Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hoe is het met Laura, het zeilmeisje afgelopen?

Ik heb niets meer an haar gehoord, alleen dat ze toen een keer schade had, maar verder niets meer. Maar ik mis wel vaker iets.
Heeft ze het gehaald of niet?

Gr Pham


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
zeiler

zeiler

01-10-2011 om 23:04

Maar wat is dan zo oneerlijk?

"Het is de oneerlijkheid wat me zo irriteert. oneerlijkheid in alle opzichten"
Maar wat is dan zo oneerlijk? Dat zij wel onder de leerplicht uit weet te komen en een ander niet?
Volgens mij heet dat jaloezie. Afgunst. En dan richt jouw irritatie en boosheid zich op de verkeerde. Laura is er namelijk niet verantwoordelijk voor dat het anderen niet lukt om hun kind van school te houden.

landrot

landrot

01-10-2011 om 23:11

Tja

jullie noemen het jaloezie, afgunst, ik noem het oneerlijk. En zo ook mijn kinderen. Die zouden ook best een poosje time-off van school willen. Nee, Laura is er misschien niet verantwoordelijk voor, maar draagt wel bij aan de scheve gezichten. Nu heeft ze vorig jaar veel bemoeials de mond weten te snoeren met alle beloftes en mooie plannen die nota bene door een rechter waren vastgesteld en uiteindelijk breekt ze met alles. Mooi voorbeeld, ook wat de rechter zegt kun je gewoon aan je laars lappen. En dan wordt het nog toegejuicht ook door menigeen hier. Soms begrijp ik werkelijk niks van de mensen die hier posten.

landrot

landrot

01-10-2011 om 23:34

daarover dus. Want zo zien zij dat, lekker een jaartje niet naar school hoeven (of zelf nog langer). En dat blijkt het nu ook geworden. Kon ik eerst nog zeggen, ja, maar ze doet ook nog gewoon haar schoolwerk, is dat nu dus ook voorbij. Wat een miepers he? Maar gelijk hebben ze wel.

manon

manon

02-10-2011 om 00:18

Huh?

Volgens mij ben je jaloers als iemand al iets heeft wat je ook graag zou willen hebben. Afgunst is volgens mij dat je een ander het geluk misgunt dat je graag zelf zou willen hebben. Als je nou diep in je hart kijkt, is dat eigenlijk niet wat je nu aan het doen bent, landrot?
En mijn kinderen willen ook graag dingen, gunsten die anderen hebben maar zo werkt het niet in het leven. Ze zouden graag een iphone willen hebben, een leuk baantje dat erg goed verdient, in een band willen spelen, altijd goede cijfers willen halen en ga zo maar door. Het is niet altijd eerlijk in het leven. En je kunt ook niet altijd hebben wat je zou willen (de Rolling Stones hebben een liedje met die titel). Goede leerles voor kinderen.
Er zijn niet zoveel Laura's, er zijn niet zoveel "kinderen" die 2 jaar de wereld over willen zeilen. Zij heeft het, weliswaar niet gemakkelijk, voor elkaar gekregen. Daar zie ik niets oneerlijks in tov mijn kinderen. Zijzelf zien dat ook niet, sterker nog, de naam Laura valt hier nooit. Mochten ze het een keer over haar hebben dan zal het niet gaan over dat zij lekker geen school heeft maar eerder zij liever dan wij.
Ik snap niet waarom jij al zolang bezig bent met die Laura, ikzelf zou mijn energie liever ergens anders in stoppen, bij voorkeur in iets positiefs.

Maylise

Maylise

02-10-2011 om 02:34

Landrot

Dan is dit misschien een mooi moment voor een waardevolle les waar je kinderen de rest van hun leven wat aan zullen hebben. Er zijn altijd mensen die meer hebben, die meer kunnen, die meer mogen, die meer doen net zoals er ook altijd mensen zijn die minder hebben, die minder kunnen, die minder mogen en die minder doen. Er zijn miljoenen dingen in dit universum die je niet kan hebben maar ook heel veel dingen die wel kan hebben. Staar je niet blind op wat anderen hebben en doen. Staar je niet blind op wat je niet kan en niet hebt. Concentreer op wat je wel hebt, kan en doet.

Misschien is het inderdaad niet eerlijk dat Laura de aarde rond mag zeilen en niet naar school hoeft. Maar ja het leven is niet eerlijk. Er is niks wat eerlijk is aan het hele aardse bestaan.

