Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hoe is het met Laura, het zeilmeisje afgelopen?

Ik heb niets meer an haar gehoord, alleen dat ze toen een keer schade had, maar verder niets meer. Maar ik mis wel vaker iets.
Heeft ze het gehaald of niet?

Gr Pham


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

29-09-2011 om 14:43

Geholpen door je vader

Stel je toch eens voor. Je bent 15, 16 jaar en je wordt geholpen door je vader. Het most niet maggen.

Tirza

Pluk53

Pluk53

29-09-2011 om 15:02

Tirza

prima, dat ze geholpen wordt, en zeker door haar vader. Alleen zijn er blijkbaar heel veel verschillende definities van het begrip "solo".
Laura geeft zelf al aan dat ze de "touristische" route rond de wereld volgt. Op deze route kun je amper solo varen .

landrot

landrot

29-09-2011 om 20:22

dat ik een van de weinige ben hier die die hele reis grote nonsens vind had ik allang begrepen, en dat menigeen hier met haar wegloopt ook. In die zin heb ik ook echt niet de illussie jullie van gedachten te kunnen veranderen. Ik geef mijn mening, meer niet.

Oh, en P, op die boot is toch wel wat meer controle op het schoolwerk. Maar ach, een jaartje overdoen is voor Laura vast niet zo erg.

Ha, nu net een zeilmeisje in house

geinig, hoe twee draden samenvloeien.

landrot

landrot

29-09-2011 om 22:25

Omdat ik dat in vorige draadjes

over deze dame ook gedaan heb, maakt het een stuk duidelijker toch?

Tirza G.

Tirza G.

29-09-2011 om 22:45

Ja maar landrot

Dan stelt Cobi haar vraag met terugwerkende kracht. Denk ik.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

29-09-2011 om 22:49

Solo-zeilen

Kent niet zo bar veel definities. Wie kent Pleun vd Lugt nog? Hij deed dat kunstje als eerste Nederlander, vanuit Zeeland (vandaar). Er zijn veel foto's van zijn tocht, wie denk je dat die gemaakt hebben? Orka's?

Tirza

repelsteeltje

repelsteeltje

29-09-2011 om 22:51

Nicks (ook o t)

Cobi bestudeert altijd de nicks en ergert zich groen als ze iemand niet thuis kan brengen. Cobitje, landrot moet lekker he-le-maal zelf weten hoe zij of hij in welk draadje wil figureren. Verzeur al die draadjes toch niet over die nicks. En overigens vind ik Laura heel goed bezig om maar even on topic te gaan.

Maylise

Maylise

30-09-2011 om 00:04

Landrot

Ok vooruit dan doet Laura een jaar geen/nauwelijks schoolwerk en blijkt als ze terug is dat ze het jaar over moet doen. En dan? Dan is ze een jaar later klaar met school. Erg hè. De wereld vergaat Natuurlijk zou ze veel meer leren van een jaar op school zitten dan van een jaar rond de wereld zeilen...

Daarnaast gaat het helemaal niet om wat wij vinden. Ik wordt al misselijk als ik het ijsselmeer oversteek in een zeilboot. Dus een wereldreis maken per boot zie ik helemaal niet zitten. Laura zeilt al van baby af aan en ziet dat heel anders dan ik. Gelukkig is ze vrij om dat zelf te bepalen.

Zolang haar ouders het ermee eens zijn lijkt me dat ze moet doen wat ze wil.

Schoolplicht hebben we inderdaad in Nederland. Dat vind ik ook niet perse de beste oplossing. Ik zie veel meer in een flexibele leerplicht. Dat zou mooier zijn. Is nu niet zo dus mooi voor Laura dat ze toch op deze manier haar droom waar kan maken.

Fiorucci

Fiorucci

30-09-2011 om 07:14

Nonsens

Wat zou de wereld toch saai zijn zonder vrije vogels en zonder nonsens.

Kiki

Kiki

30-09-2011 om 12:22

Over gelegenheidsnicks gesproken, als je dan iemand terecht wil wijzen doe het dan onder je gewone nick. Wel zo netjes dat Cobi weet wie ze voor zich heeft toch?

