Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Mamvantwee

Mamvantwee

11-05-2009 om 11:01

Ergernis: dat liedje voor het songfestival

Ik wil het even kwijt hoor, dat mag wel in deze rubriek dacht ik zo.

Ik hoor hier op de de achtergrond op mijn werk de radio. Blijkbaar is Gordon te gast, en dat gehinnik van hem irriteert me mateloos. Ook komt dat nummer "Shine" steeds maar weer langs, ik vind het een verschrikkelijk blaat-nummer.

Natuurlijk kan ik de radio uitzetten, maar eigenlijk vraag ik me af of er iemand is die verwacht dat dit nummer gaat scoren? Ik denk (hoop) dat we namelijk na de eerste halve finale er weer van verlost zijn.

Ah, dat lucht al wat op.

groet Mamvantwee


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

11-05-2009 om 12:00

Nou

Ik heb me laten vertellen (groot artikel in de krant) dat de oostbloklanden van houden van glitter and glamour. Dat wat wíj kitsch vinden zeg maar Daar zie ik de Toppers wel tussen passen.
En als Gordon uit protest terug komt vliegen, kiest-ie wat mij betreft wel de makkelijkste weg: is het lekker ook niet zijn schuld als ze 78e worden.
Mij doet het liedje niets, maar dat heb ik altijd bij songfestivalliedjes. Ik vind het wel fijn dat het ervaren artiesten zijn dit jaar en niet weer zo'n jong ding wat geofferd wordt. Deze heren raken denk ik niet zo snel uit het lood

Tirza

Wilma

Wilma

11-05-2009 om 12:32

Dat dacht ik dus ook over gordon

echt weer typisch voor hem om dan terug naar Nederland te gaan en dat ie dan kan zeggen dat hij 't niet schuld is als ze niet eerste worden. 't Is ook nog wel een liedje dat door hem geschreven is. Ik vind 't niet zo'n geweldig nummer (understatement), maar ik vind 't nog erger als je Gordon, René (helemáál erg) en Jeroen erbij ziet bewegen. Echt van die 'oudjes' die jong willen lijken, bleh.

Groetjes,

Wilma

Vic

Vic

11-05-2009 om 12:42

Verbaasd

Ik was zo verbaasd dat dit nummer won tijdens het nationale songfestival. Er waren minstens twee liedjes die een stuk leuker waren dan Shine, en toch kreeg dit de meeste smsjes. Volgens mij doorgestoken kaart

Leuke woordspeling

Ik vind het ook een nummer van niets, geschreeuw, over de top. Ik las wel ergens dat het nummer "geen shine van kans" zou hebben, dat vond ik een leuke woordspeling. Maar ook dat zegt (nog) niets, want Edsilia Rombley met Top of the world stond best hoog in de polls, maar drong toch niet door tot in de finale met een veel beter lied.

Mamvantwee

Mamvantwee

11-05-2009 om 15:48

Het gaat niet meer om het liedje

Ik kijk al een paar jaar niet meer naar het songfestival, maar die paar momenten dat ik toevallig langszapte viel het me wel op dat het steeds meer om de vorm gaat en minder om de inhoud. Ben ik nou een ouwe taart als ik zeg dat je de echte zangers en de mooie liedjes tegenwoordig niet meer hoort op dat podium? Ik herinner me krankzinnig uitgedoste, springende veertigers die een liedje 'zongen' en vooral veel gekkigheid uitvoerden.

Nou ja, het songfestival boeit me niet, dus wat maakt het eigenlijk ook uit wie daar zingt en wat ze zingen. Ik heb nog een goed boek dat ik wil uitlezen, vind ik veel leuker...!

Dropke

Dropke

11-05-2009 om 19:24

Huh

Sinds wanneer gaat het songfestival om het leukste of mooiste liedje ???

gr Dropke

Ach, gordon

is wel goed in het (te) snel teruggaan. Hij zou hier in de buurt eens optreden, maar een tent op een parkeerplaats was hem te min, en de directiekamer van de plaatselijke supermarkt was geen geschikte kleedruimte. Dus hij kwam, zag, en ging weer, honderden fans teleurgesteld achterlatend....

Mamvantwee

Mamvantwee

12-05-2009 om 09:19

Dropke

Ja, daarin heb je gelijk. Het "serieuze" aan het songfestival ging ervan af toen ik zelf wat kritischer ging denken, geloof ik. Heeft niets met het die liedjes te maken...

