Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Even lachen? - kledingmaten

Vanmiddag toch maar naar de stad voor nieuwe kleren, vooral voor het werk. Geen zin maar ja..

Sta ik in het pashokje, allang blij dat Esprit broeken heeft die bij mijn universele vrouwmetcompleetgezinmaar nognietallekiloskwijtmaat 40-42 passen.

Hoor ik ernaast een opgewekte stem:
"dan ga ik dit stapeltje even passen en dan moet jij maar zeggen welke goed zitten"(...)
"nee, deze is te groot he"
"ja zeker maat 36"
"oh, maar dat model had ik ook in 34 gepakt"

Nou dan kan je er toch weer even tegen dames?? Mijn dag was weer goed


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

29-12-2008 om 20:23

Dan stond je waarschijnlijk

naast mijn dochter. Een 34-36, nu afgevallen naar een 32-34 (trainingsseizoen weer begonnen). Die gaat ook met een stapeltje de paskamer in

Tirza

ayla

ayla

29-12-2008 om 20:41

Leuk?

Voor mij is dat een reden om met een slecht humeur weer naar buiten te gaan

rodebeuk

rodebeuk

29-12-2008 om 21:52 Topicstarter

Nee, maat 34 krijg ik niet meer

..of ik moet heeeel oud worden.
En ja hoor, ik durfde best weg te lopen! Alleen jammer dat dat andere hokje dicht was, ik kon niet meer kijken hoe dat er nou uitziet, maat 34.

Ja, ik kan er echt om lachen. Gewoon, omdat ik dankbaar ben voor wat ik heb gekregen in de jaren dat ik mijn figuur ben kwijtgeraakt. Twee kinderen, een goede relatie met hun vader, een beter contact met ouders die wel kwetsbaar zijn maar nog leven, en veel meer rust en tevredenheid...of misschien toch vooral dat het lukt om me niet meer te vergelijken met anderen..

Misschien kan ik het wel niet uitleggen. Ik moest iig lachen bij mezelf.

Leuk?

'k Begrijp 't niet....

Vond je het nu grappig dat er een slanker persoon naast je zat? Ja, dat gebeurt wel eens. En dan toch nog zo onzeker dat ze de mening van een ander nodig heeft.
Ja, weet je, mensen hebben verschillende maten. Winkels dus ook.

Maar goed, 'k ben blij dat jij blij bent.

Haha

Ik heb eens behoorlijk zwanger en frusti in een paskamer van H&M gestaan. Wij moesten nog een dagje naar zee en ik had natuurlijk geen bikini waar ik nog in paste. Nu heb ik (sorry) normaal ook maat 36, maar de verhoudingen waren destijds even zoek.

Stond ik naast een pashokje met hierin twee dames, die zichzelf met een maatje 34 als "kaaidik" bestempelden. (Brabant, begrijpen jullie?) En ik stond daar, erg bol, borsten vol met blauwe aderen, te mokken omdat ik geen geschikte bikini kon vinden. En toen moest ik toch wel erg om mezelf lachen......

Linda

rodebeuk

rodebeuk

29-12-2008 om 22:18 Topicstarter

Erykah

Je hoeft het niet te snappen hoor! Ik moest gewoon lachen om de situatie. Ik weet best dat er verschillende maten bestaan...ik heb ook geen oordeel over mensen omdat ze een bepaald gewicht hebben. Ik vond het gewoon grappig dat ik nu al blij ben met maat 40 terwijl ik vroeger ook in maat 36 paste.

rodebeuk

rodebeuk

29-12-2008 om 22:19 Topicstarter

Haha linda

Ja, die bedoel ik, dat je gewoon alleen nog maar kunt lachen om je eigen lijf.
Toch leuk eigenlijk, dat die hokjes zo gehorig zijn..kaaidik, ik hoor het haar zeggen.

Yta Chalne

Yta Chalne

30-12-2008 om 08:07

Lachen om jezelf

Ik kan me herinneren dat ik een jaar of vier geleden in zo'n paskamer stond, ik woog een kilo of 53 (ben 1.80m) en paste een jurkje maat 34 ruím. Ik was met een vriendin, en vriendin zei toen ik het pashokje uit kwam: 'Tja, ik weet het niet hoor, maakt het je niet wat dik?' Daar moesten we ook zo om lachen, terwijl er naast me iemand met maat 46 naar buiten kwam die ons heel boos aankeek. Tja, andere mensen kennen jouw verhaal niet, lachen om jezelf kun je alleen maar (heel discreet) zelf.

Faith

Faith

30-12-2008 om 09:58

Lijkt mij ook

Maat 34 van broek, dat is nog best redelijk (damesmaat 42 volgens mij, of iets groter).
Faith

Haha

ik zou blij zijn als ik inmaat 50 paste

reina

reina

30-12-2008 om 18:16

Leeftijd?

Als het om jonkies gaat, kan (confectie)maat 34 best, ligt aan het merk, als ik een Espritbroek (m'n favoriete merk) van maat 38 aandoe zakt ie na een paar uur bijna van m'n kont

rodebeuk

rodebeuk

30-12-2008 om 20:25 Topicstarter

Hoop door knurf!

