Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Yura

Yura

05-01-2011 om 10:53

Ergernissen

Nav het hondenpoepdraadje van hierboven ging ik opeens met heel andere ogen mijn hond uitlaten en keek wat me allemaal nog meer ergerde dan alleen die poep, ook om te kijken of er nog ergerlijke dingen zijn en ik heb me dus geergerd aan het volgende: een ondergrondse container die na een oud en nieuwweekend niet geleegd is (gebeurt normaal op maandag) en al het afval dat ernaast staat. Al het vuurwerk dat niet is opgeruimd, gelukkig eet mijn hond inmiddels niet meer alles op, maar toen hij een pup was at hij alles op. De brievenbus die nu nog steeds niet is terug gehangen, ik dacht het uitlaten te kunnen combineren met een brief posten, maar nu zit die brief nog in mijn jaszak en moet ik naar het volgende dorp naar een postagentschap.
Heeft verder nog iemand zich geergerd? Behalve aan de hondenpoep dan, die heeft al een draadje.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

05-01-2011 om 11:23

Nee

Nee, ik erger me juist steeds minder. Ergernissen kosten me namelijk vooral energie, heb ik gemerkt.
Dat betekent niet dat ik me niet meer druk maak over zaken, maar als ik er niet veel aan kan doen laat ik het lossssssssssssss.....

Tweets

Tweets

05-01-2011 om 11:33

Mijn voornemen

Gisteren hebben we het afscheid gehad van een dame op zeer hoge leeftijd, de hele kerk zat vol en al die mensen gingen ook mee naar de begraafplaats en naar het restaurant, ongelovelijk hoeveel mensen zij op de been heeft gebracht, een heel geliefd mens wat zelden klaagde en altijd overal iets van probeerde te maken, ondanks hele harde tegenslagen en verliezen altijd positief bleef, andere mensen hielp. Van oud nieuw maken en van niets iets, genieten van het zonnetje en dat zo benoemen. Haar rijkdom waren haar kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen, aanhang, buurkinderen, andere kinderen, familie, vrienden. Je gaat zoals je was.

Dus dat heb ik gisteren in die kerk voorgenomen, een beetje meer zoals zij was kunnen kijken naar dingen, je niet ergeren als je ook de keuze hebt om je schouders er over op te halen, niet in negativiteit blijven hangen maar er iets van maken, de positieve kanten benoemen en beleven.

En we leven hier allemaal erg dicht op elkaar, ik zat laatst op een verjaardagsfeestje en toen hadden meerdere mensen ergernissen over hun directe buren (gedoe om een boom, gezeur over gillende kinderen, langdurige verbouwingen etc etc). Dus het is niet altijd makkelijk.

Olivia

Olivia

05-01-2011 om 12:37

Meestal positieve inslag

Ik geloof dat ik zelf wel een positieve inslag heb en probeer het motto, erger u niet, verwonder u slechts zo vaak mogelijk toe te passen.
Met oud en nieuw stonden we voor de deur van kennissen en rond half 1 komen er 2 jongens voorbij lopen, naar mijn idee gewoon op pad naar andere vrienden of kennissen, de buurvrouw van onze kennissen beweerde dat dat van die types waren (ze waren getint) die vast aan het kijken waren waar ze konden inbreken... Daar kon ik dus echt met mijn pet niet bij, zo liepen ze ten eerste niet rond, ze kwamen alleen maar voorbij en liepen voorzichtig en keken om zich heen omdat er vuurwerk af ging. (echt het zou nooit in me opgekomen zijn)
Maar goed, ik zie ook wel eens dingen maar probeer zelf het goede voorbeeld te geven.
In de supermarkt, tussen de wasmiddelen een pot pindakaas, omdat iemand zich ineens halverwege bedacht? Als ik dan toch nog die kant op moet zet ik die pot soms wel terug. Of dingen die gevallen zijn, ook in de supermarkt. Er liggen pakken koekjes in een schap en eentje ligt er naast op de grond, ik zie voldoende mensen die er gewoon langslopen, ik ben dus wel degene die het even teruglegt. Kleine moeite toch? Bij de kassa zie ik zo vaak mensen hun mandje niet netjes in de stapel terugzetten, half schuin erin, terwijl ze toch weten dat er na hun mensen ook mandjes willen neerzetten? Vaak kan ik het niet laten om dat mandje alvast netjes te zetten (ik sta toch te wachten als ik mijn kar al heb uitgeruimd) maar snappen doe ik het niet. Of mensen die papiertjes op straat gewoon uit hun handen laten vallen, dat verbaast me echt.
In mijn eigen straat pak ik zwerfafval meestal meteen weg, want het nodigt uit er meer bij te gooien heb ik gemerkt. Ik hoop in ieder geval mijn eigen kinderen op te voeden en wellicht dat je toch anderen 'aansteekt' om ook gewoon rekening met zijn omgeving te houden.

