Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Petr@

Petr@

03-07-2009 om 07:42

Er is vannacht bij ons ingebroken

We hadden een bovenluikje in de woonkamer open laten staan ivm de warmte.....
Toen we vanochtend wakker werden waren onze twee auto's weg, de laptop meegenomen en portemonnee uit mijn tas gehaald.
Ik ben misselijk en kan het eigenlijk nog niet geloven.... Wat voelt dit shit zeg (( Dat iemand in mijn huis gelopen heeft, rondgekeken naar mijn spullen om te zien of er iets van waarde tussenzat! Ik snap er helemaal niets van dat er mensen zijn die dat doen!
We zitten nu te wachten op de politie.
En het ergste is.... we hebben een hond. Die al blaft als er aan de overkant iemand voorbij loopt.

Petr@


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oh bah petr@

Wat ontzettend naar........ Het daadwerkelijke verlies is heel erg natuurlijk, maar het idee dat er iemand aan je spullen heeft gezeten.....
Sterkte meid!

O jakkes

Afschuwelijk zeg! Succes met het verdere verloop, en ik hoop dat je de angst gauw kwijt bent. Sterkte!

reina

reina

03-07-2009 om 08:50

Gatsie!

Wat rot, het idee is heel naar én het gedoe met politie en verzekering is vervelend! Sterkte!
Ik hoop voor je dat de daders gepakt worden!!
(En wb honden, ik weet van 2 honden, die normaal echt gevaarlijk zijn, maar die weggingen toen iemand hun bazin aanviel, ws geintinideerd dor de houding van de belager)

Polly Shearman

Polly Shearman

03-07-2009 om 09:11

Oh petr@~~

Wat erg!! wat een in breuk op je veiligheid he!!
Ik leef mee, hopelijk had je niet te veel foto;s op je laptop staan die je nu kwijt bent...

sterkte!
liefs polly

Millenia

Millenia

03-07-2009 om 09:21

Ook gehad

Om te beginnen die hond. Laatst ben ik zelf bij buren op de hoek over hun schutting geklommen om 2 uur in de nacht. De kat was kwijt en zat daar in de tuin te blèren, durfde niet/wist niet hoe over de schutting terug te keren.
Eerst kat geroepen enz. enz. Hielp niet, over schutting geklommen (doodstille nacht) en met kat weer terug geklommen. Zij hebben een enorm drukke flinke hond die, als ik hem buiten tegenkom blaft enz. Ook floepte er een buitenlicht (zeg maar rustig gigantisch buitenlicht) aan, vanwege een bewegingsmelder.
Niettemin kwam ik ermee weg. Geen enkele reactie vanuit het huis, ook niet van de hond. Onbegrijpelijk. Zijn er hondenbezitters die weten hoe dit werkt?
2e: wij hebben het hier jaren geleden ook bij de hand gehad. Ingebroken, alles in de woonkamer beneden doorgesnuffeld terwijl wij boven lagen te slapen. Het is zo lang geleden, in die tijd had je nog cheques met een pasje. Dader had verkeerde cheques bij verkeerde pasje meegenomen en had er allemaal dus niets aan. Die is dus teruggekomen en heeft het binnen een week nog een keer geprobeerd. Resultaat was toen een geforceerd bovenlicht dat hij echter niet open had weten te krijgen. Ik hoop dus dat ze je riant hebben kaalgeplukt en dat er bij jullie verder niet meer veel te halen is. Staat je kamer echter nog vol met antiek, dure apparatuur enzovoort, hou dan rekening met een mogelijk volgend bezoek binnen korte tijd. Ja, dat is geen leuke geruststellende opmerking, dat snap ik. Maar als je alles dicht houdt, en de zwakke punten nog even naloopt, kan er niet zoveel gebeuren. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Tenslotte: reken op een paar weken om na te sidderen. Het onveilige gevoel zakt wel weer, maar 't moet even slijten. Het enige blijvende hier is, dat ik mijn puber gigantisch op zijn falie geef als hij weg gaat zonder fatsoenlijk af te sluiten als er verder niemand thuis is.
Sterkte!

mirreke

mirreke

03-07-2009 om 09:30

Eng idee!

