Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

costa

costa

26-05-2011 om 10:04

Ergernis: detectiepoortjes kruidvat

Sinds kort gaan de detectiepoortjes bij het Kruidvat af als ik er doorheen loop.....Al in verschillende filialen gehad. Ik heb m'n kleding en tas al nagezocht op allerlei labeltjes maar kan echt niet ontdekken waar het aan zou kunnen liggen! Heb trouwens ook niets nieuws aangeschaft de laatste tijd. Ik vind het heel vervelend, je voelt je toch "betrapt".....Iemand tips waar het aan zou kunnen liggen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pluk53

Pluk53

26-05-2011 om 10:20

Skipas

bij mij waren het de skipassen die in mijn portemonnee zaten.
Is het "altijd" raak, of alleen met een bepaalde tas/kleding. Soms zit in kleding in het label een chip die je eraf moet knippen.
Je moet op een rustig moment "alles" even testen, zo kwam ik er ook achter.

ziera

ziera

26-05-2011 om 10:26

C en a

Mijn dochter heeft dat een keer gehad met een jasje van c en a. Het schijnt dat de beveiliging van de kleding van c en a zich na verloop van tijd weer actief maakt. En ik dacht de hema ook. Even checken dus of je iets van die winkels hebt en of dat het is door alleen dat even door het poortje te halen. De winkel haalt het er dan weer voor je af. Ook schijnt het te lonen de waslabels langs te lopen. Daar kan ook een beveilinkje zitten.

maan.

maan.

26-05-2011 om 10:47

Kan van alles zijn je ben in elk geval niet de enige

mijn oma heeft het gehad met een portemonnee die bleek bij bepaalde winkels tot piepende poortjes te leiden, mijn vader heeft het gehad met een winterjas waar ergens verstopt in een hoekje van een binnenzak nog een verklikdingetje zat.

mijn moeder heeft een probleem op het vliegveld met haar schoenen, het zijn orthopedische schoenen en daar zit blijkbaar iets in waardoor het alarm afgaat.

wij hebben het zelf met biebboeken. tegenwoordig gaan we dan ook maar als laatste naar de bieb en niet als eerste. kruidvat en marskramer piepen bijna altijd als je met biebboeken binnenkomt.

Of je kinderwagen

dat had ik een aantal jaren terug. Kei lastig

Pasjes

Bij mij waren het de pasjes van het dierentuin abonnement, ook altijd bij de Kruidvat. Na van alles afgezocht, was dat het enige was ik toen pas een korte tijd in mijn beurs had, nou inderdaad zonder pasjes geen gepiep meer.

Groet, Pinkelot

Fiorucci

Fiorucci

26-05-2011 om 11:42

Alles checken

Ik kocht ooit een tas bij V&D, en de beveiligingschip zat in de voering genaaid! Na verloop van tijd gingen constant poortjes af. Want na verloop van tijd laden die dingen weer op, en reageren poortjes er weer op. Ik heb de voering van mijn tas moeten slopen om het label met chip weg te halen. Maar toen was het wel over.

Puck

Puck

26-05-2011 om 11:51

Schoenen

Ik heb het een keer met schoenen gehad. Die blijken ook soms in de schoen zelf van een beveiligingschip te zijn voorzien en worden bij de kassa dan gedeactiveerd. En het kan zijn dat ze na verloop van tijd weer vanzelf activeren.

costa

costa

26-05-2011 om 12:04

Nou ja

Ik ben blij dat ik niet de enige ben met dit "probleem". Toch is het wel raar eigenlijk dat je alles moet checken en je kleding/schoenen/tassen half uit elkaar moet slopen om achter zo'n labeltje te komen. Ik had inderdaad ook gehoord dat labels zich weer kunnen opladen. Vind het allemaal niet echt klantvriendelijk maar ja het zal wel nodig zijn. Ik ga eens even naarstig op zoek naar verborgen labels!

