Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vic

Vic

10-07-2010 om 23:31

Hoe kijk je morgen? (voetbal natuurlijk)

Hoe en waar gaan jullie morgen de wedstrijd kijken? Ik had het er van de week met collega's over en heb me enorm vermaakt met hun verhalen. Er zijn erbij die 2 x 3 kwartier niet van hun plek komen, en zelfs niets eten en drinken om maar niet te hoeven plassen. Eentje heeft de laatste wedstrijd op zijn knieën voor de tv gezeten. Zelf hang ik een beetje op de bank te internetten, ga af en toe even roken in de tuin (mis dan net de doelpunten), en kijk geïnteresseerd als het spannend lijkt te worden.
Nu was ik van plan mijn vader uit te nodigen om hier te komen kijken met mij en mijn oudste dochter. Als ik mijn collega's zo hoor gaat hij daar weinig plezier aan beleven. Mijn vader is zo'n voetballiefhebber dat hij zelfs tijdens Champions League-wedstrijden van niet-Nederlandse teams de telefoon niet opneemt. Die gaat zich kapot ergeren aan twee vrouwen/meisjes die continu hilarisch commentaar geven op het voetbal en randverschijnselen ('Hee, wat een leuke keeper', 'Goh hebben die Uruguayanen geen kapper?', 'wat is nou eigenlijk buitenspel?' etc.). Wat denken jullie?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Als ik kijk naar de laatste 2 wedstrijden dan zal ik de wedstrijd morgen als volgt bekijken: half springend op de bank, weer opstaan, op en neer lopen, onee of oja roepen, op de bank slaan, met man op zijn rug slaan als Nederland scoort (hij kan wel wat hebben hoor) inderdaad in de tuin een sigaretje roken met een oog op het scherm. .
Hoezo vind ik het belangrijk als Nederland wint Ik zit me nu al op te vreten. Oja, mijn 2 oudste zoons van 7 en bijna 5 mogen ook kijken.
Trouwens, commentaar op de spelers, grapjes en inderdaad roepen dat ik buitenspel nog steeds niet snap, gebeurt ook, maar ja, ik ben en blijf een vrouw...
Tijdens de wedstrijd Urugay Nederland was er een vriend van op bezoek. Beiden hebben jarenlang gevoetbald en wisten de hele wedstrijd van professioneel commentaar te voorzien. Ik vond dat ze af en toe wartaal uitsloegen, was prachtig.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-07-2010 om 02:25

Met man

Dochter 1 is op kamp en hoopte dat het beheer van het kampterrein schermen neerzet, en dochter 2 gaat in de stad voetbal kijken en uiteraard feesten als Nederland wint. Man en ik kijken daarom samen voetbal. Zolang het gesprek over voetbal gaat mag ik opmerkingen maken en vragen stellen, maar bij een wedstrijd van Nederland heb ik ook niet de behoefte ergens anders over te praten omdat ik er helemaal in zit. Ik slaak ook oeh en ah kreten en heb al te horen gekregen 'je bent nog erger dan pa!'. In de laatste minuten ga ik zitten stressen, Pegel 'm er nou in! Wegwezen daar! Enzovoorts
En als Nederland wint gaan we de stad waarschijnlijk nog even in.
Ik hoop trouwens dat Mandela naar de wedstrijd komt.

Lynna

Lynna

11-07-2010 om 07:17

In duitsland...

We zitten vanavond in Hannover en gaan daar kijken. In het hotel of ergens in een cafe. Hoewel zoonlief graag gewoon op zijn hotelkamer kijkt, want hij is net als jouw vader Vic Als je voetbal kijkt, kijkt je geconcentreerd voetbal en dan wordt er alleen maar gepraat als dat perse nodig is

Bastet

Bastet

11-07-2010 om 08:27

Thuis

Gewoon,thuis,tussendoor koffer inpakkend voor een midweek Drenthe.
Bastet

liora

liora

11-07-2010 om 08:37

Thuis

Ik ook thuis met oudste. Ik ben heel erg zenuwachtig en fanatiek, roep en schreeuw ook.

En ik snap buiten spel wel!

Plassen doe ik in de rust, eten en dronken tijdens de wedstrijd. En ik sms en Facebook tijdens de wedstrijd.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Massi Nissa

Massi Nissa

11-07-2010 om 08:57

Thuis

Ik maak soep, er komt een vriendin eten en meekijken - een Duitse vriendin, jammer dat Dld. niet in de finale zit. Mijn man kijkt met dodelijke concentratie en zal geen seconde missen. Ik kijk "zo'n beetje" - beetje kijken, beetje heen en weer lopen met hapjes en drankjes, even naar de wc (en dan scoren ze, klopt Vic!) en ik volg altijd de minute-by-minute op de website van de Guardian (heerlijk droge Engelse humor).
Ik heb er al echt zin in, toch een vrij unieke gebeurtenis. Ik bedoel, ik *bestond* al wel in '74 en '78, maar ik was toen respectievelijk 8 maanden en een kleuter.
Groetjes
Massi
PS: Liora, ik heb Facebook ook ontdekt en ben helemaal verslingerd geraakt.

liora

liora

11-07-2010 om 09:36

Massi

Hoi Massi,

Wat is de link van The Guardian?

