Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tonny

tonny

01-03-2009 om 12:06

Grijs of toch nog maar niet...

Deze discussie is al eerder geweest (en mijn man vindt het een non-discussie; als je grijs wordt, word je grijs, basta) maar ik zit ermee. Ik verf al een paar jaar, bij de kapper (duur...) en de uitgroei wordt steeds ernstiger waardoor ik steeds sneller (6, 7 weken) terug moet.

Om me heen zie ik dat vrijwel iedereen van mijn leeftijd een geverfd kapsel heeft. Pas na de 60, 65 stoppen mensen ermee (behalve degenen die doorgaan, maar dat is in veel gevallen geen gezicht vind ik...). Maar tot die leeftijd geldt het toch als 'verzorgd uiterlijk' heb ik het idee.

Eigenlijk wil ik stoppen. Ik koop voor dat geld liever een leuke bloes of zo.

Stoppen jullie op een dag met haarverven? Waarom wel/niet?

tonny


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
neteret mut

neteret mut

01-03-2009 om 12:20

Nooit begonnen met verven

titel zegt het al, ik ben eenvoudig nooit begonnen met haarverven. En idd dat zie je, ik ben met 44 flink grijs. Dus eigenlijk kan ik je niet helpen met de keus wanneer te stoppen. Van mijn moeder weet ik dat ze stopte toen ze ziek werd en heel vaak in het ziekenhuis lag, ong met 56.

Vic

Vic

01-03-2009 om 12:47

Ik ga niet beginnen (denk ik)

Ik ben nog niet heel grijs, maar zo langzamerhand ga je toch steeds meer streepjes zien in mijn donkere haar. Vooralsnog ben ik van plan dat lekker te laten zitten, maar ik weet nog niet of ik dat volhoud als ik straks echt grijs word. De rimpels vind ik eigenlijk erger ;-(

Nee, toch nog maar niet

Vanaf mijn twintigste verf ik. Eerst jaren zelf. Grijs was toen niet aan de orde. Een jaar of 10 verft de kapper. Ik, bijna 42, ben al flink grijs. Elke 4 weken verft de kapper de hele boel. Ondergrond donker, tegen het zwarte aan. Verder paarse, roze, blauwe, groene plukken er in. Inderdaad een fikse kostenpost. (80 euro ong. per 4 weken) Maar, grijs is nog niet aan mij besteed. Ook niet qua kleding dacht ik altijd. Zo heb ik, toen een paar seizoenen terug grijs DE modekleur was, hier niet aan meegedaan. Waarom ik dan vorige week een heel leuk grijs ART jurkje heb gekocht is me dan ook nog niet geheel duidelijk. Maar gelukkig heeft mijn grijsminnende vriendin al aangegeven dit jurkje dolgraag te willen hebben....

Janitah

Nasha 1st

Nasha 1st

01-03-2009 om 13:29

Te jong voor grijs...

vond en vind ik mezelf....ik begon op mijn 28e al met grijs worden en nu 10 jaar later ben ik volledig grijs,als ik het dus niet zou verven, wat ik wel doe, elke 6 a 8 weken als de kapper komt.....

Bastet

Bastet

01-03-2009 om 13:34

Tonny

Ik zou niet alleen verven omdat je denkt dat het zo hoort.Als jij grijs prima vindt,en liever iets leuks koopt van dat geld,prima toch??
Ik verf al vanaf mijn 16e,ik zie regelmatig grijze uitgroei.Als ik altijd mijn eigen kleur zou hebben gehad,had ik het misschien gewoon zo gelaten hoor.
Groetjes,Bastet

Net nog gedaan

Zojuist in de badkamer mijn haar geverfd, ik doe het zelf, wel even een gedoe, maar scheelt een hoop geld. Ik denk dat ik ongeveer van jouw leeftijd ben, Tonny ( rond de 50 ?)Ik vind het verzorgd staan en voel me er goed bij, toch niets mis mee, je gebruikt misschien ook wel wat mak-up ?
En inderdaad mijn man snapt er ook niet zoveel van.....

Katrien

Katrien

01-03-2009 om 13:40

Niet verven

Ik ben 38 en al behoorlijk grijs. Ik verf niet, ik vind dat grijs niet erg en vind geverfde haren niet mooi.

