Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hoe kun je nou in nederland blijven wonen?

1,5 miljoen kiest voor een geblindeerde idioot.

Hoe kun je nou in vredesnaam in Nederland blijven wonen?
Tjonge, mijn familie woont minstens 12 generaties in dezelfde regio. Maar ik voel me niet thuis waar zoveel mensen ZO stom kunnen zijn!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

In huis

Ik woon al 18 jaar in huis met een buitenlandse man. en nog voelt hij zich beter dan nederlanders.
we hebben het net aan tafel over een buitenlandse jongen op school die na herhaaldelijk wangedrag niet geschorst wordt,terwijl mijn zoon na een vechtpartijtje een waarschuwing tot schorsing heeft.

mijn man: dat komt omdat je moeder nederlands is. als ik van het begin af aan op school was gekomen,was het anders gelopen.
ja zeg ik, door die agressiviteit die jullie uitstralen.
en dat is het. dat zegt hij ook zelf, school is bang voro de buitenlanders.
ook op school worden buitenlanders voorgetrokken. ze kunnen 10 keer meer uithalen dan de nederlandse kinderen.

Starry Night

Starry Night

17-06-2010 om 18:47

Sinilind

Hoe het ook zij: gefeliciteerd!!!!!

Maylise

Maylise

17-06-2010 om 18:57

Twee kanten op...

Ik zie het zelf wel van twee kanten. Er is heel veel discriminatie in Nederland. Dat merk ik zelf niet maar mijn kinderen (met Arabische naam en uiterlijk) en mijn man (die ook nog eens zeer slecht Nederlands spreekt) merken het wel. Ik merk zelfs dat mijn kinderen er meer last van hebben dan mijn man terwijl mijn kinderen wel vloeiend Nederlands spreken en ook veel beter geïntegreerd zijn. Misschien merkt mijn man het minder of heeft het met leeftijd te maken? Mijn man heeft zelf echt zelden last van discriminatie in vergelijking met de kinderen. Bij de kinderen verschilt het ook wel in hoeverre mate ze er allochtoon uit zien.

Aan de andere kant Annemir schrijft het misschien wat cru maar ik herken er wel iets in. Het is absoluut zo dat er sommige buitenlanders zijn (en dan heb ik het over arabieren) die neerkijken op Nederlanders. Dat komt ook heus wel voor. Bovendien is het niet zo dat alleen Nederlanders discrimineren. Wat sommige Marokkaans Arabische vrienden van mij te zeggen hebben over Berbers is ook niet echt fraai. Die hebben het altijd allemaal gedaan. Andersom heb ik ook een vriendin van Berberse afkomst die er van overtuigd is dat slecht gedrag van Marokkanen de schuld is van de Arabische Marokkanen. Ik ken Turkse mensen die weer een hekel hebben aan Marokkanen en natuurlijk zijn heel veel Turken ook niet spreken over de koerden.

Het is dus echt niet eenzijdig dat alleen Nederlanders discrimineren. Discriminatie en veroordelen komen overal voor. Dat heeft verder niet zozeer te maken met de PVV en Wilders maar ik denk wel dat situaties die Annemir beschrijft zeker PVV stemmers in de hand werken. Of het nou wel of niet reel is doet er wat dat betreft niet toe. Het is alleen de vraag of je wat aan die perceptie kan veranderen en eigenlijk denk ik van niet. De problemen die er in Nederland zijn met bepaalde groepen jongeren heb je in de meeste landen wel. Het is nou eenmaal zo dat jongeren in een sociaal-economische mindere positie relatief vaker moeilijkheden veroorzaken. Hangjongeren, vandalisme enz. zijn van alle tijden. Zwaarder straffen heeft geen zin. Het enige wat zin heeft is dat de sociaal economische positie verbeteren maar dat is natuurlijk niet zomaar gedaan.