Kiki

Kiki

26-05-2011 om 13:52

Bij mij was het de kinderwagen

heel vervelend, die poortjes gingen voortdurend af

Fiorucci

Fiorucci

26-05-2011 om 15:03

Costa

Dat is ook stom. Ik heb destijds geklaagd bij V&D, want ik heb gewoon de voering kapot moeten knippen! Ik kreeg een bon voor een kop koffie, de prutsers.

Puck

Puck

26-05-2011 om 15:57

Of biebboeken

Behalve biebpasjes zijn ook biebboeken een bron van piepende poortjes. Wat ik dan wel weer raar vind: ook hier komt het eigenlijk alleen bij het kruidvat voor. Zouden die die poortjes zo dom hebben afgesteld of maken die gebruik van een minder goed systeem.

Fiorucci

Fiorucci

26-05-2011 om 19:11

Puck

Bij kruidvat is alles goedkoop, het systeem waarschijnlijk ook..

May

May

26-05-2011 om 19:41

De tip die ik hier kreeg..

Geen bieb-passen op een stapeltje bij elkaar in je portemonnee... Daar schijnen alarmsystemen niet tegen te kunnen..

May?

Ik heb mijn biebpassen al járen op een stapeltje in mijn portemonnee... Nog nooit last gehad van alarmsystemen.

ayla

ayla

27-05-2011 om 07:54

ik heb een bepaalde tas, gaan ook steeds de poortjes af en trouwens niet alleen bij het kruidvat maar ook bij bijvoorbeeld de bijenkorf. Tegen mij zeiden ze trouwens dat het ook make-up kan zijn waar het poortje op reageert

costa

costa

27-05-2011 om 09:12

Biebpas

Wij hebben nog niet zo lang geleden nieuwe biebpassen gekregen dus wie weet ligt het daar aan! Ik ga het binnenkort even testen!

Tinus_p

Tinus_p

27-05-2011 om 09:34

Systematisch

Costa:
"Sinds kort gaan de detectiepoortjes bij het Kruidvat af als ik er doorheen loop.....Al in verschillende filialen gehad. Ik heb m\'n kleding en tas al nagezocht op allerlei labeltjes maar kan echt niet ontdekken waar het aan zou kunnen liggen!"
Dan wordt het tijd om ditm systematisch te onderzoeken. Dus: loop door het poortje met kleding, maar zonder tas (andersom mag ook, maar heeft nadelen . Als het je tas is, haal dan je tas leeg zodat je kutn zien of het tas of inhoud, etc etc etc

rosa

rosa

27-05-2011 om 10:17

Werkpasje

Mijn man heeft t gehad met een pasje van zijn werk. Heel irritant.
Maar inderdaad, even uitzoeken maar!

Tijgeroog

Tijgeroog

27-05-2011 om 10:35

Frans supermarkt

Ik had het afgelopen zomer bij een (kleine) franse supermarkt. Bij elke kassa stonden poortjes, en die ging ook af toen ik er doorheen liep. Maar daar werd het grondig aangepakt.
Er kwam een Belangrijke Meneer naar me toe, die dacht dat het wel door m'n nieuwe kleding zou komen. Maar werkelijk alles wat ik droeg was al minimaal 5 jaar oud. M'n portemonnee was het niet. Dus ik moest met de BM mee naar een kantoortje, waar ik met een handscanner helemaal gecontroleerd werd. Die piepte niet meer, dus toen mocht ik m'n boodschappen eindelijk gaan betalen.
Overigens had m'n dochter ook een jasje die bij het kruidvat en wat andere winkels steeds afging. (nouja, de jas niet natuurlijk...) Dat werd dan weer gedeactiveerd en na een tijdje begon het opnieuw. Het label bleek uiteindelijk gewoon in een binnenzak te zitten, dus nu kunnen we weer rustig winkelen.