Verder denk ik dat het zeilmeisje wel heeft laten zien dat ze uitdagingen aankan en is een jaar studievertraging niet iets om je zorgen over te maken.

Dat gebeurt wel vaker.

Pluk53

Pluk53

30-09-2011 om 12:38

Kiki

misschien weet je nog wel, dat het volgen van onderwijs via de wereldschool een integraal onderdeel uitmaakte van het totaal-pakket wat noodzakelijk gevonden werd door de rechter. Hij had er beter aan gedaan daar een forse boete aan te hangen bij niet nakomen van deze "intentie". ik denk dat Laura en consorten nooit een ogenblik getwijfeld hebben om indien nodig dit als eerste laten vallen zodra ze "buiten bereik" was.

landrot

landrot

30-09-2011 om 13:00

Precies pluk

dat bedoel ik dus. Maar daar hoor je verder niemand over.

Fiorucci

Fiorucci

30-09-2011 om 13:38

Landrot

Nogmaals, het is hier al vaak gezegd, onoverkomelijk is het niet. Dus in het licht van hetgeen waar ze mee bezig is kan ik me voorstellen dat het nu op later plan geschoven wordt.

landrot

landrot

30-09-2011 om 13:41

Dat snap ik allemaal wel

maar ik vind het gewoon incorrect. Maar goed, ze heeft in elk geval ook weer wat geleerd, als je maar hard genoeg liegt, dan krijg je je zin! Wijze les.

Fiorucci

Fiorucci

30-09-2011 om 14:25

Landrot

Liegen is suggereren dat je schoolwerk doet maar het eigenlijk niet doet. Ze heeft gewoon gemeld dat ze gestopt is, dat is geen liegen.

Tirza G.

Tirza G.

30-09-2011 om 14:33

En natuurlijk

Was het al een non-issue vanaf het begin. Er zijn meer mensen die een jaar lang iets anders doen met hun leerplichtige kinderen. Linda de Mol bijvoorbeeld. De leerplicht werd aangegrepen om deze zeilreis te beletten en dát is natuurlijk onzin. Deel een boete uit voor het verzaken van de leerplicht en laat dat kind met haar ouders lekker verder zelf uitzoeken wat ze wil. Dat doen wij toch allemaal als ouders?

Tirza

landrot

landrot

30-09-2011 om 15:43

Liegen

dat je belooft je schoolwerk te zullen doen en er dan mee stopt is wel liegen!

zeiler

zeiler

30-09-2011 om 15:54

Ach ja

Ach ja. Wat een discussies weer. Landrot: leven en laten leven. Ben je altijd zo bezig met andere mensen? Let je altijd zo goed op of iedereen zich wel netjes aan regeltjes en wetten houdt? Of ben je gewoon een vreselijke voorvechter van de Nederlandse schoolplicht? Je komt zo - hoe zeg ik dat nou netjes - ontzettend veroordelend over. En roept dan als verweer 'dat iedereen maar met haar wegloopt'. Hoe kom je daar nou toch bij? Een beetje meer 'open minded' opstelling zou je goed doen.
En Cobi: het was mij wel duidelijk hoor, dat jij Landrot niet bent. Maar dat komt omdat ik van de allereerste discussies rondom Laura op dit forum meen te herinneren wie (toen nog onder vaste nick) zich als groot tegenstander van het zeilavontuur presenteerde

Pluk53

Pluk53

30-09-2011 om 16:27

Drommels

het is natuurlijk een non-issue. de mensen die van het begin af "voor" Laura's onderneming waren vinden het niet meer volgen van de wereldschool een bagatel (ondanks dat dit door de rechter is meegenomen in zijn afweging; dat was immers toch maar een "hindernis" waarin ze het spel moest meespelen). En de mensen die toen beren op de weg zagen (ivm met risico's voor psyche/gevaren/ontwikkeling/whatever) kunnen nooit aantonen dat Laura met een andere aanpak een evenwichtigere volwassene was geworden (en hoe belangrijk is dat nu eigenlijk).
De keuzes zijn gemaakt, en het is te hopen dat haar tocht verder goed loopt.

