Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-12-2015 om 16:35

Groot asielzoekerscentrum om de hoek


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mirreke

mirreke

09-02-2016 om 16:29

dikke pil, maar interessant leesvoer

Over emigratie per land, en waar men zoal heen verhuist. En over immigratie. Gegevens van 2015. Interessant om te zien welke inwoners van welk land het meest immigreren en waar ze dan heen gaan.

http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/social-issues-migration-health/connecting-with-emigrants_9789264239845-en#page184

mirreke

mirreke

09-02-2016 om 16:44

hier een pagina met cijfers over Nederland

Gaat over emigranten die dus buiten Nl wonen, en waar ze dan wel niet wonen, en in welke aantallen, en of ze hoog- of laagopgeleid zijn, een baan hebben enz.

Interessant, ook voor eventuele anti-Europamensen hier: grenzen zijn altijd vloeiend, Dat vind ik het mooie van de EU nu, dat je reikwijdte nog zoveel groter is. Daar moeten we niet aankomen...

http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/social-issues-migration-health/connecting-with-emigrants_9789264239845-en#page233

Ik heb daar wel last van.

'Als ze hier niet zijn, heb je namelijk geen last van ze.'
Er zal wel een etiketje opgeplakt worden door iemand, links, christelijk of nog ergere termen, maar dat maakt me even niet uit. Ik kan het hebben. Mij moet eerlijk van het hart, dat ik er wel last van heb als tientallen mensen elke dag omkomen in de Middelllandse Zee, om de simpele reden dat ze naar Europa willen komen en wij de grenzen dicht houden. Of opgepropt in niemandsland verblijven, zonder voedsel, water etc.
Dat wil niet zeggen dat ik niet zie dat er vervolgens heel veel problemen op ons af komen. Die problemen zie ik ook wel, zonder al die angstvisioenen en criminele termen waarin sommige mensen denken. er zijn reële problemen genoeg. Maar met Merkel zou ik dan zeggen: dat kunnen we aan.

Tsjor

Count your blessings

http://fd.nl/ondernemen/1138762/nederland-krijgt-strengere-grenscontroles

Merk vooral op hoe het 'linkse riet" van ondernemend Nederland zelfs bij deze iets verzwaarde grenscontroles al bezorgd gaat wuiven, want:

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/4241345/2016/02/09/Grenscontroles-wat-zijn-de-spelregels.dhtml

Beschrijft wat ze daadwerkelijk inhouden. Beperkt in tijd, plaats en tot een goed gesprek met de aspirant asielzoeker zonder kans. Als ondernemend Nederland hier al paniekerig van wordt, heeft de PVV nog een zure appel te slikken.

Leefbaar Rotterdam heeft 'm al moeten slikken. AZC Beverwaard, wie weet het nog? Dat gaat er gewoon komen. Dure gemeentelijke grond nog langer braak laten liggen, dat kan Rotterdam zich niet permitteren.

CDA heeft nog keurig een extra financiële injectie voor de hele wijk op de begroting gezet. Joost Eerdmans, de LR disgenoot van Geert Wilders, is kampioen pragmatisch denken en geestelijk vader van deze verbeterslag.
Mag ik zelfs zeggen, een waarlijk volgeling van Frau Merkel? Hij regelt het en in nu in blijde verwachting van de wooncontainers voor zijn aso-wijkje en het AZC.

Ach, de grond in de Beverwaard was bedoeld voor het dierenasiel. Het is maar een klein stapje naar een mensenasiel. En het betaalt veel beter!

Toch mooi, die strohalmen van links

Kaaskopje

Kaaskopje

10-02-2016 om 00:37

Done

Man man je zou depressief worden door jouw reactie. Wat is er nu écht mis met de komst van Beverwaard? Het is braakliggend land, ik lees in een artikel dat er 600 mensen gaan komen. In onze stad zullen het er uiteindelijk dubbel zo veel zijn. Er is al een azc, er komt er nog een bij met 600 plaatsen en mogelijk komen er nog 90 bij. Dat zijn er in verhouding tot de bevolking een stuk meer dan die van Beverwaard in verhouding tot Rotterdam.