Lou

Lou

05-01-2011 om 13:33

Ook voornemen

Ook van mij geen lollig rijtje ergernissen, want toevallig heb ik me voorgenomen om wat positiever in het leven te staan. Ik kreeg trouwens wel verdacht enthousiaste reacties uit mijn omgeving. Ik zei tegen mijn dochter dat ik wat minder chagrijnig wilde zijn en ze riep: hiep hoi! Later vertelde ik het aan mijn broer en die zei: ja, dat lijkt me een goed plan. Dusseh... ik geloof dat het wel nodig is.

Paddington

Paddington

05-01-2011 om 13:57

Genoeg

Gelukkig erger ik mij meestal maar heel kort en laat het dan weer van mij afglijden. Een paar ergernissen:

Mensen die eten met een sterke geur nuttigen in het OV. Bijvoorbeeld: een sinaasappel, ik word gewoon misselijk van die geur in een kleine ruimte.

Nog zo'n OV ergernis: harde muziek op de oren. Geen enkele muziek is mooi als je alleen maar de dreun hoort.

Yura

Yura

05-01-2011 om 14:39

Lou

Ha ja dat is wel erg confronterend. Mijn man had zich ook voorgenomen minder chagerijnig te zijn en daar waren de kinderen en ik misschien ook net iets te enthousiast over. Normaal ben ik wel vrij positief geloof ik, maar ben niet helemaal lekker en toen moest die hond uit en dan erger je je opeens overal aan hahaha.

Ik erer me suf aan het zoveelste virus dat mij plat krijgt. Ik heb het wel gehad met die virusjes.

Fiorucci

Fiorucci

05-01-2011 om 15:58

Weinig

Ik erger me zo min mogelijk, maar s'ochtends vroeg de tram pakken en dan vlakbij iemand zitten die kennelijk vergeet dat het 2011 is, en dat er in dit land schoon water te krijgen is, en deodorant...walgelijk.

Tanneke

Tanneke

05-01-2011 om 17:39

Ja fiorucci

als je naast iemand moet zitten die al een aantal dagen duidelijk niet in contact geweest is met water en zeep, dat vind ik wel erg.

Ik erger me nogal aan mensen die ik helemaal niet (goed) ken en die dan hun hele levensverhaal doen. Inclusief alle medische zaken. En de ziektes van haar/zijn zuster, buurvrouw, kinderen en ga zo maar door. Ik luister wel, want ik vind het dan wel weer zielig(misschien hebben ze niemand),maar ik erger me daar aan.

Hetzelfde als aan mensen die je ongevraagd hun politieke zienswijze opdringen. Commentaar als "ja, ze zitten in Den Haag wel weer te slapen" , dat soort dingen.En maar doorgaan.
Kortom: alle mensen die eigenlijk ALTIJD lopen te mopperen over alles en iedereen. Niet zomaar eens een keer,maar elke keer dat je ze ziet.

Ik erger me aan mensen die in restaurants met hun vingers knippsen om de aandacht van de serveerster te krijgen (or erger: fluiten). Zag ik van de week nog. Tenenkrommend vind ik dat.

En eigenlijk dus gewoon gebrek aan respect voor anderen.
En tegelijkertiijd doe ik hetzelfde: mijn mening geven hier over hoe anderen het doen

Laten we dan maar zeggen dat het goede voornemen is om te leven en laten leven. Zucht....

