Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Heb je geschaatst?

Hebben jullie geschaatst vandaag? of ga je misschien morgen? Ik ben zelf op de Rottemeren geweest en ik heb er enorm van genoten. Je ziet echt alle leeftijden; hele gezinnen; opa's en oma's met kleinkinderen; vaders en moeders schaatsend achter de kinderwagen etc etc. Echt uniek. Een enkele keer een dreinend kind dat niet durft en niet wil. Het weer was ook super. Vier graden onder nul, maar met dat zonnetje toch niet koud. Op de Rottemeren was het ijs echt heel goed. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

10-01-2009 om 23:16

Nope

Hier liggen de grachten pas sinds vandaag dicht, dat sowieso, maar dan nog: ik mag niet schaatsen, want ik mag niet vallen. En dat hoort bij mij wel in één zin
Man en dochter waren beiden werken, zoon geen interesse.

Tirza

Petr@

Petr@

10-01-2009 om 23:48

Ja!

Voor het eerst op natuurijs gestaan vanavond! Vriendin was jarig en stelde voor om schaatsen mee te nemen. Zij hebben nl. een vrij grote vijver in de wijk.
Na het eten zagen we dat buren lampjes hadden op gehangen. Toen we dichterbij kwamen bleken er ook bankjes te staan en een tafel met warme dranken. Muziekje erbij en de gezelligheid was compleet!
Ik had m'n oude schaatsen mee genomen (nog van de middelbare school), maar ze deden het nog prima, en ik ook )
Mijn man had morgen mee willen doen aan de Biesbosch tocht maar die gaat helaas niet door.
gr.
Petr@

Nasha the first

Nasha the first

10-01-2009 om 23:58

Niet zelf

wel de kinderen!

Oh Petra, je kan de molentocht misschien doen?

Petr@

Petr@

11-01-2009 om 00:51

Molentocht?

Ik ga meteen eens even googelen. Kan ik morgen m'n man blij maken, hij had zich er zo op verheugd!

Thnx!

Ja!

Nog wel eens beetje met angst want ik was vorige week gevallen, maar ik heb vanmiddag op de ijsbaan een aantal rondjes geschaatst. Vorige week had ik al even geschaatst bij ons op de uiterwaarden maar toen al na een kwartier gevallen waardoor ik het even gezien had.
Heerlijk was het vandaag!
Verder nog een primeur want mijn dochter van ruim 2,5 heeft vandaag voor het eerst op de dubbele ijzertjes gestaan!!!

Vonda

reina

reina

11-01-2009 om 08:28

Was het vorige week nog echt krabbelen (ik vond het toen doodeng), gistermiddag heb ik uren op de schaats gestaan en toen durfde ik het weer schaatsen te noemen, maar ik ben wel bij huis gebleven (we wonen langs een brede sloot). Het was héérlijk en vandaag gaan we zeker weer. Manlief en ik haalden de gemiddelde leeftijd behoorlijk omhoog

Merla

Merla

11-01-2009 om 08:39

Nee helaas niet

Ik heb afgelopen woensdagochtend voor het eerst geschaatst dit jaar. Heerlijk was het! Alleen werd ik de middag erna ziek en zit ik sindsdien met bronchitis. Zolangs als ik de longen uit mijn lijf hoest ga ik nog niet langdurig naar buiten. Gelukkig gaat het wel weer de goede kant op nu ik een AB kuur heb gekregen, maar ben ik bang dat als ik weer kan schaatsen het ijs niet meer betrouwbaar is als ik de voorspellingen moet geloven.
Voor jongste zoon vind ik het ook jammer, want hij schaatste woensdag ook zomaar weg alsof hij het al jaren deed. Gistermiddag kon hij (eindelijk) met papa mee naar het ijs maar toen werd ook hij ziek.
Ik heb hem maar beloofd dat als er van schaatsen niets meer komt als hij beter is, we binnenkort een keertje naar een kunstijsbaan gaan. Maar goed, dat is wat anders dan al die nostalgische beelden van dit moment.... Maar we hebben gewoon ff geen keuze

Lietje

Lietje

11-01-2009 om 08:42

Ik niet

Maar de kinderen tot gisteravond 22.00 uur. En de hele dag ook al. Gezellig met lampen aan, buren erbij en dat zo vanuit de tuin. Geweldig leuk. Vandaag weer!
Lietje

Bastet

Bastet

11-01-2009 om 09:03

Helaas niet

Nee,ik heb geen schaatsen,anders was ik zeker gegaan!
Groetjes,Bastet

MLN

MLN

11-01-2009 om 10:53

Neuh

Kan namelijk niet schaatsen......