Maylise

reina

reina

17-06-2010 om 19:23

Maylise

Het is zeker zo dat er in alle bevolkingsgroepen gediscrimineerd wordt en dat is allemaal even fout. Ik vind het trouwens onzin om over 'buitenlanders' in het algemeen te praten, zoals annemir doet, alsof dat één groep zou zijn. Ik herken wel dat juist kinderen gediscrimineerd voelen, hoe geïntegreerd ze ook zijn. Toevallig kwam het pas ter sprake in mijn klas en toen ik vroeg wie wel eens discriminerende opmerkingen te horen kreeg was het antwoord 'wij allemaal natuurlijk' (+ voorbeelden), het maakt niet uit of ze turks, marokkaans, irakees, hindoestaans, antilliaans zijn, ze worden regelmatig nageroepen, krijgen te horen dat ze naar hun eigen land moeten gaan, mogen nioet meedoen met voetbal, etc. Gelukkig vinden hun blanke klasgenoten dat absurd.

Massi Nissa

Massi Nissa

17-06-2010 om 20:02

Maylise

Je hebt gelijk en houdt over . Alleen, het constateren dat er aan alle kanten gediscrimineerd wordt, dat er relatief veel met een wantrouwend oog naar de ander gekeken wordt en dat zo'n beetje de hele wereld barst van de vooroordelen, brengt ons geen stap dichter bij de oplossing. Die oplossing heb ik trouwens ook in geen enkele posting van Mark van Abcoud voorbij zien komen, maar allicht heb ik eroverheen gelezen.
Groetjes
Massi (en nu aan het werk, moet nog een verslag schrijven)
PS: Sini, wat heerlijk! Gefeliciteerd met je dochter!

Massi Nissa

Massi Nissa

17-06-2010 om 20:08

Annemir

Hartstikke blij dat je ook nog leuke allochtonen tegenkomt (naast je eigen drie prachtige kinderen) - ik meen het. Jij zegt: "ook op school worden buitenlanders voorgetrokken. ze kunnen 10 keer meer uithalen dan de nederlandse kinderen." Ik zie dat niet als voortrekken. Ik zie dat als bij voorbaat opgeven. "Daar komt toch niks van terecht." "Dat groeit toch op voor galg en rad". Met name bij jongetjes heb ik dit veel te vaak gehoord - van collega's in het onderwijs. Doodgewone, keurige, aardige, Nederlandse collega's die vinden dat ze hun tijd wel beter kunnen besteden dan aan zo'n schoffie.
Het gebeurt trouwens niet alleen bij Marokkaantjes. Ik werk nu op een school met een relatief hoog percentage kinderen uit Nederlandse probleemgezinnen (denk: Tokkie) en ook hier hoor ik dezelfde sentimenten regelmatig voorbijkomen. "Verspilde moeite, heb je die ouders wel eens gezien?". Nou, fijn zo. Blijkbaar zijn we met zijn allen behoorlijk sociaal darwinistisch.
Groetjes
Massi

Kaaskopje

Kaaskopje

17-06-2010 om 20:52

Sini

Gefeliciteerd met je dochter!!!
En wat die man betreft: Schunnig gewoon. Morgen de vlag gewoon weer uithangen!

Sini

gefeliciteerd!!

Sini

gefeliciteerd, felicitaties voor je dochter.

En inderdaad gvd, wat heb je terug gezegd ? Toen ik mijn Tibetaanse vlag had hangen snapte meerendeel van het volk het niet, huh wat is dat voor vlag ? Of óh een chinese vlag, dat is natuurlijk van de O.S. (hahahahaha).

Reaktie

Hoi,
maylise, idd zo bedoel ik het! ik kan niet zo goed netjes verwoorden wat ik bedoel,zucht.

reina het valt erg op dat buitenlanders zich al snel gediscrimineerd voelen. al snel trekken ze die conclusie.

massi dank je wel! zoals jij het omschrijft klinkt het eigenlijk heel logisch. dat hou ik zeker in mijn hoofd op school.

de oplossing? die zie ik ook niet. maar ik denk dus dat veel mensen hopen dat de pvv die oplossing wel kan bieden en dat is het probleem.

