Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nasha 1st

Nasha 1st

30-05-2009 om 22:47

En toen zei de makelaar (interieurs op funda-draadje)

ruim nou even een beetje op en ontdoe je van al te persoonlijke dingen voor de foto's, en zie hier het resultaat:

http://www.funda.nl/koop/roodeschool/huis-4020086-hooilandseweg-31/


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ot tintelende hand van het breien

ik heb het alleen bij het breien, dus geen tunneldinges door de zwangerschap, ik doe iets fout denk ik met mijn elleboog/houding. Maar wel bedankt dat je mij erop wees, had natuurlijk zo gekund.

mirreke

mirreke

05-06-2009 om 18:01

Oh, gelukkig maar!

Nu nog even een goede breihouding aanleren :0)

Mooi huis?

Mooi huis?

07-06-2009 om 01:34

Geen rose plavuizen...

http://www.funda.nl/koop/warmenhuizen/huis-10102477-stationsstraat-9/

Geen rose plavuizen maar jullie mogen best zeggen wat je ervan vindt. Ik ben best benieuwd en wie weet hebben jullie nog nuttige tips Het zou fijn zijn als we het huis snel verkopen want het nieuwe hebben we al gekocht!

Groetjes!

meeleverd

meeleverd

07-06-2009 om 07:29

Wat een leuk huis!

Het ziet er echt schattig uit.
Lekker veel ruimte beneden en een aparte ruimte waar je de tv hebt staan.
Je kunt er niks aan doen natuurlijk, maar die schuine wand in de badkamer lijkt me een potentiële afknapper.
Zou je die foto niet beter anders kunnen maken of weg kunnen laten?

Bastet

Bastet

07-06-2009 om 08:14

Wat een leuk huis!

Oooh enig,wat een leuk huis!Ik krijg mijn gezin er nooit ingepropt en heb geen plannen,maar ik vind het een geweldig huis.
groetjes,Bastet

Millenia

Millenia

07-06-2009 om 09:10

Mooi

huisje. Prachtig gerestaureerd en fraai in de verf. De omgeving is natuurlijk niet te versmaden zo dicht bij Schoorl en zo.
Potentiële afknappers voor mogelijke kopers: de gemetselde toog, de schuine wand, en het woonoppervlak.
Ik heb geen idee van de huizenmarkt ter plaatse, maar als die ook maar enigszins 'loopt' zou het toch snel weg moeten zijn, lijkt mij. Heb je enig idee hoe lang andere huizen te koop staan daar?

liora

liora

07-06-2009 om 09:36

Mwah

Hoi,

Ik vind het een mooi huis van buiten, maar van binnen erg rommelig. Ik zou wat meer weghalen voor de foto's. De boeken netter en rechter in de boekenkast, geen papieren gebedsvlaggetjes boven de eettafel, triptrap weg, doos speelgoed weg of netjes, paar apparaten minder onder de tv, helft van de drankflessen uit de kast. Dan oogt het wat rustiger en leger.

En grappig: ik vond die schuine wand juist heel leuk in de badkamer!

Liora

Ontzettend leuk huis!

Echt heel schattig. Tja, dat "volle" daar kan ik wel doorheen kijken. Ik vond het juist eng netjes...(weten jullie meteen hoe het er hier uitziet!!) Groet Suus (succes met de verkoop!)

Sancy

Sancy

07-06-2009 om 10:42

Inderdaad

Heel leuk huis, mooi in de verf, goed op elkaar afgestemd. Een prachtige keuken!
De tekst spreekt van een bijzonder halletje, dat zal zijn maar de foto spreekt daar wat minder van. Ik onderschrijf Millenia's potentiële afknappers (mede omdat ik persoonlijk gruw van halfronde gemetselde togen maar je hebt maar 1 potentiële koper nodig die er verliefd op wordt.
Ik zou als ik jou was toch de tekst bij de omschrijving even laten aanpassen: versteld mag met een d in plaats van een t en gedeeltjes is echt geen Nederlands.
Je zou het wat ruimer kunnen laten ogen door dingen op te ruimen en weg te halen, maar een superstrak interieur met allemaal kale oppervlakten past niet bij zo'n leuk huisje.
Succes met de verkoop!

Nasha 1st

Nasha 1st

07-06-2009 om 11:44

Leuk huis!

