Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

oregano

oregano

20-08-2011 om 13:27

'etiquette' vrouwentoilet camping, onsmakelijk

Ook deze vakantie weer heb ik me erover verbaasd dat vrouwen hun maanverband, tanpons of inlegkruisjes zo in de toiletemmer gooien(en wel zonder deksel hier). Ik vind dit werkelijk not done. Mijn dochter nog even nagevraagd, nee zij zou dat ook niet doen.Is dit nu een kwestie van opvoeding, etiquette of wat. Mijn moeder heeft mij dit volgens mij nooit verteld, dit bedenk je toch gewoon zelf. Ik vind het nl wel heel erg onsmakelijk hierop getrakteerd te worden.Of ben ik nu zo'n uitzondering vraag ik me dan af..
Oregano


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

20-08-2011 om 15:53

Nou ja ach

Ik verpak het ook wel, maar toch: een afvalemmer is een afvalemmer. Waarom zou je dingen netjes moeten verpakken die je weggooit? Er is al afval genoeg in de wereld, toch? 'Dameshygieneproducten' zijn volgens mij de enige waar we die 'eis' aan stellen. Of verpak je je koffiefilters, afgevallen pleisters en appelschillen ook eerst netjes voor je ze weggooit?

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

20-08-2011 om 16:20

Wel verpakken

Ik verpak het maandverband en inlegkruisjes in het wc-pedaalemmertje wel, in de badkamer niet, omdat we daar als gezin alleen gebruik van maken. Er zit een afvalzak in die bak, dus kan zo in een keer naar buiten. In de wc hebben we papier bij de hand om even iets om het maandverbandje heen te doen, dat vind ik daar wel zo fris. In een open afvalbak in een sanitaire ruimte op een camping zou ik er absoluut iets omheen doen. Ik hoef van een ander ook niet te zien wat erin zo'n maandverbandje zit tenslotte. In een hotelkamer doe ik er ook iets omheen. Een beetje rekening houden met het schoonmaakpersoneel kan geen kwaad. Meestal toiletpapier, soms zo'n speciaal zakje.

Vic

Vic

20-08-2011 om 16:25

Elke dag legen?

Ik pak alles in in toiletpapier en doe er dan nog een plastic zakje omheen. En dan nog blijft het niet naar bloemetjes ruiken ;-( Legen jullie elke dag het afvalbakje?

Thursday Next

Thursday Next

20-08-2011 om 18:06

Thuis...

heb ik meestal een oud tijdschrift bij de wc liggen, en scheur daar een blaadje uit en doe mijn tampon er in. Op de camping gebruik ik een wc-papiertje. Ik heb ook wel eens van die blauwe plastic zakjes mee. Ik heb trouwens geen open afvalbakken gezien op de campings waar wij stonden, steeds met een deksel er op of een zakje aan een clip tegen de muur aan.

Altijd verpakt

uit of thuis. in de vuilnisbak. Ik vind het een zeer onsmakelijk gezicht, hoezeer het ook bij het leven hoort.

je trekt een drol toch ook door zodat een ander er niet mee wordt geconfronteerd?

Roosje Katoen

Roosje Katoen

20-08-2011 om 21:06

Ik verbaas me vooral

over die open afvalemmer! Dat zal een lekkere lucht verspreiden zeg. Thuis doe ik mijn tampons in een boterhamzakje en elders in wat wc papier voor ik hem in de afvalemmer deponeer.

Tirza G.

Tirza G.

20-08-2011 om 21:55

Maar waarom

Moet iets wat vies is en weggegooid wordt, netjes verpakt worden? Zeker als de afvalbak een deksel heeft, wat maakt dat nou uit? Als je op een camping werkt en je moet daar de toiletten schoonmaken, lijkt me niet dat je erg opkijkt van een beetje viezigheid.

Tirza

Thursday Next

Thursday Next

20-08-2011 om 23:48

Ja,

ik verpak het ook niet om het netjes in de prullenbak te hebben maar om (beelddenkers nu stoppen) bloedsporen op mijn handen en richting afvalemmertje te voorkomen.