Ik moet je eerlijk zeggen dat dit verhaal me persoonlijk heel hoog zit. Ik zie dat mijn kinderen, de oudste vooral, heel bangig wordt na alle incidenten. als hij een groepje buitenlandse jongens ziet, durft hij niets meer. hij wil neit meer alleen naar de winkel, niets.

als je dat soort dingen ziet, dat je kinderen niet vrij kunnen leven door ervaringen dan raakt het je meer dan je wil. ik ben absoluut niet discriminerend, geloof me. maar ik heb wel veel last van de slechte kant ervan.

Daarbij ben ik gek op de leiding van kdv die bestaan uit turkse vrouwen, gek op mijn buurvrouwen die regelmatig lekkere dingen brengen en gek op de jongens waar je toch een leuk gesprek mee kan voeren en die zelf aangeven dat ze geen aandacht thuis krijgen.

het blijft een moeilijk punt en ja wat is de oplossing?

Massi Nissa

Massi Nissa

18-06-2010 om 07:23

Annemir

Ik kan me voorstellen dat het je hoog zit, je kind durft niet meer gewoon naar buiten. Schandalig. Is het niet mogelijk om in contact te komen met de ouders van deze jongens, bijvoorbeeld via de wijkagent?
Bij ons op de speeltuin (waar ik vier dagen per week zeker een uur doorbreng met dochter) is pas een enorm probleem geweest met vandalistische en scheldende (Nederlandse) jongeren. De speeltuin is voor kinderen tot twaalf jaar en door de samenstelling van de wijk, zitten er voornamelijk buitenlandse moeders thee te drinken en nieuwtjes uit te wisselen. De jongeren die overlast gaven, waren een jaar of vijftien en zeer intimiderend naar de jongere kinderen en hun moeders toe. Uiteindelijk hebben we de wijkagent ingeschakeld. Die wist van welke school de jongens kwamen (het gebeurde altijd rond het tijdstip dat die school uitging). We zijn met een aantal getuigen op die school gaan praten en sindsdien is de overlast beduidend minder.
Kortom, er kan wel een oplossing zijn. Denk eens goed na, wie zou je kunnen inschakelen? Je staat vast niet alleen in je ergernis.
Groetjes
Massi

Massi

Hoi,
massi ik zou niet weten wie het zijn. het zijn ook niet steeds dezelfde.
toen met die voetbalplaatjes bij ah stonden mijn kinderen daar te vragen. stapels hadden ze. toen is oudste naar huis gegaan en is achterna gezeten. in paniek belde hij me en hangend aan de lijn is hij naar huis gereden.

twee weken geleden kwamen we een van de jongens tegen. het was het speelmaatje van mijn middelste geworden, bleek geen onaardige jongen te zijn.
maar waarom dan toch een iets zwakkere pakken? samendoen met de groep?

onze speeltuin is niet eens leuk meer. zit idd vol met buitenlandse kinderen. is niet erg,maar wel gevaarlijk voor de jongens.
ik ben er eens geweest, toen kwam mijn zoon aanrennen met een groep achter zich aan, ook twee moeders.
wat bleek? klein jongetje had een bal keihard tegen mijn zoon geschopt, zoon had terug geschopt.
toen vond de hele groep dat ze hem mochten pakken, ook de moeders.
er is geen praten mee.

mijn zoons komen daar dus niet meer alleen, het is teveel risico.

reina

reina

18-06-2010 om 09:14

Annemir

"reina het valt erg op dat buitenlanders zich al snel gediscrimineerd voelen. al snel trekken ze die conclusie.": Tja, als je wordt nageroepen dat je terug moet gaan naar je eigen land of als er gezegd wordt dat een zwarte niet mee mag voetballen zou ik me ook gediscrimineerd voelen, niet zo'n vreemde conclusie ..... Ook de autochtone kinderen uit mijn klas bevestigen dat de allochtone kinderen vaak zo behandeld worden (en dat stoort hen, want het zijn immers hun vrienden)
Misschien moet je proberen hen niet als buitenlanders te zien, maar als een groep mensen, sommigen zijn minder prettig, anderen zijn vriendelijk en sociaal. En nogmaals, 'buitenlanders' als begrip vind ik zo ruim, versta je daaronder iedereen met een kleurtje of ook de roemenen, polen, duitsers, finnen etc etc die ook in ons land wonen?

reina

reina

18-06-2010 om 09:17

Annemir

Dat je kind bang is is heel vervelend. Ik neem aan dat dat terecht is, ik zou contact opnemen met de wijkagent en hem om advies vragen. Wij hadden ooit iets dergelijks aan de hand, mijn zoon werd lastig gevallen door een jongen en zijn vriendengroep (allemaal zo blank als wat trouwens ), dat heeft de wijkagent toen goed opgepakt en mijn zoon kon weer met een prettiger gevoel over straat.