Maar ik ben, denk ik toch, eerder een uitzondering. Zo was ik een paar weken terug op de seniorenclub (waarvan mijn moeder ondervoorzitter is) en ik was het grijstste van alle aanwezige dames. Terwijl ik in leeftijd toch echt waar veruit de jongste was.

Mijn moeder is gestopt met haar haren te verven toen ze 60 werd.

Katrien

neteret mut

neteret mut

01-03-2009 om 14:16

He gelukkig

nog iemand die net als ik niet verft. Bij mij komt omdat a. ik al met 18 de eerste grijze haren vond en b. omdat er veel voorbeelden waren slecht geverfd en verknoeid haar in mijn omgeving. Ik zit er niet mee.

tonny

tonny

01-03-2009 om 14:17

Eigenlijk zou je niet moeten beginnen, want

stoppen is zo lastig! Je moet dan door een erg lelijke onverzorgde uitgroeifase heen, ben ik bang. Als je blond bent, valt het minder op. Van oorsprong ben ik donkerblond.

Zelf verven - dat ga ik niet doen, dan moet ik eerst uitvogelen wat de beste kleur is en dat steekt best nauw. Te donker vind ik afgrijselijk bij een ouder wordende huid. En te rood kan ook erg armoedig staan. Kleuren moet óf mooi zijn, óf je moet het niet doen.

Zoals Katrien al beschrijft: als je niet verft, ben je een uitzondering, dat is mijn ervaring ook.

Ik twijfel nog steeds...

Heeft iemand vorige week de NRC-column van Youp over geverfde mannen gelezen?

Tonny

Over geverfde mannen gesproken...

het viel me van de week ineens op. Een mannelijke collega met wat langer haar, meestal een grote warboel doorspekt met verschillende tinten waaronder grijs, had van de week een zeer donkerbruine egale haarkleur. Tja, ik moest er wel inwendig wat om grinniken. Ik houd er sowieso niet van als de haar kleur helemaal egaal is, dat zier er zo ontzettend geverfd uit. Maar ja, in dit geval een man. Tuurlijk waarom niet, maar toch....

Hier op mijn hoofd blonde high- en lowlights. Zelf vind ik het erg natuurlijk uitzien. Wel de uitgroei in de gaten houden....anders krijg je zo'n snelweg boven op je hoofd.

Groetjes van Purk

Guinevere

Guinevere

01-03-2009 om 14:38

Lelijke uitgroeifase

Je kunt wellicht de lelijke uitgroeifase doorkomen door je haar in een prachtige grijstint te verven, die dicht bij je eigen grijstint ligt?
Of een grijze coupe-soleil?

Jetta71

Jetta71

01-03-2009 om 17:11

Gestopt met verven

Hoi Tonny,
Een tijdje geleden ben ik gestopt met verven, eigenlijk n.a.v. de vorige discussie en een artikel in de krant. Gek genoeg ook omdat ik dacht dat ik nu nog op tijd ben: er zijn niet zoveel grijze haren dat het echt opvalt. Ik ben nog geen veertig en voel me wat jong voor grijze haren, maar ook ik vind geverfd haar lang niet altijd mooi (je ziet het meestal wel, dat het niet de natuurlijke kleur is) en heb besloten dat mooi grijs niet lelijk is Daarbij is het heel prettig om je niet druk te maken over het bijhouden van de kleur; vooral 's zomers had ik wel last van "verkleurende kleuring".
Wel moet het haar echt goed geknipt zijn, vind ik, zodat het er hoe dan ook verzorgd uitziet. Het feit dat mijn man verven echt onzin vindt heeft wel geholpen bij de beslissing.
Ik steun dus je voorkeur voor een leuke bloes!
Groet, Jetta

reina

reina

01-03-2009 om 17:12

Geen idee

Ik verf m'n haar al regelmatig sinds m'n 20e, gewoon omdat ik het leuk vind als het er zo nu en dan anders uitziet Ik heb nog steeds bijna geen uitgroei, een beetje bij m'n slapen, dus het maakt niet uit als ik er een paar maanden geen nieuw kleurtje ingooi. Ik weet nog niet wat ik ga doen als het wel echt grijs gaat worden. Ik vind helemaal grijs haar vaak wel mooi, maar die tussenperiode niet....