+ Brunette +

+ Brunette +

21-08-2011 om 00:06

Voor alle nonchalante types

Thuis doe ik niet moeilijk en gooi ik tampons e.d. gewoon open en bloot in de afvalbak maar als een ander die leegt (op het werk, camping, openbaar toilet) is het een kwestie van respect om je troep even in een papiertje te vouwen. Ooit vroeg de schoonmaakster van een kantoor waar ik werkte of ik kon rondvragen welke aso haar maandverband onverpakt in de afvalemmer gooide. Natuurlijk kun je zeggen dat schoonmaaksters nu eenmaal met viezigheid worden geconfronteerd en niet te veel moeten zeuren. Maar zeg nou zelf... een gebruikte tampon van een vreemde wekt ook bij jou vast veel meer walging op dan eentje van jezelf, je huisgenoten of je bezoek?

madelief

madelief

21-08-2011 om 00:21

Gewoon iets erom heen doen

Hoeveel moeite is dat nou? Daarbij blijven de strips soms plakken aan de vuilnisemmer, jakkes moet je als schoonmaker hem los peuteren.....

Kaaskopje

Kaaskopje

21-08-2011 om 01:14

Tirza...

ook jij verpakt maandverband en zo omdat het netter voor een ander is. Geef nou maar toe
Een schoonmaker kan misschien wel gewend zijn aan een beetje gorigheid van een ander, maar is het niet leuker om daar niet aan mee te doen?

Fiorucci

Fiorucci

21-08-2011 om 08:32

Tirza

Toch vind ik het een vreemde stelling: de schoonmaker is er aan gewend dus wat maakt het uit. Neem maar van mij aan, het went nooit, en als een schoonmaker merkt dat daarmee rekening wordt gehouden is zijn/haar dag weer goed.

Tampon o.t.

Een tampon verpakken? Die laat ik altijd in het toilet vallen, doorspoelen klaar.... Deze zijn meestal zo doorweekt dat er geen verpakken aan is. Maar als ik zo dit draadje lees gooien jullie ze allemaal in de afvalbak? De rest verpak ik in toiletpapier of het plastikje van het volgende verbandje.

guera

guera

21-08-2011 om 10:07

Joost

Dan kun je echt wachten op een verstopping van je toilet.... dat is pas smerig. Ik verpak alles waar dan ook. Ook omdat onverpakt er toch kans is dat afval emmer ook een bloed spoor oploopt. Dat is vies.

Stortvloed

Ik (of wij dochters doen het ook) verpak altijd alles na gebruik,maandverband en tampons. Zelfs thuis....want je weet maar nooit wie er die dag toevallig in een huis met pubers boven of onder even van het toilet gebruik maakt.
(Gaan er bij jullie nooit anderen naar jullie toilet???)
Maar op vakantie kreeg ik een onverwachte tussenbloeding, ontiegelijk! Zoiets heb ik sinds de bevallingen niet meer meegemaakt. Oorzaak onbekend en verder ook niet pijnlijk of wat dan ook. Alleen een stortvloed aan bloed. En tampon en maandverband en nog moest ik elk uur de eerste dag het toilet bezoeken.
En dan waren ze zo doorweekt....zelfs met een halve toiletrol eromheen lekte het er nog doorheen.
En later toen ik het afvalbakje verschoonde en het afvalzakje naar de container bracht zag ik dat het er alsnog doorheen gelekt had.
Ik was blij dat we ons 'eigen' toilet hadden...
groeten albana

Zakjes

Ik koop speciaal daarvoor bestemde lila plastic zakjes, met een licht geurtje. Thuis knoop ik die niet helemaal dicht zodat er meerdere tampons in kunnen, maar buitenshuis gaat er gewoon maar 1 in. Ja jammer van het extra plastic, maar ik vind het ook vies. Op het werk hebben we speciale metalen "dozen" met een klep die maar een stukje open gaat en daar laat de tampon in een papiertje inglijden. Die dingen worden door een speciaal bedrijf opgehaald en er worden lege boxen voor in de plaats gezet.