Fun

Dat klopt ook wel, songfestival is voor de fun.
Maar wat vinden jullie, als NL weer niet een ronde verder is, moet ons land dan doorgaan of er mee stoppen, zolang het songfestival in deze opzet blijft bestaan?

Mamvantwee

Mamvantwee

12-05-2009 om 09:37

Geen halve finales

Ik vind eigenlijk dat die halve finales afgeschaft moeten worden. Die ene finale was wel een leuk avondvullend programma (vooral de puntentelling vulde de avond). Maar nu er halve finales zijn, is er niets meer aan. Het wordt allemaal too much.

Geen idee hoe je dan alle landen een kans moet geven. En of NL mee moet doen: wat mij betreft wel, als maar duidelijk is dat het niet zo serieus is allemaal.

Fun

Alles wat het voor mij leuk maakte, is er onderhand wel af. Alle liedjes zijn al van tevoren uitgemolken, geen orkest, geen vakjury. Neuh, ik vind er weinig meer aan. Als ik het al volg, is dat via de radio terwijl ik wat anders aan het doen ben.

Tirza G.

Tirza G.

12-05-2009 om 23:27

Ik was weer blij verrast

onze minister te horen roepen dat Heel Nederland achter Gordon staat. Dat wissik nie. Als-tie niet optreedt, of ze treden allemaal helemaal niet op weetikveel, staat héél NL achter ze. Dat zou mij, als artiest, nou behoorlijk te denken geven ))) Mijn volk applaudiseert als ik níet optreedt.

Tirza

reina

reina

13-05-2009 om 06:59

En?

Die halve finale was gister toch, waren de toppers toen ook en zijn we nu van hen af ?

reina

reina

13-05-2009 om 19:11

Fladderbeestje

je ziet hoe belangrijk ik het vind Helaas, morgen ben ik niet thuis

kaatje43

kaatje43

13-05-2009 om 20:04

Boycotten die handel

Het is natuurlijk een wedstrijd van niets. Als je maar genoeg geld stort kom je automatisch in de finale. Geldverspilling. En nu nog met halve finales. Het is toch niet meer uit te zitten.

Ik vond ijsland mooi

Ik vond ijsland mooi. Ben daarna gestopt met kijken, ik wou niet de hele avond voor de buis zitten. Vanavond ga ik wel effe kijken en hoewel het een slecht liedje is dat Shine, hoop ik dat "we" toch een beetje hoog scoren. Maar als IJsland het in de finale net zo goed doet als gisteren, mag ze winnen!

Nasha 1st

Nasha 1st

14-05-2009 om 21:13

Ach...

ze hebben in ieder geval lol gehad....

Nasha 1st

Nasha 1st

14-05-2009 om 22:57

Ze mogen

denk ik weer hun koffers pakken.....

Nasha 1st

Nasha 1st

14-05-2009 om 22:59

Shine...

your light maar in Nederland....

Kroatië was goed

ik vond Kroatië goed. Vond de toppers niet echt goed maar ze hadden inderdaad erg veel lol en dat is het belangrijkste.

Bastet

Bastet

15-05-2009 om 07:39

Toppers.....

De Toppers zijn in NL.wereldberoemd,maar europa snapt er niks van,tis te hollands denk ik!
Bastet

Mamvantwee

Mamvantwee

15-05-2009 om 09:36

We zijn er weer vanaf

(zucht van verlichting)

Vanmorgen in de auto vroeg ik me af waarom ik me eigenlijk erger aan een stom liedje, waarom ik me überhaupt bezig houd met het songfestival als ik het toch niets vind en waarom het een opluchting is dat ze niet door zijn....

Het doet me dus toch wat. Ik dacht dat ik geen oranjegevoel had, geen nationalistische trots en ook geen schaamte als een paar (in mijn ogen) overjarige tieners zich staan aan te stellen op een podium. Die toevallif Nederlanders zijn en ik toevallig ook. Vreemd, ik ga even verder met deze zelfreflectie...!

groet, Mamvantwee

Overdrijfkunstenaar

Die Gordon weet zichzelf wel roem toe te schuiven zeg. "We hebben het oranjegevoel weer teruggebracht in Nederland en daar was Nederland na Koninginnedag zo erg aan toe." Mag ik even een teiltje...