De buitenkant is echt geweldig! Van binnen ook heel veel leuke dingen, de keuken, de hal. De badkamer vind ik persoonlijk wat minder, maar daar kun je niks aan doen, die schuine wand. Is het mogelijk daar een dakkapel op te zetten? Dan zou ik dat wel vermelden....en inderdaad, de tekst bevat wat fouten, even laten verbeteren....Het is ver boven mijn budget, maar het is wel een huis met potentie ) Waarom ga je daar eigenlijk weg?

Klaartje

Klaartje

07-06-2009 om 12:02

Leuk huis

Ik vind het huis er leuk uitzien, maar zou idd ook wat meer rommeltjes opruimen. De schuine wand vind ik ook minder, maar dat kun je nu eenmaal niet veranderen. Wat ik mis zijn ook de afmetingen van de kamers. Ik heb het idee dat de kamer erg klein is.
Klaartje

Jade

Jade

07-06-2009 om 12:07

Mooihuis?

Mooi huis, maar inderdaad te "rommelig" om op foto's te zetten (zoals de vlaggetjes en waarom de tv op de foto moet is mij een raadsel Die toog incl. muur zou ik wit schilderen, maar goed, aan de andere kant past het ook wel bij het huis.

Overigens zag ik een beeld van een buste van een zwangere vrouw?? Ben jij dat??

Ach

door die persoonlijke clutter daar kijken mensen wel door heen. Ik zou mij niet zo druk maken over nieuwe foto's. Je valt voor de bouwstijl of niet.

En de inrichting op de foto's vind ik bij dit soort huizen er gewoon minder toe doen, ik denk dat het zelfde type mensen er in komen.

Het is mijn bouwstijl niet maar ik vind het een prachtig huis, ik vind het wel duur gezien de oppervlakte en aantal slaapkamers.

Tineke

Tineke

07-06-2009 om 12:17

Rommelig?

Mijn hemel, als jullie dat rommelig vinden...wonen jullie dan in een onpersoonlijk meubelboulevard?
En dan nog iets, je koopt toch een huis, toch geen interieur?

Jakiro

Jakiro

07-06-2009 om 12:25

Sommige mensen

Kunnen niet door een interieur heenkijken en knappen bijvoorbeeld af op de overvolle TV-hok (wat weinig ruimte !!), de groene gordijnen en de overvolle boekenkasten.
Vooral de hal vind ik erg rommelig en vol staan.
De beschrijving nodigt overigens niet uit tot het bekijken van het huis voor een gezin met meer dan 1 kind. Kan je de 2 kantoortjes/studeerkamers niet ook aanmerken als slaapkamers, echter nu ingericht als kantoor/stufeerkamer ? Je vangt opeens een grotere doelgroep.
En verder is het huis zelf helemaal mijn smaak, ik woon alleen niet in de buurt en is het alsnog een slaapkamer te weinig.
Jakiro

Tirza G.

Tirza G.

07-06-2009 om 14:30

Natuurlijk

kan ik niet door een interieur heenkijken. Dat is mijn kunde namelijk niet. Hoe vaak koopt een mens nou een huis in zijn leven? En een foto is toch ook weer wat anders dan dat je life in een huis rondloopt.
Bovendien zegt een interieur iets over de mensen die er wonen en die mensen hebben het huis wel gebouwd of naar hun wensen aangepast. Ik zou zelf niet vallen op deze bouwstijl, vindt het veel te popperig en te bewerkelijk qua buitenschilderwerk. Het interieur past wel bij een popperig en bewerkelijk huis.

Tirza

Prulletje

Prulletje

07-06-2009 om 14:43

Erdoorheen kijken

Tsja, dat kunnen sommigen wel en anderen niet. Toen wij ons huidige huis voor het eerst bezochten, was er ook en ander stel. Zelfde leeftijd en de kinderen ook. Er was een heleboel om "doorheen" te moeten kijken. Maar wij zagen alleen maar mogelijkheden en zij alleen maar problemen. En wij wonen hier dus. Als er alleen maar mensen waren komen kijken met het inzicht en karakter dan die andere potentiele kopers, dan had het hier nog lang te koop gestaan.