Kiki

Kiki

05-01-2011 om 19:49

Wat politiek correct zeg

Ik erger me nooooooooooit, wat politiek correct hier.

Nou ikke wel hoor. Met enige regelmaat erger ik me, veelal in stilte

Ik erger me op het ogenblik aan de waanzinnige peuterdriften van mijn oudste en het feit dat als hij zijn zin niet krijgt hij keihard gaat gillen. Oef, dan moet ik echt even diep inademen.

Ik erger me met enige regelmaat aan mezelf, zoals bijvoorbeeld dat ik vanmorgen koffiezet en het in de fles van mijn jongste gooi (kwam er tijdig achter) in plaats van in mijn beker uit puur slaapgebrek

Ik ergerde me aan de schilder aan de overkant die altijd zijn gigantische bus voor mijn deur en raam moet parkeren en dan altijd zorgt dat hij daar staat. Hij verwisselt 's ochtends de schildersbus met de auto van zijn vrouw die hij dan heel asociaal neerzet. En als werktijd voorbij is rijdt hij de auto van zijn vrouw weer weg en zet de schildersbus weer voor mijn deur. En als ik ze zoals vanmorgen die auto's weer zie omwisselen kan ik me zo ergeren, want het is alleen maar omdat zijn vrouw het niet prettig vindt om als ze uit het raam kijkt tegen die schildersbus aan te moeten kijken. Ik woon er al meer dan 5 jaar en ik heb nog nooit voor mijn eigen deur kunnen parkeren!

Hondenpoep natuurlijk zoals iedereen. Maar vooral het feit dat ik op steenworp afstand van een hondenuitlaatgebied loop en nog liggen de drollen op straat.

De blaffende hond van mijn bovenburen die ze stelselmatig urenlang alleen laten zodat het beest zich een ongeluk piept en blaft, zodat iedereen mee kan genieten.

Mijn eigen katten als ze weer wat slopen, continu miauwen of de kinderen wakker maken met hun gemiauw en het gespring naar de deuren.

Klanten die beginnen te schreeuwen en te schelden, maar waar uiteindelijk blijkt dat ze het zelf verkeerd gedaan hebben.

En dat zijn alleen de dingen die ik in de afgelopen 5 minuten heb bedacht. Ik erger me vast nog wel meer en vaker en dan sta ik ook verschrikkelijk positief in het leven

Tirza G.

Tirza G.

05-01-2011 om 20:54

Ik heb een groot vermogen

mij te ergeren. Ik kan me werkelijk aan futiliteiten helemaal blínd ergeren. Het meest denk ik aan mensen die ergens voor betaald worden en het dan niet goed doen. Grrrr.
Zoon heeft mijn vermogen geerfd. Fijn he.

Tirza

emma43

emma43

05-01-2011 om 21:19

Mopperende mensen

Ik ging naar een supermarkt in een dorp naast het onze waar ook veel Belgen winkelen,wat kunnen die mensen zich ergeren en mopperen,en alles hardop.Zo erg dat ik me aan hun ging ergeren.Nu gebeurde er iets waardoor ik er uiteindelijk nog plezier door kreeg.Maar ik heb me wel voorgenomen voortaan een andere supermarkt uit te zoeken.Niet prettig winkelen met mopperende,klagende mensen om je heen.

Kiki

Kiki

05-01-2011 om 21:20

Ooo izar

Wil je ergernissen horen waar ik wat van zeg? Zijn er ook een hoop hoor, ik meen altijd de wereld te moeten opvoeden. Ik ben eigenlijk net als Tirza Kan me best opwinden om kleinigheden.

Nee grapje, ik vind luidkeels klagende mensen ook vreselijk vervelend. Iedereen die bijvoorbeeld klaagt over dat Nederland aan de rand van de afgrond staat of dat niemand meer om elkaar geeft en dat we langs elkaar heen leven. PVV-stemmers

Maar goed, de dingen waar ik wat van zeg:

Beppende supermarktdames, een goedemorgen kan er niet meer vanaf en een prettige dag ook niet. Ik zeg altijd heel overdreven nadrukkelijk goedemorgen en geef aan dat hun gesprek wel even tot in de pauze kan wachten.

