Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hoe kun je nou in nederland blijven wonen?

1,5 miljoen kiest voor een geblindeerde idioot.

Hoe kun je nou in vredesnaam in Nederland blijven wonen?
Tjonge, mijn familie woont minstens 12 generaties in dezelfde regio. Maar ik voel me niet thuis waar zoveel mensen ZO stom kunnen zijn!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

16-06-2010 om 01:22

Paar puntjes die mij opvielen

Emma43 zou zich in de sfeer die in Nederland heerst als ze Marokkaanse was bewust opstandig gaan gedragen. Wat heb je daaraan? Het gaat er toch om dat er méér begrip komt en juist niet dat je je bewust gaat gedragen naar wat men van je verwacht? Ik heb de indruk, van wat er wel eens bij me komt aanwaaien uit het nieuws, dat er meer mensen zijn die zo denken en ik begrijp dat om eerlijk te zijn niet. Buiten dat ik uiteraard wel begrijp dat het moeilijk is om alles maar gelaten te ondergaan.
Miriam: Dat kan maar tot één conclusie leiden en dat is dat streng straffen juist _niet_ helpt tegen crimineel gedrag. Sterker nog: je kunt je zelfs afvragen of dat streng doen niet de oorzaak is van het probleem. ===
Dat is in mijn ogen een conclusie die best eens kan kloppen. Maar daar tegenover heb ik weer de indruk dat jongens na hun 13de als man gezien worden en dus meer te zeggen krijgen in huis, wat ten koste gaat van de opvoedende invloed die de moeder nog zou moeten hebben op die leeftijd, maar dat kan de klok en de klepel zijn.
Tinus: Ah, net zoals in de jaren 30? Alle werklozen het Amsterdamse Bos laten aanleggen ===
Ik vind dit eigenlijk een vrij smakeloze opmerking. De vakschool is bedoeld om álle jongeren die meer met de handen dan met het hoofd willen doen een goede opleiding te bieden. Welk grappig verband heeft dit met de werkverschaffing voor werklozen in de jaren '30?

Massi Nissa

Massi Nissa

16-06-2010 om 08:11

Tinus

"If you're not part of the solution, you're part of the problem" is Bushiaans. Waarom zou Berber (of mijn man) zich meer verantwoordelijk voelen voor dit soort problemen dan de gemiddelde Nederlander? Ik voel me toch ook niet medeverantwoordelijk voor Tokkies?
En wat mijn persoontje betreft, toevallig werk ik met jongeren uit achterstandgezinnen. Daar zit wel eens een verdwaalde allochtoon tussen, veel minder dan in Amsterdam overigens. Verder sleep ik een Turkse met hoofddoek door het VWO (heeft moeite met talen). Is dat genoeg of moet ik in mijn schaarse vrije tijd fietspatrouilles gaan uitvoeren hier in de wijk? En moet ik me dan speciaal op Marokkaantjes richten, of zijn alle moslimjongens toe aan een opvoedcursusje Massistijl?
Ik bedoel maar, het is ontzettend makkelijk om iets te roepen. Zo zie ik er bijvoorbeeld wel iets in om alle probleemjongens tussen de 12 en 20 hormonaal te neutraliseren. Je zult zien, dat zal een heleboel opluchting geven.
Groetjes
Massi

Geen zuivere koffie

Temet:

"Of, met andere woorden: als er morgen een idiote Joodse fanaticus zou opstaan die een dodelijke aanslag pleegt op Dries van Agt is het ook volstrekt begrijpelijk als mensen en masse antisemiet worden? Of heb ik iets niet helemaal gesnapt?"