Prulletje

Vic

Vic

07-06-2009 om 14:48

Straatje

Ik vind het straatje het leukst, lekker nostalgisch In het huis valt me vooral op dat alle deuren een andere kleur hebben en dat er heel veel schrootjes zitten. Dat is een persoonlijk iets aangezien ik in mijn leven al heel wat schrootjes heb verwijderd en deuren geschilderd (en dat is geen hobby van me). Ik denk dat de koper gaat vallen op de buitenkant van het huis, en het leuke straatje.
Misschien kun je nog een foto maken van de tuin op een zonnige dag. Bij de kenmerken staat dat hij op het zw ligt, maar daar zie je nu niets van. En dan ook even het gras maaien en de heg snoeien.

Mooi huis?

Mooi huis?

07-06-2009 om 16:14

You hate it

You hate it or you love it, dat zei de makelaar toen hij voor het eerst bij ons kwam, dat merk ik hier in de reacties en ook in mijn kennissenkring. Ertussenin zit niks eigenlijk.
Suusmarie en Kaatje hebben gelijk, ik heb echt al heel veel opgeruimd voordat de foto's gemaakt waren, maar er kan inderdaad nog veel meer opgeruimd worden, daar hebben jullie wel gelijk in.
De schrijffouten waren me ook opgevallen, die heeft de makelaar erin gezet nadat ik de tekst gecontroleerd en verbeterd had (grrrrrrr)
De afgelopen drie dagen hebben we heel veel in de tuin gedaan, die ziet er nu echt veel netter uit dan op de foto¡¦s. Gras gemaaid, veel gesnoeid, onkruid weg, mooie bloemen in de potten naast de voordeur. Het is vandaag jaarmarkt in ons dorpje dus we hebben veel bekijks vandaag, daarom hadden we van de week ook haast om het op funda te krijgen, anders hadden we wellicht eerst meer opgeruimd en daarna de foto¡¦s gemaakt.
Jade; ja het is inderdaad mijn buik!
Wat niet op de foto staat dat is de binnenkant van de schuur, daar had ik namelijk heel veel rommel neergezet, dus ik ga gauw weer aan de gang met verder opruimenļ
Oh, ja, heb ook veel speelgoed ed op marktplaats staan, hopelijk wordt dat gauw verkocht, scheelt weer.

Bedankt voor alle commentaren, we kunnen er best wat mee!
Groetjes ¡§mooi huis¡¨

Brianna F

Brianna F

07-06-2009 om 18:31

Smaken verschillen

Ik vind die gemetselde toog nl geweldig.

Mooi huis?

Mooi huis?

07-06-2009 om 19:18

Brianna

Daar gaan we ook niks aan doen. Als volgende bewoners hem wit willen maken of weg willen halen dan is dat hun klusje, als ik het doe kan hij nooit meer oorspronkelijk worden.

PS Sorry voor de rare leestekens van mijn vorige posting, die komen uit word (??)

Millenia

Millenia

07-06-2009 om 19:30

Ons huis

zag er vreselijk uit. Overal troep. Vies. Tuin niet te beschrijven. Schuifpui gebarsten. Je moest over troep heen stappen. Schimmel op badkamer plafond. Mensen deden NIETS aan de presentatie. Huis stond dan ook al jaren te koop. Wij hebben het bouwkundig laten keuren, omdat wij ons afvroegen of wij iets niet zagen wat anderen wel zagen. Bleek een dijk van een huis. Zo hebben we het voor een net prijsje gekocht, grondig schoon gemaakt, geschilderd en voila, wij wonen prachtig.
Je moet inderdaad door de troep heen kijken bij een bezichtiging, maar ook wij horen (en merkten dus) van alle kanten dat vrijwel niemand dat ook doet. Ik begrijp Kaatje Heksenvet helemaal, je koopt een huis en geen interieur. Maar kennelijk werkt het zo toch niet. Dus wij hebben inderdaad ons oude huis grondig opgeruimd, likje verf en hier en daar enz. en het toen pas te koop gezet. Was snel weg (andere tijd, dat wel).

Echt opruimen...

Ook hier kregen wij echt op het hart gedrukt de boel zo leeg mogelijk te maken. Daar was wel reden toe ook, want zo ruim is ons huis niet (met name erg kleine keuken en smalle woonkamer). Rotzooi in de opslag, rotzooi in dozen weggemoffeld, bij het foto's nemen door de makelaar steeds dingen net buiten beeld gesleept, maar het resultaat was ernaar: prachtige foto's.
Voor iedere bezichtiging zoveel mogelijk losse zooi uit beeld (heb bijvoorbeeld wel losliggende kledingstukken onder het dekbed verstopt). Het schilderwerk was gelukkig al redelijk neutraal.
Het huis is snel verkocht. Ik weet bijna zeker dat het langer had geduurd als we niet hadden opgeruimd. Ja, je hebt maar 1 koper nodig, maar het is wel fijn als die al meteen bij de eerste 5 kijkers zit.

