Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

sassie

sassie

26-08-2011 om 08:43

Erg schrikken! [bijna-aanrijding op snelweg]

Gisteren kwam mijn man thuis van zijn werk…..lijkbleek!

Hij vertelde dat hij op de A20 reed. Het was druk en er ontstond een situatie dat mijn man even op de middenbaan reed.

Rechts van hem reeds een vrachtwagen en links haalde iemand in.

Op het moment dat de auto mijn man op de linkerbaan inhaalde en naast mijn man reed, zag mijn man vanuit het niets een dikke Audi A6 snoeihard aanrijden op de middenbaan die in een flijts van een seconde zijn audi tussen die van mijn man en de auto op de linker baan duwde.

In een fractie van een seconde stuurde mijn man nog ietsje naar recht (veel ruimte had hij niet want rechts van hem reed die vrachtwagen)

Hij zei dat het echt een kwestie van een paar centimeter was en als hij niet iets naar rechts had gestuurd zeer waarschijnlijk geraakt zou zijn over de kop was gegaan of tegen de vrachtwagen geknald was.

Ik vraag me dan af: als je toch ziet dat iemand links aan het inhalen is en je ziet dat die linker auto pal naast een andere auto rijd, hoe je dan kan denken om je dikke vette audi er toch tussen te duwen!

Ik moest ineens denken aan dat echtpaar dat doodgereden is door zo'n zelfde malloot en 2 kleintjes achterlaat.

Dat soort idioten moet gewoon het rijbewijs worden ingetrokken en nooit meer de weg op mogen!!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Michelle

Michelle

26-08-2011 om 08:58

Typisch

Vriend van mijn zoon kreeg als advies op zijn eerste autorijles op te letten voor Audirijders...
Mijn nichtje kreeg datzelfde advies. Zijn woont in het midden van het land en vriend van zoonlief woont in het zuiden.

Audirijders schijnen nogal asociale en agressieve rijders te zijn. En dat zullen vast niet ALLE audirijders zijn (voor ik hier een half forum over me heen krijg)!

sassie

sassie

26-08-2011 om 09:17

mmm, best typisch. En dan vooral de AUDI A6-rijders…van die grote bakken. De schoft die dat echtpaar heeft doodgereden zat ook in zo'n grote Audi. Ik hoop dat die man snel uit het ziekenhuis komt en dat hij zijn hele leven lang mag betalen aan de nabestaanden!!

Uitkijken?

Ja leuke tip, maar wat valt er dan uit te kijken als er zo'n idioot je achterop komt en je zit zelf klem tussen twee voertuigen?
Het beste lijkt me om uit te kijken voor ALLE weggebruikers.
Ik schrik me zelf altijd een ongeluk van die weekendrijders die met 70 km per uur over een snelweg kruipen en die dan ineens voor je neus opduiken. Of van die idioten die zonder te kijken of er plek is ineens de snelweg oprijden vanaf een invoegstrook. Liefst nog als ik ook nog net wordt ingehaald.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Andersom

vriendin van mij kreeg nog in onze studententijd een Audi. Vader was aannemer en de auto's draaiden door in de familie... Ze was helemaal geschrokken hoe anders het was op de weg dan in haar oude kleine boodschappenauto'tje. Iedereen ging voor haar opzij, hoe druk de snelweg ook was!
Twas een tien jaar oude Audi 100, midden jaren '90. Maar zo te horen is er niets veranderd..

Werkelijk

audi rijders zijn aso rijders ? Hm gut nooit zo ervaren. Ik heb trouwens niets met het merk Audi. Een dikke volvo vind ik wel erg gaaf, de nieuwe citroen c5 trouwens ook (jammer dat het geld op is...

Fianna

Fianna

26-08-2011 om 13:42

Iets soortgelijks

Zo ben ik een keer op de uiterste linkerbaan links ingehaald, onvoorstelbaar, ik was al bezig met naar rechts te gaan, maar toch, ik zat nog grotendeels op de linkerbaan.
Ik snap sommige weggebruikers echt, maar dan ook echt niet.
Hoe halen ze het in hun hoofd!

Valkyre

Valkyre

26-08-2011 om 15:02

Dan vraag je je af

Of dat soort idioten zelf geen gezin hebben!

Ook heel eng: mensen die 70 rijden als ze invoegen op de snelweg. En handheld bellers. Ik haalde er laatst nog eentje in, en die ging steeds harder rijden toen ik eenmaal naast hem zat, en dan ook nog slingeren, brrr...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fianna

Fianna

26-08-2011 om 15:04

Tja

Mijn man heeft een keer een bestuurder soep zien eten op de snelweg, of iemand een krant zien lezen...
Ik vermoed dat dit soort mensen altijd denkt dat ze fantastisch goed kunnen rijden en daardoor wel dit soort kunstjes kunnen flikken. Ken een tiep dat gevaarlijk rijdt en zo denkt.