Astrid

Astrid

01-03-2009 om 17:26

Voorlopig doorverven hier

Ik verf mijn haar sinds ik 15 ben. Ik ben van heel blond, rood naar donker geweest. Ook jaren coupe soleil. Nu ben ik al weer enige tijd donkerbruin met rode gloed. Ik verf het omdat ik dat beter vind staan. Mijn eigen haarkleur, die ik tussendoor had, vind ik vrij saai. Daarom verf ik. Ik krijg er altijd veel complimenten over. Ik heb al jaren grijze haren. Hoe erg het is weet ik niet, want ik laat het elke 6 weken verven en knippen. Na 6 weken is mijn kruin grijs. Ook zonder grijze haren liet ik het doen om de 6 weken. Mijn haar groeit nl. vrij snel en na 6 weken is het model er uit.

Ik ben nu 41 en ik zie totaal geen noodzaak om met verven te stoppen vanwege de grijze haren. Ik stop als ik het (weer eens) zat ben om te verven. In mijn omgeving zijn behoorlijk veel leeftijdgenoten die niet verven en behoorlijk grijs zijn. Niks mis mee, mis staat totaal niet.

Mijn moeder is 70 en die verft ook nog steeds. Kan me geen voorstelling van maken hoe zij er met grijs haar er uit ziet. Mijn vader was al grijs voordat hij 30 was en hij wordt altijd veel ouder geschat dan mijn moeder, terwijl ze geeneens zo veel schelen.

Mijn man wordt 49 en die wordt steeds grijzer. Zou het raar vinden als hij opeens met geverfd haar binnen stapt. Geen type voor, dus dat zal niet gauw gebeuren.

MaximeM

MaximeM

01-03-2009 om 19:16

Overleggen kapper

Hoi,

Misschien toch eens bij de kapper overleggen hoe je geleidelijk aan naar het grijze kan gaan? Inderdaad misschien eerst nog een keertje asblond verven en dan langzaam laten uitgroeien? Of misschien zelf kleurspoelingen gaan gebruiken in die kleur (ik denk zelf dat asblond dicht naar het grijs toe gaat) en het zo langzamerhand grijzer te laten worden? Inderdaad is grijs haar mooi, maar de tussenfase meestal niet.

Maxime

margje van dijk

margje van dijk

01-03-2009 om 19:50

Hoezo luistert het nauw?

tonny, ik heb je gezien op een meeting en hoezo heb jij een moeilijke kleur? Volgens mij valt dat best mee? Waarom probeer je het niet eens voordat je besluit dat je er mee kapt.

Ik verf al jaren zelf, maar ook niet omdat ik zulke grijze haren heb (al begint het wel te komen). Gewoon, omdat ik een frisse kleur leuker vind dan mijn eigen saaie kleur. Ik ben er inmiddels zo handig in (vooral na een recent draadje hier dat je er niet zo precies mee hoeft te zijn als ik altijd dacht) en ik ben nu met een uurtje klaar. Het is echt nauwelijks werk! En het is stukken goedkoper dan bij de kapper.

Juist in jouw kleur valt er volgens mij niet zo veel te verprutsen, of ben ik nou gek?

Ik zou het wel blijven kleuren. Je ziet er meteen twintig jaar ouder uit als je grijs bent. OK, er zijn prachtige vrouwen met prachtig grijs haar, maar er zijn ook zat vrouwen met grijs haar die er gewoon uitgeblust uitzien. En dan nog steeds: echte schoonheid zit van binnen, maar toch.... dat beetje van buiten wat je zo makkelijk erbij kunt pakken, waarom zou je dat laten liggen als het zo makkelijk kan. Maar goed, da's mijn mening.

Groeten Margje

Prachtig grijs!

Ik zou willen dat ik grijze lokken had, maar, moeders kreeg pas de eerste zilv´ren streepjes bij 70+ en die heeft hetzelfde, onbestendige, haarkleurtje als ik..

Ik verf dus pittiger, maar zou willen dat ik een bos grijs had! Vind het vaak prachtig, jongere vrouwen met een mooie grijze coupe!