100%mama

100%mama

27-05-2011 om 10:44

heb hetzelfde, maar dan bij de V&D.....meerdere keren al "gecontroleerd" en tot op heden heeft niemand enig idee wat het zou kunnen zijn.....

costa

costa

27-05-2011 om 14:36

Inderdaad de biebpas!

Door verschillende suggesties hier bedacht ik me dat we nieuwe passen van de bieb hebben gehad en inderdaad, die zijn de boosdoener....! Wel lastig want ik heb die passen altijd graag bij me omdat ik ook wel eens 'zomaar'naar de bieb ga. Even navragen dan maar bij de bibliotheek. Bedankt voor alle suggesties in ieder geval!

Evenzo

Evenzo

27-05-2011 om 15:49

Etos en kruitvat…slechte combi

Als je eerst wat bij de Etos hebt gekocht en daarna door de poortjes van het Kruitvat loopt, gaat het alarm daar vaak ook af. Inmiddels roepen ze bij de kassa van het kruitvat al gelijk: "Hebt u hiervoor iets bij de Etos gekocht?". Lastig is het wel en vervelend als ineens alle ogen op jou gericht zijn…..

Wilma

Wilma

27-05-2011 om 17:37

Hier was 't de

labello.
Gelukkig was 't bij naar binnengaan van 't Kruidvat, anders voel je je ook zo verontschuldigend terwijl je niks gedaan hebt.
Maar alles ging uit m'n tas, gelukkig was 't niet druk en toen bleek 't dus de labello te zijn. Ook zo'n ding eraan dat zichzelf activeerde na verloop van tijd.

Dus als 't je biebpassen niet zijn ....

Groetjes,
Wilma

marjanne

marjanne

28-05-2011 om 08:47

En hier was het...

...het zich zelf steeds opnieuw activerende ingenaaide anti-diefstal alarm in een hema-tas.
Wat een heisa

Anna3

Anna3

29-05-2011 om 21:42

Ayla - huh?

'Tegen mij zeiden ze trouwens dat het ook make-up kan zijn waar het poortje op reageert.'

Bedoel je dat het alarm afgaat als je opgemaakt bent?

Tink

Tink

29-05-2011 om 22:28

Dat biebpasverhaal

... vind ik raar. Dat zijn gewoon plastic kaartjes zonder chip oid. erin en toch gaan er detectiepoortjes mee af?
C&A, ook een keer gehad met het winterjasje van jongste. Dat ding gaat trouwens maar in 1 winkel af (niet Kruidvat). Als ik eraan denk zal ik dat jasje wel een keer bij C&A opnieuw laten deactiveren.

Tink

Tink

30-05-2011 om 00:00

Ook niet

Daar zit een streepjescode op en die scan je, meer niet. Echt gewoon plastic. En toch weet ik van mensen die in de Efteling door een detectiepoortje liepen, ding piepte, ze kregen een sticker van de Eftelingmedewerker en het was over???????

Valkyre

Valkyre

30-05-2011 om 00:12

Op mijn biebpas

staat geen streepjescode en ook geen chip. Je kunt 'm achterstevoren of ondersteboven op 't apparaat leggen, en hij doet 't altijd. Verder hebben al die beveiligingslabels een metalig bestanddeel (kijk maar eens naar dat kleine stripje op je nieuwe mascara). Dus ik gok erop dat het met magnetisme ofzo werkt. Dat zou ook verklaren waarom labels zichzelf weer kunnen opladen, toch?

Ik merk vaak ook pas dat er nog zo'n labeltje in m'n kleding zit als er een poortje gaat piepen. Laatst nog gehad met een vestje van de HEMA.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

30-05-2011 om 00:13

Wat ik dus bedoel

Is dat er misschien een dun laagje metaal IN de biebpas zit.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

jessica 5

jessica 5

30-05-2011 om 02:06

V &d

Heb je daar iets van?.
Verborgen labels,in een nieuwe portomonai die je daar gekocht hebt?.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.