Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Feministische ideologie

Zijn hiermeer moeders die het feminisme ideologie een warm hart toe dragen, en actief mee bezig zijn?

Zelf ben ik zeer actief met een paar vrouwen in de locale beweging hier.


Marka

Marka

19-07-2020 om 14:50

ik schrik er zelf weer van trouwens

Als ik de link verder lees: we zijn er zo aan gewend dat het niet eens meer opvalt, ook denk je zelf je er bewust van te zijn

Beeldvorming in de media


https://www.youtube.com/watch?v=tfaGleA4qYo

Je kunt het wel beinvloeden.

Trien

Trien

19-07-2020 om 15:43

Tussen de oren Kaaskopje

Hoor je wat je zelf doet; honden voelen haarfijn aan wat voor type iemand is?

Mijn hond valt ook soms uit naar mensen.
Maar mijn interpretatie is totaal anders dan die van jou.
Hoewel honden meestal reageren op een spanningsveld, en dat spanningsveld kan best in de agressie van die man hebben gezeten. Maar bijv ook in jouw angst voor de man.
Bij mijn hond ga ik ervanuit dat het vaak dingen zijn zoals angst voor honden van betreffende persoon die dat spanningsveld veroorzaken.

En ook als mensen 'agressie uitstralen' wil dat nog niet zeggen dat ze 'dus een agressief type zijn'.
Ik ben het met je eens dat zo'n gebaar bij keel erg fout en intimiderend is en wrs zou ik er ook bang van worden. Maar mensen reageren ook weer op jouw afweer en angst etc. Lastig.
Ik werk zelf met mensen die vaak erg intimiderend en agressief kunnen zijn en ervaar dat je in 99 % echt wel een mens achter die agressie kunt vinden. Doordat ik vooral actief op zoek ga naar dat mens kom ik ook heel sporadisch maar in aanraking met die agressie. Sommige collega's kiezen ervoor dat anders te zien en noemen het wrs onderduiken oid en gaan liever 'de confrontatie aan'. (en reageren mi dan juist vaak vanuit onderbuikgevoelens) en zij komen veel vaker in aanraking met het agressieve gedrag.

Trien

Trien

19-07-2020 om 15:54

Verschil

Wel interessant dit hoor.
Als ik zo kijk in mijn team waar ik werk waar ongeveer 50 % man is dan wordt er ook door sommige mannen flink gemanipeerd, bespeeld, mensen tegen elkaar uitgespeeld, soms zelfs geniepig gepest. Op een manier dus die we (incl ik) als vooral vrouwelijk gedrag zien.
En hoe langer ik erover nadenk hoe meer voorvallen me naar boven komen.
Zoals de vrouw die ons bedreigde op een verlaten metrostation. Was best hilarisch want ik weet nog dat het om een mars ging. (die chocolade snack)
Die wilde ze van ons hebben. We hebben 'm ook gegeven want de situatie was echt dreigend. Maar het gebeurde allemaal op vrij 'mannelijke' manier.
De dreiging dus.

Paddington

Paddington

24-07-2020 om 15:15

Niet het hele draadje gelezen

maar zolang Maxima koningin is, terwijl de Claus in de tijd dat Beatrix Koningin was 'prins' bleef lijkt het mij heel erg duidelijk dat er in Nederland nog steeds geen gelijkwaardigheid is voor man en vrouw.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-07-2020 om 16:33

Paddington

Juist wel. Elke zittende vorst is "koning". Man-koning én vrouw-koning. Dus de partner van de koning kan niet óók koning zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-07-2020 om 17:02

Trien

Ik ben zo stekeblind in het donker dat ik amper kan onderscheiden wat er loopt. Dus ik kan daarin niet sturen. Hond is me altijd voor. Ik merk soms verschil tussen "de hond die daar loopt staat me niet aan" en "daar loopt een rare snuiter". Maar ik zie dan niets helaas en dat voelt dan toch ongemakkelijk. Was het terecht? Of vals alarm?

Ik woon inmiddels een dikke 30 jaar op deze plek, ik heb altijd gezegd dat het hier best veilig voelt op een paar echt vervelende situaties na (dochter van fiets geschopt o.a.) maar ik raak dat gevoel een beetje kwijt. Dat komt door mezelf (stekeblind geworden in donker) én omdat ik denk te kunnen zeggen dat het ook echt zo is. Het glijdt een beetje af hier.