RW

RW

01-03-2009 om 20:53

Ik word al zo snel ouder

Helaas heb ik slechte genen op grijs haar-gebied. Mijn vader heb ik nooit anders gekend dan spierwit, en mijn moeder verft al vanaf haar 25e. Het was daarom geen verrassing dat ik rond mijn 30e al grijs begon te worden. Sindsdien verf ik dan ook (zelf, helemaal niet moeilijk met verdeelkammetje op tube).
Ik ben vast van plan door te gaan met verven. Ik vind namelijk dat ik al zo snel ouder wordt met mijn bril en niet meer weg te poederen rimpels rond de ogen! Want eerlijk is eerlijk, 'jongere' dames met grijs haar worden vaak ouder geschat dan ze werkelijk zijn. Ik ben daar nog niet aan toe (jaja, struisvogel, ik weet het).

tonny

tonny

01-03-2009 om 21:36

Struisvogelpolitiek

'eerlijk is eerlijk, 'jongere' dames met grijs haar worden vaak ouder geschat dan ze werkelijk zijn. Ik ben daar nog niet aan toe...'

Tja, zo ligt dat bij mij ook. Maar wanneer stap je over de drempel?
Met 50? 55? 60? Nooit?
Op naar de eeuwige jeugd

Tonny

Kaaskopje

Kaaskopje

01-03-2009 om 23:09

Er net mee begonnen

Nadat ik al meerdere jaren min of meer uit principe mijn haar niet wilde verven ondanks de steeds nadrukkelijker zichtbare grijze haren, ben ik in januari overstag gegaan. Dat principe was ontstaan omdat ik niet bij de vrouwen wilde horen die zich schaamden voor hun grijze haar. Ik vind het namelijk niets om je voor te schamen en ik vind het ook helemaal niet lelijk, maar grijs kan wel wat ouder maken. Maar uiteindelijk had ik gewoon zin om er weer eens een kleurtje in te doen. Eerst had ik een kleur die na het verven té dicht bij mijn eigen kleur lag. Niemand zag het. Daarna een kastanjerode kleur die wel opviel en complimentjes opleverde. Deze kleur wil ik nu een poosje gaan gebruiken. Ik doe het zelf. Het moet bij mij ook eens in de maand zo'n beetje omdat ik erg kort haar heb. Voor 11-14 euro ben ik klaar.

Drempel

ik verf mijn haar nu zo,n tien jaar,niet omdat ik grijs werd ,maar gewoon omdat ik een saaie blonde kleur had.
ik heb het rood,bruin,zwart,en koper gehad.
nu is het middelbruin met een rode gloed erover.
sinds kort heb ik wat grijze uitgroei bij mijn slapen( ben nu 47)ik denk dat ik niet gauw stop met verven(mijn dochter verft altijd mijn haar met producten uit de kappersgroothandel,lekker voordelig dus)maar als ik meer rimpels krijg (een ouwe kop dusdan ga ik denk ik wel kiezen voor wat zachter kleuren.
als ik hetzelfde haar als mijn moder heb,dan maak ik me geen zorgen,zij heeft heur haar nog nooit geverfd,en begint nu net wat grijze plukjes te krijgen( ze is 75!!)
verder heeft ze nog prachtig donkerbruin haar.

Ook grijs? kleurspoeling?

weet je zeker dat je kapper kleurspoeling in je haar doet?
kleurspoeling dekt namelijk geen grijs haar,dat doet alleen haarvef.

The devil wears prada

heb ik gisteren gezien met Meryl Streep, werkelijk een prachtig grijs kapsel had zij ! het hangt dus mi vooral af hoe je je haar laat knippen of dat grijs er toe doet. Een grijze bobline met pony vind ik ook mooi. Ja mooi grijs is niet lelijk maar dan moet het wel helemaal grijs zijn.

reina

reina

02-03-2009 om 09:49

Manda

"Ja mooi grijs is niet lelijk maar dan moet het wel helemaal grijs zijn". Ja, dat vind ik ook! Maar als ik naar mijn (groot)ouders kijk zal het wel eens lang kunne duren vor ik helemaal grijs ben, mijn oma overleed op haar 65e en zij was toen nog maar net grijs aanhet worden. Mijn ouders werden ook pas laat grijs, maar vooral mijn vader (nu 79) heeft nu schitterend wit haar, dát wil ik ook wel!

Anneke

Anneke

02-03-2009 om 10:03

Nooit geverfd

Ik ben 51 en heb mijn haar nooit geverfd. Ik ben donkerblond, heb misschien 5 grijze haren, echt waar. Zie er ook veel jonger uit, om jaloers van te worden zeggen mijn vriendinnen. Maar ik ga niet verven. Vind het er vaak onnatuurlijk uitzien, vooral dat rode. Bovendien verandert je huidskleur ook als je wat ouder wordt en als je dan verft krijg je vaak hardere gelaatstrekken en zie je er alleen maar ouder uit!
Ik ga niet verven, ik denk nooit, ik laat het mooi grijs worden. Ik besef wel dat ik makkelijk praten heb, zeker als ik lees dat vrouwen van 38 al erg grijs zijn. Dan zou ik denk ik, wel erover denken om te verven...

