Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

En? fijne kerst gehad?

Kalkoenen gelukt? Overgoten met een stresssausje of viel het mee?
Allereerst natuurlijk alle verszwangeren van harte gefeliciteerd!! Jullie gaan een mooi jaar in.
Wij hadden een ietwat vreemde kerst. Op vrijdagmiddag kwam er een kat aangewandeled die niet meer weg te krijgen was. Zielugggg. Naar binnen halen is geen optie, vanwege ernstige allergie van echtgenoot. Niet een beetje niesbui/loopneusallergie, maar hevige astma-aanval/twee weken doodziek-allergie. Met het oog op de kerstgedachte toch maar de oude doos van het kerstpakket buiten gezet met wat kranten en oude lappen erin. We hebben hem in doeken gewikkeld
Daarna naar de kerstnachtdienst waar de begeleidende pianist voor de dienst die tevens dirigent van het gospelkoor was te laat kwam vanwege sneeuw. Enige improvisatie dus. Bij het tweede lied van het koor, werd een koorlid onwel. Samen met twee verpleegkundigen die ook in de kerk zaten heb ik me daar over bekommerd en in een rolstoel gehesen (heel leuk zo op zo'n podium met 800 man in de zaal). Eerste kerstdag 's avonds net de eerste stukjes vlees op de gourmet....telefoon...werk voor echtgenoot. Whaaaah! Neit onderuit te komen, echt iets ernstigs, dus wég gezellig samen eten. Tweede kerstdag, heeft onze aanloopkat heel lief een dode muis voor de achterdeur gedeponeerd. Eet hem dan op denk ik dan.... Vanmorgen....de tweede muis lag er naast.
Heeft iemand een idee wat ik met die kat moet doen? We voeren hem niet, maar hij is hier niet weg te slaan.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mijk

mijk

27-12-2010 om 11:53

Dierenambulance bellen?

want waarschijnlijk heeft iemand ergens rotte kerst omdat Poes weg is..

Hier kerstavond nog erg kersterig met kinderen naar een kinderavonddienst zaterdag met mijn schoonouders gegourmet was heel leuk maar schoonmoeder was warrig nu is dat geen nieuwe ontdekking maar het is wel verdrietig en geeft een beetje zwaarte aan samen kerst vieren. Gisteren naar mijn ouders heel gezellig mijn vader kookt een paar keer per jaar en kan dat best redelijk. Hij heeft echt fantastische biefstuk zo zo mals. (altijd dezelfde slager en als er gegourmet moet worden neemt mijn oom hem altijd rauw.) nou die biefstuk was gewoon doorbakken rollade doorbakken. De saus was geschift en mijn kinderen hebben een hoop interessante woorden van opa opgestoken. Het was echt supergezellig maar op de een of andere manier hadden manlief en ik helemaal geen kerstgevoel. Er zat te veel tijd tussen kerst op school en echt kerst denk ik....

MIJK

Ziek

Hier ziekenboeg en 6x per nacht eruit. Met als gevolg te laat kerstinkopen gedaan en geen kerstboom dit jaar. Wel zo ontspannen

Fiorucci

Fiorucci

27-12-2010 om 12:25

Silone

Die kat vangt muizen voor jou, als dank. Ik krijg ze ook regelmatig..

Met een gouden randje

Ik heb een fantastische kerst gehad en daar was ik wel hard aan toe. Afgelopen jaren waren niet leuk. Na mijn ziekte incl. 4 operaties, stuklopen huwelijk, moeizame nieuwe relatie was het dit jaar top! Kerstavond voor het eerst bij de familie van mijn vriend en daarna gezellig in onze stamkroeg, 1e kerstdag met mijn nog-man en kinderen lekker lummelen en 2e kerstdag alleen met mijn lief. Relaxed, warm (ondanks strenge vorst en bergen sneeuw) lekker eten en veel lol.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-12-2010 om 12:39

Heb je al gebeld?

Ik hoop dat je het asiel al gebeld hebt. Zo zielig als die kat met dit weer buiten moet blijven. Wij hebben onze laatste zwerfkat ook in de winter erbij gekregen. Het beest was in de ren van de konijnen gekropen om beschut te zitten. Bij ons heb je een speciale opvang voor katten, Stichting Zwerfdier. Misschien is er bij jullie ook een speciale kattenopvang?
Wij hebben overigens een 'doenige' kerst gehad. Eerste kerstdag de brunch met gasten, schoonouders en 'schoonzoon'. En bij het diner was mijn zus en een vriendin van mijn oudste dochter. Druk, maar wel gezellig. Tweede kerstdag was rustiger. 's Avonds hebben we gegourmet en daar was alleen 'schoonzoon' bij. Daarna hebben we een paar kleine cadeautjes uitgepakt. Jongste dochter had Uno gekregen en dat hebben we een paar potjes gespeeld. Leuk spel

