Off-topic discussies
Ilona3
04-05-2026 om 19:48
Gewoon een best grappig verhaaltje maar menningen?
Het gebeurde tijdens koningsdag, we hadden gewandeld met onze twee meiden 5 en 8 jaar. Tijdens door ijsje eten. Zo man en meiden blijven zitten bij de ijskraam, ik doe wat spullen alvast in mijn fietstas. 2 jassen meiden, een gekochte knutselset, een paars shirtje met lange mouwen van onze 8 jarige. Nog wel eigenwijs met wat ze aan wilt en meestal te warm, te veel aanwillen. Zo ergens in een hoekje van gebouwen haar shirt met lange mouwen uitgedaan en haar oranje shirt weer aan. Zo ik loop naar de fietsen, herken mijn fiets met kinderzit, kleur zwart, merk. Zo doe alles in de fietstassen. Nu zal je denken, is het veilig? Ach, meer ouders doen het. Zo ik weer terug, wij rondje langs de oranje activiteiten. Weer terug naar de fietsen en naar huis, en mijn fiets weg! Echt gewoon weg! Maar dan roept man, onze fietsen staan hier. En daar staat mijn fiets. Ik heb dus onze spullen, jassen meiden en de shirt gewoon in een verkeerde fietstas gedaan en die fiets is nu weg! Nu een week later, kom, in de jassen van de meiden hun namen en mijn 06 nummer, duidelijk, grote naamsticker die duidelijk te zien is. Maar naar een week nog steeds niet? Ga mij nu niet zegen dat de eigenaar fiets, vast een moeder, misschien een oma, de spullen niet heeft gezien. Ik heb alles geprobeerd, sociaal media, gevonden voorwerpen gemeente, oranje vereniging maar echt niets. Wat hebben ze met onze spullen gedaan, gebruikt? Of gewoon.. ligt nog in hun huis? Waarom bellen ze niet, een berichtje? Oke kan begrijpen als het mogelijk buitenlanders zijn, maar dan als nog? Waar is het fatsoen van mensen.
troelahoep
06-05-2026 om 09:37
De volgende zin van TO is niet zo lekker geformuleerd:
"Oke kan begrijpen als het mogelijk buitenlanders zijn, maar dan als nog? Waar is het fatsoen van mensen." Het zou zomaar kunnen dat iemand de telefoonnummers in de jassen (nog) niet heeft opgemerkt dus om het gelijk te gooien op gebrek aan fatsoen en buitenlanders is wat kort door de bocht.
Ik vind daarentegen dat sommige reacties hier wel wat milder mogen naar TO toe. Hou er rekening mee dat zij de jassen en de aankopen van koningsdag, wat jullie omschrijven als 'ouwe meuk' en 'gedumpt door een tokkie', misschien nog hard nodig heeft.
Ik hoop dat de spullen nog opduiken Ilona, zoals iemand zei: misschien heeft iemand nog niet weer in de fietstassen gekeken vanwege vakantie ofzo. Je hebt je best gedaan om je spullen terug te krijgen, meer kun je niet doen.
Tijgeroog
06-05-2026 om 10:02
Ik snap heel goed dat zij die spullen nog nodig heeft en dat het een tegenvaller is. Maar ik probeer het perspectief van de "ontvanger" te laten zien: iemand die denkt dat z'n fietstas als dumpplek is gebruikt (dat is mij vaker overkomen, ook met een zeer unieke fiets), en die probeert dat zo snel en "veilig" mogelijk op te lossen, dus snel in de kliko (Want je weet niet wat er allemaal mee gebeurd is) en niet helemaal uit gaan pluizen wat er in zit.
Decembermamma
06-05-2026 om 10:36
Ik gebruik mijn fiets niet vaak, wij doen bijna alles lopend of met het ov en hele enkele keer gebruiken we een auto. De fiets zou bij mij gewoon een paar maanden ongebruikt in de schuur kunnen staan.
Als ik rotzooi in mijn fietstas vind dan zal dat heel snel in de dichtstbijzijnde ondergrondse container liggen.
Dweedledee
06-05-2026 om 11:15
Ik denk dat iedereen zelf mag bepalen wat er wordt geschreven, Troelahoep. Ze vraagt immers om meningen (tenminste, dat denk ik
)
En verder eens met Tijgeroog. Het is goed om even de kant van de ander te belichten, gezien de toon van haar OP.
Ik woon overigens in de binnenstad van een grote stad en je wil niet weten hoeveel zooi er altijd in mijn fietsmand (met deksel) wordt gegooid.
Ilona3
28-05-2026 om 05:14
Goedemorgen allemaal. Inmiddels even geleden. Maar helaas spullen zijn niet meer terug gekomen. Ja klopt eigen schuld. Begrijpelijk als een fiets niet vaak gebruikt wordt en de spullen lang erin kunnen blijven liggen. Tja, wat ik zelf doen als ik deze spullen in mijn fietstas zal vinden? 2 jassen meiden, een gekochte knutselset, een paars shirtje met lange mouwen. Vooral de knutselset, dat moet opvallen toch? Zelf zal ik toch kijken of ik de eigenaar terug kan vinden. Maar dat ben ik. Mijn fietstassen zijn geen stevige, ze zakken in als deze leeg zijn. Zo twee jassen en 1 shirt onderin valt niet op. Maar met een knutseldoos erbij wel. Ach, ik neem het verlies op. Inmiddels meiden andere jassen, heb maar een nieuwe knutseldoos gekocht.
