Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

bertje1

bertje1

09-03-2011 om 21:21

Efteling

een kaartje voor de efteling wordt duurder, 32 euro maarliefst!! wie kan daar nog heen joh...en in de zomer zelfs nog meer.. een gezin van 5 personen ...aiai, daar kun je heel wat voor doen!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Framboos

Framboos

09-03-2011 om 21:33

Duur

ook 5 personen hier. Is niet leuk meer voor dagje uit, maar gelukkig wonen we er ver vandaan.

T&T

T&T

09-03-2011 om 21:51

Tja...

En toch is het er zo druk dat je van de ene in de andere rij schuift... op sommige dagen sta je al in de file naar de efteling toe. Hoezo economische crises???
Oh ja, mijn kinderen zijn van die "zieligerds" die gewoon naar de speeltuin "moeten" voor 6,50
Tess

Kaaskopje

Kaaskopje

10-03-2011 om 01:35

Ik ben er niet voor niets

in mijn hele leven maar een stuk of 4 keer geweest.

Biene M.

Biene M.

10-03-2011 om 07:50

Ja, korting

Wij maken ook altijd gebriuik van een kortingsactie. Maar het is reteduur, dat is waar.

brabander

brabander

10-03-2011 om 08:34

Efteling

AH heeft de laatste jaren ook leuke acties voor de efteling. Wij als brabanders gaan ieder jaar een keer naar de efteling. (1/2 uurtje rijden) De laatste keer zijn we op een regenachtige zaterdag in de zomervakantie geweest en zijn we van 10 tot 22 uur binnen geweest! Door het slechte weer was het niet druk en hadden we dus "waar"voor ons geld. En voor een paar dagen eurodisney kun je toch heel wat keren naar de efteling.
Daarnaasr gaan mijn kinderen ook naar gewone speeltuinen (zelfs die gratis zijn!), het bos, musea en spelen ze vooral veel zelf. Het ene sluit het ander namelijk niet uit.....

groetjes van een brabander.

T&T

T&T

10-03-2011 om 09:15

Tja...

Wat kost dat eigenlijk? Een dagje Eurodisney? geen flauw idee. Zelf pas nog naar de dierentuin geweest, vond ik ook beestig duur (70 euro met z'n 4en) maar goed, ook daar waren we wel een hele dag zoet mee, en de kinderen vonden het prachtig! Ik ken trouwens ook wel een goedkopere dierentuin, maar ja, die hebben we dus al heel vaak gezien
En pretparken zijn zowiezo niet zo aan mijn kinderen besteed... jammer voor mama die wel van achtbanen houdt maar het spaart je wel een hoop geld.
groetjes, Tess

Ik heb er niets mee

ik hou zelf niet zo van pretparken en de meeste dierentuinen vind ik ook niet zo leuk (kleine hokjes, ik ga niet naar Artis). We gaan wel naar jaarlijks een keer naar Sprookjeswonderland in Enkhuizen, 8,50 euro pp. Verder eens per jaar naar Linnaeushof in Hillegom, 11 euro, is trouwens ook een aanrader als je kinderen hebt met een groter leeftijdsverschil.

Ik zelf heb niet de behoefte ooit naar de Efteling te gaan als de entree al 32 euro pp is, jemig wat duur en dan sta je nog in de rij.

Euro Disney hebben we 1 keer gedaan, was ook absurd duur en druk. Nee ik zie de meerwaarde er niet van, het hoeft voor kinderen sowieso niet zo mega groot en voor ons de volwassenen hoeven we het ook niet te doen.

Jet Burg

Jet Burg

10-03-2011 om 09:33

Pas geweest

En 3 dagen gebleven, in het Hotel overnacht. Doen we toch meestal 2 keer per jaar. Het is inderdaad erg duur, en zolang we het kunnen betalen doen we het. Jammer dat ze geen grotere kortingacties hebben, ik gun iedereen een dagje daar (geen aandelen haha)
Oh en Tess, je mag volgende keer wel mee hoor, kan je met mijn man in alle achtbanen, want daar word ik misselijk in

Alkmaars ontzet

De laatste keer dat ik in de Efteling geweest ben is jaren geleden, ik mocht mee op de airmiles van een lieve collega (die ging met haar gezin). Met Alkmaars ontzet, 8 oktober (ik werkte in Alkmaar en ons kantoor was dus dicht).

Dat is dus mooi, naar de Efteling als de rest van Nederland aan het werk is. Overal zo in. Ik vind de Efteling dus wel leuk, waarbij helpt dat het al zo oud is en het bos volgroeid.

Mijn idee nu: als we naar de Efteling gaan, dan als de school van zoon studiedag heeft en de rest van Nederland werkt. Want ja, nu speelt alles zich in Amsterdam af en dat heeft geen ontzet, helaas.

Maar inderdaad: wel graag met een kortingsbon. Allemachies, wat een geld. Vooralsnog staat sprookjeswonderland inderdaad op mijn programma. Manda, is dat ook leuk voor ukjes van 2?