Tink

Tink

27-12-2010 om 12:47

Hier ook

... ziekenboeg. Vorige week waren de meiden al ieder een dag ziekjes geweest, en donderdagnacht begon zoon 2 te spugen. We dachten eerst nog dat ie zich had overeten bij het kerstdiner op school. Maar toen kwam zoon 1 er achteraan (en die had normale hoeveelheden op), en vervolgens manlief. Hoeraaaa.
Man en zoon 1 waren de volgende middag wel weer okee (al zijn ze niet mee geweest naar de kerk) maar zoon 2 heeft zich tot gisterochtend beroerd gevoeld. Toen heb ik hem min of meer gedwongen om iets te eten, want ik vermoedde dat hij zich gewoon enorm belabberd voelde door gebrek aan voedsel, hij leefde al 3 dagen op slokjes water.
En inderdaad. De eerste hap brood kwam er 10 minuten later weer uit, maar daarna at hij 2 broodjes achter elkaar op en klonk ook meteen een stuk monterder.
Gisteravond heeft hij ook wat fondue gegeten en vanmorgen meldde hij dat alleen zijn benen nog als kauwgom aanvoelden. En maakte weer ruzie met zijn broer, hoera (zucht, vrede op aarde en zo)
Eerste kerstdag kon hij dus niet mee om te gourmetten bij schoonmoeder, ik ben met hem thuis gebleven. Hij werd al misselijk als hij rechtop stond, dus we zouden hem geen plezier gedaan hebben met meenemen naar oma. En de gourmet uitstellen wilde ook niemand. Sinterklaas bij oma is ook al in etappes gevierd omdat schoonzus met kind niet kon komen door de sneeuw (en een week later kon niet door allerlei omstandigheden). Nu was ze er dan wél, dus we hebben het maar gewoon door laten gaan. Tinkman bracht later nog wat lekkere dingen van de gourmet mee voor mij dus ik heb ook gesmuld.
Ik ben de enige die tot nu toe overeind is gebleven, wat verbazend is, meestal pik ik als eerste alle virussen op. Maar goed, kan nog komen. Tussen dochter 2 haar ziekdagje en het begin van zoon 2 zaten ook 4 dagen.
Nog nooit zo'n kotserige kerst gehad. Overal teiltjes en emmers en het rook in huis ook niet bepaald naar dennengeur, zal ik maar zeggen . In totaal vier wassen gedraaid op de 24e en gisteren.
Maar verder was het heel gezellig hoor! Vriendje van oudste kwam mee fonduen en we hebben echt een leuke dag gehad.

Silone

Silone

27-12-2010 om 14:43 Topicstarter

Kat is gehaald!

Hij staat voor zover bekend niet als vermist geregistreerd, dus is door de dierenbescherming meegenomen. Als man niet zo allergisch was, hadden we 'm gehouden, zo'n schattig beestje. Nu alleen nog de muizen dumpen, yuk!

Fiorucci

Fiorucci

27-12-2010 om 16:27

Silone

Gewoon in de groenbak..

oregano

oregano

27-12-2010 om 18:54

Heerlijk geschaatst bij bartlehiem in het zonnetje

Alles kerststress die ik van te voren had bleek overbodig. het w as erg gezellig en ontspannen, geen onvertogen woord in de familie of met dochter (Asperger) vriend.
Eerst met z'n allen lekker geluncht. Daarna zijn we met z'n allen gaan schaatsen op de Dokummer E, prachtig op zo'n vaart, Koek en Zopie erbij,het was een prachtige ervaring...Mijn moder bleef thuis met mijn neefje, dus dat was helemaal goed.
Daarna een CB-tje gedronken op mijn vader (hij dronk CB=citroenbrandewijn), we drinken altijd even een borreltje op hem omdat hij er niet meer bij is en we dan daar even bij stilstaan..Verdrietig maar goed zo samen die momenten.
Daarna wat lekkere tapas en gegourmet, was ook erg gezellig, de nodige glaasjes wijn erbij, daarna nog een likeurtje met koffie, dus toen iedereen 's avonds weg was hadden we een vol en voldaan gevoel ) en hebben wij gekeken naar de Top 2000.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-12-2010 om 21:51

Silone

Nou gelukkig maar. Dat de kat in ieder geval warm binnen
Nog mazzel dat de kat de muizen niet binnen kwam met de muizen, dat hebben wij hier wel eens gehad. Levende muizen. Ik heb zelfs een keer achter een heel klein molletje aangezeten. Ik weet niet of die zelf naar binnen is gekomen of met hulp van een kat.