Ik begrijp uit wat ik erover lees dat Beverwaard bij een wijk komt waar al problemen in voorkomen. Goed, ik begrijp de zorgen dan wel een beetje, maar ik lees ook dat de stad de bewoners tegemoet is gekomen. Meer politie. Maak er gebruik van als het nodig is.

Ik ben zéér begaan met dieren in een dierenasiel en ik vind het sneu dat het asiel moet wijken voor een azc. Ik neem aan dat er meegedacht wordt over een andere locatie?

Voor zover ik weet staan er tussen het linkse riet tot volgend jaar nog steeds rechtse sigaren.

Satire

Kaaskopje, ik geloof dat Done geen problemen heeft met een azc.
Een beetje humor moet kunnen.

Klagende ondernemers aanduiden als "links riet" is grappig.
Vind ik

Haal de groepen niet door elkaar svp

Kaaskopje "Dat er problemen zijn met bepaalde bevolkingsgroepen ontken ik niet, maar die los je niet op door ze de toegang van ons land te ontzeggen."

Zo werkt framing en herahling dan uiteindelijk toch: de suggestie is gevestigd dat de bevolkingsgroep van wie overlast is de groep asielzoekers is.
Dat is niet waar. Van asielzoekers zijn geen noemenswaardige problemen bekend.

tav"Als ze hier niet zijn, heb je namelijk geen last van ze. "

Precies daar heeft jouw betoog (en dat van je taalgenoten) betrekking op de mensen die hier al zijn.
Bovendien gaat het dan niet over asielzoekers maar bijvoorbeeld over 2e en 3e generatie Marokkanen en dan aanvankelijk dat deel (een minderheid) dat problemen geeft.
Het gaat dan ook over (een beperkte groep) Antillianen.

Aan de problemen die er nog met hen zijn of gaan komen voorkom je niet met het weigeren van mensen uit het midden-oosten.

Het is te hopen dat de Europese landen eens gaan doen wat ze veel eerder hebben afgesproken, namelijk het formaliseren van mensen die binnen komen: registreren. Naam, vingerafdrukken.
Dat is de enige manier waarop de veiligheid voor kinderen en (jonge) vrouwen gewaarborgd kan worden. Het is bovendien de manier om meelifters inderdaad sneller de wacht aan te kunnen zeggen en terug te sturen.

Dat heeft ook betrekking op "nieuwe" Marokkanen die met de golf meeliften.
Van Antillianen die via noord afrika oversteken heb ik nog niet gehoord.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-02-2016 om 11:19

Miriam

Zo werkt framing en herahling dan uiteindelijk toch: de suggestie is gevestigd dat de bevolkingsgroep van wie overlast is de groep asielzoekers is.
Dat is niet waar. Van asielzoekers zijn geen noemenswaardige problemen bekend.===

Ik had het misschien anders moeten formuleren, want we bedoelen hetzelfde. Er zijn mensen in de moslimgemeenschap, die wel degelijk voor problemen zorgen, maar daar kunnen nieuwkomers niets aan doen. Ze niet binnen laten lost dát niet op.

Ik vatte de reactie van Done niet als satire op, maar als dat wel zo bedoeld was (Done lees je mee?) zat ik ernaast met mijn reactie.
Ik vond mijn VVD sigaren dan wel weer grappig).

Tav

Tav

10-02-2016 om 12:38

Leren van de fouten uit het verleden

is niet iedereen gegeven, inderdaad. En als je let op recente incidenten in AZCs, waarvan er veel voortkomen uit christen- en homohaat, ben je een racist.

Men roept steeds dat wij heel anders zijn dan Frankrijk en dus minder problemen hebben, want wij zorgen zo goed voor moslims. De reden is echter een heel andere: het zijn er zowel relatief als absoluut minder. Maar dat gaat gelukkig veranderen!