tinus:"Duh, dat is toch precies wat Emma zegt over antisemitisme in de arabische wereld "
Pardon? Waar dan? De situatie is niet eens een klein beetje te vergelijken.
tinus:"Nogmaals, bekijk wat er gebeurt eens een keer zuiver en alleen door de bril van \'wat is effectief\', zonder waardeoordeel. "
Effectief voor wat? Welk doel wil je bereiken? Heb je het nog steeds over PVV stemmers, of heb je het over Berber die gediscrimineerd wordt en daartegen een 'effectieve gedragshouding' moet aannemen?
tinus:"Dan denk ik inderdaad dat, hoe onrechtvaardig dit in bepaalde opzichten ook is, de actie van Mohammed Bouyeri een verwoestend effect heeft gehad op het imago van de nederlandse moslims."
Je rechtvaardigt dicriminatie van moslims. Dan is het rechtvaardig in jouw ogen en niet onrechtvaardig. Je rechtvaardigt het nav het gedrag van één moslim in NL. Daarmee doe je alsof discriminatie van moslims voor die datum niet voorkwam. Is dat zo? Je doet bovendien alsof de meute van nu weet wie M.B. is. Wilders wist het niet eens. Hij gebruikte de verkeerde foto in fitna.
tinus:"En dat het stoppen van moslimradicalisering niet eens het meest in het belang is van de nederlanders, maar vooral in het belang van de moslims zelf -want die krijgen daardoor Geert Wilders op hun dak. Dito voor overlast door marokkaanse schoffies."
Doe je het weer, dat rechtvaardigen. De manier waarop je dat doet, personen zelfs met naam en toenaam aanspreekt op het gedrag van anderen, is blaming the fictim.
Het komt in feite neer op "had je maar geen marokkaan moeten zijn". En ook nog:"nu je het wel bent, moet je het zelf maar oplossen".
Ik weet niet welke 'zuivere' redenering je werkelijk wilt maken. Misschien vind je van jezelf wel dat je heel geleerd en afgewogen bent en dat _jij_ alle recht hebt om met al die kennis je eigen wantrouwen naar moslims in het rechtvaardigen van discriminatoir gedrag door anderen te rechtvaardigen.
Maar het komt iedere keer op hetzelfde neer.
Je rechtvaargdigt het. En dat is geen zuivere koffie.
Overigens: over latent anti-semitisme gesproken.
http://www.ad.nl/ad/nl/2504/Verkiezingen/article/detail/490353/2010/06/08/Harry-Mens-Joodse-samenzwering-voor-Paars-kabinet.dhtml
Nou ja, latent.....
Merk op dat Mens het opneemt voor een rechts kabinet _met_ Wilders.
Anders dan jij de hele tijd doet voorkomen, is er helemaal geen sprake van een degelijke en consistente redenatie achter de pvv stem. Als er al argumenten zijn, dan zijn dat gelegenheidsargumenten.
Is de tijd rijp voor nieuw antisemitisme (op joden én moslims gericht)? Ja. Zomaar. Als Henk en Ingrid daarmee van Cohen en Asscher verlost worden wel.
Groet,
Miriam Lavell

....

Hahaha....Typisch hoor!

Kaaskopje

Kaaskopje

17-06-2010 om 01:11

Yvette

Toch nog iemand die zich hier vermaakt.

emma43

emma43

17-06-2010 om 10:59

Berber en kaaskopje

'Toen Pim Fortuyn werd vermoord door één gek kwam de kogel van links en niet van "de Nederlander". Toen Theo van Gogh werd vermoord door één gek kwam de kogel dus kennelijk wel opeens van alle Marokkanen''