Iedereen voelt zich snel gediscrimineerd

dat is iets van deze tijd, wordt er meer openlijk 'gediscrimineerd' cq er wordt volgens mij meer tegen elkaar gezeken. Iedereeen is moe van elkaar, moe van de crisis, moe van de dingen die allemaal gebeuren op de wereld, hutje mutje op elkaar, druk met werk kinderen, zorg voor ouder wordende ouders, gedoe en gezever...

1 gek op de dam en iedereen is in paniek. Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat het vreselijk is wat er gebeurt is (kinderen onder de voet gelopen, rest van hun leven bang voor vallende hekken en mensenmassa's...)

We moeten maar met zijn allen ontspanningstherapie, mindfulness en yoga gaan doen, niet dat dat helpt want ik ben nog steeds regelmatig gestresst al kan ik het veel beter van te voren aanvoelen en er wat zinnigs over denken.

Kortom het is goed dat de zomervakantie eraan komt, hebben we hier thuis hard nodig in ieder geval.

Nog een ding

hoi,
nog een ding...ik ben me er terdege van bewust dat er ook nederlandse kinderen zijn die pesten en onaardig zijn.
het verschil is alleen, in mijn ervaring,dat je die ouders kan opzoeken en ermee praten.

met buitenlandse ouders ligt dat wat moeilijker. kom niet aan hun zonen die niets doen!
ik heb het meegemaakt bij ons op school. een ned. vader, aardige kerel,gaat naar een marokkaans gezin omdat hun zoon zijn dochter had geslagen.

hij werd in elkaar geslagen door twee zussen en een vader, hij vluchtte zijn huis in en de politie moest erbij komen.
echt drmaatisch.

dat bedoel ik dus...de ouders staan anders in de opvoeding dan de nederlandse ouders,waardoor het moeilijk is.

en manda....wij zijn juist niet toe aan vakantie, althans ik niet
dan heb ik alle dagen 3 kinderen om me heen, zucht

