Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nasha 1st

Nasha 1st

30-05-2009 om 22:47

En toen zei de makelaar (interieurs op funda-draadje)

ruim nou even een beetje op en ontdoe je van al te persoonlijke dingen voor de foto's, en zie hier het resultaat:

http://www.funda.nl/koop/roodeschool/huis-4020086-hooilandseweg-31/


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

01-06-2009 om 23:43

Ach mamavogel

Van zo'n interieur word ik verdrietig. Dit ik geen gelukkig mens, die hier woont.

Tirza

Prulletje

Prulletje

01-06-2009 om 23:59

Mamavogel

Huis 1: Vreselijk, maar ik zou het wel heel blij zijn als ik het zou kunnen betalen.
Huis 2: Mijn huis is bij nader inzien eigenlijk best heel netjes en schoon!

Prulletje

Ook @ miranthe

Misschien raakt dit allemaal een gevoelige snaar bij jou, want je reageert een beetje bits of lees ik dat verkeerd?
Ik zelf kan van een draadje als dit genieten, ik vind het heerlijk om bij mensen binnen te kijken. Om inspiratie op te doen soms hoor. Maar ik kan me ook vrolijk maken over de (in mijn ogen) wansmaak van anderen. Ik kan er ook niet wakker van liggen als anderen dat over mijn interieur doen. Het is allemaal niet vervelend bedoeld, het is gewoon een lekker leeghoofdig tijdverdrijf waar ik gek op ben .
En ja, die rotzooi op de laatste foto's, als het van iemand was die ik kende, zou ik me zorgen maken. Zo anoniem is het gewoon iets dat me fascineert. Hoe kan zoiets gebeuren, ontstaan? Dat is mijn 'amusementswaarde' die ik hieraan hecht.

Millenia

Millenia

02-06-2009 om 12:22

Toch heeft miranthe een punt

Ik begrijp Miranthe wel een beetje. Eigenlijk staan we bij iemand voor het raam naar binnen te kijken en hartelijk te lachen. Dat is misschien eigenlijk niet aardig. Ik doe zelf reuze enthousiast mee.
Maar dat neemt niet weg dat Miranthe een punt heeft. Je kunt je afvragen of dat allemaal wel zo gepast is. Als het over mijn huis zou gaan? Ik woon in een huis dat er door het ontwerp niet helemaal uitziet als een huis. Het zijn eigenlijk drie rechthoekige blokken op elkaar. Bepaald niet de "jaren dertig stijl" die tegenwoordig zo populair is. Ik weet zeker dat hele volksstammen het huis woest lelijk vinden. Wij niet, wij zijn dol op het huis dus ik vind het niet zo erg als anderen er van griezelen. Maar als er op een forum uitgebreid over heen en weer gepost zou worden dacht ik daar misschien anders over.....

Nasha 1st

Nasha 1st

02-06-2009 om 12:51

Ja, maar

iedereen kan het gewoon op Funda bekijken, en er zijn hier al vaker interieurdraadjes geweest, ook van mensen die hun huis te koop aanboden. Het risico van internet is nu eenmaal, dat wij nu allemaal door hun raam naar binnen kunnen turen.....Ik was gewoon een beetje op huizen in de provincie aan het kijken, toen ik dit huis tegenkwam, en heel toevallig liep er van Manda een draadje over het huis van haar buren....en toen ik 1 en 1 bij elkaar telde, toen dacht, wat zouden anderen nu eigenlijk van dit huis vinden....is dat zo heel erg dan? als je niet wilt dat mensen in je huis kijken, moet je het niet op Funda zetten en dus op internet.....Forumbeheer hier bepaalt verder of dit draadje wel of niet mag.....