Tsjor: wat jij wil, namelijk dat we iedereen blijven opnemen als ze er maar in slagen hierheen komen, leidt juist tot meer verdrinkingen.

Veilige route

"Tsjor: wat jij wil, namelijk dat we iedereen blijven opnemen als ze er maar in slagen hierheen komen, leidt juist tot meer verdrinkingen."

Wat mensen al niet over hebben om een veilig heenkomen te zoeken. Dat ga je niet voorkomen. Illusie nummero 1.

Er wordt ook weleens de schuld gegeven aan de mensensmokkelaars. Als we die maar oppakken dan komen de vluchtelingen niet meer. Illusie numero 2.

http://politiek.tpo.nl/2016/02/09/jesse-klaver-gl-wil-half-miljoen-vluchtelingen-via-veilige-route-naar-europa-sturen/

"Er moet een legale en veilige route naar Europa komen voor vluchtelingen, om te beginnen voor een klein half miljoen. Dat heeft GroenLinks-leider Jesse Klaver dinsdag gezegd op een bijeenkomst in Utrecht. Klaver wil voorkomen dat vluchtelingen zich nog langer genoodzaakt voelen in levensgevaarlijke bootjes te stappen. Intussen kan Europa zich georganiseerder voorbereiden op hun komst."

Het organiseren van een veilige route is de manier om te voorkomen dat mensen verdrinken.

mirreke

mirreke

10-02-2016 om 12:58

Einde (midden-)oosten conflicten

Zou veel oplossen. Een brei, ik weet het.

Ik las net een bijzonder lang en interessant artikel op nrc.nl

Gekopieerd naar pastebin voor degenen die het zonder inloggen niet kunnen lezen (maar ik denk nu dat het zonder inloggen leesbaar is):

http://pastebin.com/7D0dp53S

http://www.nrc.nl/nieuws/2016/02/09/tien-vragen-over-syrie-die-je-niet-durfde-te-stellen

Geloof is niet het kenmerk

Kaaskopje:"Er zijn mensen in de moslimgemeenschap, die wel degelijk voor problemen zorgen"
Je formuleert het zo omdat je moeite doet in gesprek te komen en te blijven met moslim haters. Maar ondertussen hebben zij je waar zij je willen hebben: ook jouw zinnen leggen nu een verband tussen "moslim" en "problemen" terwijl geloof nu juist niet het kenmerk was van de groepen waar onevenredig veel problemen waren.

Nogmaals: die probleemgroepen dat waren Antillianen en Marokkanen.

mirreke

mirreke

10-02-2016 om 13:21

Ik heb hetzelfde als tsjor

Ik kan me niet goed voelen in de wetenschap dat er mensen zijn die sterven op of wanhopig weg willen en niet kunnen of mogen.

Maar ik ben op dit moment niet zo heel erg optimistisch of we dat nu wel schaffen...

Want ik heb het gevoel dat de overheid er compleet verkeerd mee omgaat. Nu ook weer, in Heumensoord is veel mis, en schijnbaar ziet het COA dat niet of heel anders. Zie het rapport van de Nationale Ombudsman (hij doet gelukkig ook nog iets behalve Marc Dullaert niet herbenoemen) over de opvang van vluchtelingen.

Dit lijkt steeds meer symptomatisch voor alles wat de overheid doet. Er gaapt een enorme kloof tussen de bedenksels in Den Haag en de realiteit op de (noem het) werkvloer, in het veld. Zo ook met protesten, maar ook met integratie, met werkgelegenheid enz.

In DE bijvoorbeeld wordt de instroom van asielzoekers aangegrepen om werkloze docenten als de wiedeweerga aan een baan te helpen. Er zijn speciale klasjes Duits voor kinderen, op een reguliere basisschool, maar ook volwassenen krijgen les van betaalde krachten.

