Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Feedback van Viva-leden gevraagd

Dag forummers,

Het nieuws over Viva zal jullie niet ontschoten zijn. Wij volgen de ontwikkelingen op de voet en heten nieuwe leden vanaf het Viva forum natuurlijk van harte welkom!

We lazen de comments op het Viva Forum over de doelgroep 'ouders', wat niet bij iedereen goed aansluit of gevoelig ligt - heel begrijpelijk.

Achter de schermen zijn wij bezig geweest met wat ideëen voor een tweede forum / nieuw forum en we zijn nu op zoek naar forummers op Ouders.nl die ook (actief) deelnemen op Viva om hun mening te vragen.

Dus, ben jij ook actief lid van Viva en wil je ons helpen bij een mogelijk toekomstig platform voor oud-Viva leden?

Stuur dan even een mailtje naar [email protected] dan kunnen we er samen wat moois van maken!

Aanvulling: Om je aan te melden op het nieuwe forum hoef je geen account aan te maken op Ouders.nl, je maakt alleen een account aan op het nieuwe forum. 

En voor de Viva leden die geen Ouders.nl account hebben maar toevallig deze topic ook lezen: jullie input wordt natuurlijk ook gewaardeerd! Wil je je mening geven over onze ideeën, stuur ons dan een mail. We komen graag met je in contact.

Daarnaast zetten we deze topic open voor reacties, probeer de discussie beschaafd te houden, we zullen nu nog niet teveel uitweiden over de ideeën totdat we enkele feedback hebben ontvangen en het concept hebben bijgeschaafd waar nodig.


Ik lees inmiddels redelijk wat positieve reacties (steeds meer) op het Vivaforum. Het voornaamste bezwaar tegen ouders.nl is/was inderdaad de associstie met ouderschap. Als dat eraf is denk ik dat jullie aanbod een heel aantrekkelijke is voor veel forummers.


Nog een vraag: waarom willen jullie de vivagemeenschap binnenhalen? Ik neem aan dat daar een geld/commerciële reden achter zit. Kunnen jullie daar ook openheid over geven?

 

Ik zou het een aanwinst vinden als het lukt. OOL kan wel wat nieuwe aanwas gebruiken.  Er is  een overlap tussen het profiel van de vivaforummers en de OOLgarde. Ze zijn wat kritischer, de toon is wat pittiger, maar daar is wat mij betreft niets mis mee zolang het beschaafd blijft. Bij Viva grijpen de moderators wel strenger in dan op Ool is mijn indruk van het meelezen daar.

Ik vind het wel gezellig al die nieuwe leden op het forum, hoe meer zielen hoe beter😊.

Welkom allemaal.🌸

Wat een fijn plan! Ik hier een trouwe meelezer en daarnaast actief op het Viva-forum en ik vind het enorm jammer dat het stopt. Het is een actief forum en daarmee ook een bron van kennis en inspiratie. Ik hoop dat ouders.nl een waardige vervanging op gaat zetten. 

Redactie

Redactie

20-06-2021 om 18:47 Topicstarter

Livia schreef op 20-06-2021 om 08:05: 

Nog een vraag: waarom willen jullie de vivagemeenschap binnenhalen? Ik neem aan dat daar een geld/commerciële reden achter zit. Kunnen jullie daar ook openheid over geven?

Viva is heel breed qua doelgroep, maar heeft op het gebied van ouderschap ook overeenkomsten met Ouders.nl - wij zien hier een mooie combinatie in. Daarnaast is het simpelweg zonde dat een levendige community als Viva gewoon opgedoekt wordt.
Door een alternatief en nieuw Viva forum op te zetten, kunnen we onze eigen ouderschap community versterken maar andersom heeft Ouders.nl ook weer algemene rubrieken die goed passen op de 'nieuwe Viva'. Op deze manier hopen we een mooie combinatie van 2 samenwerkende forums te maken. Zo kan Viva op een andere manier blijven bestaan. 

Ouders.nl is als platform/community zelfstandig (dus niet afhankelijk van een blad) en kan de kosten dekken door advertentie inkomsten. Met deze combinatie ontstaan er 2 communities die elkaar versterken en zo beide op de lange termijn levensvatbaar blijven!

Hier een zeer actieve Viva forumster (+20 jaren)! 

Ik ga eea hier even volgen.

Redactie schreef op 20-06-2021 om 18:47:

[..]

Met deze combinatie ontstaan er 2 communities die elkaar versterken en zo beide op de lange termijn levensvatbaar blijven!

Klinkt goed! Is het ook een mogelijkheid dat jullie het huidige Viva-forum overnemen of dat het hele archief aan berichten overgeheveld wordt? Ik zou het zo ontzettend zonde vinden als dat allemaal verloren gaat. Ik lees vaak dingen terug en gebruik de zoekfunctie regelmatig. 

Minna schreef op 21-06-2021 om 08:26:

[..]

Klinkt goed! Is het ook een mogelijkheid dat jullie het huidige Viva-forum overnemen of dat het hele archief aan berichten overgeheveld wordt? Ik zou het zo ontzettend zonde vinden als dat allemaal verloren gaat. Ik lees vaak dingen terug en gebruik de zoekfunctie regelmatig.

De zoekfunctie van Viva? Die werkt toch totaal niet (meer)? Wat weet jij dat ik niet weet?😭

Wel met je eens dat het zonde zou zijn als alle historie verdwijnt. Het is toch een soort nationaal erfgoed.😁

Nog een vraag voor de redactie hier: op welke termijn denken jullie dat dit nieuwe forum in de lucht komt?

Livia schreef op 21-06-2021 om 08:58:

[..]

De zoekfunctie van Viva? Die werkt toch totaal niet (meer)? Wat weet jij dat ik niet weet?😭

Wel met je eens dat het zonde zou zijn als alle historie verdwijnt. Het is toch een soort nationaal erfgoed.😁

Klopt. Ik zoek via Google: forum + viva + zoekterm.

Minna schreef op 21-06-2021 om 09:01:

[..]

Klopt. Ik zoek via Google: forum + viva + zoekterm.

Dat heb je dan al lang  niet gedaan, tegenwoordig is de inhoud van het forum niet meer googlebaar.

Ik zou het supertof vinden! Vroeger kwam ik heel veel op dit forum, al was ik meer meelezer dan -schrijver. Heb echt veel waardevolle input gehad in topics over mijn zoon, zeker toen hij in de brugklas compleet vastliep omdat hij (naar later bleek) ADD had. Ik ben de forummers van weleer nog steeds dankbaar voor de tips en luisterend oor. Ik ben naar Viva verhuisd omdat het hier een beetje leegliep en er op Viva veel meer gebeurde. Als er een soort fusie plaats zou vinden, voelt dat voor mij als the best of both worlds! 

Ik lees op beide fora, maar schrijf alleen hier af en toe. Ik vind OL fijner, vriendelijker en toegankelijker, ook qua layout. 

Het lijkt me een prima plan om een combinatie te maken. Fijn ook als hier nieuwe mensen aansluiten!

Ik zou het leuk vinden als er meer mensen hier op het forum komen, maar dan ook graag meer vaders/mannen. Met het 'binnenhalen' van de viva community denk ik dat meer mannen kansloos wordt. En das jammer. 

elledoris schreef op 21-06-2021 om 15:54:

Ik zou het leuk vinden als er meer mensen hier op het forum komen, maar dan ook graag meer vaders/mannen. Met het 'binnenhalen' van de viva community denk ik dat meer mannen kansloos wordt. En das jammer.

Er schrijven daar meer mannen mee dan hier. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.