Jakiro

Jakiro

02-06-2009 om 14:03

Mee eens

Ik ben het dus volkomen eens met Miranthe, ik vind dit soort discussies inderdaad redelijk smakeloos.
En nee, het is niet écht mijn oom, ik ken de eigenaren wel en die zouden tot in het diepst van hun ziel gekrenkt zijn als er zo over hun huis gepraat werd...
Jakiro

Millenia

Millenia

02-06-2009 om 14:08

Smakeloos

Ik wil ook niet te zeggen dat degenen die de interieurs aandragen, het kwaad bedoelen. En het is inderdaad leuk binnen kijken soms, ik vind het ook een bron van vermaak. En het mag van forumbeheer, inderdaad. Maar toch is het ook op een bepaalde manier niet erg aardig. Het argument dat je je huis dan maar niet op Funda moet zetten, vind ik een moeilijke. Want als je je huis wilt verkopen, dan moet je toch kunnen adverteren. En dan zullen er toch foto's moeten komen van de binnenkant. En foto's doen trouwens veel, volgens mij. Zat n.a.v. dit draadje gisteravond samen met dhr. Millenia te vergelijken hoe vaak er bij bepaalde huizen was gekeken (niet de huizen van dit draadje, maar andere huizen, die wij zelf kennen). Je kunt dat op Jaap.nl zien. Dat bleek enorm te verschillen. En wij hadden de indruk dat dat veel te maken heeft met de eerste foto op funda.
En ik heb me ook naar aanleiding van de opmerking van Miranthe gerealiseerd dat ik sommige interieurs "sympathiek" vind en andere niet. Ik denk dat die mensen met die roze gordijnen en al die spullen gezellige lieverds zijn en die van dat dure huis met dat pantertapijt mensen die rijk zijn maar niet zo aardig. Dat is nergens op gebaseerd, natuurlijk. Slaat echt als ....op ..... Maar toch voelt het zo.
Volgens mij maken ze daar in de reclame gebruik van. Is er niet zo'n koffiereclame met een vreselijke steriele witte huiskamer en een opgeprikt 'designstel' met een chagrijnig hoofd als eigenaren? Kortom, ik heb interieurstereotypen in mijn hoofd en de commercie speelt daarop in.
Ach ja, er is een hele sociologie gebouwd om het gegeven hoe wij elkaar beoordelen op onze spullen. En daar zijn trends in en noem maar op. Maar toch is het weer schrikken iedere keer hoe feilloos die signalen hun werk doen.

mamavogel

mamavogel

02-06-2009 om 16:21

Sorry

Sorry als ik mensen gekwetst heb. Dat was niet mijn bedoeling.
Naar aanleiding van dit draadje was ik gisteren avond op een andere site aan het kijken waarvan ik wist dat daar heel veel foto's van funda enz op staan en vond daar deze twee huizen die ik erg opmerkelijk vond.
Dat vervuilde huis hoorde niet thuis in dit draadje. Ik was erg verbaasd over de foto's en heb ze toen zonder erbij na te denken op dit forum gezet.

Nasha 1st

Nasha 1st

02-06-2009 om 16:59

Nou weet je

over het algemeen vind ik de reacties nog best meevallen eigenlijk, nu ik ze zo terug lees...

Smakeloos

ach, weet je het is niet zo zwaar aangezet hier.

Ik ben beroepsmatig met interieurs bezig, zie van alles voorbij komen, soms hele interessante vernieuwende hoogstaande dingen op interieur en architectonisch gebied en dan is zo'n draadje af en toe ook leuk. Ik vind persoonlijk het gros van de interieurs in Nederland (en misschien ook wel op de rest van de wereld) niet gebalanceerd, gelukkig maar anders zou mijn werk mij niet meer boeien.

Zo'n huisje met al die behangetjes en geborduurde lijstjes, ach heerlijk en dat bedoel ik niet honend.

Ik vind interieurs die je wel eens in Amsterdam ziet ook geweldig, poppen op bed, roze keramische zwanen in de vensterbank en een mevrouw met witblonde suikerspin op d'r hoofd die dat trots laat zien. Dat vind ik dus top omdat het zo eigen is.

Ik heb net 1/4 van mijn styling studenten een zwak gegeven omdat ze niet eigen genoeg durven te zijn.

Tirza G.

Tirza G.

02-06-2009 om 19:44

De buren van

Gooische Meisjes in de Bijstand hebben zo'n interieur als jij bedoelt Manda. Het pást gewoon bij die mensen. En het zijn lieverds van de bovenste plank, daar kwamen de GM tot hun verbazing ook achter.