Vooral het idee dat er iemand rondliep terwijl jullie lagen te slapen! Een enge gedachte hoor.
Bij mij is meerdere malen ingebroken, alweer lang geleden gelukkig, en ik was toen telkens niet thuis. Maar ik kan me nog het gevoel van ontreddering herinneren toen ik thuiskwam en mijn huis overhoop zag.
Sterkte hoor! En idd, ik heb ook al gehoord dat dieven vaak terugkomen als ze nog meer gezien hebben dat ze interesseert. Dat zal de politie ook wel vertellen.

Lindis

Lindis

03-07-2009 om 09:34

Schrikken

Dat is schrikken. Gewoon ontzettend naar dat er iemand in je huis rondsluipt, terwijl je ligt te slapen.

En alletwee de auto's weg? Dan zijn ze óf met z'n tweeën geweest óf hij heeft erg veel lef gehad door terug te komen voor de andere auto.

Sterkte en ik hoop dat jullie vannacht kunnen slapen.

amk

amk

03-07-2009 om 09:35

Oh nee

wat een ellende.
Even een dikke virtuele knuf.
Het idee dat er iemand door je huis heeft gelopen. brrr.

En dat de hond niet geblaft heeft is idd vreemd. Ben ook wel benieuwd naar de verklaring daarvoor.
Kijk van mijn katten hoef ik niets te verwachten, die bewegen nog niet eens een oor als ze iemand binnen horen komen.

Jet Burg

Jet Burg

03-07-2009 om 10:10

Oh bah petr@

Hier ook meegemaakt, er was alleen niet zo heel veel weg. In mijn vorige huis, een kwartier nadat ik vertrokken was, deur geforceerd, alles overhoop gehaald, maakte erg veel lawaai volgens mijn buren (woonde in een flat toen)
En een paar weken geleden, man was werken in de nacht en was alleen met mijn zoontje. En ik hoorde gerommel aan de achterdeur, ik deed het licht aan en hoorde ze. Blijkbaar heb ik ze dus met het licht weggejaagd.
Heel veel sterkte meid, ik hoop echt dat je snel weer een beetje het gevoel van veiligheid terug krijgt, dat is altijd het ergste gevoel.

Balen

Dat is balen en inderdaad dat is enorm schrikken. Ik hoop dat ze nog iets terug kunnen vinden (denk mn aan de auto's). Voorlopig zul erg schrikkerig zijn, met name 's nchts, maar dat slijt uiteindelijk wel weer.
Wij hebben ook 2 keer inbrekers gehad en hei is inderdaad een heel vervelend idee dat ze in je spullen zitten te snuffelen en dat ze zomaar JOUW spullen meenemen.
Succes met de politie, verzekering etc.

margje van dijk

margje van dijk

03-07-2009 om 11:56

Sterkte! ook gehad

Wat een schrik, Petra!

Ik ken het gevoel, wij hebben precies hetzelfde meegemaakt een jaar of vijf geleden. Het idee dat ze in je woonkamer rondlopen terwijl jij gewoon boven ligt te slapen... ik had nadien vooral angstvisioenen waarin de dief naar boven ging om de kinderen iets aan te doen.

Bij ons was ook de auto weg, en de foto- en videocamera, en allerlei andere dingen. Een mooi afrikaans trommeltje, een dure rugdrager die toevallig beneden stond. (Die heeft-ie als tas gebruikt waarschijnlijk). Mijn agenda (heeel erg ;-!).

De politie kwam om sporen te zoeken, maar aangezien ik niet zo'n poetser ben hadden ze niks aan onze vensterbanken waar heel veel stof op lag.

Nadat ze weg waren vond ik een dag later ineens een glazen fles die leeg bij de voorraad stond...! De inbreker had blijkbaar dorst gehad. Aan de hand van het speeksel wat nog aan de fles zat konden ze een DNA-profiel opstellen.

En een week later of zo hield de verkeerspolitie een bestuurder aan die in een auto reed met gestolen nummerplaten. Dat was onze auto. (Nogal dom om er óók gestolen nummerplaten op te zetten Wel ging de dief nog even een klopjacht inzetten, met ver over de 200 is-ie met onze auto dwars door de stad gecrossd, over drempels gescheurd, etcetera, dus de auto was nadien nooit meer de oude en begaf het totaal een maand later.