Ze hebben inderdaad bij de broeken gedeeltelijk normale en gedeeltelijk Amerikaanse maten...dus ja Knurf, dat zou het kunnen zijn. Maar dan zou 36 wel heel groot zijn en dan zou ervoor niet 34 maar 35 zitten. Tsja.

En Reina: Ja, Esprit valt zoals veel duurdere merken steeds ruimer. Wrijf het nog ff in. Daarom pas ik nu juist in maat 40 bij die winkel! Haha, heb ik me weer voor niets verheugd.

wendelien

wendelien

31-12-2008 om 08:19

Vanity sizing

zo schijnt dit fenomeen te heten. Ik verzuip bijv. tegenwoordig in L van de Hema.

liora

liora

31-12-2008 om 10:43

Ach meiden...

Van maat 42 kan ik alleen maar dromen!!!

Maat 42

Pff, ik heb allang geen maat 42 meer en eerlijk gezegd ga ik er ook niet mijn best voor doen om dat te krijgen. Moet wel te doen zijn, denk ik, heb nu maat 46 maar ik voel me prima zo, dus waarom zou ik...

Ik zou overigens ook wel kunnen lachen om zo'n situatie. Heb het een keer meegemaakt dat er in het pashokje naast mij een meisje stond (denk dat ze een jaar of 16 was) die maatje 34 (nl maten) niet paste en dus compleet overstuur dan maar maatje 36 aantrok. Moeder stond haar ook nog serieus reactie te geven met de woorden "ach meisje, dan ga je toch een poosje lijnen, dan pas je er zo weer in"
Ik dacht dat ik erin bleef, wat bezield zo'n moeder in vredesnaam! Als mijn dochter ooit zoiets overkomt ga ik haar toch echt niet aanmoedigen om te gaan lijnen, wat is er in vredesnaam mis met maat 36!!!!??? Ik had ernstig de neiging om die moeder eens goed de waarheid te vertellen, maar heb me uiteindelijk ingehouden.

reina

reina

31-12-2008 om 11:32

Rodebeuk

"Wrijf het nog ff in" Zo was het niet bedoeld, hoor. Ik pas van andere merken in grotere maten dan naar mijn gevoel bij mij horen, moet ik Benetton kopen bijv., ben ik elke keer geneigd snel te gaan lijnen

reina

reina

31-12-2008 om 11:35

Esmée

Nou, inderdaad, wat een stomme reactie van die moeder! Ik probeer de meeste meiden in mijn klas steeds duidelijk te maken dat ze mooier zouden zijn als ze wat meer zouden wegen ( en eten...)!

liora

liora

31-12-2008 om 11:46

Erg

Hoi Esmee,

Poehee, ik had me denk ik niet kunnen inhouden! Ik zou tegen die moeder hebben gezegd: mevrouw, uw dochter is prachtig en superdun. waarom zou ze moeten lijnen?

En ik zou willen toevoegen: als ik nooit had gelijnd mevrouw, zou ik nu een stuk dunner zijn.

Liora

Tirza G.

Tirza G.

31-12-2008 om 12:41

Esmee

En weet je wat zo maf is? Mensen vinden het práchtig. Ik weet het nog van mezelf, in de tijden dat het niet zo goed met me ging viel ik in no-time af tot onder de 50 kilo. Dat vinden mensen móói, daar krijg je complimentjes voor. Vond ik tóen al maf (en ik heb ze teruggepakt, allemaal, ik kan nu met gemak 50 kg missen denk ik )
Mijn dochter is een 34-36 (en verder ook nog een heel leuk mens). Als haar trainingsseizoen begint, valt ze af tot 32-34. Ik vind dat kantjeboord. Ik ga sleutelbeenderen zien. Onderste ribben. Heupbotten. Van die knokige ellebogen en knieen. Maar ik ben de enige die zich er druk over maakt. Ze wordt overladen met complimentjes, van ouders van vriendinnen enzo, ongelooflijk vind ik dat.

Tirza

Vriendin

Vriendin

31-12-2008 om 14:45

Inderdaad, op één na

Een vriendin die in het verleden te veel bezig was met haar gewicht was een beetje aangekomen. En dat stond haar goed! Een paar maanden later vertelde ze trots dat ze weer een paar kilo was afgevallen. Waarop een derde vriendin zei: "Goh jammer, je was net weer een beetje levensvatbaar geworden".

Overigens vindt een van mijn kinderen zichzelf dik. Haar twee beste vriendinnetjes zijn eigenlijk veel te dun, dus haar totaalbeeld is een beetje vertroebeld. Maar nu heeft ze de BMI ontdekt en ziet ze dat zij okay is en haar vriendinnetjes te mager. En ze heeft nu ook in de gaten dat de vriendinnetje met het avondeten bijna niets lusten en eten, en dat dat niet echt gezond is. Dus dan liever een maatje "meer"! Maar de puberteit moet hier nog komen, dus ik kan alleen maar hopen dat het verstand blijft.

liora

liora

31-12-2008 om 15:22

Mannen

Interessant wordt dit draadje! volgens mij vinden vrouwen dat hele magere mooi, maar mannen houden meer van een gezond figuur. Dus dat zal ergens tussen maat 38 en maat 42 liggen.
Ik ken veel mannen die houden van een beetje stevig. Helaas vallen mannen niet vaak op echt dikke vrouwen (helaas voor mij bedoel ik!).