Het is niet eerlijk dat kinderen hier mopperen over dat ze een jaar niet naar school willen terwijl aan de andere kant van de wereld er kinderen zijn die heel graag naar school zouden willen maar nooit de kans zullen krijgen.

Het is niet eerlijk dat het ene kind ouders heeft die haar dromen helemaal ondersteunen en het kind in alle opzichten bijstaan terwijl een ander kind ouders heeft die zich meestal nauwelijks herinneren dat het kind bestaat en meestal vergeten haar eten te geven of naar school te brengen.

Life's a bitch.

Fiorucci

Fiorucci

02-10-2011 om 09:09

Maylise

Ik sluit me volledig bij je aan.

Ely

Ely

02-10-2011 om 09:19

Oplossingen

1) neem je kinderen mee op een zeezeiltocht en laat ze zelfstandig wacht draaien. Straks tijdens de herfstvakantie, prima timing. Sterker nog, ik wil ze wel meenemen, ze zullen een onvergetelijke tijd hebben en daarna met respect ipv afgunst over Laura praten

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ely

Ely

02-10-2011 om 09:23

Oplossing 2

Sorry drukte per ongeluk al op verzenden

Neem ze in de herfstvakantie mee naar 1 van de vele, vele gebieden in deze wereld waar kinderen niet naar school hoeven (mogen) en een armoedig en kansarm bestaan lijden. Laat ze met eigen ogen zijn hoe ontiegelijk veel geluk ze hebben gehad op te groeien in een situatie als deze.
Hoor je ze ook niet meer over oneerlijk mbt hunzelf

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ely

Ely

02-10-2011 om 09:31

En nog even een ps

Ik ben geen fan van Laura, nooit meer op haar gelet dan wat ik tegenkwam in de media. Maar wel groot voorstander van 'leven en laten leven'. Volgens mij zijn er heel veel tieners die een jaar doubleren omdat ze druk waren met andere zaken. En waarschijnlijk zijn er ook zat die dat van te voren al bedacht hadden. Alleen die zoeken de media er niet mee op.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tineke

Tineke

02-10-2011 om 09:36

Haha oneerlijk

...weinig volwassen om te vallen over 'oneerlijk', en tegelijkertijd is dat ook weer oneerlijk,
want als je als volwassene nog niet weet hoe oneerlijk het leven is, dan heb je waarschijnlijk een zeer fortuinlijk leven...niet eerlijk!

zeiler

zeiler

02-10-2011 om 10:47

Eerlijk

Landrot, ik vind het wel heel eerlijk van je dat je nu duidelijk maakt waar de schoen wringt. Hoewel ik er dus heel anders in sta dan jij kan ik mij wel iets voorstellen bij jouw reactie. Volgens mij is het een heel menselijke emotie.
Het doet mij denken aan een situatie op mijn werk, een paar jaar geleden. Met een paar collega's (zelfde functie) waren we al een tijdje bezig om te proberen in een hogere functieschaal te komen, we vonden namelijk dat we te laag waren ingeschaald. Dit wilde niet bepaald lukken. Toen bleek dat een collega uit ons team - met een wat andere functie - in een hogere schaal was terecht gekomen. Hij had met veel mensen gepraat en dit was het resultaat. Gevolg: boosheid in ons team. Collega's waren boos op hem. Het was immers niet eerlijk dat hij nu en schaal hoger zat, want zijn functie was echt niet meer waard dan die van ons. Hij had niet akkoord moeten gaan met zijn hogere salaris, want hij zou moeten weten dat dit voor scheve gezichten zou zorgen binnen het team, en ook moeten weten dat hij niet meer recht daarop had dan de rest. Het was niet loyaal. En nu hij een schaal hoger had, zou het voor ons nog lastiger worden. Aldus een aantal collega's.
Ja, jaloezie, afgunst. Een op zich best logische en menselijke emotie. Maar je schiet er niets mee op, je hebt vooral jezelf ermee. Ik was dan ook niet boos op de collega. Integendeel. Ik heb hem gefeliciteerd met zijn succes, en met hem geanalyseerd hoe hij dit voor elkaar had gekregen. Hij had het spel blijkbaar beter gepeeld dan ik. Niet iets om boos op te zijn, maar juist je voordeel mee te doen! Het liet zien dat er dus wel degelijk mogelijkheden waren, maar je het juiste spel moet spelen om te krijgen wat je wilt.
Dat spel moet je dan wel willen spelen. En dat mis ik in jouw verhaal. Je focust op iets wat je niet krijgt of hebt, maar ik lees niet wat je al hebt geprobeerd om dit te krijgen. En waarom je dit wilt.
Laura laat zien dat er blijkbaar veel mogelijk is. En dat verbaast mij niet, want er zijn veel meer kinderen die voor bijvoorbeeld een wereldreis een periode school missen. Google maar eens op wereldreis/kinderen/gezin/school en je komt het nodige tegen. Ik ken ook een gezin persoonlijk, dat een paar jaar geleden de kinderen een paar maanden van school heeft kunnen houden om te reizen. Ze hebben het spel gespeeld, en ze kregen wat ze wilden. Het kan. Het zal niet altijd makkelijk zijn, maar er zijn echt mogelijkheden. Maar de komen niet als je thuis op de bank blijft kniezen, en al helemaal niet als je met je kinderen gaat meehuilen dat het allemaal niet eerlijk is.