Mooi gezegd Berber!!!!Dat is het probleem.En dat bedoel ik Kaaskopje.Natuurlijk moeten de Marokanen zich niet opstandig gaan gedragen,als ze begrip willen,maar als je jaren probeert en het begrip komt niet,moet je wel een hele brede rug hebben om niet te reageren.als het niet uitmaakt wat je doet en hoe je het doet,hoe Nederlands je ook probeert te worden,als je altijd DIE Marokaan,DIE Turk blijft,nooit de buurvrouw,nooit een collega,nooit een medenederlander.En ik merk in mijn omgeving,het stugge brabant,dat Marokanen,Turken vooral heel stil en onzichtbaar moeten zijn.Zit er een chagrijnige Nederlandse achter de kassa,heeft ze haar dag niet of we accepteren het,dan ligt het aan de pubertijd of hebben we een ander excuus.maar is het een meisje met hoofddoek die niet vriendelijk lacht of je een vriendelijke dag verder wenst ,dan is het een arrogante respectloze Marokaan die maar terug moet!!!!!!
nog een voorbeeld van mijn dochter,waar ik nu eigenlijk gee nantwoord op weet.Vroeger vond mijn dochter hoofddoekjes geweldig,vooral de langere ,die ook over de schouders gaan.Toen heb ik haar uitgelegd dat Nederlandse mensen niet altijd aardig doen tegen meisjes die zo een hoofddoekje dragen.Dat het bij hun geloof hoort en dat wij dat wel zouden moeten respecteren.Nu komt mijn dochter thuis en zegt,mam vroeger mocht ik geen hooofddoekje omdat ik dan uitgescholden zou worden en nu word ik voor hoer uitgescholden ,eigenlijk omdat ik er geen draag.
Tja,beide klopt niet.Maar hoe komen we in dit land zover dat we allemaal weer respect krijgen voor elkaar?

Respect

hoi,
emma43 en dat is nu waar ik van baal.....
waar is het respect van de buitenlander naar de nederlander?

het gros denkt echt slecht en verkeerd over ons nederlanders,geloof me

Annemir

Hoe weet jij dat dan zo precies? En hoezo slecht? Als in "het zijn allemaal waardeloze kl***tzakken" of "jakkes, die mensen laten hun honden in huis, en zelfs in de slaapkamer, wat vies!*"

En welke "de buitenlander"? Nedermocro? Bejaarde na '75 geimmigreerde Surinaamse dame die nog foutloos alle veenkolonieën kan afratelen? Expat-Japanner? Pool? Restaurantchinees?

Groeten,

Temet

Temet

Hoi,
hoe ik dat weet? ik heb zeer veel contact met buitenlandse mensen.
Het is gewoon zo. tuurlijk is niet iedereen hetzelfde,dus berber je hoeft niet boos te worden hoor.

maar het is wel zo. en ja, als je een hond hebt ben je vies en ja, zonder broek ben je een hoer. ze kijken wel graag naar je, maar je bent wel een hoer.
en ja, mijn kinderen zijn half- buitenlands maar geen moslim. volgens de buurtkinderen zijn ze daardoor o zo slecht.

tuurlijk denkt niet iedereen hetzelfde,maar helaas heb ik de laatste twee jaar erg veel slechte ervaringen hier waar ik woon. De een na de ander verhuisd. Mijn nederlandse kennissen hebben allemaal vervelende dingen meegemaakt. ik overdrijf niet.

Daarbij bedoel ik niet dat buitenlanders slecht zijn, berber. mijn man is dus ook buitenlander.

berber...zoals jij je kan ergeren zo erger ik me dagelijks. maar dan aan de buitenlandse medemens.

Ik bedoelde

ik bedoelde niet als je geen broek aan hebt ben je een hoer, ikb edoelde
als je een korte rok aan hebt denken ze dat. broeken zijn wel goed. mits niet te strak natuurlijk

