Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Gewoon een best grappig verhaaltje maar menningen?


De volgende zin van TO is niet zo lekker geformuleerd:

"Oke kan begrijpen als het mogelijk buitenlanders zijn, maar dan als nog? Waar is het fatsoen van mensen." Het zou zomaar kunnen dat iemand de telefoonnummers in de jassen (nog) niet heeft opgemerkt dus om het gelijk te gooien op gebrek aan fatsoen en buitenlanders is wat kort door de bocht. 

Ik vind daarentegen dat sommige reacties hier wel wat milder mogen naar TO toe. Hou er rekening mee dat zij de jassen en de aankopen van koningsdag, wat jullie omschrijven als 'ouwe meuk' en 'gedumpt door een tokkie', misschien nog hard nodig heeft. 

Ik hoop dat de spullen nog opduiken Ilona, zoals iemand zei: misschien heeft iemand nog niet weer in de fietstassen gekeken vanwege vakantie ofzo. Je hebt je best gedaan om je spullen terug te krijgen, meer kun je niet doen.  



Ik snap heel goed dat zij die spullen nog nodig heeft en dat het een tegenvaller is. Maar ik probeer het perspectief van de "ontvanger" te laten zien: iemand die denkt dat z'n fietstas als dumpplek is gebruikt (dat is mij vaker overkomen, ook met een zeer unieke fiets), en die probeert dat zo snel en "veilig" mogelijk op te lossen, dus snel in de kliko (Want je weet niet wat er allemaal mee gebeurd is) en niet helemaal uit gaan pluizen wat er in zit. 

Ik gebruik mijn fiets niet vaak, wij doen bijna alles lopend of met het ov en hele enkele keer gebruiken we een auto. De fiets zou bij mij gewoon een paar maanden ongebruikt in de schuur kunnen staan. 
Als ik rotzooi in mijn fietstas vind dan zal dat heel snel in de dichtstbijzijnde ondergrondse container liggen.

Ik denk dat iedereen zelf mag bepalen wat er wordt geschreven, Troelahoep. Ze vraagt immers om meningen (tenminste, dat denk ik

En verder eens met Tijgeroog. Het is goed om even de kant van de ander te belichten, gezien de toon van haar OP. 

Ik woon overigens in de binnenstad van een grote stad en je wil niet weten hoeveel zooi er altijd in mijn fietsmand (met deksel) wordt gegooid. 

Datbis balen maar wel geheel je eigen schuld. Neem je verlies. 

Dat is balen maar wel geheel je eigen schuld. Neem je verlies. 

TO heb je al die spullen terug? 

Ilona3

Ilona3

28-05-2026 om 05:14 Topicstarter

Goedemorgen allemaal. Inmiddels even geleden. Maar helaas spullen zijn niet meer terug gekomen. Ja klopt eigen schuld. Begrijpelijk als een fiets niet vaak gebruikt wordt en de spullen lang erin kunnen blijven liggen. Tja, wat ik zelf doen als ik deze spullen in mijn fietstas zal vinden? 2 jassen meiden, een gekochte knutselset, een paars shirtje met lange mouwen. Vooral de knutselset, dat moet opvallen toch?  Zelf zal ik toch kijken of ik de eigenaar terug kan vinden. Maar dat ben ik. Mijn fietstassen zijn geen stevige, ze zakken in als deze leeg zijn. Zo twee jassen en 1 shirt onderin valt niet op. Maar met een knutseldoos erbij wel. Ach, ik neem het verlies op. Inmiddels meiden andere jassen, heb maar een nieuwe knutseldoos gekocht. 

Wat aardig dat je laat weten hoe het  afliiep. Jammer van de spullen.

Ja het is maar hoe je erin zit natuurlijk. Ik heb wel eens een 6-jarig meisje gevonden op het afgesloten schoolplein (het was een studiedag, wat ze niet wist, en ze was over het hek geklommen om te wachten tot de school begon), die heb ik maar meegenomen naar de BSO waar ik toch naar op weg was om haar daar af te geven aan de leidsters. Ze had een telefoonnummer in haar jas staan en dat hebben ze gebeld en haar moeder zou haar op komen halen.
Ik zou ook bellen als ik jasjes vond zonder meisjes erin, maar niet iedereen doet dat.
We zijn ook wel eens twee jasjes kwijtgeraakt, waarschijnlijk op een parkeerplaats onderweg, waar ons nummer in stond. Helaas vinden veel mensen het blijkbaar niet de moeite om te bellen. 
Dat, of er is ergens een wormhole naar een ander universum waar gemerkte kleding heen verdwijnt.