In Nederland wordt dat weer door vrijwilligers gedaan. Zo ook de huisvesting van asielzoekers, die in Nederland in de plaats komen van wachtlijststaanders, terwijl er in Duitsland aangehuurde of aangekochte leegstand voor wordt gebruikt (althans, hier in de omgeving). Waarmee ik niet wil zeggen dat in Duitsland alles goedgaat natuurlijk...

Ik denk dat we/de politiek vooral open en eerlijk moeten zijn naar elkaar en naar asielzoekers. Wat willen we wel en niet, maar ook wat kunnen we wel en niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-02-2016 om 13:35

Tav

Frankrijk heeft door het koloniale verleden sowieso al veel langer met veel meer islamitische 'onderdanen' te maken gehad dan Nederland en dat vind je nog steeds terug in de bevolking. Net als wij relatief veel Surinamers en Antillianen in ons midden hebben en Engeland o.a. Pakistani.

In Suriname leven allerlei bevolkingsgroepen in een land, ook moslims. Ze maken daar 20 procent van de bevolking uit. En daar gaat het prima.
Een aardig artikel daarover:
https://www.oneworld.nl/wereld/joden-en-moslims-zijn-suriname-goede-buren

Een groot aandeel moslims in een land betekent dus niet automatisch ellende. Veel hangt af van hoe we met elkaar omgaan. Zolang Ali El Mouhamad geen baan kan vinden, maar onder de naam A. Moestuin wel, dan is hier wat mis. Zolang een Wilders en zijn maten kan roepen dat ze hier weg moeten, is hier wat mis. Zolang bangeriken meteen gillen dat hun vrouwen en dochters voortaan niet meer veilig zijn, is hier wat mis.
Omgekeerd moeten moslims de gewoontes en tradities uit hun eigen cultuur tegen het licht houden en met elkaar in gesprek gaan over hoe dat zich verhoud tot de Nederlandse samenleving. Dat kan allemaal ook best nog wat beter in sommige gevallen. De meesten zijn van goede wil. Als je alleen door hun aanwezigheid al de angst hebt dat je over 20 jaar in een boerka rondloopt, dan is er wat mis met jou.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-02-2016 om 13:56

Miriam

Ik heb ook niet veel zin om mijn woorden zo ontzettend op een weegschaaltje te moeten leggen. Een goede lezer begrijpt best wat ik bedoel.

Ik denk dat er ook echt wel een verband ligt tussen bepaald wangedrag en de groep waaruit dat wangedrag komt. Dat mag je best benoemen. Het is juist niet verstandig om het daar níet over te mogen hebben en direct te moeten horen dat je daarmee de moslimhaters tegemoetkomt. Of geloof er iets mee te maken heeft mag je betwijfelen, maar cultuur kán er wel mee te maken hebben.

Tav

Tav

10-02-2016 om 13:57

discriminatie

Discriminatie zit helaas in de mens. Als immigrant zul je net een tandje harder je best moeten doen. Dat geldt net zo goed voor jou als je naar Amerika verhuist, bijvoorbeeld. Je gaat het dan niet redden met klagen.

De islam in Suriname is inderdaad - voor zover ik weet - niet gewelddadig of discriminerend. Misschien wel omdat ze altijd al een minderheid waren. En er zijn nog wel meer mensen die een prettige vorm van islam aanhangen, zoals de soefi's of de Ahmadiyya's. Die worden echter op veel plaatsen bloedig onderdrukt en niet als echte moslims beschouwd.

Het kan absoluut goed komen met de islam, maar dat moet wel uit de islam zelf komen. Als je naar Syrië kijkt, lijkt me dat niet de plek waar de islamitische Verlichting vandaan gaat komen. En nee, wij kunnen ze niet allemaal hier "opvoeden".

Dat mensen als Wilders, of "bangeriken", hier vrijheid van meningsuiting hebben lijkt mij dan weer geen probleem. Of wil jij misschien naar een land waar geen vrijheid van meningsuiting is, behalve dan voor mensen die het met jou eens zijn?

