Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Barvaux

Barvaux

21-04-2015 om 11:15

Het stoppen met welke verslaving dan ook draadje


Vijltje

Vijltje

28-05-2015 om 16:44

Carootje

Basislak is een doorzichtige lak die voorkomt dat (bv bij een felle kleur) de kleur in je nagels trekt waardoor ze gelig kunnen worden.
Bij jouw lichte kleuren hoef je je daar geen zorgen om te maken.

Inderdaad goed laten drogen elke keer en de lak niet te dik opbrengen, anders duurt het zo lang.
Ik vind nageldrogers ook niks hoor, de bovenkant is dan hard, maar het is nog steeds niet goed uitgehard, dus wanneer je je stoot krijg je waarschijnlijk als nog beschadiging van de lak. Even op de koude stand fohnen of onder een zachtstromende koude kraan heeft hetzelfde effect. Beter is om net als bij schilderen de lagen gewoon goed te laten drogen.
Het is wel een handige noodgreep als je haast hebt, maar dan zou ik tussen de lagen door de nageldroger gebruiken en niet pas aan het einde. Action heeft wel eens heel goedkope.

Aceton droogt je nagels heel erg uit, vandaar dat ik altijd de remover zonder aceton neem.

Het wordt bijna een wetenschap

Juno

Juno

28-05-2015 om 16:53

Carootje

De kleur kan in je nagels trekken, niet zo fraai als je daarna of zonder lak wil lopen of een lichte tint wil gebruiken. Trind is wel erg goed, ik probeer dagelijks de balsem en daarna de versteviging te doen maar de klad komt er een beetje in. Laatst een mooie lippenstift gekocht en toen bleek er een passende lak bij te zijn. Het blijft bij mij alleen maar zo kort netjes. 's Avonds lak ik het, zit werkelijk een eeuwigheid te wachten tot het droog is en halverwege de volgende dag zie ik al de eerste stootranden. Iemand hier nog een tip voor?

Vijltje

Vijltje

28-05-2015 om 18:59

Juno

Misschien zijn je nagels te vet, in jouw geval zou je kunnen proberen je nagels wat te ontvetten en juist wel een keer remover met aceton te gebruiken.
En pas balsem en dergelijke gebruiken nadat je je nagels hebt gelakt en niet ervoor. Misschien doe je dat, dat weet ik niet

En als je echt een stoter bent, dan je nagels goed kort houden en gewoon of dagelijks bijtippen of opnieuw lakken.

Ik weet niet hoe het komt dat je een eeuwigheid (hoe lang is dat?) zit te wachten, maar ik ben met een paar minuten klaar. Dun opbrengen en tegen de tijd dat je bij nagel 10 bent is de eerste hand alweer droog. Op youtube zie ik ze vaak kalken met dikke lagen, dat duurt inderdaad heel lang.

Juno

Juno

28-05-2015 om 19:47

Vijltje

Ik heb korte nagels, de tip van de nagelrand sealen (1x dwars lakken en dan weer goed er over) werkt niet, dam lak ik mijn halve vinger mee. Ik zit echt minimaal 10 minuten te wachten tussen de lagen. Misschien lak ik wel te dik maar als ik het dunner doe wordt het streperig. Ik veeg het kwastje wel goed af, het is volgens mij niet te dik.
Het wachten is niet alleen lang maar lijkt ook lang omdat je in de tussentijd niets kan doen. Ben als de dood dat er lak op mijn iPad of boek komt. Nagels zijn altijd goed ontvet.
Maar ach, lippenstift is er bij mij ook altijd zo af, ik ben denk ik niet zo geschikt voor lang houdbare dingen.

Dokter

Volgende week heb ik een afspraak met de huisarts voor hulp bij het stoppen met roken. Ik heb een paar mensen gesproken die Champix gebruikt hebben en daardoor al jarenlang rookvrij zijn. Zou dit het dan eindelijk zijn? Ik hoop het.

skik

Nagels en oorjeuk

Mijn nagels blijven sterker omdat ik heel braaf minstens 3x per dag mijn handen invet en braaf keukenhandschoenen aantrek bij het "natte" huishouden. Mijn nagels blijven zo sterk. Doe ik dat niet, worden ze slap en ga ik nagelbijten.

Wat jeuk betreft: dat is toch geen verslaving, jeuk is gewoon HEEL ERG. (Bijna) onmogelijk om vanaf te blijven, in mijn geval een gehoorgangontsteking. En dan zegt de dokter dat ik eraf moet blijven! Gelukkig geven oordruppels verlichting maar ik merk het direct als ze uitgewerkt zijn. Dus iedereen met jeuk die eraf moet blijven, sterkte!