Tirza (zonder interieur, ik heb gewoon meubels)

Millenia

Millenia

02-06-2009 om 21:43

Ja maar manda

"Dat vind ik dus top omdat het zo eigen is". Serieuze vraag van mij, ik grijp mijn kans om dat juist aan jou te vragen als beroepsfiguur in deze: Is dat interieur van die mevrouw met die suikerspin wel zo "eigen"? Hoort het niet gewoon bij haar groep? Hebben niet al haar vriendinnen misschien zulke interieurs? Net zoals mijn mix van Ikea (veel Ikea), hier en daar een erfstuk, oude piano en rijen boeken iets zegt over mijn nerderige (zeggen mijn kinderen) levensstijl? Ik vraag maar.....

Eigenheid

het gaat er niet om hoeveel er van zijn. Uiteindelijk vallen we allemaal wel in een groepje. Punt is hoe binnen dat interieur of bijvoorbeeld outfit de bewoner/drager terug te zien is en met welke intentie mensen met dat interieur of die spulletjes bezig zijn geweest.

Een compleet over the top hoerenkit met goud is dat vast ook, nu is alleen die villa in Zandvoort overal een slap aftreksel van een opstapeling van cliche's die net niet goed uitgevoerd zijn. Dat is van een heel andere orde dan de jarenlang geborduurde lijstjes die 1 voor 1 zijn opgehangen in dat kabouter huisje.

Het verschil is denk ik te vergelijken met een pak kant en klare soep opentrekken die in de magnetron opwarmen en uit het pak opdrinken, zelf soep maken of kant en klaar combineren met wat vers in een kommetje doen.

En het 1 is niet 'slechter' dan het ander, alles heeft zo zijn doel. Maar er is wel zeker verschil in kwaliteit en beleving.

Nasha 1st

Nasha 1st

02-06-2009 om 23:28

Ik heb

dit draadje gestart....ik kijk veel van die verkoopprogramma's....dan zie je tips voorbij komen hoe je huis zo verkoopbaar mogelijk te maken....Bij Manda staat een huis te koop, het interieur kan je smaak niet zijn, maar het voldoet wel aan de eisen die men bij die programma's stelt. Niet teveel persoonlijke dingen, niet teveel rommel of prullaria.....En toen zat ik een beetje te spelen op Funda....ik doe dat zo nu en dan, om me te verlekkeren op die geweldig goedkope huizen in het noorden van ons land.....en toen zag ik dit huis met de deze foto's wat dus op geen enkele manier aan die eisen voldoet.....dat is wat mij opviel.....ja, het is wansmaak, maar ik geloof zonder meer dat het heel gezellig is geweest voor de mensen die daar hebben gewoond of nog wonen.....maar als je puur naar verkooptechniek kijkt, voldoet dit huis er op geen enkele wijze aan....

Nasha 1st

Nasha 1st

02-06-2009 om 23:34

Je moet ook

je huis inrichten zoals je zelf wilt, je moet er tenslotte zelf wonen ) (Hier ook LB meubilair overigens, wel van recente datum, maar ja, wel LB (( )

Prulletje

Prulletje

03-06-2009 om 09:40

Gegraveerde hondjes

Bij mij in de buurt stond eens een heel duur huis te koop. Uit nieuwsiergheid bekeek ik de foto's op Funda. Het bleek veel roze en goud te bevatten. Kan, kwestie van persoonlijke smaak inderdaad. Maar ook een enorme spiegelwand, met daarin portretjes van alle overleden hondjes van de eigenaren gegraveerd. Ik denk dat ik daar toch wel even een gordijntje voor gehangen zou hebben...