Wel eens iets moeten doen dat je niet wil?

tav "Leren van de fouten uit het verleden is niet iedereen gegeven, inderdaad."
Dat kun je niet als excuus voor je haatdragende gedrag aanvoeren.
"En als je let op recente incidenten in AZCs, waarvan er veel voortkomen uit christen- en homohaat, ben je een racist."
Nee, dan ben je een kletspraatmachine die kletspraat en andere leugens de wereld in helpt.

Tav"Men roept steeds dat wij heel anders zijn dan Frankrijk en dus minder problemen hebben, want wij zorgen zo goed voor moslims."
Dit soort kletraat bijvoorbeeld. Wie is Men? Kun je een letterlijk citaat met bron aanhalen waarin iemand met naam en toenaam zoiets beweert?

" De reden is echter een heel andere: het zijn er zowel relatief als absoluut minder. Maar dat gaat gelukkig!"
Herhaling van kletspraat: hoe meer moslims hoe groter de problemen. Ik gaf er al een link bij. Een complete statistiek is er vervaardigd door christen fundamentalisten.

Wil je leren of niet? Het verschil tussen Frankrijk en Nederland is dat Frankrijk een rijke recente geschiedenis heeft met Noord Afrika en dat er vanuit de banden die daaruit nog bestaan veel eerder militair wordt ingegrepen. Bovendien heeft Frankrijk oook een veel grotere Joodse gemeenschap waardoor vergelding die zich tegen hen keert ook vaker hier (bij mij om de hoek) gebeurt dan in Nederland (waar misschien zoals je weet de meeste Joden zijn afgeoerd door de Duitsers).

Leren van de geschiedenis is ook je geschiedenislessen kennen.

Tav "Tsjor: wat jij wil, namelijk dat we iedereen blijven opnemen als ze er maar in slagen hierheen komen, leidt juist tot meer verdrinkingen."
en ook dit is weer kletspraat: Het doet zo langzamerhand toch denken aan een wat verwende opvoeding. Heb je ooit wel eens iets moeten doen wat je niet wil? De afwas bijvoorbeeld?
De vergelijking is wel aardig. Het blijft maar komen en je moet er wat mee. Met willen heeft het niks te maken.

Je kunt er elke keer weer over janken en zeggen dat je niet wil. Je kunt er ook voor kiezen om zingend de afwas te doen.

Tav

Tav

10-02-2016 om 16:18

Ah, juist...

We moeten gewoon minder joden hebben! Die zijn in Frankrijk een soort magneet voor islamo-fascistisch tuig. Gelukkig hebben we er hier minder hè, dankzij die andere fascist.

"Vergelding" voor wat, overigens? Dat die mensen denken dat ze gewoon naar school kunnen gaan, hun werk doen en boodschappen halen bij de kosjere supermarkt? Volgens mij ben jij zelf een moslim. En anders ben je totaal gestoord.

De rest van je post bestaat vooral uit vaak "kletspraat!" zeggen, weer zonder onderbouwing. Maar ja, je groupies geloven je toch wel.

Krom redeneren TAV

Je kunt moslims in Frankrijk die zich misdragen niet wegredeneren alsof het krenten zijn die je eruit pikt. Ze bestaan. En ze vallen Joodse mensen lastig. Daar moet je wat mee. Je kunt het niet voorkomen of stoppen door 'wensdenken'.
Er zijn altijd openbare ordeproblemen. Dat wijten aan een religie 'De Islam' is een vergissing. Mensen hebben zoveel redenen om zich achter slecht gedrag te verschuilen. Je zult die opvattingen moeten uitdagen en overtredingen bestraffen en vooral aangeven wat het voordeel is als je je wel aan de wet houdt en je inzicht laat voortschrijden.
Nog een keer: alle soorten ideologien en religies hebben mensen zich mee misdragen en is fout afgelopen.
Door allerlei oorzaken waar ook het westen aan bijgedragen heeft is er, niet sinds gisteren, een stroming ontstaan dat een extreem fundamentalistisch beeld van de Islam (in diverse varianten, nogal flexibel eigenlijk want de menselijke geest is extreem) de politiek moet vervangen die het Midden Oosten niet de welvaart en vrede heeft gebracht dat het verwachtte na de kolonisatie. Het Islamisme.
Zelf je ook extreem gaan organiseren als reactie is niet handig en dat is toch wat je om je heen ziet gebeuren.
Gaan we Wilders stemmen? Hebben we gewoon een andere 'kalief' in een net zo ondemocratisch systeem.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-02-2016 om 16:46