Groeten,

Temet

Temet

ja hoor dat is leuk voor 2 jarige figuurtjes, er zijn veel van die kleine kabouterhuisjes, beetje efteling achtig,hier en daar speeltuintjes, allemaal erg relaxt maar het kan ook erg druk zijn.

Vic

Vic

10-03-2011 om 10:29

Alle pretparken

Ik vind eigenlijk alle pretparken vreselijk duur. Zelfs een relatief simpele als de Linnaeushof kost al 11 euro p.p. Dat soort uitjes doe ik dan ook max. 2 keer per jaar. Ik zit er nog over te dubben of ik dit jaar naar de Efteling zal gaan. Met korting van de ANWB scheelt dat 3x8 euro aan entree, maar het blijft natuurlijk een berg geld. Ik neem altijd wel drinken en koekjes mee, maar ik wil geen eten voor de hele dag meenemen. Al met al ga je dan, incl benzine, toch richting de 150 euro voor 3 personen. Plus het feit dat ik altijd helemaal afgedraaid ben na zo'n dagje en het in goede banen leiden van de verschillende wensen van mijn 11-jarige (die niet overal in durft) en 6-jarige (die overal in wil, maar nog niet mag).

Manda

Een vriendin wees mij er ooit op dat je beter op zaterdag dan op zondag naar Artis kan gaan. Ze bleek gelijk te hebben. Geldt dat, voor zover jij weet, ook voor Sprookjeswonderland? Dus rustiger op zaterdag dan op zondag?

Groeten,

Temet

Jet Burg

Jet Burg

10-03-2011 om 11:09

Ben wel geen manda

http://www.efteling.com/NL/Park/Park-Openingstijden.html onderaan staat een kalender, kan je zien wanneer het rustig is. Mijn ervaring is, dat het vaak ook klopt.

Jet

Dank je, maar mijn vraag aan Manda ging over Sprookjeswonderland in Enkhuizen.

Groeten,

Temet

Jet Burg

Jet Burg

10-03-2011 om 11:25

Ahum, sorry *bloos*

Massi Nissa

Massi Nissa

10-03-2011 om 11:38

Eten en drinken mag niet meer mee

Ik weet niet zeker of het de Efteling was, ik denk het wel, maar mijn moeder moest vorig jaar bij een pretpark de broodjes en het drinken in de auto achterlaten. Je moest alles in het park kopen, of tussendoor naar de parkeerplaats om te eten of te drinken.
Groetjes
Massi

Temet

volgens mij ben ik nog nooit op zaterdag geweest want boodschappen en sociale contacten. En ik denk het gros van Nl ook, dus ik vind het wel een slim idee om zaterdag uit te proberen ! En dan wat eerder gaan, volgens mij gaan de meeste mensen pas na de middag, ze zijn open vanaf 10 uur zag ik. Zit je wel met de middagdut van de jongste, hmm, moeilijk.

Door de week in de zomervakantie is misschien ook wel een optie. Dan zijn de stranden ook altijd rustiger dan op woensdag, vrijdag en weekend.

Eten en drinken mag wel mee

in de Efteling. Ik ben begin januari geweest en heb gewoon blikjes drinken en eierkoeken in mijn tas gestopt. Daar wordt niet op gecontroleerd.

Trouwens Massi, wanneer ga jij bevallen? Jij was tijdens de meeting toch al een hele tijd zwanger en we zijn al meer dan een maand verder! Ik ben helemaal niet nieuwsgierig hoor, maar ik vroeg het me af.

Polly Shearman

Polly Shearman

10-03-2011 om 12:02

Gewoon broodjes mee

Naar de efteling hoor. Zo hoort het toch ook. Een rugzak met broodjes en pakjes drinken. Als ze dat gaan verbieden gaat de nostalgie verloren. Voortaan krijg je de plattegrond gratis waar je voorheen voor moest betalen. Maar wat moet ik met 5 plattegronden? Al word het 50 euro ik blijf het waar voor mijn geld vinden. Wij gaan elk jaar en plannen het zo dat we nooit hoeven te wachten. Wij kunnen nog steeds alles in één dag zien. Nu met alle nieuwe dingen die komen wat dat niet meer lukken. 2 dagen kaart is goed koper. Groet grote efteling fan!

Inge M

Inge M

10-03-2011 om 12:07

Efteling heeft zelfs picknicplekken voor je zelf meegebrachte et

Je mag alleen niet je eigen eten op een terras van restaurant eten. Er staan overal bankjes waar dat wel kan.

Fiorucci

Fiorucci

10-03-2011 om 12:11

Dat mag wel

Ik las nog een krantenartikel over de prijsverhoging, waarin de woordvoerder van de Efteling duidelijk stelde dat het geen probleem is als mensen zelf eten en drinken meenemen.