De dief (een junk) is dus gepakt en veroordeeld, maar onze spullen hebben we nooit meer teruggezien en een schadevergoeding oid ook niet (van hem).

Wel heeft de verzekering onze spullen allemaal ruimschoots vergoed, dat was helemaal prima.

Ik dacht dat ik nooit meer rustig zou kunnen slapen, maar eerlijk, het slijt weer.

Wel letten we nu 's avonds altijd heel goed op of alles dicht zit, en er blijft geen raampje meer open. Dat wel.

Margje

Getver

sterkte met dit en de afhandeling er van !

Trouwens

hier heeft het raam aan de voorkant de hele nacht open gestaan omdat het zo heet boven is, ik zet dochters deur (ook aan de voorkant) wel dicht s'nachts. Je moet toch ook wat met deze hitte !

tonny

tonny

03-07-2009 om 12:19

He wat afschuwelijk!

wat een akelige ontdekking. Heel veel sterkte!!!
Wat zul je je ellendig voelen. Hoe reageerden je zoons?

Verwijt jezelf niets, hoe kun je bij deze tropische temperaturen nu slapen zonder open raampjes...

tonny

Petr@

wat ontzettend afschuwelijk!! Ik kreeg er de bibbers van toen ik je berichtje las.

Ik kan me voorstellen dat jullie je boos (woest), ontredderd en machteloos voelen. Het brutale lef gewoon van die gasten.!!

Net schoot wel door me heen, dat als jullie wakker waren geworden die gastjes heel heel heel hard hadden moeten rennen, want jullie hadden ze zo te pakken gehad met die ijzersterke conditie van jullie.

Veel sterkte bij de afhandeling van alle praktische zaken en kracht en wijsheid bij het verwerken ervan. Dit zal wel even duren voor je weer het vertrouwen krijgt, denk ik zo.
Wellicht is een gesprek met slachtofferhulp best zinvol.

Dikke knuffel van Purk

Guinevere

Guinevere

03-07-2009 om 13:00

Grrr

Vreselijk, wat een nare ervaring.
Wel schijnt het zo te zijn dat hoe mooier het weer is, hoe blijer de inbrekers zijn. Er staat altijd wel ergens iets open. Ik ben er zelf ook zoéén, ik vind het al knap als ik eraan denk de achterdeur op slot te doen. Gelukkig hebben wij geen achterom, dat is voor knuppels als ik wel zo veilig.

Wilma

Wilma

03-07-2009 om 15:22

Oh jakkes, petr@

Wat eng zeg. Los van dat ze ook echt wat meenemen, 't idee dat ze in je huis zijn en aan je spullen zitten!
En ook de rompslomp erna, bah zeg.

Sterkte hoor, brr ... !

Groetjes,
Wilma

Echt erg vervelend!

Helaas, ik ken het ook uit ervaring. Bij mij was er minder meegenomen, maar nog steeds check ik 's avonds extra of alles wel dicht zit. En het gebeurde 15 jaar geleden... Een collega, die voorheen bij de politie werkte, wist mij te vertellen dat dat waarschijnlijk nooit meer overgaat, zo'n indruk maakt een inbraak. Op iedereen dus.
Je zult vast slachtofferhulp aangeboden krijgen via de politie. Maak daar gebruik van! Helpt echt bij het verwerken van dit trauma, want dat is het.
Sterkte,
Onyx

knevel

knevel

03-07-2009 om 16:30

Getver!

En dat is nog zachtjes uitgedrukt. Wat een lef om zo huis te houden.

Veel sterkte met alles regelen en het verwerken hiervan.