landrot

landrot

02-10-2011 om 11:57

Ochoch

wat weet iedereen toch weer goed hoe het er hier aan toe gaat. Oordeel en veroordeel is het weer. Prima, vooral doorgaan. Ik probeer al het nieuws over het zeilgedoe zoveel mogelijk buitenshuis te houden. en dat lukt over het algemeen vrij aardig. Wat jullie over mij denken boeit me ook eigenlijk niet eens zo.

Sancy

Sancy

02-10-2011 om 11:59

Ai landrot

zenuw geraakt? Sterkte met jezelf.

Ely

Ely

02-10-2011 om 12:26

Maar waarom

Wil je dan niet dat je kinderen leren/weten hoe de wereld in elkaar steekt?
Voor mij hoeven kinderen ook niet alles te weten maar dit is toch wel een voor hen relevant en te behappen onderwerp, lijkt mij...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

landrot

landrot

02-10-2011 om 15:53

Het gaat helemaal niet om dat dobberen

dat zie ik mijn kinderen ook niet doen. Het gaat om het niet naar school hoeven, beloven dat je het op afstand gaat doen, en dan toch stoppen. Dáár gaat het om.

Fiorucci

Fiorucci

02-10-2011 om 15:55

Mijn kinderen gunnen het haar van harte en gaan vrolijk door met hun eigen bezigheden. En nee landrot, geen idee hoe het eraan toegaat bij jullie,hoor, en dat is ook niet relevant. Want hoe het er werkelijk bij jullie aan toegaat en waarom je de dingen doet zoals je ze doet, weet alleen jij. En volgens mij geldt dat dus ook voor Laura.

manon

manon

02-10-2011 om 18:15

Positief

Ik heb een moeder die van het halflege ipv halfvolle glas is. Als kind is dat heel vervelend: een moeder die altijd ontevreden is omdat een ander het beter/meer etc heeft in HAAR ogen (maar niet de eigen goede dingen ziet), die jou als kind altijd vergelijkt met anderen die bepaalde dingen beter doen in HAAR ogen (maar niet ziet dat jij weer dingen beter doet dan die ander), die zich verongelijkt voelt omdat anderen bepaalde dingen wel voor elkaar heeft geregen en zij niet in HAAR ogen. Dat is een heel vermoeiende manier van leven.
Als kind is het heel vervelend om zo'n moeder te hebben bij wie je het in HAAR ogen zelden goed doet. Het is absoluut niet goed voor je zelfvertrouwen, je krijgt het gevoel dat je niet goed bent zoals je bent en dat je verantwoordelijk bent voor het geluk van anderen (lees: je moeder). Ik heb inmiddels meer levenservaring waardoor ik het grotendeels van me af kan zetten maar leuk is het niet. Ik sta in ieder geval een stuk positiever in het leven door dat foute voorbeeld en hoop dat ik dat ook op mijn kinderen kan overdragen. Ik probeer het in ieder geval. En mijn moeder? Die moppert nog steeds en kijkt nog steeds te veel naar anderen.
Landrot, val niet in die valkuil. Voor jezelf, voor je omgeving en vooral voor je kinderen. Daar is niemand bij gebaat.
Fijn voor Laura dat het haar gelukt is. Misschien is ze met de beste bedoelingen begonnen aan school onderweg, ze kan het niet volhouden. Misschien heeft ze vanaf dag 1 de boeken de boeken gelaten. So be it. Niemand is daar verantwoordelijk voor behalve haar ouders.
Ik maak uit jouw verhaal op dat jij je kinderen graag zou willen homescholen (??, je bent namelijk erg vaag waardoor ik je eigenlijk ook wel voor een gedeelte kwijt ben) maar dat dat niet lukt/gelukt is/kan en dat zo'n deksels meisje als Laura iedereen een rad voor ogen draait en nu heeft wat jij ook wel zou willen. Klopt dat? Als het niet zo is, vergeet dan deze alinea. Ik kan je namelijk niet erg goed volgen wat je redenen zijn.
Met mokken etc schiet je in ieder geval niets op, probeer het eens op een andere manier. Misschien lukt dat nu wel. Met een positieve instelling kom je een stuk verder in het leven.