Fiorucci

Fiorucci

28-12-2010 om 08:31

Kaaskopje

Waarschijnlijk heeft de kat 'm meegenomen en is de mol binnen ontsnapt aan zijn belager. Mijn katten brengen ook graag mollen mee. Helas heb ik dat een keer niet gezien, de mol ging onder een kast zitten en stierf daar. Een omschrijving van de lucht na een paar dagen zal ik je besparen....zucht....

O ja

Onze kat had ook eens een muis mee naar binnen genomen. Diertje was al vluchtend onder het vloerkleed terecht gekomen en daar geplet. Ik dacht een paar dagen later "wat ruik ik toch" en snuffelend kroop ik over het vloerkleed. "Ja HIER ruik ik het" en duwde mijn neus eens extra op de plek om te ruiken wat het nu precies was, tilde het kleed op en daar lag de platte muis. JAKKES! Vloerkleed was ook meteen exit!
Kerst was rustig, heel zielig was het voor mijn oma in het verpleeghuis die niet kon komen vanwege rolstoel/sneeuw/taxidiensten met enorme vertraging. Veel gegeten, leuke cadeautjes en tweede dag was kinderkerst/antikerst, met vriendin en alle kinderen naar de film en daarna lekker chinees gehaald.
En maandag was ik weer aan het werk, zucht.

Hier

Kat die met een levende muis aankwam (heel voorzichtig in bek) en 'm aan mij wilde geven, voor me neerlegde en zoef weg was de muis. Uiteindelijk heeft de muis de deur gevonden. Ondertussen kreeg en krijg ik nog altijd heel veel papier en plastic geapporteerd . Heel snoezig. Ik bedank ze ook altijd. Overigens apporteert kat ook balletjes en prbopjes papier die ik dan weer gooi en hij weer komt brengen

Fiorucci

Fiorucci

28-12-2010 om 16:26

Vissekop

Mijn dochter draaide van de week een blik open voor de katten, en een grote vissekop staarde haar aan..)
Dankbaar voor zoveel lekkers legde een van mijn katten zo'n vissekop op het wat hoogpolige tapijt...zucht....

amk

amk

28-12-2010 om 19:16

Heerlijke kerst

Kerstavond het eerste diner nadat we een dutje op de bank hadden gedaan. 1e kerstdag kerstdiner bij de vader van mijn vriend. 2e kerstdag mocht ik mijn dochter op halen en werd ik door 2! meisjes begroet die luid juigend en springend bij de lift stonden: MAMA, MAMA, MAMA, MAMA!!! (ik heb maar 1 dochter, maar mijn ex 3)
Daarna lekker met de lego gespeeld bij mijn vriend waar mijn dochter voor het eerst ook zou slapen.
En omdat het op 3e kerstdag een heerlijke lummeldag werd zijn we nog een nachtje langer gebleven.

Voor het eerst in jaren had ik weer zin in kerst, en het is helemaal gegaan zoals ik gehoopt had.

tonny

tonny

28-12-2010 om 19:18

Nou wil ik nog even weten... (cobi!)

hoe je kerstdisch met het grote gevogeltje en de vele familieleden inclusief zuurpruimen is verlopen?

Lynna

Lynna

28-12-2010 om 20:07

Heerlijk geschilderd!

Super Kerst gehad. 's Morgens gebrunched met kinderen en broer en gezin. 's Middags met dochter de gang geschilderd, het leek haar zo leuk om met zo'n roller aan de gang te gaan maar ze vond het toch wel zwaar. 's Avonds met dochter en zoon gegourmet.

Tweede Kerstdag stond er een vriendin al om half 10 op de stoep om te schilderen. Een muurtje in mijn kamer rood geschilderd, zo prachtig geworden! Ik word er elke keer blij van als ik er naar kijk. 's Avonds was ik alleen, heerlijk voor mezelf gekookt, lekker ontspannen. Genoten!

Heerlijke kerst gehad

Beide dagen was ik helemaal alleen. Eerste kerstdag heb ik de hele dag in m'n badjas rondgekeutelt en ben ik begonnen met het Sonja Bakker dieet. Tweede kerstdag wat was gedraaid en andere huishoudelijke klusjes gedaan. Héérlijk, wat een weldadige rust zo!

Gr. Poezie.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-12-2010 om 00:21

Fiorucci

Voor ik door had dat het een molletje was is er ook heel wat tijd verstreken. Hij krabbelde steeds aan de achterkant van kasten in de kamer en ik kon maar niet ontdekken waar. Op een gegeven moment had ik 'm toch in het vizier en kon ik hem pakken. Arm beest
Ik heb vroeger tegenover weilanden gewoond, dus kroop er wel eens een ongenode gast richting zolder. Dat zal wel via de spouwmuren gegaan zijn. Er hopten ook regelmatig vogeltjes op de vliering rond. Op een dag rook het zo vies op zolder dat álles van de muur is gehaald en ja hoor... een lijkje. Ik weet niet meer wat het was, maar die weeë geur is echt heel vies.