Tink

Tink

10-03-2011 om 12:13

En zelfs dat mag hoor

Wij hebben dit jaar weer een abonnement, heerlijk.
Brood en drinken mee en we zitten dan regelmatig op bv. het terrasje bij de zweefmolens met onze zelf meegebrachte etenswaren, niemand die daar wat van zegt hoor.
Brood opeten tijdens de 20 minuten vaartocht in de Gondoletta is trouwens ook een aanrader
En ja, het is duur, maar ik vind dat je in de Efteling ook altijd waar voor je geld hebt (zelfs met wachtrijen). Kijk eens naar de kosten van een dierentuin of bv. het Dolfinarium, dan sla je ook steil uit je schoenen en je krijgt er relatief veel minder voor.

Hendrika64

Hendrika64

10-03-2011 om 15:40

Gezinsjaarkaart

Ik ben elk jaar op zoek naar een jaarkaart van een park, waar je dan eenmalig entree in een aantal andere parken krijgt. Dit jaar hebben we een kaart van Julianatoren aangeschaft. (2 volwassen en 2 kinderen). Ik geloof dat we hiervoor 160 euro hebben betaald. We mogen het hele jaar gebruik maken van de julianatoren. Daarnaast mogen we eenmalig naar slagharen, archeon, dierentuin rhenen en er zijn nog wat acties met 50% korting (zie website julianatoren).
Verder heb ik een tip museumjaarkaart. Met deze kaart mag je naar het openluchtmuseam arnhem, spoorwegmuseum Utrecht, vliegtuigmuseum in Flevoland (ben de naam even kwijt) en natuurlijk nog veel meer kleine musea. (Anne frank huis mag je ook in.

ayla

ayla

10-03-2011 om 16:25

Toevallig dinsdag

geweest met oudste van 6, het was heerlijk rustig en prachtig weer. kaarten met de kortingsactie van de anwb, het blijft duur maar ach voor een keer. Ik vind het zonder korting wel allemachtig duur worden hoor

Veel geld ,maar

het is veel geld 32 euro voor een kaartje,maar...........ik vind het de efteling wel waard!
een dagje dierentuin is een stukje goedkoper,maar daar zijn we na drie uur wel uitgekeken en hebben we lang niet zoveel te doen als in de efteling.

Fiorucci

Fiorucci

10-03-2011 om 18:37

Tja

Kun je het lang of kort over hebben, of het het waard is, maar mijn portemonnee sputtert toch hevig tegen hoor, als we met ons vijven willen.

Je hoeft toch niet met zijn vijven?

Je kunt het Efteling-uitstapje ook uitsmeren over twee jaar. de ene zomer gaat pa/ma/oma/whoever met kind 1, de volgende zomer met kind 2 en 3. Of andersom.

Extra leuk, dan kun je je helemaal richten op wat het minireisgezelschap het leukst vindt!

Emmawee

Emmawee

10-03-2011 om 22:30

Wij gaan!

Ik wil heel graag naar de Efteling nu Stoffer 8 is en Blik 4. De kermis was afgelopen oktober ook al voor het eerst zo'n enorm succes, omdat ze enorme lol hadden met elkaar. Blik durft vrij veel en Stoffer wat minder, dus Blik haalt Stoffer over, of Stoffer remt Blik wat af. Heel fijn, hebben wij weinig werk aan. Bovendien zitten ze samen nogal eens Rollercoaster Tycoon te spelen, dus het lijkt ze geweldig om eens naar een echt pretpark te gaan.
Ik denk dat we dit jaar gaan op een studiedag eind mei. Deze valt op een maandag, volgens mij is dat redelijk ideaal. Maar we overwegen ook begin oktober, als onze stad helemaal plat ligt. Dan missen we wel de kerwmis, maar daarmee hebben we dan al meteen een groot deel van de entree terugverdiend.
De volgende keer is dan wat mij betreft als ze 8 en 12 zijn. Naar de Efteling ga je immers maar eens in de 4 à 5 jaar, in mijn beleving. En ja, het is enorm duur en we hebben er eigenlijk geen geld voor. Dus dan moeten we in de vakanties weer wat zuiniger zijn. De Museumjaarkaart helpt ons er weer doorheen! Zeker nu NEMO ook een museum is.
En naar Euro Disney ga ik nooit!! Dat heb ik mijn kinderen alvast beloofd.
Groeten, Maw.

Margriet*

Margriet*

10-03-2011 om 22:30

Cobi

Vind je dat echt leuk Slagharen en dan in een huisje??? Valt me een beetje van je tegen . Ik ben een keer gratis naar Slagharen geweest en zou er tegen betaling niet eens meer naar toe willen. Wat een armoe. Die huisjes staan tot onder zo'n treinending waarmee je het hele park kunt overzien. De hele dag kijken mensen in jouw huisje. Verder vond ik het een rommellig gebeuren en een vreselijke vreetstraat. En het ergste was dat er geen pony meer te vinden was.
Trouwens Jet 2x per jaar naar Eurodisney is dat leuk?
Goed jullie snappen het al in de Efteling kom ik alleen met schoonfamilie of de kids met school, pretparken vreeeeeeselijk....

Margriet*

Margriet*

10-03-2011 om 22:32

Ik heb alles na

1x wel gezien. Eurodisney zou ik nog kunnen overwegen...Maar ja nog niets gepland.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.