liefs knevel

Petr@

Petr@

03-07-2009 om 18:38

Fort knox

is het hier inmiddels. Manlief is naar de Praxis gereden en heeft allerlei dievenwerende spullen gekocht en die op alle ramen en deuren gezet en is daar nu net mee klaar. Dat is waarschijnlijk zijn manier om ermee om te gaan.
Ik liep vanochtend zo met m'n ziel onder m'n arm dat ik toch maar ben gaan werken. Dat hielp inderdaad wel als afleiding, maar toen ik in de auto naar huis stapte heb ik een potje zitten janken in de auto en was ik doodop...
Petje af voor de verzekering: nog voor elven stonden hier twee vervangauto's voor de deur en die mogen we 20 dagen gebruiken. Kunnen we het vervoersprobleem nog even voor ons uit schuiven )
Ik had trouwens niet verwacht dat ik er letterlijk ziek van zou zijn: vanochtend 6-7x naar het toilet gemoeten en de hele dag kots- en kotsmisselijk. Niet kunnen eten. En de hele dag die tranen die hoog zitten.
Ben benieuwd of we kunnen slapen vanavond. Kan natuurlijk ook vanavond de ramen weer openzetten en gaan zitten wachten in het donker, met de hond... (Rare gedachtes krijg je als je zoiets mee maakt!). De hond heeft nl. wel geblaft, maar alleen de buren hebben dat gehoord, wij helaas niet (of misschien maar goed ook?).

Enorm bedankt voor alle lieve reacties, dat doet zó ontzettend goed!

Petr@

Petr@

oooooooo, wat lijkt me dat vreselijk! Het gevoel dat vreemden in jouw huis zijn terwijl jij boven ligt. En nog jatten ook...ik zou de hele dag pislink zijn (gezien mijn eerdere reacties op een paar simpele auto-inbraken, wat in mijn ogen peanuts is in vergelijk met het binnendringen in jouw domein, wat een vertrouwd iets moet zijn..

Geen wonder dat je er letterlijk misselijk van bent!

Sterkte, die acties van je man zijn natuurlijk prima, en nou maar niet te vaak denken ´had ik maar´ (ken ik van mezelf) want dat helpt niets..

Constructief, proberen weer van je huis een thuis te maken en te voelen dat het weer vertrouwd is...

Zal wel een paar nachtjes duren, elk geluidje horend..!
(ik had ook neigingen om een buks onder mijn bed te leggen, of een knuppel onder het kussen, manlief kruipt alleen maar dieper onder het dekbed als ik em aanstoot als ik wat dénk te horen..hihi)

Petr@

Petr@

03-07-2009 om 20:07

Mien

Ik kan het eigenlijk nog niet geloven dat er iemand in mijn huis heeft gelopen. Komt ook omdat er niets overhoop gehaald is, het huis ziet er nog hetzelfde uit. Ze hebben alleen alle sleutels van de haakjes gehaald, portemonnee uit m'n tas gehaald, laptop van de tafel gepakt en zijn weer vertrokken.
Ik kijk nu wel met andere ogen door m'n kamer en keuken. Probeer te zien wat die dieven ook gezien moeten hebben toen ze rondliepen: een agenda die open ligt met mijn afspraken van deze week, een briefje voor school dat jongste mee mag naar de Efteling, m'n zwembadpasje dat klaar lag om te gaan zwemmen, nog even voor het werk vandaag, foto's van ons gezin en familie...
En dan snap ik dus niet dat mensen zoiets kunnen doen. Het is geen opslag waar ze door heen lopen, het is mijn huis, met mijn spulletjes! Op de laptop stonden al mijn foto's van de afgelopen drie jaar. Een aantal hebben we gelukkig nog op de pc, maar zeker die van het afgelopen jaar zijn we dus kwijt en dat vind ik nog het ergst...
Buks en knuppel hebben we helaas niet, ik duw mijn man het bed wel uit ))
Helaas is die er volgende week een paar dagen niet dus ik denk dat ik de hond maar mee naar bed neem ))
Voor iedereen die zich afvraagt waarom de hond niets gedaan heeft: die zat opgesloten in de gang en kon er dus helaas niet bij.
Petr@

Anna :-)

Anna :-)

03-07-2009 om 23:12

Oh petr@

Wat erg voor jullie zeg ( Wat een klotestreek en het idéé inderdaad dat er iemand zó door jouw persoonlijke spullen aan het struinen is om mee te nemen wat ze willen hebben. Gétver!!!!

Na jouw bericht gaan hier de ramen hélemaal dicht vannacht, de laptop mee naar boven en mijn tas ook.