Mari

Mari

11-01-2009 om 11:16

Nee

Schaatsen zit er voor mij helaas niet meer in. Heb vroeger veel geschaatst, heb nog splinter-nieuwe noren in de kast liggen die ik in 1996 na het seizoen heb gekocht. Die zullen er blijven liggen tot dochter ze past. Ik merk dat ik het wel erg moeilijk vind om het te accepteren, normaal ben ik vrij nuchter over mijn beperkingen, maar dit doet we wel wat. Maar de kinderen schaatsen wel en daar geniet ik helemaal van, al zei het verkleumend aan de kant

Lynna

Lynna

11-01-2009 om 11:17

Geen schaatsen....

Niet geschaatst, want ik heb geen schaatsen. Afgelopen jaren als we gingen schaatsen bij de ijsbaan, huurde ik ze altijd. Gistermorgen zijn we naar de stad geweest om schaatsen te gaan zoeken voor de kinderen (mt 39 en 46, uitgegroeid ondertussen) en dat is niet gelukt. Jammer! Want we kunnen dus wel schaatsen, maar als je ze niet zelf hebt wordt het wel lastig

Ik zou best willen

maar door mijn ongemakken (fybro,instabielegewrichten en posttraumatische dystrofie)kan het gewoon niet meer erg jammer lijkt me zo heerlijk met mijn zoons een eind weg te schaatsen..

2 x

vorige week donderdag (1 jan) in uithoorn en gisteren in spaarndam, vandaag zoeken we weer een ander plaatsje op. Niet dat we er goed in zijn maar we vinden het wel leuk. Gisteren ben ik wel gevallen, niet heel verstandig als je zwanger bent maar gelukkig niet hard ofzo.

tonny

tonny

11-01-2009 om 11:54

Schitterend om te zien!

zelf heb ik niet geschaatst, maar ik geniet van harte mee met iedereen die het wel doet. Verbazend hoeveel gezelligheid en verbondenheid de ijspret oplevert.

Een volgende 'ijstijd' zal ik zorgen schaatsen te hebben en meteen ook te beginnen, nu iedereen er zo volop in zit, voel ik me te klungelig en ben trouwens ook best bang om te vallen...

tonny

Nee

Ik kan niet schaatsen, tenminste niet echt goed en ik heb er ook niks mee. Ik heb zelfs niet eens op het ijs gestaan, ben bang dat ik uitglijd en verkeerd terecht kom. Ben nl. 30 weken zwanger en heb flinke BI.
Maar de kinderen vinden al dat ijs prachtig (hebben ze duidelijk van hun vader) en hebben dus al diverse keren met schoenen op het ijs gestaan (we hebben nog geen schaatsen voor hen) en mijn dochter heeft een keer bij mijn schoonouders geschaatst. Vond ze overigens niet bijzonder, met schoenen vond ze leuker.

Nee, snif

Ik ben 36 weken zwanger en vind het niet verantwoord om nu te gaan schaatsen, maar wat vind ik dat jammer! Hopelijk hoef ik niet weer 11 jaar te wachten voordat ik weer een toertocht kan maken.

Jade

Jade

11-01-2009 om 12:36

Ja....

...zij het maar kort. Ik heb noren met een lage schoen, maar mijn enkels protesteren heftig daartegen. Ik moet noren hebben met een hoge schoen......