Mensen die zonder te kijken de winkeldeur achter zich dichtsmijten, terwijl ik erachter loop "welja gooi maar dicht, ik ben het maar"

De RDW, daar ben ik toch een partij ontploft dat het niet mooi meer is. Mijn mans rijbewijs was ineens ongeldig, want hij was als gestolen opgegeven.
Uw mans rijbewijs is gestolen
Dat is niet waar, hij heeft hem in zijn portemonnee,
Wel waar het systeem zegt het, dus is het zo
Niet waar, we hebben hem nooit als gestolen opgegeven, hij is ook nooit gestolen, want hij zit in zijn portemonnee
O ... kunt u dat niet alsnog doen, dan klopt het systeem weer

Het postkantoor: Om een aangetekende brief op te halen
Heeft u uw paspoort bij u, ja alstublieft. Mevrouw de brief is niet aan u geadresseerd. Nee dat snap ik, het is bedrijfscorrespondentie.
Dan kan ik het helaas niet aan u meegeven, dan moet ik uw KvK - uittreksel zien. Aaargh zet dat dan op dat briefje en waarom kan ik 6 jaar lang wel de brieven ophalen van het kantoor en nu ineens niet. En hoe belachelijk is dat, dat je je KVK mee moet nemen naar het postkantoor

ok, ik houd op Ik ga me teveel ergeren, hahaha

Guinevere

Guinevere

05-01-2011 om 22:30

Politiek correct

Het kan best politiek correct zijn als ik zeg dat ergeren me teveel energie kost, en ik het dus zo min mogelijk doe. Maar het is ook nog eens waar. Ik heb inmiddels de ervaring dat het me meer oplevert als ik mijn energie in positieve zaken steek dan wanneer ik mijn energie in negatieve zaken steek. Dus die laatst genoemde zaken laat ik indien mogelijk zo snel mogelijk van me af glijden. Zennn. Mindfulness helpt ook.

Groot vermogen tot relativering

Ik heb (gelukkig) een groot vermogen tot relativering. Kleinigheden erger ik mij bijna nooit aan. Ik denk het even en denk meteen weer iets dat wél goed is (of gaat). Ik erger me alleen aan onrechtvaardigheid en ook wel aan ambtenarij. Ik kan er ook slecht tegen als mensen iets op anderen afschuiven (een probleempje op het werk, dat ik al tijden heb zien aankomen en voor heb gewaarschuwd en dan is het zover en mailen ze mij of ik het 'even' kan oplossen? Nou nee!!! Daarom waarschuw ik al tijden!!!) De voorbeelden van Kiki qua ambtenarij zou ik ook slecht verdragen, maar ik zou een keer diep zuchten en denken die mensen zijn zó gehospitaliseerd door hun werk dat ze niet eens meer 'normaal' kunnen nadenken en het van me af laten glijden.
Mensen die onbeschoft zijn (deur dicht gooien in supermarkt ofzo) daarvan denk ik eigenlijk alleen dat ze b.v. in gedachten zijn ofzo, of een slecht humeur hebben. Diegene erna is vast vrolijker,aardiger,toch?
Het is niet om politiek correct te zijn. Me écht veel en vaak ergeren zit gewoon niet in me. Zelfs na zo'n baal-mail op m'n werk,mail ik terug en denk toedeloe, los het maar lekker zelf op,klaar. Mijn ergenis duurt (gelukkig) dus ook niet lang.
Grote uitzondering erin is het verkeer. Ik kan me in de auto op de een of andere manier wél vreselijk ergeren. Stoplichten die maar niet van kleur verspringen, het ijs op de wegen, de sneeuw die niet weggaat, suffige mensen die niet opletten of niet doorrijden (50 op weg waar je 80 mag). Op de fiets ook (auto's die water opspatten ofzo).
Wat dat toch is? Dan verdwijnt mijn hele relativeringsvermogen.
Net of ik dan een ander mens ben.
groeten albana

Ik erger mij zelden of nooit (meer)

Mede dankzij de cursus mindfulness
Waar ik mij soms nog aan erger is als ik hier met veel interesse een topic volg ineens de vreemdste ( vaak zelfbedachte volgens mij)afkortingen tegenkom die me helemaal van het pad af brengen. Drie of vier letters meer typen, daar krijg je het toch niet van in je rug?