mirreke

mirreke

04-10-2011 om 16:00

Hier, hier! (maylise)

Hier hoort het dus te staan )
Maylise, ik vond je stukje hierboven in het rijtje ergens heel goed, over leren accepteren dat er verschillen zijn in het leven.

mirreke

mirreke

04-10-2011 om 16:05

Landrot, ik wil nog een stapje verder gaan

De reacties hierboven richten zich vooral op het feit dat je kinderen kunt leren dat niet iedereen alles kan hebben of krijgen, en dat er ook iets is wat zij hebben en een ander niet. Maar waarom ga je niet een stapje verder en leer je je kinderen blij te zijn voor een ander (dus zelfs zonder zichzelf te troosten met iets wat zij zelf dan weer hebben) in plaats van zuur te kijken naar het verschil? Leer ze dat als je iets maar echt graag wilt, dat het dan ook kan lukken. En dan neem je Laura als lichtend voorbeeld. En dat dat alleen maar fijn is dat iemand zoiets voor mekaar kan krijgen, en dat ze daar echt heel veel voor heeft gedaan en gelaten.
Overigens denk ik dat jouw kinderen alleen maar zoveel en afgunstig aan Laura denken (althans, zo breng jij het) omdat ze dat van jou overnemen.
Mijn kinderen vinden het prachtig!

Fiorucci

Fiorucci

04-10-2011 om 18:41

Inderdaad mirreke

Ik schreef inderdaad ook al dat mijn kinderen het haar van harte gunnen. Volgens mij is je leven veel leuker als je iemand iets kunt gunnen zonder gelijk afgunstig te zijn.

landrot

landrot

04-10-2011 om 21:41

Moraalridders

tjonge.

manon

manon

04-10-2011 om 22:45

Tjonge

Is er een gevoelige snaar geraakt?

landrot

landrot

04-10-2011 om 23:12

Nou

volgens mij vooral bij de posters die de reis zo geweldig vinden, en dat ik dat dus kennelijk niet vind. En daardoor is het in hun ogen geoorloofd allerlei insinuaties aan mijn adres toe te dichten. En nu zelfs met het vingertje in mijn richting gaan wijzen.

landrot

landrot

04-10-2011 om 23:15

Aanvulling

nergens, maar dna ook echt nergens heb ik aangegeven dat ik het haar niet gun! Ik vind alleen de manier waarop deze dame haar zin heeft doorgedrukt nogal onheus, vol van leugens en rad voor de ogen draaiend! DAAR gaat het om. En dus een slecht voorbeeld voor kinderen ja. Firma list en bedrog, daarvan lopen er al genoeg rond op deze wereld, dat hoeft niet nog eens breed uitgemeten te worden door zo'n wicht!

zeiler

zeiler

05-10-2011 om 00:48

Landrot

Je blijft mij verbazen. Lees je nu echt helemaal niets in onze berichten? Begrijp je nu echt niet welk punt we willen maken?
Maar goed, ik wil toch nog een poging doen. Leg nu eens precies uit waar Laura over heeft gelogen, hoe ze haar zin heeft doorgedrukt en wie ze welk rad voor de ogen heeft gedraaid. Want dat roep je steeds weer. Maak nu eens concreet en feitelijk (en zonder jouw persoonlijke frustraties en sentimenten) wat er mis zou zijn gegaan. En waarom zij een slecht voorbeeld voor jouw kinderen zou zijn.
Ik zie het namelijk niet, en dat terwijl ik het redelijk heb gevolgd allemaal (en nog steeds doe). Jij geeft zelf aan dat je eigenlijk niets over Laura wil horen en lezen, maar toch weet je blijkbaar precies welke foute dingen zij heeft gedaan.
Ik zit er klaar voor. Ik wil het echt graag weten. Kom maar op.