AnnaPollewop schreef op 28-05-2026 om 11:27:

Ja het is maar hoe je erin zit natuurlijk. Ik heb wel eens een 6-jarig meisje gevonden op het afgesloten schoolplein (het was een studiedag, wat ze niet wist, en ze was over het hek geklommen om te wachten tot de school begon), die heb ik maar meegenomen naar de BSO waar ik toch naar op weg was om haar daar af te geven aan de leidsters. Ze had een telefoonnummer in haar jas staan en dat hebben ze gebeld en haar moeder zou haar op komen halen.
Ik zou ook bellen als ik jasjes vond zonder meisjes erin, maar niet iedereen doet dat.
We zijn ook wel eens twee jasjes kwijtgeraakt, waarschijnlijk op een parkeerplaats onderweg, waar ons nummer in stond. Helaas vinden veel mensen het blijkbaar niet de moeite om te bellen.
Dat, of er is ergens een wormhole naar een ander universum waar gemerkte kleding heen verdwijnt.

maar de omstandigheden maken wel uit. Na koningsdag iets in je tas vinden is meestal dat de ander zijn zooi heeft willen dumpen. Dan ga ik niet bellen. 

Ik vind standaard op donderdag bierflesjes in mijn fietskrat. Vind het prima, doe mij het statiegeld maar. 

Vind je jasjes naast het water dan ga je wel bellen, niet zo zeer vanwege die jasjes, maar omdat je hoopt dat de eigenaren niet op de bodem liggen. 

 

AnnaPollewop schreef op 28-05-2026 om 11:27:

Ja het is maar hoe je erin zit natuurlijk. Ik heb wel eens een 6-jarig meisje gevonden op het afgesloten schoolplein (het was een studiedag, wat ze niet wist, en ze was over het hek geklommen om te wachten tot de school begon), die heb ik maar meegenomen naar de BSO waar ik toch naar op weg was om haar daar af te geven aan de leidsters. Ze had een telefoonnummer in haar jas staan en dat hebben ze gebeld en haar moeder zou haar op komen halen.
Ik zou ook bellen als ik jasjes vond zonder meisjes erin, maar niet iedereen doet dat.
We zijn ook wel eens twee jasjes kwijtgeraakt, waarschijnlijk op een parkeerplaats onderweg, waar ons nummer in stond. Helaas vinden veel mensen het blijkbaar niet de moeite om te bellen.
Dat, of er is ergens een wormhole naar een ander universum waar gemerkte kleding heen verdwijnt.

Maar dat is toch iets heel anders. Een jasje vinden zonder kind erin zou ik zien als rotzooi. Zeker als het op een parkeerplaats gedonderd was. Dan zou ik het gelijk weggooien. 

FruitMoeder schreef op 12-06-2026 om 11:29:

[..]

Maar dat is toch iets heel anders. Een jasje vinden zonder kind erin zou ik zien als rotzooi. Zeker als het op een parkeerplaats gedonderd was. Dan zou ik het gelijk weggooien.

Ligt toch ook aan de staat van het jasje? Mijn eerste gedachte zou wel zijn, het jasje is vergeten. Meestal hang ik het dan zichtbaar aan een paaltje of over een hekje in de hoop dat degene die het jasje zoekt hem dan sneller terugvindt. (net zoals ik vaak zie met verloren handschoenen enzo)
Weggooien zou ik alleen doen als het echt smerig of stuk is. Bij ons is een kledingbak in de buurt, dat is dan een handiger plek (maar goed, moet zo'n bak er wel zijn)

_Anoniem_ schreef op 12-06-2026 om 12:02:

[..]

Ligt toch ook aan de staat van het jasje? Mijn eerste gedachte zou wel zijn, het jasje is vergeten. Meestal hang ik het dan zichtbaar aan een paaltje of over een hekje in de hoop dat degene die het jasje zoekt hem dan sneller terugvindt. (net zoals ik vaak zie met verloren handschoenen enzo)
Weggooien zou ik alleen doen als het echt smerig of stuk is. Bij ons is een kledingbak in de buurt, dat is dan een handiger plek (maar goed, moet zo'n bak er wel zijn)

Met kleding zou ik wel voorzichtig zijn. Er kunnen vlooien of luizen in zitten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.