Groet, Yvette

O heerlijk

Ik ben heel positief hoor (ben thuis de huishippie) maar soms is ergeren gewoon even lekker. Om het er daarna even met anderen over te hebben en erom te lachen.
Ik erger mij aan hondenpoep dus. En aan mijn winterhanden. En aan de juf van zoon die denkt dat ik ook zes ben en bij haar in de klas zit. Aan de overblijfmoeders die vinden dat mijn kinderen hun broodtrommel MOETEN leegeten terwijl ze bij mij thuis leren dat ze zich NIET tegen heug en meug vol hoeven te proppen, genoeg is genoeg (dochter heeft zich daarom een tijd met hand en tand tegen overblijven verzet). Ik erger mij aan slachtoffers, dus mensen die altijd zielig zijn en een veel te hoog 'kijk mij'gehalte hebben. Ik ergerde mij vannacht aan de buurvrouw, een echt drankorgel, die de ene flutvriend weer heeft teruggeruild voor de andere flutvriend en deze om 03.00 luidruchtig lallend uitzwaaide waarop hij vrolijk toeterend de straat uitreed.
En o ja, mijn kinderen ergeren zich ook. Aan mij . Getuige mijn dochter die gisteren, toen ik haar bij het ophalen van de BSO vroeg nog even op te ruimen, heel hard riep "Ik SCHAAAAAM me voor jou". Hihihiiiii, geweldig!

koentje

koentje

06-01-2011 om 12:09

Dat is lekker anna

jouw invulling: je vriendin is daas n jij bent zo gevoelig......... de mijne: jij bent negatief ingesteld; je vriendin positief...

En ik erger

me aan dat anderen gaan invullen hoe de mensen in het leven zouden moeten staan

ieder mens is anders en ieder mens is uniek in zijn doen en laten en denken en ookal past het niet bij je opvattingen , so be it

en ik erger me als ik een wc binnen kom en de stront hangt nog in de pot

en ik erger me aan botte mensen

Vic

Vic

06-01-2011 om 12:59

Nooit

Voor mijn gevoel erger ik me zelden aan iets, maar dat is toch niet helemaal waar. Ik erger me vooral aan relatief onbelangrijke vergankelijke kleine dingetjes, een pc die vastloopt, programma dat niet doet wat ik wil, tuthola's op de weg die het verkeer ophouden. Dan loop ik regelmatig hardop te mopperen op niet mis te verstane wijze. Maarja, daar heeft niemand last van en ik ben het kwijt
Bot gedrag van anderen valt me over het algemeen niet eens op, ik trek het me in ieder geval niet persoonlijk aan. Ik heb ook een klussende buurman, is al vanaf april bezig met het verbouwen van zijn huis. En hij woont er nog niet. Afgelopen vakantie heeft hij ook elke dag geklust, geen idee wat hij deed maar er was 10 uur per dag getimmer voor nodig. Dan denk ik maar dat het voor hem erger is dan voor mij, en ik hoop voor hem dat hij snel klaar is en kan verhuizen.

Rosase

Rosase

06-01-2011 om 13:52

Kiki: oplossing?!

Regel een nog grotere bus en parkeer die bij de overburen voor de deur .

Kaaskopje

Kaaskopje

06-01-2011 om 14:04

Spagaat

Ik zit een beetje in een spagaat wat ergernissen aangaat. Ik ben vreselijk 'correct'. Als man bijvoorbeeld een grove verwensing uit naar iemand toe, heeft hij per direct een 'moet dat nou?' van mij terug. Ik kan slecht tegen onredelijk gedrag van anderen, en als ik het door heb van mijzelf ook (maar dat laat ik iets minder duidelijk merken) Humor ten koste van anderen is niet mijn humor, dus het ergert mij als mensen dat te pas en te onpas doen. Mijn ergernissen naar man toe zijn dat hij totaal over de rooie gaat omdat een dood ding weigert te doen wat het moet doen, dat hij het blik van de koffiepads niet dicht doet na gebruik, net als de suikerpot, de melkpoederpot... Het is allemaal niet nódig! Maar ik zou het ook niet mopperend gewoon op kunnen ruimen. Ik zou het kunnen doen...