Maar wat vinden jullie dan van dit verhaal. Vorig jaar in een hotel in NL lekte in 's nachts enorm door, ondanks dat ik op een dik badlaken lag. Echt een vlek van 20 cm doorsnee op laken en onderlaken. Ik vond het vreselijk en heb het bed openslagen met een briefje "I'm very sorry" en € 2 achtergelaten. Terug van het ontbijt was het bed dichtgeslagen, stem uit uit de badkamer zei" Thanks for the tip" en de vrouw ( ca 40) verdween.
Ik had een vreemd gevoel en keek in het bed, en ..... het laken was niet verschoond ! Een telefoontje naar housekeeping zorgde ervoor dat het bed bed 's avonds toch verschoond was. Onbegrijpelijk .

Miepje

Miepje

21-08-2011 om 13:54

Nooit door het toilet spoelen!

Ik vind het ook normaal om de boel even in toiletpapier verpakken, maar wat mij verbaast is dat mensen de handel door het toilet spoelen. Dat is echt niet de bedoeling. Ten eerste kan het verstopping veroorzaken; ten tweede vergaan tampons niet zomaar in het riool, dus is er een extra zuivering voor nodig. Echt niet meer doen hoor!

Kaaskopje

Kaaskopje

21-08-2011 om 14:10

Ai...

Ik beken dat ik ook tampons doorspoel (ik typte eerst rampons, misschien een betere benaming). Ik heb er afgelopen vakantie netjes rekening mee gehouden en weggegooid in de beschikbare plastic zakjes. En voor ik op mijn vingers getikt wordt: ik weet dat ik hiermee zondig tegen hoe het hoort.
De afvalbakken zoals Shonagh omschrijft, metalen bakken waarvan de klep maar een klein stukje open gaat, worden op ons werk ook gebruikt en wordt eens in de zoveel tijd inderdaad omgeruild, maar ze doen het vééls te weinig. Tegen dat het opgehaald wordt zit je al dagen in een weëe geur. Goor dus. En dan staat die bak zo dicht op de wc, dat er ook bijna geen ontkomen aan is.

amk

amk

21-08-2011 om 14:56

Omwisselen

dat omwisselen is een kwestie van aangeven en blijven geven bij de afdeling inkoop, want dat is een onderdeel van het contract.
Bij ons worden ze wekelijks gewisseld en nooit meer geur problemen.

Tirza G.

Tirza G.

21-08-2011 om 16:20

Zelf

Ik verpak zelf ook, maar ik zit me er gewoon over te verbazen nu nav dit draadje. Dameshygieneproducten (ik vind het zó'n mooi woord!) is werkelijk, echt, het enige waar ik dat mee doe. Verder echt nergens mee. Dat is toch ráár? Waarom dan? Waarom doe ik dat en vind ik het normaal? Ik deed het zelfs niet met de luiers van de kinderen, en daar zat nog veel meer in Oók niet met gewone bloederige verbanden (geen menstruatiebloed bedoel ik), die gaan hophophop zo met de plastic handschoentjes in het emmertje.
De boel verpakken om het afvalemmertje schoon te houden. Dames, het is een afval-emmertje. Die mogen vies worden. Die zíjn daar voor. Het is de bedoeling, dat je de inhoud er uit haalt en het emmertje schoonmaakt. En als je daar geen zin in hebt, doe je er een pedaalemmerzak in, dan hoef je het minder vaak te doen.
De boel verpakken om luchtjes te voorkomen. He ja, lekker. Dus dat het ligt te rotten en te stinken geeft niet, als je het maar niet ruikt? Vaker leeggooien, lijkt me zo.
Verpakken uit respect voor de schoonmaker. Wat is er dan zo afzichtelijk goor aan het concept menstruatie dat iemand die zijn brood verdient met het opruimen van de zooi van een ander, dat niet mag zien/weten? Op campings smeren ze de stront aan de muren, dat lijkt me ook best goor. En respectloos.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

21-08-2011 om 16:22

De schoonmaker en het bloed

In ziekenhuizen etc. wordt verbandafval (etc.) gewoon onverpakt in het afval gegooid. Maling aan de schoonmaker, blijkbaar. Dameshygienemiddelen worden echter wél verpakt voordat ze worden weggegooid, ook in ziekenhuizen etc.