Massi Nissa

Massi Nissa

18-06-2010 om 13:01

Buurvrouw

Had net een oude buurvrouw op de koffie (oud als in ex, maar ze is ook een eindje in de zestig). Buurvrouw had PVV gestemd. Ze voelt zich niet meer veilig en durft nauwelijks nog de straat op. Ze woont op een hofje in de binnenstad en daar zijn vorige maand drie jassen gestolen van een buurvrouw. Daarnaast heeft ze in de krant gelezen dat er een tasje van het fietsstuur van een andere mevrouw was gerukt, waarop die mevrouw was gevallen en haar pols had gebroken. En tenslotte stonden er bijna altijd enge jongens bij de ingang van de supermarkt. Buurvrouw had tranen in haar ogen toen ze verzuchtte hoe je in de jaren vijftig gewoon je achterdeur open kon laten. En ze had op Oprah Winfrey gezien dat je dat in Denemarken nog steeds kunt doen, en dat je daar ook je gas, licht en water gratis krijgt, en waarom konden wij niet meer op Denemarken lijken?
Nu is buurvrouw wat selectief van geheugen en is ze even vergeten dat ze jaren in therapie heeft gezeten voor haar ellendige jeugd met nonnen en een strenge, kille vader en geen enkel oog voor haar hoogsensitieve natuur, maar haar hele verhaal hing aan elkaar van de gevoelens van onveiligheid, angst en nostalgie. Buurvrouw is een trouwe Telegraafabonnee en vermoedt dat we over een jaar of wat allemaal een hoofddoek op moeten. Ik schrijf dit niet om buurvrouw belachelijk te maken, trouwens, het is een schat. Ik schrijf dit omdat ik het nier begrijp. Ik weet dat ze op een schattig middeleeuws hofje woont met tuintje en poes in de zon. Buurvrouw zelf is nog niets overkomen - ja, ze is ooit twintig jaar geleden achterna gelopen door twee griezelige mannen, vertelde ze, en dat waren ook geen Friezen als ik het goed begrijp. Buurvrouw is afgekeurd wegens fibromyalgie, gaat wekelijks naar de golfbaan, drinkt met vriendinnen koffie bij de Ikea en maakt, zoals ze zelf ook zegt, niets vreselijks mee met allochtonen. Maar die jassen van de buurvrouw zijn wel gestolen door een allochtoon, want er zit een verslavingscentrum om de hoek en dat zijn allemaal bruine mannen die daar rondhangen en die hebben het gedaan. En die jongens bij de supermarkt zijn doodeng. Buurvrouw durft ook geen rugzak meer om, want ze heeft op televisie gezien dat 'ze' dan je rugzak eraf snijden en dan moet je ook nog een boete betalen omdat je je identiteitsbewijs kwijt bent. Buurvrouw staat hierin niet alleen, al haar vriendinnen (zelfde leeftijd en positie) hebben ook PVV gestemd. Want waar moet het naartoe met de wereld.
Ik schrok omdat we in dezelfde stad wonen en toch zo verschillen in onze gevoelens en angsten ten aanzien van onze leefomgeving. Buurvrouw denkt ook dat ik nooit ergens last van heb omdat ik met een allochtoon getrouwd ben. Die kennen elkaar immers allemaal, daarom doen ze mij niets.
Tja. Vergelijk dat eens met de vraag van dirksmama in de titel van de beginposting: hoe kun je nou in Nederland blijven wonen? Dit is een vraag die de buurvrouw zich ook stelt, zij zou ook wel weg willen. Griezelig toch, dat blijkbaar zovelen zich om zulke uiteenlopende, nee diametraal tegengestelde, redenen niet meer thuis voelen in dit mooie, best veilige, redelijk beschaafde land?
Groetjes
Massi

reina

reina

18-06-2010 om 14:40

Annemir

Gelukkig ken ik ook heel wat Nederlandse ouders wiens kinderen 'nooit iets doen' en zat allochtone ouders die me direct geloven als ik iets kritisch over hun kind te melden heb, het zal er net aan liggen wie je spreekt.Ik ontken de drama's niet, maar er zijn ook zat andere geluiden, gelukkig. Enne, ik verheug me enorm op de vakantie, ga de eerste week met een groep jongeren weg, lekker rustig

Alvoco

Alvoco

18-06-2010 om 16:57

Voor mark van abcoud en voor emma b

Mark, wat is het toch een geweldige partij. En Emma, uit zo'n hilarisch land wil je toch niet weg?? En inderdaad, verwerpelijk van je om een beetje neer te kijken op die hyperintelligente PVV'ers. woe ha ha ha ha


http://www.youtube.com/watch?v=ruJgSNcOTHY&feature=PlayList&p=09BC6C0E566752BF&playnext_from=PL&index=0&playnext=1
Let op, het gaat hier om 7 filmpjes. En alle zeven "Basil van fawlty towers" niveau. Gratis humor. Genieten maar.

Alvoco

Alvoco

18-06-2010 om 17:03

En verder

stel ik voor dat we Dion Graus ritueel slachten met verdoving. Dat zullen de dieren fijn vinden. woe ha ha ha. Ik heb een vrolijke middag, dankzij de PVV. Het is toch geweldig dat dit soort cabaret bewaard blijft voor het nageslacht. Die Fortuynisten waren ook al zo hilarisch en nu dit weer. Je kan zeggen wat je wilt van extreem rechts, maar het zijn vrolijke mensen die ons een gulle lach bezorgen.

Alvoco

Alvoco

18-06-2010 om 17:04

P.s.