Kaaskopje

Kaaskopje

06-01-2011 om 14:09

De spagaat

zit 'm erin dat ik ergernissen van anderen altijd probeer recht te praten, maar ik erger mezelf dus ook aan dingen of mensen. Ik vind echt dat veel ergernissen de opwinding eigenlijk niet waard zijn, zeker niet als je ze naast de échte problemen in het leven zet, maar ja... die ergernis steekt ondanks die mening eigenwijs soms toch de kop op

Anwb banner

daar erger ik me nu aan , hij is nu wel erg aanwezig

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

06-01-2011 om 22:47

Anwb banner

sluit ik me bij aan!!! grrrrrr

Minet

Minet

08-01-2011 om 09:23

Pelle in het wie is de mol draadje

Wederom wil zij bepalen wat er in de titel van een posting geschreven mag worden. En dan niet dmv een vriendelijke vraag, maar met een waarschuwing!
Dit is een forum waar iedereen mag schrijven hoe en wat hij/zij wil, en wil je iets niet weten, sla de draad, of voor mijn part de hele rubriek ,gewoon lekker over en bepaal niet wat anderen wel/niet mogen.

Minet

Minet

08-01-2011 om 11:59

Eehhh

Pelle: In dit geval het gevaar tot het onbedoeld neerzetten van spoilers wat op internet nu eenmaal niet gewaardeerd wordt

Hoezo en door wie wordt dat niet gewaardeerd? Jij waardeert het niet, omdat jullie nu eenmaal de gewoonte hebben om op een ander tijdstip een programma te kijken dan 95% van de kijkers. En daarom wil jij niet dat mensen iets in de titel laten doorschemeren. Kom op zeg, jij bent niet de maat der dingen Pelle, zelfs niet hier op het forum en al helemaal niet in dit draadje.

Daarbij even voor de duidelijkheid, ik volg het programma niet, zal dus ook helemaal geen 'fout' maken door in de titel iets aan jou te verklappen, dus daaruit voor mijn geen enkele vreugde.
Maar voor jou ligt het blijkbaar erg zwaar, als mensen jouw dag kunnen verpesten door zoiets wel in de titel te plaatsen.

Minet

Minet

08-01-2011 om 12:03

Overigens

Dit is een draadje waarin mensen hun ergernis spuien, niets meer en niets minder.

Spoilers

Pelle is echt niet de enige hoor, spoilers in titels vind ik ook ergerlijk. Maar ik weet dat die kans bestaat, dus ik probeer uit voorzorg zo'n draadje dan te negeren tot ik wel gekeken heb.

Ik geloof trouwens helemaal niet dat tegenwoordig 95% van de mensen kijkt op het tijdstip van uitzending. Niet sinds je op veel tv's gewoon Uitzending gemist kunt kijken.

Chris

oregano

oregano

08-01-2011 om 12:53

Spoilers, associatie

Door het woord spoilers bedenk ik me een hele grote ergernis van mij: die omgebouwde auto's als vliegdekschepen in het verkeer, met die heeeeeele harde ronkende uitlaten, keiharde muziek, en vaak inhalen, te hard rijden...Dat is mijn vooroordeel ik weet het maar ik voel me vaak opgejaagd door dit soort racewagens op de weg. Ik reageer dan ook altijd zeer ongenuanceerd tegen mijn vriend (als ik rij) die moeten ze gelijk van de weg halen, cq op de bon slingeren...Dan ben ik erg intolerant.
(Zo ook trouwnes met die scheurende scooters, ook een vooroordeel hierover).
Nog eentje: hardrennende en hard schreeuwende kinderen om je tent heen op de camping (liefst nog door je tent heen), en vooral dan die ouders die daar niks van zeggen...Mensen die de douche smerig achterlaten op de camping, zal niet in details treden, ook zeer onbeleefd..
En nu zal ik ophouden want ik ben niet in mijn beste doen deze dagen vanwege een werk en familiekwestie, dus ik kan nog wel even doorgaan .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.