Vic

Vic

26-08-2011 om 15:15

Generaliseren

Ik heb een heel slechte gewoonte. Als ik in de file sta i.v.m. een ongeluk op de snelweg, mompel ik bij mezelf iets over proleten in een Audi, BMW, Mercedes of Saab. Als ik dan vervolgens langs de gebotste auto's rijdt (die op de vluchtstrook staan), blijkt dat ik 9 van de 10 keer gelijk heb v.w.b. het merk.
Doe ik trouwens ook als er iemand heel truttig voor me rijdt, onnodig remt of op de linkerbaan blijft hangen. Dat is meestal een vrouw of een bejaarde.

Belle Époque

Belle Époque

26-08-2011 om 15:17

Bekentenis

Ik heb de schurft aan vooroordelen. Dat meen ik heel serieus.

Maar voor Audi-rijders maak ik een uitzondering. Schuldig tot het tegendeel bewezen is!!!

Nou heeft de vriend van een vriendin net een ontieglijk patserige Audi uit de 7-klasse (?) gekocht... Ik heb mijn vriendin gezegd dat hij nu bij mij door de herkeuring moet voor hij hier weer over de vloer mag komen

Mijn broer heeft een oude. Die krijgt vrijstelling.

Belle Époque

Belle Époque

26-08-2011 om 15:20

Valkyre

"...Of dat soort idioten zelf geen gezin hebben!"

Ik heb (ja, vooroordeel) dan meteen het beeld voor ogen van een patser, niet vies van een snuifje coke, die wel een gezin heeft, maar vrouwlief (geblondeerd, iets te bruin, kleertjes iets te strak, een tribal rond haar bovenarm en een "aarsgewei" op haar onderrug) waagt het niet haar mond open te trekken want dan krijgt ze een ros voor haar hoofd...

Ik weet het, fout, fout, fout...

Katrien

Katrien

26-08-2011 om 16:20

Tja

Echtgenoot heeft een Audi, een A5 zelfs.

Maar is geen aggressieve, asociale chauffeur.

Krijgt wel vaak te horen dat hij "dus" wel te snel zal rijden en gevaarlijk zal rijden enz.

Ach ja, vooroordelen zullen altijd blijven bestaan.

Katrien

Fianna

Fianna

26-08-2011 om 16:50

Katrien

Heeft niks met vooroordelen te maken, je man is gewoon een uitzondering

Daudie

Wij noemen de audirijders: daudies, omdat ze je liever opzij duwen zodat ze hard verder kunnen.
Dacht altijd dat het iets van ons was maar begrijp hier dat niet alleen wij zo tegen de audirijders aankijken...

Belle Époque

Belle Époque

26-08-2011 om 17:12

Katrien

Blijkbaar is jouw man dan net zoiets als die rokende opa die 98 is geworden

Trek het je verder niet teveel aan

Belle Époque

Belle Époque

26-08-2011 om 17:16

Ciska22

Ik heb voor mijn werk een paar jaar nogal heel vaak op de weg gezeten. En een bumperklever is 9 van de 10 keer een Audi. Mooier kan ik het niet maken...

Mijn broer heeft al eens gevraagd of ik dan wel een man zou daten die in een Audi reed. "Alleen na een proefrit" heb ik toen geantwoord

Vic

Vic

26-08-2011 om 17:23

Grappig verhaal (wordt wat o.t.)

Ik moet bij mijn oudste altijd een beetje voorzichtig zijn met opmerkingen over Audirijders, omdat haar vader er ook een heeft gehad. Ik zal verder geen oordeel vellen over zijn rijstijl, maar hij noemt zichzelf een bovengemiddeld goede en pro-actieve chauffeur. Toen we eens in Portugal op vakantie waren, moesten we een medewerker van een autoverhuurbedrijf terug brengen naar het bedrijf. Die medewerker vroeg vervolgens aan mijn ex (die reed) of hij soms taxichauffeur was van beroep. En mijn ex vatte dat op als een compliment!

krin

krin

26-08-2011 om 18:02

Dames

Wat een discriminatie en een over een kam gescheer! Ik heb brave huisvaders gekend die zielsveel van hun Audi hielden en er heel huisvaderig mee reden.
Nee, Bmw'ers, die zijn allemaal aso. En petjes in Golfjes, natuurlijk.

Belle Époque

Belle Époque

26-08-2011 om 18:12

Krin

Petjes in Golfjes, vooral zwarte Golfjes met zwartgetinte ramen ))

En zo kan je van elke autorijder een verrukkelijk stereotiep maken

(is er al iets met Hyundai?)

bertje1

bertje1

26-08-2011 om 19:44

Ja inderdaad, petjes in golfjes

ik zeg altijd tegen mijn kids dat ze moeten oppassen voor golfjes, als je een auto hoort en auto's met 'opschmuk'. Ook audi's zijn inderdaad blerk. Je kunt op zo'n moment bellen met de politie en nummerbord doorgeven, als nog iemand dat doet, gaan ze wel kijken volgens mij.

jula

jula

26-08-2011 om 20:22

Nederlandse audi rijders

Ons viel tijdens de vakantie op dat Franse Audi rijders vaak wel netjes rijden, en zo gauw je Nederland binnen rijdt zijn het weer duwende malloten (grotendeels).