Wat de goed volk, minder goed volk-antenne van de hond betreft, ik ben erg nuchter, maar ik ben gaan geloven dat honden echt antennes hebben voor bepaalde signalen. Ik ben dan in ieder geval een gewaarschuwd mens. Als ik zelf inschat dat het loos alarm is, zeg ik ook weleens wat om het "goed te maken". Ook tegen jongens die toen zeiden dat ze het begrepen. "Dat doet uw hond goed! Niet afleren hoor!".

Kaaskopje

Kaaskopje

24-07-2020 om 17:18

Trien 2

Wat die keel-man betreft, dat was echt agressief. Ik was uit voorzorg al achter een hek gaan lopen, zodat de hond niet bij het fietspad kon komen en die vent niet bij ons. maar toch idioot gedoe met hoe de hond het waagde om naar hém te blaffen en nog iets over mij. Plus die haal langs zijn keel. Echt gezellig. En ik vind dat jammer. Ik geef iedereen het voordeel van de twijfel, maar bij dat gedrag stopt dat. Ik ben vriendelijk-stoïcijns gebleven trouwens. Ik gunde hem geen beloning voor zijn gedrag.

ElenaH

ElenaH

24-07-2020 om 18:59

Kaaskopje

Het is vast een Godwin, maar je weet dat de herder van Hitler dol was op zijn baas?!

Kaaskopje

De reden dat Claus prins was, is omdat het idee was (is) dat een koning boven een koningin staat. En dat kon natuurlijk niet, want Trix was het staatshoofd. Dus dan maar prins.
En om diezelfde reden kan Maxima dus wel koningin worden.

Groeten,

Temet

Trien

Trien

24-07-2020 om 20:31

Maar Kaaskopje

Wat doe je jezelf aan.
Als je zo slecht ziet en je onveilig voelt in je buurt, waarom ga je dan nog in het donker wandelen?
Dat doe je toch zeker alleen maar als je dat ook fijn vindt?
Neem gewoon je man mee.
Of zorg dat hond gepoept heeft voor het donker, zodat hij later alleen nog maar eventueel een plasje hoeft te doen, in tuin.
Ik ga om andere redenen (meestal) alleen maar als het licht is, geen probleem. (Vanwege dat uitvallen dus, ik vind dat vervelend en hond doet dat meer in donker)

Triva

Triva

25-07-2020 om 08:56

Temet

Ja ik ken de achtergrond maar het blijft raar. Als je consequent bent was Maxima prinses gebleven.

Klopt

Maar dat is volgens mij ook precies wat Paddington betoogt: dit laat zien dat er met twee maten wordt gemeten.

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

25-07-2020 om 13:10

Triva

Man doet de vroege ochtend en ik de late avond. Dus ik wil dit wel zolang mogelijk volhouden. Maar feit is dat ik tegen een figuurlijke hobbel aanloop, waarvan ik had gehoopt dat dit nog lang niet aan de orde zou komen. Het streven is dat ik alleen een plasje hoef te laten doen, maar dat lukt niet altijd.

Trien

Trien

25-07-2020 om 15:26

Maar waarom Kaaskopje

wisselen jullie dan niet of gaat hij met je mee?
En tenzij er iets aan de hand is met de hond kan de hond prima wennen aan een aangepast ritme wb poepen.
Het hoeft niet heel vroeg of heel laat.
De meeste mensen hebben ook zo hun structuren mbt poepen. Veel mensen poepen nooit op werk bijv.
Dat kun je prima sturen en honden kunnen dat ook.
Tenzij je natuurlijk niet wilt dat hond in tuin plast, maar ook daar kun je zelf bepalen waar hond plast, en bij angst had ik de keuze toch snel gemaakt.
(Ik maak de keuze nu al, puur uit luiheid)

Kaaskopje

Kaaskopje

25-07-2020 om 22:31

Trien

Omdat dit voor ons het beste werkt en mijn man al zoveel uitjes voor zijn rekening neemt. En ook een beetje trots. Ik heb dat late rondje altijd gedaan, ik kan dat ook best, maar als er te weinig licht is, of om het leuk te houden, teveel, wordt het nu toch lastiger. In onze stad is men bezig met slimme lantaarnpalen. Donker als het kan, licht als het moet en voor wat ik ervan heb gelezen is dat ideaal. Het komt dus vast weer goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.