Prulletje

Millenia

Millenia

03-06-2009 om 11:07

De buren van manda

daar heb ik dan weer niet zo'n medelijden mee. Ik word plaatsvervangend woest als ik aan zulke mensen denk. Maar, ik geef toe, ik heb het verhaal alleen van 1 kant. Wel herken ik het gedrag: huis "opknappen", geen rekening houden met anderen, overwaarde eruit sleuren en door naar het volgende. Het resulteert in liefdeloos bewonen van een pand en dat is te zien, denk ik. En te merken aan het gedrag richting de buren, van wie ze immers weten dat ze er niet mee verder hoeven. Ze gaan immers toch weg, weten ze zelf al.......
Toch mislukt die opzet misschien gedeeltelijk. Je kan er donder op zeggen dat zulke mensen de vraagprijs te hoog inzetten, te hard onderhandelen enz. enz. Dus Manda, het kan nog wel even duren, denk ik. Ik ken zelf een soortgelijk geval van heel dichtbij, dat huis stond uiteindelijk meer dan drie jaar te koop.

Fladderbeestje je doet anders zelf

er net zo flink aan mee in dat draadje van mij. Dus ik snap je verbolgenheid hier niet.

Vic

Vic

03-06-2009 om 16:58

Talent

Ik heb niet zo'n kijk op kleur en interieur. Dat vind ik niet erg meer sinds ik weet dat het eigenlijk gewoon een talent is, waar sommigen ook nog hun geld mee verdienen. Vergelijk het maar met het vinden van kledingcombinaties. Dat kan ik ook helemaal niet, dus ga ik tegenwoordig naar kledingzaken waar ze ook advies kunnen geven. Super relaxed, dan hoef je alleen maar in het pashokje te staan en de verkoopsters vinden het nog leuk om kleren voor je te zoeken ook.
Wat interieur betreft vind ik het al mooi als mensen alles gewoon af hebben gemaakt. Je kunt wel blaten over charmante onaffe plinten of een tuin met karakter (die veel weg heeft van een woesternij), maar diep in je hart zou je het toch liever af hebben. Ha, mijn huis heeft nog heel veel charmante oorspronkelijke onafheden en in mijn supergroene tuin groeit en bloeit alles weelderig, vooral de inheemse planten die zijn komen aanwaaien.

Massi Nissa

Massi Nissa

03-06-2009 om 17:20

Het is toch leuk?

Ik vind dat rondsurfen op Funda geweldig, het is een beetje dagdromen (mmmm, als ik vijf miljoen win in een loterij, kan ik dit prachtige huis in Loenen aan de Vecht kopen) en lekker bij mensen naar binnen kijken. Ik heb er absoluut geen verstand van, maar ik vind het altijd reuze interessant om te zien hoe mensen van hun huis iets maken dat bij hen past. Ook (of juist) als je de hele inrichting uitbesteedt aan een professional, zegt dat weer een heleboel over het imago dat je graag wilt uitstralen.
Wij hebben nu trouwens sinds een maand of acht een enorme flat (we gingen van 45 naar 120 m2). Het is duidelijk zichtbaar dat we heel weinig meubels hebben, de flat is erg leeg. Omdat ik even geen idee had welke kleuren ik op de muur wilde, hebben we alles offwhite geverfd in de hoop dat we later nog geinspireerd zullen raken. Onze meubels zijn voor zeker 50% tweede- of zelfs derdehands. Er hangen wat schilderijen van vrienden en familieleden (soms heel kunstzinnig, soms ronduit koekjesblik, maar ik kon geen nee zeggen tegen tante Anneke). En er staan wat Marokkaanse rommeltjes, zoals een zilveren theepot op de vensterbank. Planten heb ik niet, die plegen zelfmoord bij mij. Pas kwam iemand voor het eerst op bezoek. Zij keek rond en zei bewonderend: goh, wat een mooie, strakke inrichting! Dat wit is ontzettend in, en wat hebben jullie speelse meubels en ornamenten! Echt knap hoor om het tegelijk zo design en zo gezellig te krijgen. Wij hebben er ontzettend om gelachen, want ze moest eens weten. Puur geldgebrek, mevrouw ).
Groetjes
Massi

Oh zalig massi!

wij gingen van 35m2 (studentenhok met 1 kamer) naar 85m2 met 3 slaapkamers en een aparte woonkamer, man wat een verschil is dat inderdaad !

En nu we onze woonkamer iets hebben uitgebouwd, muurtje weg en overal net meer loopruimte is vind ik idd het interieur en zo veel mooier uit zien. Dus ik snap het wel met die mevrouw die dat zei.