Boer Koekoek was ook zo lollig, weet iemand dat nog? En ook Janmaat had aandoenlijke kwaliteiten.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

18-06-2010 om 19:34

Gaaaaaaaappppp

"stel ik voor dat we Dion Graus ritueel slachten met verdoving. Dat zullen de dieren fijn vinden. woe ha ha ha. Ik heb een vrolijke middag, dankzij de PVV. Het is toch geweldig dat dit soort cabaret bewaard blijft voor het nageslacht. Die Fortuynisten waren ook al zo hilarisch en nu dit weer. Je kan zeggen wat je wilt van extreem rechts, maar het zijn vrolijke mensen die ons een gulle lach bezorgen. "

Moehaha, voorlopig heeft de PVV nog meer stemmen dan GroenLinks, dus ik vrees dat je je heel vrolijk kunt maken, maar uiteindelijk lach je alleen maar met een klein groepje gelijkgestemden.

Tja, dit soort kleinzieligheid verwacht ik wel van de linkse goegemeente, de zich zo superieur voelende Gutmenschen.......

Droom maar lekker verder, terwijl je multiculturele heilstaat verder vergaat...

Alvoco

Alvoco

18-06-2010 om 19:48

Moe ha ha

"Moehaha, voorlopig heeft de PVV nog meer stemmen dan GroenLinks," Tja, dat hadden de Fortuynisten ook, flink wat stemmen. Maar hadden is geen houden, nietwaar? En voorlopig ziet het ernaar uit dat Geert al net zo'n briljante keus van fractieleden heeft als Pimmetje destijds. Ah, wie herinnert zich Winnie de Jong niet meer? Bijvoorbeeld. Nee, we gaan nog leuke tijden tegemoet.

reina

reina

19-06-2010 om 09:37

Mark

Het zou eigenlijk moeten gaan om de kwaliteit en niet om de kwantiteit! Enne, lachen met een klein groepje gelijkgestemden kan heerlijk zijn, probeer het eens!

Oh ja winnie de jong

oh ja dat was echt inderdaad vermaak op het hoogste niveau, jemig ja dat was erg. Hero zie ik ook nog wel zo het afvoerputje in verdwijnen, met iets te veel alcohol op zal hij vroeg of laat Geert toch wel een vuist geven met de camera's er boven op.

Massi Nissa

Massi Nissa

19-06-2010 om 12:49

En die meneer met dat hamertje

Bonhoff?

margje van dijk

margje van dijk

19-06-2010 om 19:24

Maar berber

Een toename van 89% is wel heel leuk, maar het zegt natuurlijk maar weinig. Sterker nog, het is juist verdacht veel, want het suggereert dat er eerder waarschijnlijk anderhalve kip en een paardekop op GL stemde, en nu bijna het dubbele, maar nog steeds bijna niks. Anders kun je nooit zo'n grote toename krijgen.

Maar goed. Verheugend is het in elk geval dat die bijna-verdubbeling heeft plaatsgevonden!

Ik woon in een deel van Nederland waar GL ruim 15% van alle stemmen heeft, bijna het maximum van wat er uberhaupt gehaald is, en dus fors veel meer dan landelijk. Ik ben dus vreselijk verwend qua politieke sfeer en omstandigheden.

En ik prijs me dan ook gelukkig dat ik hier woon.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

19-06-2010 om 20:13

Jaaaa

Hou dat vast

dirksmama

dirksmama

20-06-2010 om 21:19 Topicstarter

20 procent

Bah, in mijn woonplaats is bijna 20 procent van de stemmen naar die geblindeerde Limburger gegaan.
Er wonen dus minstens 5278 racisten hier.
Als ik nu op straat loop moet ik bij 1 op de 5 denken 'ook gij Brutus?'

Kaaskopje

Kaaskopje

21-06-2010 om 00:48

Dirksmama

Hoewel ik ook de neiging heb om alle PVV-ers te betichten van xenofobie, denk ik dat je met racisten te ver doorschiet. Daarnaast gaat het ze niet alleen om buitenlanders, met name moslims, in Limburg, maar ook om het drugstoerisme, hardere straffen, enz..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.