Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Einde van de lockdown


Pief schreef op 05-08-2021 om 09:18:

[..]

Welke feiten ontken ik dan? 

Je hebt het over Nederland, ik heb het over de aanpak om wereldwijd het ontstaan van mutaties tegen te gaan. Als de communicatie van de overheid wat meer gericht zou zijn op niet alleen ons eigen-close-to-home testen voor toegang etc. dan was het in het totaal een begrijpelijker verhaal. Dus neem burgers mee en zorg voor een twee-sporenbeleid (thuis en richting de rest vd wereld) zodat mensen makkelijker accepteren dat testen ook belangrijk blijft. 

gr Angela

Angela1967 schreef op 05-08-2021 om 10:20:

[..]

Je hebt het over Nederland, ik heb het over de aanpak om wereldwijd het ontstaan van mutaties tegen te gaan. Als de communicatie van de overheid wat meer gericht zou zijn op niet alleen ons eigen-close-to-home testen voor toegang etc. dan was het in het totaal een begrijpelijker verhaal. Dus neem burgers mee en zorg voor een twee-sporenbeleid (thuis en richting de rest vd wereld) zodat mensen makkelijker accepteren dat testen ook belangrijk blijft.

gr Angela

Iedereen weet allang dat we wereldwijd niet voldoende vaccinatiegraad gaan halen om mutaties tegen te gaan. De WHO heeft als doel om 20 procent in elk land de eerste prik te geven in de komende jaren. Dat is lang niet voldoende om mutaties te voorkomen. Geen enkele deskundige hoor ik dat ook nog zeggen, trouwens. De meeste virologen maken zich ook niet zoveel zorgen meer om mutaties, die worden telkens besmettelijker,  maar maken ook minder mensen ziek. Immuniteit zal wereldwijd voornamelijk natuurlijk worden opgebouwd. Testen van gevaccineerden heeft op wereldschaal al helemaal geen enkele zin.

https://nos.nl/l/2392614

Vandaag weer een onderzoek van het rivm: vaccins werken ook goed tegen besmettingen 

Pief schreef op 05-08-2021 om 11:12:

[..]

Iedereen weet allang dat we wereldwijd niet voldoende vaccinatiegraad gaan halen om mutaties tegen te gaan. De WHO heeft als doel om 20 procent in elk land de eerste prik te geven in de komende jaren. Dat is lang niet voldoende om mutaties te voorkomen. Geen enkele deskundige hoor ik dat ook nog zeggen, trouwens. De meeste virologen maken zich ook niet zoveel zorgen meer om mutaties, die worden telkens besmettelijker, maar maken ook minder mensen ziek. Immuniteit zal wereldwijd voornamelijk natuurlijk worden opgebouwd. Testen van gevaccineerden heeft op wereldschaal al helemaal geen enkele zin.

oh heerlijk Pief, je blijft lekker zeuren en redeneert alleen maar telkens terug naar jouw eigen lokale belangetje. Beetje strooien met makkelijke ('vvd-achtige') retoriek.

De WHO heeft als doel om 70% van alle wereldburgers gevaccineerd te krijgen. Lees mijn posting van stukkie terug. Dat wordt technisch gezien als voldoende om varianten zo weinig mogelijk kans te geven.

gr Angela

 

Angela1967 schreef op 05-08-2021 om 11:59:

[..]

oh heerlijk Pief, je blijft lekker zeuren en redeneert alleen maar telkens terug naar jouw eigen lokale belangetje. Beetje strooien met makkelijke ('vvd-achtige') retoriek.

De WHO heeft als doel om 70% van alle wereldburgers gevaccineerd te krijgen. Lees mijn posting van stukkie terug. Dat wordt technisch gezien als voldoende om varianten zo weinig mogelijk kans te geven.

gr Angela

https://www.nu.nl/coronavirus/6149694/who-wil-tijdelijke-stop-op-derde-prik-omwille-van-armere-landen.html

Het is nog minder dan ik zei: 10 procent is het doel van de WHO. Jouw informatie is achterhaald. 70 procent is ook niet meer voldoende om nieuwe mutaties te stoppen. Bij de Deltavariant ligt dat percentage veel hoger. Richting de 90 procent, wordt nu geschat. 