Fiorucci

Fiorucci

29-12-2010 om 08:15

Kaaskopje

Ik heb er inmiddels een neus voor, ik ruik het nu sneller dan vroeger. Mijn katten komen nu 'snachts niet meer buiten, dat scheelt enorm in het aantal dieren wat ze meeslepen.

O ja ii (ot)

Die keer dat het pasen was en ik een vroege dienst had. Voor mijn dienst nog snel een paar paaseieren verstopt in het houten kinderhuisje in de tuin. Vriend op het hart gedrukt te wachten op mij met zoeken, ik zou in de loop van de ochtend terugkomen van werk. Toen ik terugkwam en snel voor het naar binnen gaan nog even in het huisje keek, lagen daar tussen de paaseieren ook twee cadeautjes van de poes: een dode muis en een dode merel. Hahaha, wat lief, ze deed ook mee

Yura

Yura

29-12-2010 om 10:15

Lange latten

Wij stonden heerlijk op de lange latten met kerst, niks boom, niks inkopen, heerlijk relaxt. Op kerstavond een kerstdiner in het hotel en 's avonds naar de kerk, die in Oostenrijk nog heel ouderwets is (werd overigens een misdienaar onwel, dus gebeurt vaker), maar met de hele kerk staand uit volle borst Stille Nacht zingen is schitterend, gelukkig hadden ze deze keer voor de toeristen wel de Duitse tekst uitgedeeld.

Silone

Silone

29-12-2010 om 17:41 Topicstarter

Yura

Dat klinkt ook goed, jouw kerst!
Wij stonden na de kerstnachtdienst buiten met 800 man het 'ere zij God' te zingen, ook bijzonder. Overigens, stille nacht in meerder talen heeft ook wel wat. Zo vond ik (toen we in de herfstvakantie in Londen waren) het ook een kippevelmoment dat ieder in zijn eigen taal het 'onze vader' meebad in de St Pauls cathedral.

Fiorucci

Fiorucci

30-12-2010 om 10:38

Wat ik niet snapte

Vlak voor de kerstvakantie was natuurlijk het vertrouwde kerstdiner op school. Net als vorig jaar was het plan om met de hele school en ouders kerstliedjes te zingen, het kwartiertje voor het diner. En dat dan buiten op het plein. Het sneeuwde die avond en dus werd het afgelast. Dat snap ik nou niet,hoe sfeervol wil je het hebben??

Kaaskopje

Kaaskopje

30-12-2010 om 11:08

Ben ik met je eens

Is het een streekschool met kinderen van ver? In zo'n geval kan ik me nog voorstellen dat men beslist dat het veiliger is om die mensen niet voor het blok te zetten met een rit naar school. Maar als het vooral buurtkinderen zijn dan is het wel erg van 'de watjes' dat ze het hebben afgezegd. Juist op pasgevallen sneeuw kun je prima lopen.

Fiorucci

Fiorucci

30-12-2010 om 11:31

Kaaskopje

Nee, het is echt een buurtschool, dus ik snap niet dat het afgelast is, de kinderen en ouders waren er toch al voor het diner!

Fiorucci

Fiorucci

30-12-2010 om 15:13

Sini

Dan wordt het afwachten of er wel gevlogen wordt, dat was dit jaar ook een ramp, een paar dagen voor kerst..

Silone

Silone

31-12-2010 om 16:02 Topicstarter

Nog even over die kat

Hij is terecht bij zijn baasje. Er stond gisteren een mevrouw voor onze deur, die kwam melden dat de kat van haar was, en inmiddels weer opgehaald. I.p.v. een bedankje was ze licht verbolgen over het feit dat we de kat na 2,5 dag hadden laten halen, want hij woonde toch in de buurt? Ja zeg, dat weten wij toch niet als hij geen bandje met penning om heeft? Bovendien dreigde de kat telkens naar binnen te gaan, wat funest is voor de alllergie van echtgenoot. Het voelde toch een beetje als stank voor dank...

Nasha 1st

Nasha 1st

31-12-2010 om 16:51

Silone

tssskkk, ja, niet zo netjes inderdaad, jij kan niet ruiken dat die kat van haar is en ik zou inderdaad ook op een gegeven moment de dierenambulance gebeld hebben....

Fiorucci

Fiorucci

31-12-2010 om 17:24

Silone

Wat had je moeten doen, huizen langs? Wat een onzin.
Mw is waarschijnlijk verbolgen omdat ze wat kosten heeft moeten vergoeden..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.