Kaaskopje

Kaaskopje

17-06-2010 om 13:05

Berber

Ik wil niks vergoeilijken. Ik denk dat je uit mijn reacties hebt kunnen halen dat ik totaal geen begrip voor het PVV standpunt heb, maar die buitenlander'afkeer' is iets wat in ons land op voor 'ons' 'gevreesde' 'indringers' gericht is, maar dat verschijnsel zie je overal. Mijn ouders woonden als witte hollanders tussen witte afrikaanders en die moesten mijn ouders niet. Hollanders kwamen de banen inpikken, Hollanders hadden het goed. Als je die tendens oppikt kun je je opstandig gaan gedragen en doen alsof je lak aan die onaardige wezens hebt, maar dat werkt naar mijn gevoel averechts. Om een voorbeeld te noemen: mijn man zit bij een voetbalvereniging waar 9 van de 10 jongens moslim is. Als er iets georganiseerd wordt kost het vreselijk veel moeite de ouders hun huis uit te krijgen om mee te doen. Een Marokkaan/Turk (ben ik even kwijt waar vandaan) die net als mijn man wel erg betrokken is antwoord op de vraag 'hoe kan dat nou?' met 'Dat gaat gewoon niet lukken, dat zit er niet in'. En dat vind ik dan weer onbegrijpelijk. Het kan honderd keer zijn dat het niet in de cultuur zit om mee te helpen bij een voetbaltoernooi, maar het is wel goed voor het onderlinge contact met buurtgenoten. Ik moet overigens zeggen dat er nu wel langzaam iets opgang lijkt te komen. Een islamitische cateraar heeft zijn steentje fantastisch bijgedragen. Er is hoop
Wat je zegt over het onderscheid tussen een hollandse chagrijn en een moslim chagrijn... meestal oordeel ik , als ik dat al doe, in het algemeen 'jeetje, wat een chagrijn!' Soms vraag ik me echter af of het wél een veroordeling naar mij toe is. "Daar heb je weer zo'n hollander die vast tegen mij is." Dat zal waarschijnlijk eerder mijn, voor mij, misplaatste schaamte zijn voor de ontwikkelingen hier in Nederland dat ik die gedachte heb, dan dat het de realiteit is. Het is erg gecompliceerd allemaal.

Annemir

Je bedoelt dus niet alle buitenlanders, want die ken je niet, en zelfs bedoel je niet alle buitenlanders die je wel kent, maar een zeker percentage van de mensen die je kent, daarvan neem je aan dat ze slecht over Nederlanders denken.

En dan als je erop gewezen wordt dat je eigenlijk maar ongenuanceerd wat roept, dan zeg je dat je wel weet dat ze niet allemaal hetzelfde zijn. Tja, maar toch eerst maar roepen over 'de buitenlanders'

Kijk, je mag roepen wat je wilt natuurlijk, vrijheid van meningsuiting enzo, maar niet raar opkijken als je dan niet serieus genomen wordt en irritatie oproept.

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

17-06-2010 om 13:11

Foutje: emma43

Mijn reactie was op Emma's berichtje. Het sluit per ongeluk wel aan op wat Berber schrijft, maar ik hoop dat Berber mij niet schaart onder 'we zijn weer thuis'. Ik weet namelijk zeker dat het niet om het gros gaat die slecht over buitenlanders denkt. Het zijn er misschien wel téveel, maar niet allemaal.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-06-2010 om 13:13

Argghh correctie

Ik bedoel dat ik zeker weet dat Moslims niet allemaal denken dat Nederlanders ze veroordelen. Ik ga ervanuit dat ze weten dat het er helaas wel veel zijn maar beslist niet iedereen.

Onzin

hoi,
temet dat is onzin! ik leg alleen maar uit waarom ik pvv stemmers wel begrijp.
het is gewoon zo hier. veel nederlandse vrienden en kennissen voelen deze onvrede en stemmen pvv.
dat is alles wat ik zeg.

en net als kaaskopje schrijft...probeer maar eens iets te organiseren op school of sportclub. 9 van de 10 helpende ouders is nederlands terwijl de helft van de kinderen buitenlands is.

Dat stoort mij enorm....het niet mee willen werken en doen met de jeugd wat ze bezig houdt.