Daarentegen heb ik het te druk met van alles en de vrije tijd die ik heb spendeer ik liever anders

Maar ik ben ook al een paar keer met mijn dochter naar de ijsbaan gegaan: zij schaatst, ik kijk toe en maak foto´s

Prulletje

Prulletje

11-01-2009 om 14:04

Ja!

Heerlijk! Gisteren met mijn dochter en een kleumende en filmende man aan de kant. Helaas kreeg dochter in de loop van de avond koorts en keel en hoofdpijn. Dus vandaag een uurtje alleen.
Ik wil ieder jaar minstens een week strenge vorst!

Prulletje

Maylise

Maylise

11-01-2009 om 14:30

Ik heb de afgelopen weken al weer meerdere keren op de schaats gestaan. Gisteren heb ik een mini tochtje gemaakt met de jongste kinderen. Was heel leuk. Het was ook echt perfect weer voor schaatsen, zon scheen en niet al te koud.
Vanochtend zijn we ook een paar uur gaan schaatsen. Het was nog heerlijk rustig. Misschien dat we straks nog even een uurtje naar de plas hier in de buurt gaan. Kan mooi nog even voor het donker wordt. Vier van de kinderen zijn ook dol op schaatsen dus dat is extra leuk. Een van mijn zoons is vandaag een toertocht gaan maken met vrienden. Ze hadden hele stoere plannen dus ben benieuwd wat er van is terecht gekomen.

Maylise

reina

reina

11-01-2009 om 15:24

Net weer

Net weer ruim 3 uur op het ijs gestaan. Nu begint m'n knie eenbeetje te protesteren. Het gaat veel beter ( lees: met minder pijn) dan 10 of 15 jaar geleden, toen kreeg ik er enorma last van, nu nauwelijks. Terwijl 3 uur lopen me zelden lukt. Raar is dat toch> ik heb wel hele stevige en hoge schoenen op m'n schaatsen, dat scheelt een stuk. Ik vind het héérlijk!

Ja!

Ik vind schaatsen wel leuk, maar man niet en ik had geen schaatsen meer. Ik heb ruim een week geaarzeld, maar gisteren toch op de valreep nog nieuwe schaatsen gekocht voor mezelf. Voor Oudste dochter was niets meer te koop in de stad, gelukkig nog wel via marktplaats. Vandaag zijn we al 2x gaan schaatsen op een klein vijvertje hier tussen de huizen, en dat was erg leuk. Ik heb het in geen 20 jaar gedaan, en het eerste wat ik nu deed was vallen . Man en Jongste (2) hebben een paar rondjes meeglopen. Jongste wil ook wel schaatsen maar dat komt wel als ze wat groter is. Straks gaan we nog een paar rondjes, en morgen hebben we vast spierpijn!

Monique D*

Monique D*

11-01-2009 om 15:57

Mijn dochter in maastricht op de kerstmarkt

Wij waren op 5 december een weekendje naar Maastricht gegaan. Mijn dochter (11) ging in haar eentje schaatsen op de ijsbaan op de kerstmarkt op de Vrijthof in de stromende regen. En ze vond het prachtig!
Mijn zoon (14) deed het niet omdat hij er niet van houdt en ik niet omdat ik het niet kan. Vroeger MOEST ik het leren van mijn moeder omdat iedereen op het ijs was (was in die tijd normaal dat in de winter de sloten waren bevroren) en ben nooit gegaan. Zij heeft zelfs schaatsen gekocht en probeerde een buurmeisje over te halen om het mij te leren. Maar ik weigerde. In de eerste plaats omdat ik het te koud vond en in de tweede plaats omdat ik als de dood was om een enorme smak te maken op het ijs.. en nu heb ik er een beetje spijt van, konden we samen leuke tochten maken. Met bewondering kijk ik naar haar en andere kinderen die zo soepel en snel glijden over het ijs. Maar dat zal er waarschijnlijk niet erbij inzitten omdat ik een enorme koukleum ben.
Ik hoop voor mijn dochter dat het volgende week nog steeds zo vriest, want dan kan ze bij kennissen van ons die in de polder wonen op natuurijs schaatsen. Het is leuk voor haar om dat een keer mee te maken. Eerst moet ik nog aan schaatsen van maat 36 zien te komen (misschien via Marktplaats). Of heeft een van jullie die in Amstedam of omgeving woont een in de aanbieiding? wij gingen altijd naar ijsbanen waar zij schaatsen gingen huren.