Ik hou niet van trends

trends bah.

Massi Nissa

Massi Nissa

03-06-2009 om 21:05

Ruimte maakt alles mooier

Dat klopt Manda, juist door de ruimte, het vele licht en de eenvoud (witte muren, donkerhouten vloeren) lijkt het blijkbaar heel wat. En dat terwijl het een allegaartje is. Ik denk wel eens: wij zijn net die mevrouw uit die reclame jaren terug die een veel te duur huis heeft gekocht. Haar huis is helemaal leeg op een matrasje op de vloer na. Ze laat het huis aan iemand zien en roept: "Minimalisme, he, helemaal top!" Ofzoiets. Dat is zo'n beetje ons huis, haha.
Ik heb trouwens naar aanleiding van dit draadje net een uurtje op Funda zitten kijken en het viel me op in hoeveel (dure, prachtige) huizen ROZE de boventoon voert: roze plavuizen, roze muren, roze banken, ik heb het allemaal voorbij zien komen. Heb ik iets gemist?
Groetjes
Massi (kent niemand met roze inrichting, zo zie je maar weer, heel beperkte kennissenkring)

Tirza G.

Tirza G.

03-06-2009 om 22:31

Uit

Roze is mijn interieur al weer uit. Ik zit nu in de terra. Ofzoiets. O ja, en sundried-tomatoes vloerbedekking op de vloer. Ik vond het een aantrekkelijke naam

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

03-06-2009 om 23:10

In zekere zin hebben fladderbeestje en zo wel een punt

Aan een kant zou ik me graag overgeven aan het openlijk bespreken van de interieurs die je op Funda kunt zien, maar voor mij voelt het toch ook als niet helemaal goed. Die foto's staan met één doel op de website en dat is de verkoop van hun huis. Veel mensen vinden het al lastig dat iedereen daardoor naar binnen kan gluren. Wat mij betreft mag je er lol om hebben, maar dan met je gezin of met een vriendin en niet op een openbaar forum. Ik kan me herinneren dat sommigen op OO ook gepikeerd waren omdat er citaten met hun naam erbij in de krant hadden gestaan. Het is misschien niet helemaal hetzelfde, maar iets in de openbaarheid brengen wil niet zeggen dat het leuk is als anderen daar misbruik van maken. Ik bedoel dit allemaal niet al te zwaar hoor. Een beetje tact bij het openlijk bespreken van andermans smaak kan geen kwaad.

mirreke

mirreke

04-06-2009 om 10:49

Die muur in het huis van

de buren van manda is ook een soort fuchsia roze. Ik vind het wel een mooie kleur moet ik zeggen.

Dat roze in mijn keuken

hebben een vrienden en ik omschreven als 'assholepink'. Ja sorry Sini dat heb ik je er gisteren niet bij verteld.

Mooi huis?

Mooi huis?

04-06-2009 om 12:53

Komend weekend

Komend weekend komt ons huis op funda! Jullie mogen best schieten met zijn allen of lachen, maar ik gebruik voor deze keer toch een andere naam
ik zal de link geven zodra hij er op staat!

groetjes

PS geen rose plavuizen hier

Sini

breien gaat goed, vanmiddag kwam ik er achter dat als ik de breinaald meer onder mijn rechter oksel hou dan gaat het sneller, ik heb alleen nog steeds die tintelende linkerhand waardoor ik niet lang achter elkaar kan. Ik geloof dat ik nu 7 baantjes heb gebreid, erg leuk ik doe er straks nog eentje, het duurt nog even voordat je mij weer op weg kan helpen

mirreke

mirreke

05-06-2009 om 11:18

Manda tintelen (ot)

Tintelende hand, door de zwangerschap? Bedoel je carpaaltunnelsyndroom? Heb je dat al aangekaart bij je vk of gyn? In de gaten houden hoor, vaak gaat het na de bevalling weg maar dat hoeft niet. Ik heb carpaaltunnelsyndroom aan beide kanten overgehouden van de tweede zwangerschap. Ik weet niet wat het beleid nu is (tweede kind is nu bijna 11) maar geef het wel aan!
Sterkte met aftellen, spannend!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.