Ook

Twee weken geleden iets dergelijks meegemaakt, een auto die op 't allerlaatste nippertje vanaf een uitvoegstrook met 80 ofzo de snelweg weer oprijdt. Een paar seconden, vlak langs die oetl.l af, geen idee welk merk en sindsdien zit ik net iets minder relaxt in de auto. Ik ben geen kei in automerken maar 't zijn vaak de chauffeurs van kleine donker gekleurde auto's die als gekken scheuren (golfjes oid). Deze aso was uit 'n andere categorie.

Poging tot doodslag met donkerblauwe audi

http://www.ditiswijk.nl/nieuwspaginas/wijk/3185-poging-doodslag-op-pont.html

" [UPDATE] Wijk bij Duurstede, 4 augustus 2010. Een tot nu toe onbekende automobilist is dinsdagochtend 3 augustus ingereden op een schipper van de pont. Het slachtoffer, dat lichtgewond raakte, heeft aangifte gedaan van poging tot doodslag.

Rond 11.20 uur vaarde de 51-jarige schipper uit Maurik op de veerpont van Rijswijk naar Wijk Bij Duurstede. Een automobilist deelde hem mede geen geld bij zich te hebben en dus niet te kunnen betalen. De schipper gaf aan dat hij dan zijn gsm en rijbewijs als onderpand achter kon laten, op de wal geld kon pinnen en dan later alsnog betalen. De automobilist zei dat hij niet wist of hij daar wel aan mee wilde werken. De schipper ging ondertussen verder met het knippen van kaartjes van andere automobilisten.

Toen de pont was afgemeerd aan de kant van Wijk bij Duurstede, wilde de automobilist alsnog niet betalen. De schipper wilde daarop terugkeren naar Rijswijk, maar de automobilist gaf vol gas en schepte de schipper die voor zijn auto stond. Op het moment dat de auto van de pont de kade op reed, zag de schipper kans van de motorkap af te springen. Hij liep licht letsel aan zijn arm op.

Toen de gealarmeerde politie arriveerde heeft het slachtoffer aangifte gedaan van poging tot doodslag. De politie nam van twee getuigen een verklaring op. Bij een onderzoek in de omgeving werden de verdachte en/of zijn auto niet meer aangetroffen

Signalement

De verdachte reed in een donkerblauwe Audi, met een kenteken vermoedelijk beginnend met 38-SF. De bestuurder was een blanke man van ongeveer 1.90 meter, ± 48 jaar, opvallend bol gezicht, donkerbruin kort haar met inhammen en hij droeg donkere kleding.

Aan getuigen en aan mensen die menen de verdachte te (her-)kennen, mogelijk in combinatie met de donkerblauwe Audi, wordt verzocht contact op te nemen met de politie van district Heuvelrug op telefoonnummer 0900-8844. (Bron politie Heuvelrug)"

Sommige vooroordelen zijn gewoon waar!

Viridantia

wij hebben een donkerblauwe audi A6. Heerlijke auto...

Euhm...

Ik heb gelest in een Audi 80. Een rode . Ik vind mezelf toch een heel nette chauffeur... en mijn instructeur was dat zeer zeker ook.

Katrien

Katrien

27-08-2011 om 13:42

Viridantia

Hoezo, sommige vooroordelen zijn gewoon waar? Gebaseerd op dat artikel? Van iets dat meer dan een jaar geleden gebeurde? Kon je geen recentere incidenten vinden?

Katrien

Prada

Prada

27-08-2011 om 19:38

Audi tt

Ik rijd in een Audi TT quattro en ik rijd nooit iemand klem. Maar inderdaad: er kleeft nooit iemand bij mij op de bumper, iedereen gaat altijd opzij en er schiet nooit iemand voor.

Vic

Vic

27-08-2011 om 22:17

Size does matter?

Mijn vorige auto was bepaald geen stoere bak (Volkswagen Passat), maar ik merk dat ik in mijn huidige nog minder stoere auto (Peugeot 206SW) toch heel anders benaderd wordt dan in mijn Passat. Bijna wekelijks wordt ik wel een keer door een of andere aso bijna naar de kant geduwd of irritant ingehaald. En voorheen gingen auto's nog wel eens opzij als ik harder kwam aanrijden, nu echt niet meer. Het ligt niet aan mijn rijstijl want ik rijd niet 'vrouwelijker' in mijn Peugeot dan in de VW. Ik denk dat het aan het formaat ligt. Mensen gaan eerder opzij voor een grote auto. Ik spaar nog even flink door voor een Jeep ofzo.

Ja vic, size does matter

Ik rijd in een Chrysler Grand Voyager. Dus lang, breed & hoog. En ik krijg bijna overal voorrang, en mag praktisch altijd eerst bij een wegversmalling of wat voor blokkade dan ook. Het is opvallend maar waar. Net of ze bang voor je zijn of zo....

Ingrid

Nou ingridt

'T is maar net waar je rijdt. Ik heb ook een CGV, maar in de kakbuurt waar mijn zoon sinds kort op school zit word ik compleet afgetroefd door knoertgrote Mercedessen, Landrovers, Jeeps en joekelige BMS's. Zie drukken me zonder pardon van de rotonde, lijken me niet eens te zien.

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.