Ben wel benieuwd wat mijn 'lokale belangetje' dan zou zijn? Ik corrigeer foutieve info op basis van info van het RIVM en maak een inschatting van de aanpak van het kabinet en de gevolgen daarvan. Wat is jouw 'belangetje' dat jij mijn posts in een hoekje probeert te duwen? Discusseer inhoudelijk aub en laat anders je posts lekker achterwege. Voegt niks toe. 

Ik vraag me ook wel af wanneer we zover zijn dat we gaan stoppen met testen bij klachten. Dat doen we met griep natuurlijk ook niet. We houden wel in de gaten of het griepvirus rondgaat mbv de Nivel peilstations, maar we testen niet iedereen die mogelijk griep heeft.

Nu 90 % al antistoffen heeft komen we langzamerhand toch in de situatie dat we dit kunnen vergelijken met een griepepidemie.

Isolatie was de moeilijkste tijd voor iedereen. Ik hoop dat alles achterblijft.

In Duitsland, Frankrijk, VK, Italië en de VS komen steeds meer restricties voor ongevaccineerden. In Nederland verwacht ik dat eigenlijk niet vanuit de overheid, maar blijkbaar gaan bedrijven het zelf wel doen. 

AD:

"De discussie over het verplicht stellen van vaccinatiebewijzen door organisaties laait verder op. Na de Utrechtse dansleraar Peter Vlug eisen ook minimaal drie organisatoren van groepsreizen een volledige vaccinatie. Dat blijkt uit een rondgang van de Volkskrant.

De bedrijven zien zich ertoe gedwongen. Medewerkers en reizigers vragen volgens betrokkenen om de maatregel, omdat ze zich op die manier veiliger voelen. Bovendien maakt het de reizen makkelijker uitvoerbaar. Het ministerie van Volksgezondheid (VWS) is er geen voorstander van dat bedrijven hun eigen coronabeleid hanteren. ,,Maar we gaan niet zeggen: dit mag niet", aldus een woordvoerder."

Na zoveel andere dingen wordt nu ook het coronabeleid geprivatiseerd 

Op een goed moment wil je natuurlijk in plaats van een uitbraak van besmettingen voorkómen dat mensen ernstig ziek worden na een bezoek aan jouw bedrijf/dans-/sportschool/winkel/theater enz. 

Voor rondreizen kan ik me er alles bij voorstellen. Niet handig als 1 persoon positief test en de hele groep meteen naar huis moet. Of dat iemand bij elke grens en elke attractie moet testen. 

Maar een dansschool? Waarom zou je daar ongevaccineerden weigeren? Je kan een test vragen. 

Moet zeggen dat ik alles best vind, als het hoger onderwijs maar weer gewoon open gaat in september. 

Temet schreef op 06-08-2021 om 09:45:

Na zoveel andere dingen wordt nu ook het coronabeleid geprivatiseerd

Ja daar lijkt het wel op. 

De vliegtuigmaatschappijen doen dat al lang. Vandaag een topic over agressie in het vliegtuig. Maar dan bij de incheckbali. Mensen doen alles keurig volgens de regeltjes van de rijksoverheid, maar dan heeft de vliegtuigmaatschappij weer eigen regeltjes verzonnen. en een andere vliegtuigmaatschappij weer andere regeltjes. Die mensen zeggen niet keurig: oké meneer, mevrouw, dan vlieg ik vandaag niet mee.
Tsjor

https://nos.nl/artikel/2393631-studenten-en-universiteiten-opgelucht-en-blij-met-heropening-hoger-onderwijs

Eindelijk! Beter laat dan nooit, zullen we maar denken. Wel een beetje jammer van die max 75 studenten per college. Je mag met duizenden in een stadion, met honderden in een vliegtuig en in een theater. Eigenlijk is een collegezaal toch niet anders dan een theater?

Het hangt ook zo van de collegezaal af. In mijn jaar bij mijn studie hadden we 100 eerstejaars en daarmee was onze collegezaal behoorlijk gevuld. Ik denk dat er max 150 inpasten. Dan is 75 best veel. Maar ik denk dat bij studies als rechten of economie de collegezalen veel groter zijn. Het lijkt me dus handiger om het te relateren aan de grote van de zaal.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.