Fiorucci

Fiorucci

05-10-2011 om 07:01

Heel apart

Hoe kun je zo'n hekel hebben aan iemand die je nooit ontmoet hebt, laat staan goed kent.

Niet mee bezig

Eerlijk gezegd houd het zeilmeisje mij nauwelijks bezig. Ja nu, door dit draadje . Dat zij een slecht voorbeeld voor mijn kinderen zou zijn vind ik zeer ver gezocht. Ik denk dat geen van mijn kinderen liever een jaar alleen op een boot zit dan op school.
Dat de leerplichtwet rammelt is gewoon zo. Pietje mag op de ene school wel buiten de toegewezen schoolvakanties vrij, en Jantje mag het op een andere school niet. Op de ene school zit je sneller bij de leerplichtambtenaar voor te laat komen dan bij de ander. Dat de strenge regels voor te laat komen er eigenlijk zijn om schooluitval te voorkomen lijkt op de meeste scholen ook niet bekend. Een puber met een mooi rapport dat de onhebbelijke gewoonte heeft te laat te komen heeft bij bureau Halt niets te zoeken.
Maar goed dat zijn mij frustraties, zo'n fijne rubriek off topic, kan je lekker in los gaan. Het zeilmeisje frustreert mij hoe dan ook niets.

manon

manon

05-10-2011 om 08:42

Tjonge

Landrot, ik ben helemaal sprakeloos van je tirade. Mijn moeder kan ook zo vreselijk doorgaan over "onrecht" en ze kan enorm obsessief daarmee bezig zijn. Bij mij (en de rest van het gezin en volgens mij ook andere mensen uit haar naaste omgeving) gaat het het ene oor in en het andere uit. We zijn dan allang afgehaakt. Ik kap haar tegenwoordig af of ik praat erover heen (wat waarschijnlijk haar volharden in haar obsessie alleen maar voedt). Niet zo worden, hoor, landrot )
Wat heeft dat meisje je toch misdaan? Ken je haar persoonlijk of zo? Dat je al zolang bezig kan zijn met zo'n meisje, pfff, zonde van de energie (en die van je omgeving).
Wij zijn in ieder geval niet bezig met Laura en de enige les die ik mijn kinderen eventueel over haar mee zou geven, is, dat als je enorme passie voor iets hebt, je daar veel voor moet doen om het te bereiken. En dat als je niet opgeeft, je het misschien wel bereikt. Dat dus inzet tonen meer oplevert dan verongelijkt doen.
Maar ja, we zijn niet allemaal hetzelfde.

Tinus_p

Tinus_p

05-10-2011 om 09:45

Jaloers

mirreke:
"Overigens denk ik dat jouw kinderen alleen maar zoveel en afgunstig aan Laura denken (althans, zo breng jij het) omdat ze dat van jou overnemen."
IK weet hetz eker: zowel landrot als de landrot-kinderen zijn eigenlijk hardstikke jaloers, omdat ze hebben geleerd dat school stom is, maar helaas verplicht.

landrot

landrot

05-10-2011 om 10:41

O o moet je eens kijken

iedereen buitelt over elkaar heen om het nog meer aan te dikken. Lachen zeg. Alsof ik hier dagelijks met Laura een haar escapades bezig ben. Nee hoor, integendeel, zoals ik ook al eerder aangaf, na vorig jaar hebben we hier in huis nog nauwelijks over het gebeuren gesproken, alleen toen dit draadje kwam heb ik er weer wat in gepost. Maar dat geloven jullie toch niet. En aangezien jullie allemaal precies weten hoe het hier in huis toe gaat ben ik van mening dat ik het hier vooral bij moet laten. Ik voel geen enkele behoefte meer tekst en uitleg te geven dan ik al gedaan heb. Want elk woord dat ik zegt wordt toch weer richting jaloersheid toegedicht. Dus, tabé.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.