Liora

rodebeuk

rodebeuk

31-12-2008 om 17:01 Topicstarter

Nee hoor reina!

Daar heb je me niet mee ingepeperd hoor. Ik kan er nou juist om lachen dat ik om die dingen nu kan lachen. Dus daarom ook.

elides

elides

31-12-2008 om 17:07

Eerder

had ik maatje 34/36 en nu eerder maat 42. nu word ik door mijn oude kennissen bestempeld als dik.
ik vind het hele magere ook niets hoor. ik heb 3 nichtjes met anorexia! en de 1 is nog magerder dan mager. is niet meer ongesteld enz.
mijn dochter is 8 jaar en zei laatst mam ik ben best dik.
ze is zo slank als maar kan.
ik heb met haar daar wel over gepraat.
ik denk dat het 'dunne' beeld ook vanuit de modellenwereld naar voren kan komen. die zijn ook superdun!

Liora

Nou weet ik natuurlijk niet wat jij onder "echt dik" verstaat en welke maat jij hebt, maar toen ik mijn man leerde kennen had ik maat 54 en hij vond mij echt wel prachtig. Nu ik ben afgevallen naar maat 46 vind hij me ook nog mooi hoor, maar meer hoeft er van hem ook zeker niet af, hij begon bij maat 50 al te zeuren dat ik maar eens moest stoppen met afvallen... Dus ze zijn er wel, maar je moet ze goed zoeken En ik heb natuurlijk de allerleukste al, dat begrijp je!

kaaskopje

kaaskopje

01-01-2009 om 03:02

Reina

Je zegt dat je tegen de meiden uit je klas vaak zegt dat ze er beter uit zouden zien met wat meer gewicht, maar daar moet je ook weer mee uitkijken. Er zijn nu eenmaal meisjes die best wat dikker zouden willen zijn, maar dat gewoon niet worden.

kaaskopje

kaaskopje

01-01-2009 om 03:26

Man ook tevreden

Toen ik mijn man leerde kennen woog ik 30 kg lichter dan nu. Ik was toen best trots op mijn magere ik, maar ik zat wel echt aan mijn ondergrens en werd gewaarschuwd dat er niets meer af moest. Mijn gewicht was gezakt doordat ik nogal te stellen had met mijn toenmalige verkering. Dat vrat blijkbaar letterlijk aan me. Ik heb dat nooit meer meegemaakt. Eenmaal weer helemaal gelukkig met mijn man begon het aankomen. En het grappige is dat mijn man werkelijk niet meer weet dat ik zo slank ben geweest. Hij wil het volgens mij gewoon niet meer weten omdat hij veel te tevreden is met mijn spekjes. Als ik begin te piepen dat ik misschien maar eens wat moet afvallen protesteert hij gelijk.
Ik heb trouwens ook twee dochters met twee verschillende 'posturen'. De oudste heeft een prima gewicht, 69 kg ongeveer bij 1.80 m, maar zo rond haar buik is het wat 'vleziger'. Ze heeft nu de leeftijd dat het in de lengte groeien voorbij is en ik waarschuw wel eens dat ze een beetje rustig aan moet doen met snoepen en snaaien. Als het er eenmaal aan zit gaat het er zo moeilijk weer af. De waarschuwing is overigens tegen dovemansoren. Mijn andere dochter is ongeveer 1.70 m. en weegt nog geen 55 kg. Het ideale van zo'n uiterlijk is vind ik dat ze echt alles aan kan. Dat kan ik met mijn maat 48/50 niet zeggen.

reina

reina

01-01-2009 om 10:37

Kaaskopje

"Er zijn nu eenmaal meisjes die best wat dikker zouden willen zijn, maar dat gewoon niet worden".
Dat weet ik (zo eentje was ik er vroeger ook), maar in mijn klas is héél weinig eten de trend (soms 24 uur niet en het dan raar vinden dat je buikpijn krijgt...)en daar praten we regelmatig over, in die context zeg ik dus dat ze wel wat dikker mogen worden of geef ik aan dat ik een meisje, wat zij wat aan de zware kant vinden (wat ze echt niet is!) juist een heel mooi figuurtje vind hebben.

Ann

Ann

01-01-2009 om 11:56

Ideale maat

De ideale maat is er niet, wat vollere meisjes zijn niet tevreden, en meisjes met een figuur waar anderen bij wijze van spreken een moord voor zouden doen, zijn ook niet tevreden, ze vinden zichzelf of te dik, of te dun. Volgens mij zit die ontevredenheid in de genen van een pubermeisje.

Cobi

laat ik nou altijd gedacht hebben dat die maatjes 34 gewoon zijn blijven hangen omdat bijna niemand erin past?

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.