Tav

Dat mensen als Wilders, of "bangeriken", hier vrijheid van meningsuiting hebben lijkt mij dan weer geen probleem. Of wil jij misschien naar een land waar geen vrijheid van meningsuiting is, behalve dan voor mensen die het met jou eens zijn?===

Vrijheid van meningsuiting is blijkbaar gevoelig voor misbruik. Goed dat daar dus op gelet wordt en je toch op het matje moet komen als je die vrijheid misbruikt voor discriminatie en aanzetten tot haat.
Het lijkt mij aan een kant lekker rustig als iedereen het met mij eens zou zijn, maar ook oersaai.

Wie zegt trouwens dat we moslims moeten heropvoeden? Ik zie het meer als bijpraten in lesvorm. Of noem je de kennisoverdracht van leraren op je kinderen ook heropvoeding?

Kaaskopje

Kaaskopje

10-02-2016 om 17:09

Tav

Ik heb zomaar het gevoel dat je mij onder de groupies van Miriam schaart. Wonderlijk toch. Dus als je een mening deelt en dat laat merken ben je een groupie? Ben jij dus een groupie van Mark74 (stel dat je dat toch niet zelf bent), of Ad Hombre of Wilders, of de NVU? Ik vind het wel passend bij het beeld wat ik van de Wildersstemmers heb. Groupies. Dwepen met een idool. Je zult wel blij zijn dat de verkiezingen dichterbij komen.

Tav

Tav

10-02-2016 om 17:55

Verkiezingen

Ik ben inderdaad blij dat er verkiezingen komen. Altijd een democratisch feestje. En mensen vinden geen dingen omdat Wilders dat zegt, hoor. Ze hebben zelf een mening, iets wat van jou kennelijk niet mag (behalve als ze het met je eens zijn). Ik denk trouwens niet dat hij een meerderheid gaat krijgen, want mensen kiezen in het stemhokje meestal toch voor het vertrouwde. Weet je nog hoe goed de SP er de vorige keer voor stond, en wat daar uiteindelijk van terechtkwam? Dus wees maar gerust.

En inderdaad, jij bent een groupie. Miriam beweert dat ik Mark 74 ben (terwijl het voor iedereen die kan lezen toch duidelijk moet zijn dat ik dat niet ben) en jij gelooft het meteen. Miriam staaft nergens haar beweringen, terwijl ik linkjes aanlever en mijn mening beter beredeneer dan door alleen maar "kletskoek" te zeggen. Maar ja, het is maar wat je wil geloven.

AnneJ: een kind van 8 bij haar paardestaart grijpen om haar van dichtbij door het hoofd te kunnen schieten is toch wel wat meer dan "lastigvallen", hoor.

En dan Tav?

"AnneJ: een kind van 8 bij haar paardestaart grijpen om haar van dichtbij door het hoofd te kunnen schieten is toch wel wat meer dan "lastigvallen", hoor."

Ja, en dan? Behalve vervolgen en straffen? Generaliseren naar een bevolkingsdeel? En hele groepen mensen wegdenken? Wacht tot je zelf tot een 'ongewenste' groep behoort. Elkaar stigmatiseren helpt niet om te voorkomen dat je te maken krijgt met weersomstandigheden en wereldproblemen. Het kan zaken nog een stuk lastiger te behappen maken.

