Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Geloven jullie Rutte?

"Omtzigt positie elders" staat er in de notities van Ollongren. Rutte een week geleden "ik en Kaag hebben niet over Omtzigt gesproken". Rutte vandaag (nadat het even duurde voordat de gespreksverslagen kwamen): "ik heb een ministersfunctie voor Omtzigt voorgesteld". 

Wat denken jullie hiervan?


Geen fan van Baudet, maar hier gooit ie wel een knuppel in het hoenderhok ... (stond hij daarom buiten de zaal te smoezen met iemand, vlak nadat hij ff tot orde werd geroepen om afstand te houden), een ambtenaar die met het gegeven van 7.30 uur kwam? 

Ik vind het superspannend. Helaas om 4 uur een vergadering. 

Drukke werkdag vandaag, maar ik verheug me nu al op de soap vanavond

Toch begrijp ik niet waarom die vraag niet aan de verkenners of de notulist wordt gesteld? Waarom staat daar op die pagina Pieter Omtzigt - functie elders? Waar is dat een samenvatting of een 'hinch' of wat ook van? Wat is daar in werkelijkheid gezegd, door wie of door meerderen besproken.

En dan ga je Rutte doorzagen die zich niet herinnerd iets specifiek over Pieter Omtzigt te hebben gezegd. En dat, naar eigen zeggen 'naar eer en geweten', ook gevraagd aan de 2 verkenners, gemeld heeft aan de media als de NOS. En dan vanmorgen om7.30 daaraan via via herinnerd werd, dat er wel 'iets' gezegd is over Pieter Omtzigt.

Dit lijkt me nog een veel grotere omtrekkende beweging. Via Rutte.

In dat opzicht geloof ik inderdaad Rutte. De VVD heeft geen mening over de positie van Pieter Omtzigt.

Het maakt niet meer zoveel uit geloof ik. Ik denk dat Rutte een gepasseerd station is. Ik ben heel benieuwd wie hem gaat vervangen als demissionair premier. En of het nog lukt om een nieuw kabinet te vormen zonder opnieuw verkiezingen te houden.

Zou het nu dan echt gebeuren dat Rutte zich niet meer kan redden uit een penibele situatie?

RosaMontana schreef op 01-04-2021 om 16:16:

Zou het nu dan echt gebeuren dat Rutte zich niet meer kan redden uit een penibele situatie?

Als je het debat volgt, dan steunt niemand hem meer op dit moment.

Daglichtlamp schreef op 01-04-2021 om 16:18:

[..]

Als je het debat volgt, dan steunt niemand hem meer op dit moment.

Ik volg het, maar hij heeft meerdere zware debatten overleefd....

AnneJ schreef op 01-04-2021 om 16:12:.

In dat opzicht geloof ik inderdaad Rutte. De VVD heeft geen mening over de positie van Pieter Omtzigt.

Natuurlijk wel. Pieter Omtzigt heeft de VVD voor paal gezet met de toeslagenaffaire.

AnneJ schreef op 01-04-2021 om 16:12:

In dat opzicht geloof ik inderdaad Rutte. De VVD heeft geen mening over de positie van Pieter Omtzigt.

Dat is inderdaad echt te naïef gedacht, Rutte heeft veel last gehad van Omtzigt.

Dat is een verdenking. Geen feit. Er kan sprake zijn van een belang en dat kan mogelijk geleidt hebben tot. Maar dat blijft speculeren.

Lexus

Lexus

01-04-2021 om 16:29 Topicstarter

Tja, ik ken mensen van nabij die diagnoses narcisme hebben (disclaimer: ik zeg niet dat Rutte narcist is, dat denk ik ook niet) maar die mensen kunnen regelrecht betrapt worden op een euvele daad en ter verantwoording geroepen, gewetensvol kijkend, met de hand op hart beweren dat ze het niet kunnen herinneren. Ik moet ook denken aan het proces tegen Elisabeth Holmes die investeerders voor miljarden had opgelicht: voor de rechter "nee dat herinner ik me niet, en dat ook niet en dat ook niet"

Het is doorzichtig en de ultimate cop out, imho.

https://www.businessinsider.nl/de-van-ernstige-misleiding-verdachte-theranos-oprichter-elizabeth-holmes-sprak-bewust-met-een-onnatuurlijk-diepe-stem-om-indruk-te-maken-in-silicon-valley/

Ja, fascinerend. Ook hier geen feiten maar men hoepelt om het feit heen dat Elizabeth een zware stem opzette om daarmee indruk te maken op potentiele investeerders en iedereen in haar werkomgeving. Waar is dat een bewijs van?

Men verdenkt haar van misleiding over de kwaliteit van de door haar opgezette firma in goedkope bloedtesten.

het maakt toch allemaal niet zo bar veel uit? Rutte heeft het over Omzigt gehad, en heeft later beweerd dat het nooit over Omtzigt is gegaan. Of hij herinnert het zich niet, dan is er sprake van een geheugenstoornis, en dat is zorgelijk. Of hij herinnert het zich fout, en dan idem. Of hij liegt, en dan idem.

Op geen enkele manier komt hij hier goed uit.

Al een paar dagen heb ik het idee dat iedereen in Den Haag (behalve misschien zijn eigen partij) Rutte ineens zat is. Heel gek, tot aan de verkiezingen was hij de gedoodverfde winnaar en hij heeft ook daadwerkelijk gewonnen en het was - althans, zo leek het mij - alsof iedereen er ineens genoeg van had. Al voordat Ollongren zich in de papieren liet kijken.

Zolangzamerhand bekruipt me het gevoel dat we straks nog Kaag I hebben ipv Rutte IV, als dit zo doorgaat.

Aan de andere kant komen mijn politieke voorspellingen zo goed als nooit uit, dus ook nu zal ik er wel weer naast zitten

Groeten,

Temet

Dat is het natuurlijk! Ik vroeg me al af waarom Kaag 'hier scheiden onze wegen' uitsprak. Zij heeft belang bij de val van Rutte! 

Geen feit maar een speculatie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.