Judith van Marrewijjk

Judith van Marrewijjk

11-01-2009 om 16:33

Man is vreselijke fanaat

Hoi,
Ja zeker, wij hebben geschaatst. Als het drie nachten gevroren heeft, dan begint de lol hier al. We beginnen bij ons in de buurt op het oude meer in Son. Dat is zo'n 800 meter op een ondiep meer, dus goed te doen. Dit jaar bleef het vriezen dus gingen we eens verder om ons heen kijken. Sinds we in Brabant wonen (1999) hebben we nooit ergens anders geschaatst dan op het oude meer. Nu zijn we ook in Vught geweest, bij de IJzeren Man. Dat is een ronde van 4 km, dus dat wordt al leuker. De omgeving is daar trouwens ook schitterend. Als klap op de vuurpijl hebben we gisteren geschaatst op het natuurijs van onze jeugd: de Vlaardingse vaart, de Vlieten (ochtend) en de Wensloot bij Den Haag (middag) tijdens de verjaardag van mijn moeder. Die had haar huis omgebouwd tot koek-en-zopie voor alle kinderen en kleinkinderen. Nog nooit zo leuk een verjaardag gevierd!
Onze kinderen hebben de slag nu ook aardig te pakken, de oudste al op noren, en de jongste draaiend op hocheyschaatsen. Wij gaan niet emigreren, Nederland is leuk!

Groet,
Judith

Claudia B

Claudia B

11-01-2009 om 16:41

Jaaaa

Ja de Plassentocht Nieuwkoop/Noorden vandaag geschaatst.
Heerlijk, was weer als vanouds Over de plassen en door het riet.
Het mag wel weer elk jaar hoor net als voorheen, elk jaar tochten schaatsen. Vandaag met mijn vader geweest, de volgende keer (zal dat dit jaar nog zijn gaat de oudste (10 jaar) ook mee op noren.
Groetjes,
Claudia

Fraz

Fraz

11-01-2009 om 16:57

Nee

ik heb wel ergens schaatsten liggen maar de kinderen niet. Ook vind ik het wel een beetje eng met mijn knie (heb een jaar geleden een operatie achter de rug) en ik wil dus niet voor deze ene week schaatsen voor de kinderen aan schaffen. Ze zijn allebei trouwens ook niet echt fanatiek. Man had geen zin.

margje van dijk

margje van dijk

11-01-2009 om 19:09

Jahaaa

Wij hebben vanmiddag eerst met het hele gezin op de sloot achter ons huis geschaatst (van waaruit je de hele buurt door kunt - heel grappig om alles eens van die kant te bezien). (Oudste was trouwens vanochtend om half 10 ook al aan de slag, maar toen moesten wij eerst nog wakker worden).

Om drie uur zijn beide oudsten en ik nog naar de Uiterwaarden gegaan, waar het adembenemend mooi schaatsen is.

Maar qua ijs was het net als bij Cobi: veel sneeuw, veel scheuren, niet echt lekker schaatsen. Op de slootjes achter ons huis was het veel mooier ijs.

Wij stonden voor het eerst op het ijs op 31 december, en ik heb toen wat filmpjes gemaakt met het fototoestel. Hilarisch om te zien, want ze kunnen niks en ze durven niks. Vandaag ook weer filmpjes gemaakt, en het verschil is enorm! Schaatstalenten zijn het niet (maar ja, ze hebben natuurlijk onze genen - qua Friesch-heid van het bloed kan het niet berer, maar de individuele variatie van man en mij doet hen de das om vrees ik). Maar ze schaatsen! Gewoon, hele einden, achter elkaar door. Ze vallen en krabbelen weer op, en het glijdt echt al wat in plaats van alleen maar het "stappen" wat ze eerst deden.