Tav

Tav

10-02-2016 om 20:06

Nou

Als een groot deel van je geloofsgenoten zo'n actie helemaal geweldig vindt, en meerdere mensen uit je cultuur het gaan navolgen, dan is dat wel degelijk relevant. En het is dus wel iets meer dan "lastigvallen". Die mensen zijn doodsbang. Over stigmatiseren van een bevolkingsdeel gesproken. Maar ach ja, joden hè. Die moeten niet zeuren, ze mogen blij zijn dat ze er nog zijn.

Overigens heb ik hier al vaker gezegd dat er goed omgegaan moet worden met de mensen die hier nu eenmaal wonen. Maar dat is iets totaal anders dan een grote groep mensen met een zeer problematische levensvisie zich hier laten vestigen. De goeden niet te na gesproken inderdaad.

Ik zeg het nog één keer, want ik heb het al heel vaak gezegd maar het wil kennelijk niet doordringen: Je hebt het maar te doen met wie hier al woont, daarover is geen discussie mogelijk. Nou ja, Wilders vindt van wel, maar dat vind ik een vulgair mannetje. Maar miljoenen mensen met een doorgaans vijandige cultuur zich hier laten vestigen is suïcidaal. En voor wat betreft het leed in de wereld is het een druppel op de gloeiende plaat, want elders is het leed veel erger. Ik snap dus ook niet dat mensen hiervoor staan te trappelen, terwijl Nigeria of Noord-Korea het zelf maar uitzoekt. Het zullen de olie-belangen wel zijn.

Nog een keer TAV

Zolang het Midden Oosten in brand staat komen vluchtelingen voor een deel deze kant uit. Dat houdt je niet tegen. Je kunt marginaal iets doen, en dat moet je ook doen, aan groepen economische migranten en andere meelifters. Turkije steunen in het reguleren en vasthouden van vluchtelingen. Maar ook daar zijn de mogelijkheden beperkt en onderworpen aan lastige diplomatieke processen.

Tav

Tav

10-02-2016 om 20:12

bommen

http://nos.nl/artikel/2086065-brede-steun-tweede-kamer-voor-bombarderen-in-syrie.html

En nu gaan we fijn de vrouwen en kinderen van Raqqa bombarderen. Dat zal gaan helpen zeg: nog meer bommen.

Ja Tav

En dat komt ook vooral door de betrokkenen uit diverse landen als de VS en Frankrijk die gespierde taal en ferme daden willen laten zien. Daar zijn wij bondgenoot mee. Terwijl elke weldenkende militaire historicus en analyst je kan vertellen dat bommen niet helpen, vluchtelingenstromen op gang helpen, en een nieuwe 'koude' oorlog op gang brengt tussen Rusland/Iran/Assad en de VS en bondgenoten. Andere grote tegenpartij is Turkije dat de Koerden wil bestrijden.
Maar ja, we kunnen moeilijk gaan 'theedrinken' maw. diplomatiek en strategisch op je doel af gaan. Want dat is 'links'.
Er spelen zoveel belangen dat we er liever een wereldoorlog van maken dan gas terug nemen en inzetten op humanitaire hulp (standpunt Canada).

kletspraat

Mirjam had gelijk toen ze jouw opmerking over mij kletspraat noemde: 'Tav "Tsjor: wat jij wil, namelijk dat we iedereen blijven opnemen als ze er maar in slagen hierheen komen, leidt juist tot meer verdrinkingen."' Ik neem aan dat je ergens kunt aangeven dat ik vind dat 'wij' iedereen moeten blijven opnemen als ze er maar in slagen hierheen te komen. Waar heb ik dat gezegd? Ik heb al enkele keren aangegeven dat we diverse instrumenten hebben om mensen die vluchten voor oorlogsgeweld te scheiden van mensen die hier komen om meer geld te verdienen.
Ik vergeef het je dat alle nuanceringen die ik aanbreng jou ontgaan en dat je alles terug wil brengen tot een eendimensionaal beeld, omdat dat in jouw discussie zo handig is.
Maar opruiende teksten vind ik niet kunnen: 'Maar miljoenen mensen met een doorgaans vijandige cultuur zich hier laten vestigen is suïcidaal.' Gelukkig kun je alles onderbouwen. Dus kom maar op: hoe weet je dat de vluchtelingen een doorgaans vijandige cultuur hebben en dat het bijvoorbeeld niet de gewone mensen zijn die vluchten voor extremisten. Wie 'laat' ze zich hier vestigen? Waar haal je de miljoenen vandaan?