Vic

Vic

15-05-2009 om 11:41

Finale

Ik heb gisteren alleen het eind gezien, maar ik vind Estland zeker terecht in de finale. Een mooi nummer en heel leuk gebracht. Ik heb me enorm zitten ergeren aan Oekraïne, een kruising tussen een parodie op Madonna (Material Girl) en een paaldansact, uitgevoerd door een botox-dame die zo 'het leven' in kon. Hoe kan het dan dat zij in de finale komt?
Ik denk niet dat ik de finale ga kijken. Bij de eerste voorronde vond ik het helemaal weinig soeps. Hoop dus dat Estland wint, want dat vond ik het leukste van wat ik heb gezien.

Bastet

Bastet

15-05-2009 om 19:34

Shine

Tja,zoals mijn twaalfjarige opmerkte: ze maakten geen shine van kans...
Bastet

Jade

Jade

16-05-2009 om 10:02

Eigen taal....

dat vond ik nou de charme hebben van het Songfestival: het zingen in eigen taal. Dat zie je nu niet meer (of nauwelijks, ik heb het niet helemaal gevolgd en dat vind ik jammer.

En dat de meest betalende landen sowieso door zijn vind ik helemaal bespottelijk.

reina

reina

16-05-2009 om 12:55

Shine

Ik had het liedje nooit helemaal gehoord, nu wel, wat een rommelig geval, zeg, ik vind het echt 3 x niks! Terecht dat zoiets niet doorgaat.

Punten aan elkaar geven

Ik vind het zo'n onzin om te zeggen dat ze alleen maar op elkaar stemmen, want dat gebeurde vroeger ook. Spanje en Portugal gaven elkaar de hoogste aantal punten, nederland en belgie, zweden en noorwegen etc. Nu "we" niet meer in de meerderheid zijn staat het ons tegen. Ik vind het terecht dat de toppers niet door zijn en ik vond de andere liedjes ook niet veel soeps, maar ach "Ein bißchen Frieden" van Nicole of "Make up your mind" van Bucks Fizz waren ook niet echt een hoogvliegers.

Maylise

Maylise

16-05-2009 om 17:55

Juist de charme

Maar het is toch juist een van de charmante dingen van het songfestival dat je van te voren weet wie of wie gaat stemmen? Dat is leuk om op te wedden. Liefst voordat je liedjes heb gehoord. En inderdaad oa. Scandinavische landen doen precies hetzelfde. Dat maakt het grappig.

Ik vind trouwens de Oost Europese kitsch liedjes niet slechter dan de West Europese kitsch liedjes. Songfestival hoort toch ook gewoon kitsch te zijn, dat is de stijl.

En het is heus niet dat er nou zoveel liedjes winnen die onterecht winnaar zijn. Ik heb vorig jaar niet gekeken want was in Italië maar het jaar daarvoor toen Servië won (was trouwens in het servo-kroatisch dat liedje) vond ik het ook oprecht het beste liedje van de avond.

Dat alleeen Oost Europa nu nog wint klopt trouwens niet.

2003 Turkije
2004 Oekraïne
2005 Griekenland
2006 Finland
2007 Servië
2008 Rusland

In de afgelopen zes jaar heeft dus twee keer een Oost Europees land gewonnen, twee keer een "West" Europees land en twee keer een land wat buiten beide categorieën valt. Waarbij ik West Europees eigenlijk gebruik voor een land wat al langere tijd deelneemt.

Ik vind het dus wel meevallen. Bovendien waren veel liedjes ook van afschuwelijke kwaliteit. Ierland had vorig jaar een zingende kalkoen. De Fransen hebben zich de afgelopen jaren er ook afgemaakt met doorsnee liedjes. Dus of West Europese landen het nou verdienden om te winnen betwijfel ik ook.

Verder is het songfestival ongetwijfeld niet meer hetzelfde als 20 jaar geleden. Tijden veranderen, smaak verandert en de deelnemers zijn veranderd (en vermeerderd) dus logisch dat het nu anders loopt.

Maylise

Jade

Jade

17-05-2009 om 12:07

Eigen taal (pelle),

ja nu je het zegt, dat is inderdaad ook zo.

Ik had het dus verdrongen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.