AnnaPollewop
28-05-2026 om 11:27
Ja het is maar hoe je erin zit natuurlijk. Ik heb wel eens een 6-jarig meisje gevonden op het afgesloten schoolplein (het was een studiedag, wat ze niet wist, en ze was over het hek geklommen om te wachten tot de school begon), die heb ik maar meegenomen naar de BSO waar ik toch naar op weg was om haar daar af te geven aan de leidsters. Ze had een telefoonnummer in haar jas staan en dat hebben ze gebeld en haar moeder zou haar op komen halen.
Ik zou ook bellen als ik jasjes vond zonder meisjes erin, maar niet iedereen doet dat.
We zijn ook wel eens twee jasjes kwijtgeraakt, waarschijnlijk op een parkeerplaats onderweg, waar ons nummer in stond. Helaas vinden veel mensen het blijkbaar niet de moeite om te bellen.
Dat, of er is ergens een wormhole naar een ander universum waar gemerkte kleding heen verdwijnt.
Ysenda
29-05-2026 om 13:19
AnnaPollewop schreef op 28-05-2026 om 11:27:
Ja het is maar hoe je erin zit natuurlijk. Ik heb wel eens een 6-jarig meisje gevonden op het afgesloten schoolplein (het was een studiedag, wat ze niet wist, en ze was over het hek geklommen om te wachten tot de school begon), die heb ik maar meegenomen naar de BSO waar ik toch naar op weg was om haar daar af te geven aan de leidsters. Ze had een telefoonnummer in haar jas staan en dat hebben ze gebeld en haar moeder zou haar op komen halen.
Ik zou ook bellen als ik jasjes vond zonder meisjes erin, maar niet iedereen doet dat.
We zijn ook wel eens twee jasjes kwijtgeraakt, waarschijnlijk op een parkeerplaats onderweg, waar ons nummer in stond. Helaas vinden veel mensen het blijkbaar niet de moeite om te bellen.
Dat, of er is ergens een wormhole naar een ander universum waar gemerkte kleding heen verdwijnt.
maar de omstandigheden maken wel uit. Na koningsdag iets in je tas vinden is meestal dat de ander zijn zooi heeft willen dumpen. Dan ga ik niet bellen.
Ik vind standaard op donderdag bierflesjes in mijn fietskrat. Vind het prima, doe mij het statiegeld maar.
Vind je jasjes naast het water dan ga je wel bellen, niet zo zeer vanwege die jasjes, maar omdat je hoopt dat de eigenaren niet op de bodem liggen.
FruitMoeder
12-06-2026 om 11:29
AnnaPollewop schreef op 28-05-2026 om 11:27:
Ja het is maar hoe je erin zit natuurlijk. Ik heb wel eens een 6-jarig meisje gevonden op het afgesloten schoolplein (het was een studiedag, wat ze niet wist, en ze was over het hek geklommen om te wachten tot de school begon), die heb ik maar meegenomen naar de BSO waar ik toch naar op weg was om haar daar af te geven aan de leidsters. Ze had een telefoonnummer in haar jas staan en dat hebben ze gebeld en haar moeder zou haar op komen halen.
Ik zou ook bellen als ik jasjes vond zonder meisjes erin, maar niet iedereen doet dat.
We zijn ook wel eens twee jasjes kwijtgeraakt, waarschijnlijk op een parkeerplaats onderweg, waar ons nummer in stond. Helaas vinden veel mensen het blijkbaar niet de moeite om te bellen.
Dat, of er is ergens een wormhole naar een ander universum waar gemerkte kleding heen verdwijnt.
Maar dat is toch iets heel anders. Een jasje vinden zonder kind erin zou ik zien als rotzooi. Zeker als het op een parkeerplaats gedonderd was. Dan zou ik het gelijk weggooien.
_Anoniem_
12-06-2026 om 12:02
FruitMoeder schreef op 12-06-2026 om 11:29:
[..]
Maar dat is toch iets heel anders. Een jasje vinden zonder kind erin zou ik zien als rotzooi. Zeker als het op een parkeerplaats gedonderd was. Dan zou ik het gelijk weggooien.
Ligt toch ook aan de staat van het jasje? Mijn eerste gedachte zou wel zijn, het jasje is vergeten. Meestal hang ik het dan zichtbaar aan een paaltje of over een hekje in de hoop dat degene die het jasje zoekt hem dan sneller terugvindt. (net zoals ik vaak zie met verloren handschoenen enzo)
Weggooien zou ik alleen doen als het echt smerig of stuk is. Bij ons is een kledingbak in de buurt, dat is dan een handiger plek (maar goed, moet zo'n bak er wel zijn)
Duckie73
13-06-2026 om 06:58
_Anoniem_ schreef op 12-06-2026 om 12:02:
[..]
Ligt toch ook aan de staat van het jasje? Mijn eerste gedachte zou wel zijn, het jasje is vergeten. Meestal hang ik het dan zichtbaar aan een paaltje of over een hekje in de hoop dat degene die het jasje zoekt hem dan sneller terugvindt. (net zoals ik vaak zie met verloren handschoenen enzo)
Weggooien zou ik alleen doen als het echt smerig of stuk is. Bij ons is een kledingbak in de buurt, dat is dan een handiger plek (maar goed, moet zo'n bak er wel zijn)
Met kleding zou ik wel voorzichtig zijn. Er kunnen vlooien of luizen in zitten.
