Off-topic discussies
Ilona3
04-05-2026 om 19:48
Gewoon een best grappig verhaaltje maar menningen?
Het gebeurde tijdens koningsdag, we hadden gewandeld met onze twee meiden 5 en 8 jaar. Tijdens door ijsje eten. Zo man en meiden blijven zitten bij de ijskraam, ik doe wat spullen alvast in mijn fietstas. 2 jassen meiden, een gekochte knutselset, een paars shirtje met lange mouwen van onze 8 jarige. Nog wel eigenwijs met wat ze aan wilt en meestal te warm, te veel aanwillen. Zo ergens in een hoekje van gebouwen haar shirt met lange mouwen uitgedaan en haar oranje shirt weer aan. Zo ik loop naar de fietsen, herken mijn fiets met kinderzit, kleur zwart, merk. Zo doe alles in de fietstassen. Nu zal je denken, is het veilig? Ach, meer ouders doen het. Zo ik weer terug, wij rondje langs de oranje activiteiten. Weer terug naar de fietsen en naar huis, en mijn fiets weg! Echt gewoon weg! Maar dan roept man, onze fietsen staan hier. En daar staat mijn fiets. Ik heb dus onze spullen, jassen meiden en de shirt gewoon in een verkeerde fietstas gedaan en die fiets is nu weg! Nu een week later, kom, in de jassen van de meiden hun namen en mijn 06 nummer, duidelijk, grote naamsticker die duidelijk te zien is. Maar naar een week nog steeds niet? Ga mij nu niet zegen dat de eigenaar fiets, vast een moeder, misschien een oma, de spullen niet heeft gezien. Ik heb alles geprobeerd, sociaal media, gevonden voorwerpen gemeente, oranje vereniging maar echt niets. Wat hebben ze met onze spullen gedaan, gebruikt? Of gewoon.. ligt nog in hun huis? Waarom bellen ze niet, een berichtje? Oke kan begrijpen als het mogelijk buitenlanders zijn, maar dan als nog? Waar is het fatsoen van mensen.
Bolmieke
04-05-2026 om 20:14
De eigenaar van de fiets heeft misschien nog niet in de fietstassen gekeken
Dweedledee
04-05-2026 om 20:27
Bolmieke schreef op 04-05-2026 om 20:14:
De eigenaar van de fiets heeft misschien nog niet in de fietstassen gekeken
Exact dit.
En daarnaast heb je zelf deze fout gemaakt, dus vind het wat simpel om de verantwoordelijkheid bij een ander te leggen.
Omega
04-05-2026 om 20:52
Dweedledee schreef op 04-05-2026 om 20:27:
[..]
Exact dit.
En daarnaast heb je zelf deze fout gemaakt, dus vind het wat simpel om de verantwoordelijkheid bij een ander te leggen.
Dat doet ze helemaal niet! Ze zegt toch dat ze het zelf verward heeft, maar vindt het jammer dat de spullen niet meer opduiken. Dat is heel iets anders dan 'de verantwoordelijkheid bij een ander te leggen'.
Plantenbak
04-05-2026 om 21:30
wij zijn net terug van 2,5 week vakantie. Mijn zoon heeft mijn fiets gebruikt. Hij gebruikt nooit mijn fietstassen dus hij zou het nooit gezien hebben. Ik heb nog geen boodschappen gedaan dus ook nog niet mijn fietstassen geopend.
Het kan dus best even duren.
Of iemand denkt dat je overgebleven tweedehands spul hebt gedumpt dan hoor je er niks meer van. Die kans is ook groot.
Evaluna
04-05-2026 om 22:31
Oh wat stom en balen! Hoop dat het meivakantie is en dat ze de fiets niet gebruikt hebben.
Meander
04-05-2026 om 22:35
'Waar is het fatsoen van mensen. Ga mij nu niet zegen dat de eigenaar fiets, vast een moeder, misschien een oma, de spullen niet heeft gezien. Wat hebben ze met onze spullen gedaan, gebruikt?'
Nou ja zeg, wat een beschuldigingen en aannames. Ze hebben je spullen niet gestolen, jij hebt het zelf in de verkeerde fietstas gedaan.
Als het mijn fietstas was, zou ik waarschijnlijk balen: denken dat iemand de restanten van de koningsmarkt in mijn tas heeft gestopt, al dan niet voor de grap. Ik zou alles zo in de kliko mikken of naar de kringloop brengen.
Dweedledee
04-05-2026 om 22:50
Omega schreef op 04-05-2026 om 20:52:
[..]
Dat doet ze helemaal niet! Ze zegt toch dat ze het zelf verward heeft, maar vindt het jammer dat de spullen niet meer opduiken. Dat is heel iets anders dan 'de verantwoordelijkheid bij een ander te leggen'.
Misschien moet je haar post nog een keer goéd lezen.
FruitMoeder
05-05-2026 om 08:18
Ik zou het hebben weggegooid. Als ik een paar oude jassen, een verwassen shirt en wat spul van de rommelmarkt in mijn fietstas zou vinden zou ik denken dat een of andere tokkie het gebruikt heeft als kliko. Ik weet niet waar je woont, maar misschien komt die persoon er nog geen eens vandaan. Als je in een grote stad woont kan het een dagjestoerist zijn die een fiets had geleend van een kennis. En dan als dankje gelijk die troep uit de geleende fietstassen had gegooid. Gelukkig hebben die dingen niet heel veel waarden.
Anoniemer
05-05-2026 om 09:34
Ik begrijp de titel niet. Bedoel je meningen? Wil je onze mening horen?
Pippeltje
05-05-2026 om 10:01
Ja ja...waar is het fatsoen van de mensen: eerst jouw troep in andermans fietstas proppen en daarna boos zijn dat je niet gebeld wordt waar je het kan halen.
Omgekeerde wereld!!
Poezekat
05-05-2026 om 10:27
Bij een toerist heb je veel kans dat ze niet meer in de fietstassen hebben gekeken en zo te lezen gebruiken meer mensen hun fiets/fietstassen niet regelmatig.
Zelf gebruik mijn fietstassen zowat dagelijks dus ik zou het waarschijnlijk dezelfde dag of uiterlijk de dag erna wel opgemerkt hebben en een berichtje gestuurd hebben na het zien van die telefoonnummers en namen in de jassen.
Tijgeroog
05-05-2026 om 10:51
ik zou als ik zoiets in m'n fietstas zou vinden ook niet op zoek gaan naar telefoonnummers, maar het inderdaad direct afvoeren. Viezigheid spul, dat ga ik niet helemaal uitpluizen. Met de nodige ergernis over die sukkel die z'n zooi niet zelf opruimt.
Dweedledee
05-05-2026 om 13:51
Ik vind het ook wel lachwekkend dat je je serieus afvraagt of een ander jouw meuk in gebruik heeft genomen.
Net als mijn voorganger, zou ik ongewenst textiel in mijn fietstas ook meteen weggooien. Helemaal op Koningsdag. Op een reguliere dag zou ik misschien iets beter kijken. Maar misschien ook niet.
Desalniettemin slaat het natuurlijk nergens op dat je in deze kwestie het fatsoen van een ander in twijfel trekt. Dit is echt je eigen schuld.
Omega
05-05-2026 om 15:54
Ja, het meest waarschijnlijke is wel dat iemand gedacht heeft dat jij wat spulletjes gedumpt hebt in haar fietstas, en die zonder er over te denken weggedaan heeft. Het zou in mij ook niet meteen opkomen om te denken dat iemand de fietsen verwisseld had en de spullen ws zoekt🙃
Pech gehad dus, geen man overboord lijkt me.