Groeten,

Temet

Minet

Minet

07-06-2009 om 21:26

Dalai lama

Heb je die vlaggetjes daar altijd hangen, boven de eettafel, of kwamen ze deze week vers uit de envelop?

Ik zou persoonlijk wat opruimen. De gang lijkt nu bv. erg smal door alles wat er staat, evenals de kinderkamer die erg vol staat.
Kopers willen ruimte zien, en over het algemeen een rustige uitstraling.
Verder vind ik het een ERG leuk huis, met 1 minpunt, de wel erg ieniminie badkamer Jammer dat daar niet iets meer ruimte voor gemaakt is.

Groetjes, Minet

amk

amk

07-06-2009 om 22:44

Uit een programma

je verkoopt je huis met je inrichting want daarmee geef je aan wat voor koper je zoekt. Dus als je een gezinswoning wilt verkopen moet je het ook als zodanig presenteren, dus met kinderkamers etc. Wil je juist een werkend stel, dan moet je dat niet doen.

Je meubels verkoop je niet, maar zijn wel je reclame materiaal.

Ik vind het wel een heel leuk huis, ik houd wel van die oude huizen. Maar ja, voor rond de 145.000 wil je het toch niet aan me verkopen.....

Mamba

Mamba

07-06-2009 om 23:15

Mooi huis, mijn tips (ahem, erg lang)

