Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
04-05-2026 om 19:48
Het gebeurde tijdens koningsdag, we hadden gewandeld met onze twee meiden 5 en 8 jaar. Tijdens door ijsje eten. Zo man en meiden blijven zitten bij de ijskraam, ik doe wat spullen alvast in mijn fietstas. 2 jassen meiden, een gekochte knutselset, een paars shirtje met lange mouwen van onze 8 jarige. Nog wel eigenwijs met wat ze aan wilt en meestal te warm, te veel aanwillen. Zo ergens in een hoekje van gebouwen haar shirt met lange mouwen uitgedaan en haar oranje shirt weer aan. Zo ik loop naar de fietsen, herken mijn fiets met kinderzit, kleur zwart, merk. Zo doe alles in de fietstassen. Nu zal je denken, is het veilig? Ach, meer ouders doen het. Zo ik weer terug, wij rondje langs de oranje activiteiten. Weer terug naar de fietsen en naar huis, en mijn fiets weg! Echt gewoon weg! Maar dan roept man, onze fietsen staan hier. En daar staat mijn fiets. Ik heb dus onze spullen, jassen meiden en de shirt gewoon in een verkeerde fietstas gedaan en die fiets is nu weg! Nu een week later, kom, in de jassen van de meiden hun namen en mijn 06 nummer, duidelijk, grote naamsticker die duidelijk te zien is. Maar naar een week nog steeds niet? Ga mij nu niet zegen dat de eigenaar fiets, vast een moeder, misschien een oma, de spullen niet heeft gezien. Ik heb alles geprobeerd, sociaal media, gevonden voorwerpen gemeente, oranje vereniging maar echt niets. Wat hebben ze met onze spullen gedaan, gebruikt? Of gewoon.. ligt nog in hun huis? Waarom bellen ze niet, een berichtje? Oke kan begrijpen als het mogelijk buitenlanders zijn, maar dan als nog? Waar is het fatsoen van mensen.
06-05-2026 om 09:37
De volgende zin van TO is niet zo lekker geformuleerd:
"Oke kan begrijpen als het mogelijk buitenlanders zijn, maar dan als nog? Waar is het fatsoen van mensen." Het zou zomaar kunnen dat iemand de telefoonnummers in de jassen (nog) niet heeft opgemerkt dus om het gelijk te gooien op gebrek aan fatsoen en buitenlanders is wat kort door de bocht.
Ik vind daarentegen dat sommige reacties hier wel wat milder mogen naar TO toe. Hou er rekening mee dat zij de jassen en de aankopen van koningsdag, wat jullie omschrijven als 'ouwe meuk' en 'gedumpt door een tokkie', misschien nog hard nodig heeft.
Ik hoop dat de spullen nog opduiken Ilona, zoals iemand zei: misschien heeft iemand nog niet weer in de fietstassen gekeken vanwege vakantie ofzo. Je hebt je best gedaan om je spullen terug te krijgen, meer kun je niet doen.
06-05-2026 om 10:02
Ik snap heel goed dat zij die spullen nog nodig heeft en dat het een tegenvaller is. Maar ik probeer het perspectief van de "ontvanger" te laten zien: iemand die denkt dat z'n fietstas als dumpplek is gebruikt (dat is mij vaker overkomen, ook met een zeer unieke fiets), en die probeert dat zo snel en "veilig" mogelijk op te lossen, dus snel in de kliko (Want je weet niet wat er allemaal mee gebeurd is) en niet helemaal uit gaan pluizen wat er in zit.
06-05-2026 om 10:36
Ik gebruik mijn fiets niet vaak, wij doen bijna alles lopend of met het ov en hele enkele keer gebruiken we een auto. De fiets zou bij mij gewoon een paar maanden ongebruikt in de schuur kunnen staan.
Als ik rotzooi in mijn fietstas vind dan zal dat heel snel in de dichtstbijzijnde ondergrondse container liggen.
06-05-2026 om 11:15
Ik denk dat iedereen zelf mag bepalen wat er wordt geschreven, Troelahoep. Ze vraagt immers om meningen (tenminste, dat denk ik
)
En verder eens met Tijgeroog. Het is goed om even de kant van de ander te belichten, gezien de toon van haar OP.
Ik woon overigens in de binnenstad van een grote stad en je wil niet weten hoeveel zooi er altijd in mijn fietsmand (met deksel) wordt gegooid.