Tsjor

Gewoon minder

Tav "Ah, juist...We moeten gewoon minder joden hebben! Die zijn in Frankrijk een soort magneet voor islamo-fascistisch tuig"

Wie eenmaal de weg in slaat van het mijden, vermijden en bestrijden van bevolkingsgroepen om hun afkomst, ras of geloof, die kan niet meer terug. De ene logica leidt tot de andere. Vanzelfsprekend kom jij in de discussie dus op het idee date Joden maar uit Frankrijk moeten verdwijnen. Op een iets grotere schaal heeft het Front National die gedachten ook al eens geuit.
Is dat ook wie je bedoelt met "we" of heb je een andere macht in gedachte?

Tav :"Vergelding" voor wat, overigens?"
Kennelijk ben je niet op de hoogte. In Israël is er al een tijdje ruzie over land. Dat levert ook al een hele tijd vergeldingsacties op. Ik kan je de film Munich van Steven Spielberg ( ook een Jood) van harte aanbevelen.
Het vergelden is er al jaren, over en weer en voortdurend.

Tav;"Volgens mij ben jij zelf een moslim. En anders ben je totaal gestoord."
Is dit een onderbouwde diagnose met enige autoriteit op dit gebied? Zo ja, mag ik er dan een briefje van. Ik heb begrepen van weer andere uitspraken dat ik met een dergelijke diagnose grote kans maak op een uitkering. Kun je er dan gestoorde moslim van maken? Dat betaalt misschien wel dubbel.

Tav "Miriam beweert dat ik Mark 74 ben "
ach toe, help me even herinneren. Waar doe ik dat? En dan nog wat: Mark 74, dat is toch niemand? Dat is hooguit een schuilnaam waarachter weer iemand anders schuil gaat. Weet jij veel, misschien heet die wel Henk? Of heet jij toevallig (ook) Mark? Waarom heb jij eigenlijk niet gewoon een naam als Nick?

Tav :"terwijl ik linkjes aanlever en mijn mening beter beredeneer dan door alleen maar "kletskoek" te zeggen."
Welnee joh. Je braakt lukraak beschuldigende en poneert stellingen alsof ze van een vrachtwagen gevallen zijn.

Nou vooruit, nu voor het eerst formuleer je een stelling die consequent is met je beweringen rond moslims. De woordkeus ook. " We moeten gewoon minder joden hebben"
Het is wel duidelijk.

Het is meteen ook duidelijk dat al jouw gejammer over joden, als dit "Over stigmatiseren van een bevolkingsdeel gesproken. Maar ach ja, joden hè. Die moeten niet zeuren, ze mogen blij zijn dat ze er nog zijn." er niet is om voor hen op te komen, maar er juist is om zoveel mogelijk narigheid te kunnen spuien. Eerst over moslims en dan over Joden.

Tav"Je hebt het maar te doen met wie hier al woont, daarover is geen discussie mogelijk"
Toch doe je dat wel. Niet alleen over Nederland maar zelfs over Frankrijk. Daar woon je niet eens.
"We moeten gewoon minder joden hebben" Tsss

Tav"Maar miljoenen mensen met een doorgaans vijandige cultuur zich hier laten vestigen is suïcidaal"
Kijk, valt er weer een stelling.
Mij benieuwen waar we nog meer "gewoon minder" van moeten hebben.

Mirjam/Tav

"Waarom heb jij eigenlijk niet gewoon een naam als Nick?"

Dat doet hij of zij ook: http://www.allhebrewnames.com/hebnames/en/name_details.seam?nameID=6333

Dat er over Israël gesproken zou worden zag ik al van mijlenver aankomen toen ik deze nick zag verschijnen.

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.