Ik vind het een erg leuk huis, laat ik dat voorop stellen! Voor de verkoop zou ik wel het e.e.a. doen, veel tips staan al hierboven. Er is een nieuw huizenprogramma, de toekomstige kopers kunnen uit drie huizen kiezen. Eerst knappen ze helemaal af op de kleur van de muren en het interieur. Hup, daar komt een interieurhotemetoot met de verfkwast, wat accessoires en andere meubels. Het huis wordt vervolgens zo leuk gevonden dat het gekocht wordt. Echt serieus, mijn mond valt elke keer weer open. De meeste mensen kunnen echt niet door een interieur heen kijken.
Ik zou de hal leger maken en de foto's wat lager laten nemen zodat je niet zoveel plafond ziet. Als je dingen van de muur kunt halen zonder vieze plekken achter te laten, meteen doen!
Keuken: helemaal leuk. Vlaggetjes zijn niet superstorend, wel op de volgende foto. Wel storend is het ronde ding op de muur wat nu boven de lamp zit, oogt erg druk. Je ziet nl en de lampen en het ding op de muur. Triptrap weghalen en witte of wit/blauwe bloemen op de tafel zetten. Misschien zelfs witte lampenkapjes. Rommeltjes op afzuigkap weg doen, gekleurde plastic bekers weghalen achter het glas. Beschouw die keukenkastjes als een vitrinekast, alles wat je ziet moet mooi zijn en er netjes bij staan.
Woonkamer: Ook hier een foto laten nemen zonder plafond erop. Het lijkt of je woonkamer erg laag is en je ziet overal spotjes(?). Barometers of wat het ook is weghalen. Boekenkast toont wat vol en rommelig, speelgoed krat weg, schilderijtje van kind of weg of even hoog ophangen als ander schilderij. Sculptuur op een andere plek (op kachel?). O, ik zie dat het bij een andere foto al ergens anders staat. Ik zou de deuren dicht houden omdat je anders een explosie van kleur krijgt. Misschien enkel voor de verkoop hele goedkope gordijnen in het zachtgeel of lichtbeige ophangen, het wordt qua kleur dan wat rustiger. Lukt het om de zitmeubels zo neer te zetten dat het meer een zithoek wordt? Kussen op schommelstoel weghalen of in de kleur van de toekomstige gordijnen maken, zelfde kleur kussentjes op zwarte bank en stoel doen.
Hoekje met tv: vitrinekast half leeg maken en de rest ontrommelen.
Studeerkamer: veel te vol, veel te veel kleuren en dingen. Gooi het in een verhuisdoos en als je het nodig heb, koop dan van die kartonnen witte dozen bij de Ikea. Maak het leger en rustiger. Echt, een gele stoel én een rode prullenbak én een mondriaanposter én een poster én een tingelding én een gitaar is teveel. Die printer hoeft ook niet op de foto. Kan je niet wat boeken eruit doen en de printer in de kast zetten?
Studeerkamer: foto is weer vanuit een rare hoek genomen. Wat is dat witte ding aan de linkerkant? En dat bruine ding (diatafel?). Ik krijg niet echt een goede indruk van de ruimte. Spullen op de witte kast weghalen, alle platen enkel op het prikbord, iets in de vensterbank zetten en alle losse dingen wegzetten.
Ouderslaapkamer: ziet er superromantisch uit maar wel veel kleur (rose, wit, beige, lichtblauw, bruin, streepjes op de muur, patroontje op de wand..). Ik zou een effen dekbedhoes kopen in bijvoorbeeld wit. Wat teutige kussentjes voor de sier. Wat je in die tijdschriften wel ziet, groot kussen, kleiner kussen ervoor en eventueel nog een derde. Per persoon, als dat past en staat. het nachtkastje eheft een kompleet andere kleur dan de rest. Of weghalen, of ook hier een bosje bloemen erop. Roze of wit. Als je een wit dekbedovertrek hebt, zou je ook twee roze rozen op het bed neer kunnen leggen. Slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar het toont wel leuk.
Kinderslaapkamer: Mijn ogen blijven ronddwalen en vinden geen rustpunt. Is het een meisjes- of een jongenskamer? Overal zie ik patronen en kleuren. Vloerkleed weg, effen dekbedovertrek, rommeltjes van de kast, posters weg, speelgoed of weg of in allemaal dezelfde bakken. Laat de kleur terugkomen, voeg niet nog meer toe. Knuffel op bed of weg. Zwarte stoel weg.
Badkamer: Ziet er leuk uit, keurig afgewerkt. Wat ik mis zijn wat accessoires. Koop bijvoorbeeld zo'n rekje voor over het bad en zet daar wat flessen shampoo ed in de juiste kleuren op. Ik bedoel dat je iets koopt op de kleur van de verpakking en niet op de inhoud. Mooie natuurspons oid erbij en ik denk dat er ook iets kan op dat witte tegelrandje bij het bad. Mooie kom ofzo.
Tuin: is ook al veel over gezegd. Zorg voor wat bloeiende eyecatchers.
Ik vind het echt een erg leuk huis! Mijn ervaring is dat je het voor een verkoop toch behoorlijk moet ontrommelen en opknappen. Het hoeft niet echt een toonzaal te worden, maar het helpt wél! Mijn vorige huis heb ik speciaal voor de verkoop geschilderd, deuren vervangen, bloembollen geplant, rozen op bed gelegd (echt waar!), spullen uit de schuur bij de buuf gestald, als er kijkers kwamen de auto volgegooid met spullen en nog veel meer. De tijd om te verkopen was wel beter dan nu, maar ik heb een megaprijs voor het huis gekregen en was het redelijk snel kwijt. Vat het allemaal alsjeblieft niet op als kritiek al het commentaar gaat puur om het verkoop-klaar maken van je huis.
Heel veel succes! Mamba

Mamba

Mamba

07-06-2009 om 23:18

Ik mis plattegronden. De makelaar kan die ook nog toevoegen. Maakt het wel veel duidelijker.

Tirza G.

Tirza G.

07-06-2009 om 23:58

Huisdokter

Mamba, dat programma heet huisdokter. Toevallig vanavond naar zitten kijken En nee, mensen kijken níet door een interieur heen. Gelukkig

Tirza

Nasha 1st

Nasha 1st

08-06-2009 om 00:06

Op sbs 6

is ook zo'n programma, Huis te koop heet het geloof ik....

Bellefleur

Bellefleur

08-06-2009 om 09:38

Manda, tintelen

Ik heb in mijn eerste zwangerschap ook carpaal tunnel toestand gehad. Bij mij begon het bij het borduren...
Die dove vingers werden dove hand, dove arm, ik heb er heel veel pijn aan gehad, en ernstig slaaptekort. Ik ben uitgeput aan de bevalling begonnen. Dus, neem het niet te licht op. Bij de tweede zwangerschap heb ik me aan gewend om veel water te drinken. (en minder te eten) Door al dat drinken hield ik minder vocht vast. En had ik alleen de laatste twee dagen last.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.