Klink namelijk erg leuk!

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Massi Nissa

Massi Nissa

11-07-2010 om 10:45

Liora

http://www.guardian.co.uk/ - hij begint meestal een half uur tot een uur voor de wedstrijd begint. De link staat dan rechts op de voorpagina (vrij groot, met plaatje). Vergeet niet om de auto-refresh op ON te zetten, anders moet je steeds zelf F5-en.
Veel plezier!
Massi
PS: Als je het niet kunt vinden, post dan nog ff hier, dan zie ik het hopelijk wel (als mijn hoofd niet op hol is geslagen).

Guinevere

Guinevere

11-07-2010 om 10:49

North sea jazz

Wij gaan met onze oudste (8) naar het North Sea Jazz festival. Tussen de muziek door rennen we af en toe naar een scherm. Cool!

Met mede-nederlanders

in een sportsbar in een stad in Glasgow. En we zullen ons eens helemaal in het oranje uitdossen. ( en dit had ik in NL nooooit gedaan ;o) )

Klaartje

Klaartje

11-07-2010 om 12:18

In café

Wij gaan met een aantal mensen naar een cafeetje in de buurt. Eerst hapje eten en dan met zijn allen kijken.

fladder

fladder

11-07-2010 om 12:49

In het stadscentrum

Er is een groot scherm, het zal walgelijk druk worden, maar stel dat Oranje wint, dan wil ik echt niet alleen zijn! Dan wil ik even lekker opgaan in de massa!

Nely

Nely

11-07-2010 om 12:54

Thuis

zittend op de bank. Tussendoor wel iets te eten of drinken pakkend.

Tirza G.

Tirza G.

11-07-2010 om 13:55

Niet

Ik denk niet dat er hier gekeken gaat worden. Als we gejuich horen, kijken we wel even naar het doelpunt. Alhoewel dochter nog wel een liefhebber is en die is thuis, dus wie weet. Maar voor mezelf: neuh, ik vind er niet zo veel aan.

Tirza

Kiki

Kiki

11-07-2010 om 14:13

Hier ook niet

Ik hoor het vanzelf, het buurtfeest is al gepland namelijk.

liora

liora

11-07-2010 om 15:01

Oranjekoorts

Hier rijden de toeterende auto's en joelende mensen al langs....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ook in duitsland

want ik woon hier en mijn volgende bezoek aan mijn thuisland staat pas volgende week gepland. Ben wel blij dat we niet tegen Duitsland moeten spelen, want mijn kinderen waren bekant schizofreen geworden. Ik krijg bezoek maar die zal niet mijn zenuwen delen.

Fély

picobello

picobello

11-07-2010 om 16:10

Met andere nederlanders

gezellig bij elkaar.Uitgedost in oranje, ook de kinderen. Ik zit voor, bijna in de tv. Mijn kinderen hebben ook bijna alle wedstrijden van het toernooi gekeken ( was zelf ook verbaast dat ze dit wilde, het zijn 3 meiden).
Vorige week aan de oudste laten zien bij journaal waar ik vroeger gewoond heb , jongbloedplein in dh
huis was goed in beeld, dochter was in shock, als er hier 30 mensen bij elkaar staan is het totale dorp uitgelopen.

Minet

Minet

11-07-2010 om 17:56

Thuis met vrienden

alle andere wedstrijden keken we bij een vriend die nu helaas op vakantie is. De laatste wedstrijd kijken we bij ons thuis, spannend!!!!!!!!!!!!

Polly Shearman

Polly Shearman

11-07-2010 om 18:14

Oh en hier

zoals jullie weten woon ik samen met 4 mannen, maar ben ik zelf de meest fanatieke voetbal kijker.
Ik luister meestal met koptelefoon op naar de radio ( jack van gelder) en omdat wij digitale tv hebben, loopt jack zeker zo'n 10 seconden voor... ik waarschuw dus iedereen als het spannend word. Maar manlief en kids vinden mij vreselijk irritant als ik boven het geluid van de radio ook nog sta te joelen!

Ik kan jack van gelder iedereen aanraden, radio is zoveel spannender.
groet, pol

mirreke

mirreke

11-07-2010 om 18:34

Ook al in duitsland

Want ik woon hier ook. Ik kijk met de kinderen gewoon thuis, ik heb ze in een vlaag van waanzin namelijk beloofd dat mocht Nederland de finale halen, ze die dan mochten afkijken. (jongste is zes, dus dat wordt wat).
Veel mensen hier kijken in een stadje verderop, op de Kermis, ik geloof dat daar een scherm is.
Als ik nog in Nederland had gewoond, zou ik beslist niet gekeken hebben, hoewel misschien de kinderen wel omdat die natuurlijk wel een beetje aangestoken worden. Maar hier in het buitenland hebben we zelfs een oranje vlag en wimpel opgehangen, en ik heb iets op de auto. Ik hoop nu ook maar dat 'we' winnen ...