Ik weet het al. Het is vrouwenhaat. Vrouwen zijn vies.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

21-08-2011 om 17:08

Vrouwen zíjn vies

Lees bovenstaande met een knipoog. Maar sinds ik weer werk zou ik die conclussie haast trekken. Er zijn al diverse mailtjes op ons werk rondgestuurd, omdat de een of andere onverlaat de boel weer eens smerig had achtergelaten in de damestoiletten. Soms lijkt er zelfs sprake van moedwillige opzet, wie weet uit rancune of zoiets. Iemand heeft dan de moeite genomen de muren in te smeren met bloed of poep. Hoe háál je het in je hoofd??
Als je stelt dat bloedverbanden niet verpakt worden en vrouwenverband wel in een ziekenhuis, dan komt dat inderdaad een beetje krom over. Voor thuis in het toilet waar Jan en alleman gebruik van mag maken vind ik het wel zo netjes om er even iets om heen te doen. Er zijn mannen die het niet erg vinden om te weten dat vrouwen ongesteld zijn, maar hoeven niet met hun neus op de feiten gedrukt te worden. En ik als vrouw hoef ook niet zo nodig naar een bebloede tampon of maandverband van een ander te kijken.
Je moet er trouwens toch niet aan denken wat er allemaal als afval het ziekenhuis verlaat! Lichaamsdelen, organen en andere 'enge dingen'. Brrr

Kaaskopje

Kaaskopje

21-08-2011 om 17:09

Conclussie

Een con-clussie? Is dat een bijbaantje? Conclusie natuurlijk

Tirza G.

Tirza G.

21-08-2011 om 17:12

Dat meen je niet

Gatverdamme. Ik zou dreigen met het installeren van camera's denk ik. Wat een ráár gedrag, echt heel vreemd. Ik lees net op nu.nl over een stagiair die brand stichtte bij zijn baas vanwege slechte beoordelingen. Misschien is het wel zoiets?
Jeumig. Ben je dan lekker volwassen bezig.

Tirza

Mannen zijn vies

Bij ons gaan dit soort emailtjes altijd over de heren toiletten, mannen die niet kunnen mikken zeg maar.

oregano

oregano

21-08-2011 om 19:54

Emmers zonder deksel

Inderdaad, wat een kleine moeite voor zo'n camping (nederlandse eigenaars) om even afvalemmertjes te kopen met deksel.
Ik vind het erg onsmakelijk om tegen iemands anders maanverband etc aan te kijken, dus altijd even toiletpapiertje er omheen, waar ik ook ben, ook thuis, ook al zit daar een deksel op. Er komen immers meerdere mensen hier, ook bezoek etc. Ik wil anderen daar niet op trakteren.
En idd geen tampons doorspoelen hoor...

Tirza G.

Tirza G.

21-08-2011 om 21:03

Graag gedaan

Izar. Ik ben ook zoooooooo blij dat ik nooit kampeer, bijna ben overgegaan ennnnnn duizenden vrouwelijke collega's heb die gelukkig net als ik meestal thuis werken

Tirza

Roosje Katoen

Roosje Katoen

21-08-2011 om 21:17

Tirza

"De boel verpakken om luchtjes te voorkomen. He ja, lekker. Dus dat het ligt te rotten en te stinken geeft niet, als je het maar niet ruikt? Vaker leeggooien, lijkt me zo."

De vuilnis wordt hier een keer in de twee weken opgehaald en ik laat mijn tampons echt niet twee weken 'los' in de vuilnisbak liggen. Dus doe ik er een zakje omheen.

Van de luiers maak ik trouwens ook altijd een mooi pakketje zodat je alleen de buitenkant ziet, en poepluiers doe ik ook in een zakje.

Ook blij

met mijn eigen WC'tje in de caravan en ik leeg deze dan ook met "plezier" iedere paar dagen. Al moet ik erbij zeggen dat de toiletten gebouwen in Schotland (erg) schoon zijn, met toiletpapier, vaak verwarmd en met rustgevende muziek..........

Cobi

Ja inderdaad, in hotels eigenlijk nog nooit een emmer met deksel gezien, maar daar zijn toch ook meestal wel wegwerpzakjes. Maar in dit afvalbakje gaan ook lege toiletrollen, verpakkingen van zeepjes enz, wattentips, haren uit de wasbak . Ben dus altijd blij met mijn lila intieme zakjes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.