me net dat ik gelogen heb. De enige echte bruiloften heb ik in AFrika meegeamaakt en afgelopen zomer ook weer een driedaagse waar ik voor uitgenodigd was. Met officiele kaart, zonder dresscode en die had er wat mij betreft wel bij mogen staan, maar was verder aan iedereen bekend.
Ik heb de 2e dag overgeslagen en besloot naar de 3e kijkavond te gaan in de veronderstelling dat dat ook meteen de dansavond (voor vrouwen) zou zijn. Met vooruiziende blik had ik voor zo'n gelegenheid een glimmende zijden wapperjurk met keurig decollete meegenomen, tot net over de knie. Ze houden daar erg van glim, maar zijn moslim, dus niet heel veel bloot. Al op de optutbijeenkomst met nichten, tantes etc voelde ik al nattigheid, want de haren werden onder kleurige glimmende doeken strak weggebonden en alle glimmernde glitterjurken waren tot aan de enkels. Toen de dames de plaatselijke variant burka over de jurken aanschoten merkte ik op dat ik me toch wel wat "bloot" voelde. Daar was op gewacht, want meteen werd er een feestelijke burka (met opgenaaide glim en glitter, feestelijke wijde mouwen en prachtige knoopjes) uit de kast gehaald om aan te trekken.
Eenmaal binnen in het fort waar de bruiloft zich voltrok, was ik erg blij dat ik me kon verstoppen onder mijn burka. Er kwam tijdens de bidceremonie (want dat was het, ondanks dat er bij gedanst werd) nog een genodigde Europese dame binnen, net zo onwetend van de dresscode als ik was. Zonder hoofdbedekking en in een harembroek. De plechtigheid werd onderbroken om deze dame er via de microfoon voor de paar honderd aanwezige vrouwen, er op te wijzen dat ze verkeerd gekleed was. Uit alle hoeken en gaten van het fort kwamen er gelijk vrouwen aan gelopen met doeken in alle kleuren van de regenboog, zodat de "andere" Europese dame haar hoofd en de rest ook kon bedekken.
Dus ja, ik heb ook wel eens een dresscode meegemaakt, alleen wist ik het niet van te voren.

Mashumi.. (ot)

wat genant voor die dame zeg. Ik heb trouwens een vriendin die in Cameroen heeft gewoond. Ze had op een gegeven moment trainingspakken in Nederland gescoord voor de plaatstelijke voetbalclub. Er is toen een feest voor ze georganiseerd waarbij ze samen met een podium moest zitten. Ik weet niet wat er verder gebeurde maar zo af en toe zei er weer iemand door de microfoon: "Thank you Mr. and Mrs. White man".

Vic

Vic

17-09-2010 om 11:48

Cobi

Gelukkig zijn niet alle mannen in trainingsbroek Wildersstemmers
Mijn punt was dat ik wel een feestje kan houden met dresscode, maar dat ik mijn familie niet ga dwingen om zich anders voor te doen dan ze zijn. Ach en mezelf ook niet trouwens. Ik heb wel eens zo'n galajurk aan gehad, maar dan zie ik eruit als mezelf in een galajurk, zelfs toen ik mijn horloge in mijn tas had gedaan.
Ik snap van Amk dus wel dat ze haar neef buiten de foto's hield, zo'n storend element als iedereen in een keurig kleedje loopt. Maar dat kon ze doen omdat het haar minstfavoriete neefje was, en niet een lief familielid.

Mag ik dan ook komen?

Als ik beloof m'n jurken in de kast te houden en de avond dan wel 'an-mekaar' klets??
gr. albana

Sancy

Sancy

17-09-2010 om 14:27

Ach ja (cobi)

Als het aan de kleding lag, had hij toch ook gewoon op de achterste rij kunnen gaan staan? Desnoods even door de knieëen buigen zodat alleen het gezicht op de foto kwam. Simpel.

Tirza G.

Tirza G.

17-09-2010 om 14:59

Berber schat (ot)

Ik geloof jou altijd. Ik onthóu je nu ook gewoon, met heel je kinderschaar erbij. Je vervolgposting (lallend over straat) sluit beter aan bij het beeld wat ik me gevormd heb dan "stil en verlegen in een hoekje".
Waarbij ik nadrukkelijk stel dat in jóuw geval lallend over straat iets positiefs is.

Goed. Heb ik mezelf al vastgeluld?

Tirza

Over straat

Lallend of lullend, what's the difference

Ketelbinkie!

Toen wiijjjj uit rotterdam fertrokkûh... O heerlijk, die galmt zo lekker weg! Mijn accent lijkt werkelijk nergens op, maar Ketelbinkie dóet het zo lekker! En hebben we ook nog liefhebbers voor de Zuiderzeeballade?

Ik doe mee!en ikga winnen!

Er zijn maar weinig liedjes in het ned. waarvan ik de tekst niet ken...of ik ken ze gedeeltelijk.
Ik weet niet waarom...ik hoef ze maar een paar keer te horen/zingen en ze blijven m'n leven lang in mijn hoofd.
En ik houd niet eens van ned. muziek!
Als de begintune dan begint...(maar we hebben geen muziek op OO) dan komt ie vanzelf...
Net als niezen...zo gaat het.
En het is erfelijk....want oudste heeft het ook.
gr. albana

Nasha 1st

Nasha 1st

19-09-2010 om 12:09

Nashaman ook...

zo irri....heeft al eens een spelletje bij Veronica gewonnen, zo'n kort fragmentje lieten ze horen, waar mijn hersens dan nog aan het zoeken zijn in alle laadjes en kastjes roept Nashaman al vrolijk, Major Tom! HUH??? Hij sms-je gestuurd....ja hoor, telefoon, Veronica, had hij gewonnen!!! Nou ja zeg! (hij heeft het wel voornamelijk bij jaren 80/begin 90 liedjes)

Kunnen we een keer een OOL-wedstrijd houden op een meeting? misschien kom ik dan ook wel met Nashaman!

Tirza G.

Tirza G.

20-09-2010 om 12:40

Met andere woorden

In de auto stuitte ik een keer op een dingetje uit de Top2000 van Radio 2: met andere woorden. Bekende Engelstalige verzen werden omgezet naar het Nederlands. Sinds die tijd kan ik dus een gedeelte van McArthursPark in het Nederlands (althans, wat ik er van onthouden heb) en dat vind ik behoorlijk knap van mezelf. Want de oorspronkelijke tekst is al amper te volgen
Introotje raden kan ik heel goed met jaren 70 muziek

Tirza

Jahaa! vertaalde songteksten....

dat is zo leuk!

Was idd vroeger op de radio. Weet niet eens meer welke DJ, maar die droeg dan op zo'n Jan v Veen-candlelight achtige toon, met stemmig achtergrondmuziekje zo'n volslagen mallotig klinkende tekst voor... En dan maar proberen terug te vertalen, en hopen dat je er voor het refrein uit was.

Als iemand daar een speleetjes draadje voor opstart tussen al die lingo-en-weet-ik-veel spelletjes hausse bij gezellug, dan doe ik mee!

Dat was..

De plaat en zijn verhaal! Toen ik nog ver weg werkte en elke ochtend lang in de auto zat hoorde ik het nog wel eens. Die zalvende stem en dat muziekje, geweldig!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.