Massi Nissa

Massi Nissa

11-07-2010 om 19:14

Liora: update guardian

http://www.guardian.co.uk/football/2010/jul/11/holland-spain-world-cup-final-live
Hier is de minute-by-minute, hij is zojuist begonnen - meer dan een uur te vroeg, haha, ze zijn daar ook gespannen.
Veel plezier!
Massi

Vic

Vic

11-07-2010 om 23:23

En hoe hebben wij gekeken?

Na 90 minuten vond oudste het té spannend worden. We zijn een rondje gaan zappen en rond 23.00 uur zagen we mannen in oranje outfit door de straat slenteren. Jammer hoor. Net wel de prijsuitreiking gekeken en nu moet ze echt naar bed.

Hey guinevere

Mijn man was ook op north sea jazz (ik was er alleen vrijdag). Programma was aangepast he, gisteren, en de wedstrijd in de grootste zaal op schermen. Moet wel bijzonder zijn geweest. Voor man in elk geval de eerste keer WK met veel mensen voor zo'n scherm.

Guinevere

Guinevere

12-07-2010 om 09:29

Geerke

Ja, ik heb je man wel gezien hoor!
Wij hebben nauwelijks voetbal gekeken, alleen de verlenging, omdat we een plekje op de voorste tribune hadden veroverd. Maar dat was vanwege Stevie Wonder, die na de wedstrijd in dezelfde afgeladen volle zaal zou optreden. Zoonlief zat te balen van dat voetbal: "Zijn ze nu nog niet klaar! Hoe lang nog? Hoe laat komt Stevie nou? Ik kom hier voor de muziek, niet voor het voetbal.".

Tihama

Tihama

12-07-2010 om 09:34

Leuk

Wij hebben bij ons met de halve straat gekeken. Al wekenlang wordt steeds van adres gewisseld. De halve finale heb ik doorgebracht met Stieg Larsson, lekker alleen in de tuin.

Maar gisteren waren wij aan de beurt. Nu hebben wij ook een beamer en een achterlijk groot projectiescherm . Dus er lagen 10 kinderen op de grond en er zaten 10 volwassenen op de tweede rij.

Ik heb me kostelijk geamuseerd. Niemand wilde een toostje, van de stress konden ze niets door hun keel krijgen. De pilsjes en rosé vlogen er wel doorheen. Ik heb buren leren kennen als bondscoach, hoewel van Marwijk volgens mij beduidend rustiger was
Een paar buren waren trouwens thuis blijven kijken, want die waren te gespannen om dit samen met anderen mee te maken.

Na afloop stortte een van de buurjongens huilend voorover op de bank (13 jaar). Een andere van 12 rende overstuur het huis uit. Respectievelijke ouders aan het troosten.
Onze zoon, ook 12, was wel een beetje boos op de Spanjaarden. Dus man en ik hebben geduldig uitgelegd dat Spanje eerlijk heeft gewonnen. Dat ze eigenlijk al in de 10e minuut gewonnen hadden, want dat een rode kaart voor De Jong heel terecht geweest zou zijn. En daarna heb ik iedereen gefeliciteerd, want dat er nu een nieuwe generatie getraumatiseerd is

Wat ik trouwens wel heel bijzonder vond: toen het volkslied gespeeld werd, stonden de kinderen als eerste op en begonnen mee te zingen. En ze kenden allemaal de tekst.

Nou, de oranje spullen kunnen weer naar zolder.

Tihama

Oranjekater

de oranjekater zit op de vensterbank en kijkt naar de verregende vlaggetjes die de buurtmannen nog moeten opruimen...

Polly Shearman

Polly Shearman

12-07-2010 om 10:51

Hier was het feest

bij de buren, compleet met een dj en vuurwerk!
ik geloof dat hun tv kapot ws en dat niemand wilde gaan vertellen dat nederland verloren had. Maar met oordopjes op kon ik gewoon lekker gaan slapen hoor.

oudste zoon moest wel huilen trouwens... he wat een heerlijk meelevend kind!

Margriet*

Margriet*

12-07-2010 om 16:13

Best saai

Nou bij ons waren de buren net zo (buurvrouw nog niet eerder zo slap commentaar horen geven...) in iets kleiner verband maar wel met veel bier en de hapjes bleven staan.
Ik vond dat van Gaal het wel goed formuleerde, de spelers bepalen het spel maar de scheidrechter was wel erg bepalend in dit spel. Wij vonden er daarom niet zoveel aan, het spel lag constant dood, dit was geen voetbal....
Maar goed we hebben vakantie en richten ons weer daarop.

Sancy

Sancy

12-07-2010 om 18:13

Euh ik heb niet gekeken

De eerste helft heb ik doorgebracht met een boek, en tijdens de rust ben ik naar bed gegaan. Ik had een heerlijk relaxte avond.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.