Jade

Jade

02-03-2009 om 12:08

Fladderbeestje,

je zou dan inderdaad ´lowlights´ kunnen nemen. Mijn tante heeft dat een tijdje terug laten doen met haar grijze haar (haar pony is zelfs wit). Het staat echt heel erg mooi

Nog niet grijs

Ik ben bijna 28 en heb geloof ik nog geen grijze haren, maar mijn hele familie wordt jong grijs dus het zou zomaar kunnen dat het niet lang duurt. Maar ik geloof niet dat ik het zou merken totdat ik écht grijs ben. Ik verf mijn haar namelijk al 15 jaar.
Van nature heb ik donkerbruin haar en ik verf het dus al 15 jaar rood. Verschilt wel eens van tint, soms laat ik er bij de kapper highlights ofzo in verven, maar het is wel altijd rood.
Ik kan me nu ook nog echt niet voorstellen dat ik zou stoppen met verven. Mocht ik dat ooit wel doen, en ik ben tegen die tijd grijs, dan zou ik het inderdaad wel in een leuke korte coupe laten knippen. Lang grijs vind ik vaak wat onverzorgd staan.

Kwaliteit haar

Ik verf dus wel en blijf ook verven. Ik heb nogal stijl,dun, peper/zout kleurig haar.Saai dus. Door een kleurtje wordt het haar steviger en krijg ik mijn haar beter in model.
Een mooie volle bos wit grijs haar zou ik ( op den duur) prima vinden, maar echt mooi grijs worden de dames in mijn familie niet.

Hilde

Hilde

03-03-2009 om 13:29

Puur natuur

Ik heb mijn haar nooit geverfd en werd zo langzaamaan grijzer en grijzer. Ik was donkerblond met hier en daar een grijs streepje.
Na mijn scheiding is het grijs erg toegenomen, maar ik ben niet van plan het te laten verven. Mijn vriend vind het ook best mooi zo. Hij is trouwens tien jaar ouder en blond, zonder één grijs haar!
Wat wel gek is: mijn grijze haren krullen! Dat viel in het begin wel op, maar hoe meer grijze haren, hoe minder je dat opvalt.

Ik merk wel in mijn omgeving (op het werk) dat andere vrouwen je hierop wel beoordelen; ze vinden het ergens niet kunnen dat je je haar niet verft (en zij wel). Of zouden ze bang zijn om oud te worden?
Trouwens, ik heb mijn moeder eigenlijk altijd grijs geweten en een vriendin is al helemaal grijs van toen ze dertig was.

Asa Torell

Asa Torell

04-03-2009 om 20:05

Lastig groepsprobleem

Volgens mij is het zo, dat grijs haar heel veel ouder lijkt omdat het inmiddels zo'n uitzondering is omdat iedereen het verft. Als vrouw in de dertig of veertig val je met ongeverfd grijs haar dan meteen heel erg op. Bij mannen lijkt het veel minder oud omdat het veel gewoner is, zoon heeft bijvoorbeeld al best wat vriendjes met grijze papa's maar nog helemaal geen grijze mama's.
En dat zou het voor mij lastig maken, ik heb helemaal geen behoefte aan zulk gesleutel aan mijn uiterlijk, en in het bijzonder niet aan haar verven, ik vind mijn eigen haar prachtig. Maar ik heb ook niet zo'n zin om de hele tijd zo'n statement te zijn... ik ben er wel redelijk van overtuigd dat de keuze niet-verven zou winnen (ik scheer mijn benen ook niet ), maar gezien mijn familie hoef ik dit pas over 30 jaar te bedenken dus dat is makkelijk praten.
Maar ik kan dus wel goed begrijpen dat anderen wel overstag gaan... volgens mij is het ook redelijk te doen als je maar goed oplet dat de kleur bij je huid past. Mijn moeder is bijvoorbeeld blond met zo'n askleur, een tijdje verfde ze het veel te geel maar nu is de verf echt haar oorspronkelijke kleur en dat staat prima zonder heel erg als 'geverfd tegen grijs' op te vallen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.