Liefs en dikke knuf,
Anna

Lieve petr@

Wat erg zeg, vooral inderdaad het veiligheidsaspect. Het is een grote angst voor mij, vooral als je thuis bent en slaapt (of er wakker van wordt...). Ik kijk ook altijd goed of ik geen camera of autosleutels op tafel heb liggen, zichtbaar van buiten. Verder is hier ook niet echt veel te halen, maar dat weten inbrekers natuurlijk niet.
Tip voor de foto's: mijn man maakt zeer regelmatig kopieen op een cd/dvd die dan bij mijn schoonouders komen te liggen. Bij brand of inbraak zijn wij alleen die foto's kwijt die nog op de camera staan.
Heel veel sterkte vooral die nachten dat je alleen bent! Kom maar hier logeren hoor

Kaaskopje

Kaaskopje

04-07-2009 om 01:28

Wat erg petra

Ze hebben jullie flink te grazen genomen. Hoe leer je ooit weer om ontspannen te gaan slapen of de deur achter je dicht te trekken zonder je zorgen te maken? Fijn dat de verzekering zo snel met een oplossing voor de auto kwam.
Heel veel sterkte.

reina

reina

04-07-2009 om 08:53

Petr@

Je hoort altijd van mensen dat ze het vreselijk vonden dat er iemand in hun spullen geweest was. Gek genoeg had ik dat niet, ik was boos! Maar onveilig ofzo heb ik me er niet door gevoeld.
(Wij zijn een rechtzaak aan het opstarten ivm een grote inbraak van 5 jaar geleden, zij zijn al strafrechterlijk vervolgd, maar we starten nog een civiele procedure op ivm grote financiele schade die mijn man heeft geleden omdat zijn bedrijfs-pc én back-ups gestolen zijn en weer voel ik de boosheid van toen.)

Petr@

Petr@

04-07-2009 om 21:30

Reina

Wel fijn dat ze de dader(s) gepakt hebben. Bij ons is dat nog afwachten. Op onze laptop stond ook de bedrijfsadministratie dus die ellende hebben we er ook nog bij ((
In de laptop zat een extra schijf als back-up. We hadden rekening gehouden met een crash, niet met diefstal.

gr.
Petr@

Petr@

Petr@

04-07-2009 om 21:34

Emoties

Ik ben niet boos (misschien komt dat nog) en niet meer verdrietig. En ik ben in ieder geval niet meer zo lamgeslagen als gisteren. Ik heb goed geslapen, ben niet bang en voel mij niet onveilig in huis.
Vanochtend eerst een eind met de hond gelopen en daarna flink aan de slag in huis gegaan, mezelf goed bezig gehouden. Af en toe denk ik er zelfs níet aan )) (Volgens mij zit ik nog in de ontkenningsfase.)
Maar elke keer als de telefoon gaat hoop ik dat het de politie is, met goed nieuws....

MaximeM

MaximeM

05-07-2009 om 15:42

Bovenlichtje

Oeiii, de afgelopen warme dagen heb ik het bovenlichtje voor ook open gelaten. Denk dat ik het toch maar dicht hou vanaf nu. Maarrr, er zit geen slotje op dat raampje (achter wel, maar voor ging dat niet omdat daar het raamkozijn te smal bleek)(huis woningbouw) en ook niet zo'n tussenstang. Heb het wel eens gezien op tv, maar vond het er altijd zo lelijk uitzien zo in het zicht. (is er ook een elegantere, mooiere oplossing die inbraakwerend is? Verder hangen bij ons de autosleutels ook netjes aan een haakje, voor het grijpen, misschien die dingen ook maar op een onlogische plek neerhangen? (alhoewel dat voor dagelijks gebruik natuurlijk ook vreselijk onhandig is)
Was jullie raam, waar ze doorheen zijn geklommen goed in het zicht van de straat? (hier namelijk wel, en dat is mijn argument om er vanuit te gaan dat ze dit huis zullen overslaan, maar misschien moet ik toch ook maar wat beter opletten. (heb wel extra slot op voor en achterdeur, en schuurdeuren enzo+ ze kunnen niet achterom, zit ook op slot)

Maxime

Een gekke plek

Wij hebben een niet zichtbare plaats voor de autosleutels die toch niet 'vreselijk onhandig' is voor dagelijks gebruik. Dat is niet zo moeilijk hoor, gewoon even een gekke plek verzinnen waar je toch zo bij kunt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.