Fiorucci

Fiorucci

30-09-2011 om 17:34

Landrot

Ze heeft een jaar dat schoolwerk wel gedaan, dan vind ik liegen een heel groot woord hoor. Mijn oudste heeft een schooljaar over gedaan op de havo, en is nu een goede serieuze student. Echt, de wereld vergaat niet.

zeiler

zeiler

30-09-2011 om 17:38

Jaartje school missen

Ik vind het missen van een jaar school helemaal geen probleem. Er zijn massa's kinderen die een jaar overdoen op de middelbare school. Daar heeft niemand het over. Mijn zoon wil trouwens een jaar highschool doen in Amerika. Doen! zegt iedereen (wij ook). Maar dat kost hem een jaar op het VWO. Dus als hij na de 3e naar Amerika gaat, komt hij een jaar later gewoon in de 4e terecht. Oke, hij gaat in de tussentijd gewoon naar school. Maar: met een pretpakket met slechts 2 verplichte vakken, de rest van de tijd kan hij vullen met sporten, muziek maken en alles wat hij maar leuk vindt.
Vind ik geen enkel probleem, en ik heb er ook nog nooit iemand een kritische opmerking over horen maken. Er staan immers genoeg andere leerervaringen tegenover. Met een wereldreis (of je die nu in een boot maakt, op een fiets, in je eentje, of met je ouders) komt het ook wel goed met die leerervaringen. De schoolbankjes lopen niet weg, daar kun je een jaar (of twee jaar) later ook wel weer naar toe.

ook repelsteeltje

ook repelsteeltje

30-09-2011 om 17:45

Repelsteeltje

Hemel wat verwarrend! Ik heb ook wel eens recent als pseudo-nick repelsteeltje gehad. Er bestaan dus meerdere repelsteeltjes, maar ik ben dit repelsteeltje niet

Asa Torell

Asa Torell

30-09-2011 om 21:04

Ook repelsteeltje (ot)

Ik ben wel blij dat je het meldt, gelegenheidsnick of niet! Want ik dacht inderdaad al dat jij het was .

Maylise

Maylise

30-09-2011 om 22:27

Landrot

Ok, en dan is het zo dat Laura + Ouders van te voren hebben bedacht dat Laura zou stoppen met schoolwerk zodra ze de internationale wateren opvoer. Hoe erg is dat? Laura moest aan bepaalde voorwaarden voldoen voor ze mocht gaan. Misschien vonden L en haar ouders die voorwaarden onzin. Kan toch? Natuurlijk hebben ze braaf ja geknikt. Zou ik ook doen. Hoe moreel verwerpelijk is dat? Niet minder moreel verwerpelijk dan een jeugdzorg die meent dusdanig in het privé leven van mensen in te grijpen dan door te proberen deze reis te verbieden.

Overigens denk ik helemaal niet dat het allemaal vooropgezet plan was. Immers het kind heeft al 1 jaar wel dat schoolwerk gemaakt. Nu wordt het blijkbaar wat te druk met het zeilen. Haalt ze heus wel weer in uiteindelijk.

landrot

landrot

30-09-2011 om 22:44

Recht praten

wat krom is, ik vind het best hoor. Verandert mijn mening niet.

Ely

Ely

30-09-2011 om 23:08

Ik zou willen

Dat dit het ergste geval in de wereld was van 'rechtpraten wat krom is' en dat onze energie verdiende om ons druk te maken, dan zou de wereld er toch heel veel mooier uitzien. Pfoe hee

Landrot, wat maakt nou dat je hier zo fanatiek over bent? Ik zou bijna denken dat je een onplezierige zeilervaring hebt gehad of een liefje bent verloren aan het zilte sop...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Repelsteeltje, het nieuwe anoniem!

joepie, ot in ot!

ook repelsteeltje

ook repelsteeltje

01-10-2011 om 17:14

helemaal prima hoor, we zijn allemaal repelsteeltje, als de server het maar houdt.. Ik had idd iemand van dit forum mijn (zeer sporadische) gelegenheidsnick verklapt, maak me er verder niet druk om, Beemer.

landrot

landrot

01-10-2011 om 22:58

Nee hoor ely

geen van beiden. Het is de oneerlijkheid wat me zo irriteert. oneerlijkheid in alle opzichten, ook het gelieg en gedraai van madam en haar familie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.