Vijltje

Vijltje

29-05-2015 om 00:20

Juno

Het streperige verdwijnt vanzelf bij de tweede laag. Sommige merken hebben dat, ook omdat soms het kwastje te dun is. De basecoat zorgt ook voor minder strepen is mijn ervaring.
Als je lakt moet er geen bolle druppel onderaan de kwast zitten, zeker niet bij korte nagels.
Bij mij scheelt het ook welk merk er beter blijft zitten.
Kiko, die ook naar Nederland komt glijdt er bij mij bijna dezelfde dag nog af.
Andere merken (gewoon ook goedkope hoor) blijven beter zitten; laatst 5 dagen.
Hangt er natuurlijk ook vanaf wat overdag je bezigheden zijn. Succes

Kacheltje

Kacheltje

04-06-2015 om 14:04

een maand

Hoi

Vandaag een maand rookvrij. Het gaat eigenlijk zonder moeite momenteel, wel heel af en toe zin er in, en bij stressmomenten ook, maar het is goed te doen. Vergeleken met de vorige keer zeker, toen was het echt moeilijker...

Voor jullie ook succes!

carootje

carootje

04-06-2015 om 14:56

1 maand al!

Geweldig kacheltje en alle anderen die het stoppen/minderen nog weten vol te houden!

The first day of the rest of my life

Vandaag ben ik gestopt met roken. Ik ben vorige week begonnen met Zyban ter ondersteuning en ik word begeleid door de praktijkondersteuner. Gelukkig had ik van het weekend keelontsteking dus die laatste sigaretten waren echt niet lekker en ik heb er ook niet zoveel meer gerookt. Nu ben ik heel duizelig, ik blijf dus maar veel water drinken.

skik

succes

heel veel succes Skik!

Barvaux

Barvaux

16-06-2015 om 14:56

skik!

Stoer hoor! Zet 'm op, kun je straks ook lekker op een terrasje zitten als ze daar het roken gaan verbieden

Kacheltje

Kacheltje

18-06-2015 om 09:05

Skik

Hoe gaat het? Slim om te stoppen als je ziek bent, dat maakt de eerste dagen een stuk makkelijker.

Hoe voel je je nu? Elke dag is er 1, en na elke dag wordt de volgende makkelijker. In het begin met hele kleine beetjes, maar toch wordt het echt beter!

Ik nu bijna 7 weken, en ja af en toe denk ik nog steeds: wat zou het nu lekker zijn!
Maar ik blijf maar denken dat die ene die ik dan zou nemen een hele dure zou zijn, want dan is het hek van de dam. En als ik er 1 neem dan staat de teller weer op 0 en dat is wel heel erg zonde.
Dus zolang ik die ene niet neem is er niks aan de hand...

succes Skik, dag 4 al!

carootje

carootje

07-07-2015 om 14:53

(ruim) 2 maanden

We zijn inmiddels ruim 2 maanden geleden begonnen met dit draadje, dus misschien tijd voor een update?

Waarbij ikzelf heel saai ben: ik heb nog steeds geen enkele nagel gebeten, en begin het verzorgen van mijn nagels onder de knie te krijgen.

Maar ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van anderen, hoop dat het net zo goed gaat!

Carootje

Barvaux

Barvaux

07-07-2015 om 15:28

zoals verwacht

Eergisteren had ik veel te lange nagels en sinds gisteren zijn er dus weer vier afgebeten, vier ook wel maar dat telt meer als superkort en twee gewoon kort maar goed ik ga gewoon weer opnieuw beginnen.

carootje

carootje

07-07-2015 om 16:16

aaaah jammer!

Maar goed dat je de moed niet opgeeft! Succes!

carootje

carootje

10-11-2015 om 15:41

Update

Her is alweer ruim een half jaar geleden dat Barvaux mij uitdaagde te stoppen met nagelbijten, en ik ben daar nog steeds blij mee! op een enkele keer na (heel vervelend haakje aan een nagel en geen vijl/schaar of knipper in de buurt, ergens onderweg of op mijn werk) gaat het heel goed!

Vorige week kreeg ik, voor het eerst van mijn leven, zomaar een compliment dat ik toch zulke keurig gemanicuurde nagels had (trots!)

Hoe gaat het met de anderen (Barvaux, Kacheltje, Skik)?

Barvaux

Barvaux

10-11-2015 om 15:56

ach

Zoals altijd heb ik het niet vol kunnen houden maar ik heb ook erg veel last gehad van eczeem op mijn hoofdhuid en met lange nagels was het daar nog makkelijker krabben. Elk nadeel hep z'n voordeel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.