Een toertocht lijkt me machtig maar daar zijn we nog niet aan toe ben ik bang. Hoewel, ik ga zo eens op de kaart kijken hoe lang dat eindje eigenlijk was wat we minstens 4 keer heen en weer hebben geschaatst, misschien was het toch wel 5 kilometer in totaal. Dan had het misschien wel gekund, de allerkortste afstand

Sfeer was trouwens prima, ook op de uiterwaarden, echt geen 'koekeloeren' hier. Gewoon schaatsen en lachen.

Ik ben nu moe en ik heb overal pijn maar ben zeer voldaan!

Margje

Tihama

Tihama

11-01-2009 om 19:21

Jahaaaa 2

We zijn vanochtend met een aantal volwassenen en kinderen eerst naar de plas gegaan. Ik had gisteren met een meetlint op google earth gekeken hoeveel km die hele tocht was. Kort rondje van 10 km, lange route 15.
Vanochtend met de kinderen eerst weer 10 km.
En vanmiddag met alleen volwassenen 15 km.

Het ijs was hier echt fantastisch. Op de vaarten slecht, maar op het Weerwater was het zwart, strak ijs met nauwelijks scheuren. Echt geweldig.
Mijn voeten doen nu flink pijn, maar die kerstkilo's zijn ondanks de rookworst goed aan het verbranden

Tihama

margje van dijk

margje van dijk

11-01-2009 om 21:00

Gemeten

Ook met een lintje gemeten op Google Earth, en dat eindje wat we op de Uiterwaarden telkens heen en weer gingen was toch 2 kilometer. Dus alleen al daar hebben we zeker 8 kilometer geschaatst. We hebben daarnaast nog andere rondjes gedaan dus we zullen er wel 10 km gedaan hebben.

En dan nog al die rondjes op de sloot! Het is toch meer dan ik dacht. Hadden we ook wel een toertocht(je) kunnen doen

Ik heb nu overal spierpijn, echt alles doet me zeer, dus ook hier wordt er hopelijk het een en ander verbrandt. (Hoewel je er ook weer lekker van gaat eten moet ik zeggen!)

Margje

Margriet*

Margriet*

11-01-2009 om 21:37

Beetje jaloers

Hier in Amsterdam zijn er vast plekken met meer schaatssfeer, maar bij ons in de buurt met veel water zijn er toch veel plekken onveilig. Er bleek gemaald te zijn (dat doet dienst waterbeheer af en toe om de grachten door te spoelen), daarom hier meerdere lagen ijs over elkaar zelfs op de kleine vijver die in verbinding staat met groter water, gevolg veel scheuren en onregelmatig ijs.
Pas gisteren konden we daar wel veilig schaatsen. Het was nog een hele toer om aan schaatsen te komen. Uiteindelijk had ik een snelle koop op marktplaats Zandstra onderbindschaatsen, in een half uur geboden, gebeld en opgehaald, dit was voor zoon. Toevallig gisteren bij de kringloopwinkel toch in de bak met schaatsen gaan kijken en heel onooglijke kunstschaatsen (waarschijnlijk toch veel gebruikt) uit de bak gevist, waar dochter voor 6 euro! erg blij mee was. Ze bleken alleen aan de buitenkant wat kaal, verder waren ze goed! Ze is vandaag drie keer geweest en super fanatiek, zo leuk om te zien. Met kinderen samen schaatsen ging dus niet zo makkelijk met mijn noren, te inactief. Maar donderdagavond naar een ouderwetse ijsclub in Ouderkerk ad Amstel geweest en toen was ik om. Met min 8 met muziek en tussendoor chocolmelk heerlijk geschaatst op mijn noren. Ging echt goed. Doordat ik veel hardloop ook geen last van spierpijn. Dat mis ik dus eigenlijk in de buurt een durpse ijsclub met houtenkeet en chocomel. Ik was bijna naar mijn ouders in Drenthe gereden.
Maar op het water naast huis met bouwlampen, heeft ook wel wat.
Misschien volgende keer maar naar Spaarndam of NH in.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.