Je kan wel roepen dat ik niet alle buitenlanders ken. natuurlijk niet. maar heb wel veel te maken met buitenlanders. ook met mijn werk, zal daar maar niet over uit wijden.

feit is en blijft dat ik merk dat er weinig medewerking is onder ouders om hun kinderen bij te staan in de jeugd. zoveel op school als op straat.
en dat zorgt ervoor dat die jeugd zich vreselijk misdraagt.

hymn

hymn

17-06-2010 om 14:37

0veral

zitten "rotte" appels
maar wat ik hier lees is , als je niet zo als mij denkt dan ben je niet helemaal bij ( lees : niet goed snik),

het ons kent ons en een voor allen en allen voor een
slaat de plank volldedig mis

ik woon in een buurt waar alles woont en de demotivatie van de meeste van die mensen die er wonen maakt mij niet blijer ,( als ik zeg tegen de buuf , he zit je lekker ihn het zonnetje krijg ik als antwoord grauwend en snauwend , hmmm ik heb toch niks anders te doen zal wel moeten ) mensen zijn niet meer tevreden

ik ken geen mensen in limburg maar om ze nu te veroordelen ???????????????? raar vind ik dat , we hebben allemaal een mening en respecteer dat dan ook van elkaar zonder elkaar af te zeiken

dat moest er ff uit

Massi Nissa

Massi Nissa

17-06-2010 om 15:35

Izar en annemir

Er zit inderdaad vaak enorme schroom bij allochtone ouders. Ze schamen zich voor hun gebrekkige Nederlands, weten heel weinig van de Nederlandse schoolcultuur en voelen zich snel bekeken. Op mijn vorige school in Amsterdam hebben we een project opgezet met een drievoudige benadering: verbetering van de taalbeheersing, kennis opdoen over het schoolsysteem en zelfuitgekozen klussen uitvoeren op school. De kleine kinderen werden opgevangen, de cursus was gratis en op school, de ouders mochten lessen bijwonen en wie het hele jaar volhield, kreeg een certificaat van de wethouder en een tegoedbon van het een of ander. Het eerste jaar hadden we acht ouders, het tweede jaar al bijna veertig. Dit soort laagdrempelige projecten zijn niet zo moeilijk op te zetten en belangrijker, ze voldoen aan een duidelijke behoefte bij allochtone ouders.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe je kunt stellen (zoals Annemir) dat allochtone ouders minder begaan zijn met hun kinderen. Je weet toch wel dat dat het meest gebruikte excuus was tijdens de slavernij om ouders en kinderen van elkaar te scheiden? Die zwartjes voelen dat niet zoals wij dat doen.
Ik kan je verzekeren, Annemir, ik ken ook heel wat allochtonen en ze willen precies hetzelfde als Nederlandse ouders. Het probleem is niet onwil of te weinig interesse, het is vaak onmacht en onkunde. Daar is nog veel winst te behalen, mits je het aanpakt op de manier zoals hierboven beschreven op mijn oude school en niet in de vorm van opgelegde opvoedcursussen voor slechte ouders.
Groetjes
Massi

Kaaskopje

Kaaskopje

17-06-2010 om 15:50

Massi

Als iemand zegt dat een vrouw uit een andere cultuur minder begaan is met haar kinderen ben ik ook op zijn zachtst gezegd verbaasd. Ik geloof niet dat Annemir het zo bedoelt als het op jou overkomt. Inderdaad het gemak waarmee vroeger in Australië, Amerika, bij de slavernij, enz. ouders en kinderen gescheiden werden is weerzinwekkend. Hoe kun je naar een mens kijken en geen mens zien?
Wat betreft de 'onwil'. Ik weet niet of het onwil is. Bij een school kan ik me voorstellen dat er een zekere schroom is 'wat kan ik nou, met mijn gebrekkige Nederlands?'. Maar als je je júist mag uitleven in wat je wél kunt, hapjes maken bijvoorbeeld, waarom wordt daar dan niet massaal op gereageerd met 'tuurlijk, doen we!'. Kind komt elke zaterdag naar zijn club, zo'n oproep komt 1 x in het jaar, hooguit 2 x per jaar voorbij en toch is het moeilijk. Geen mens die de hapjes minder lekker vindt omdat de maakster matig Nederlands spreekt.

Minder begaan

sorry, ik heb het niet zo zwart-wit bedoeld dat ze minder begaan zijn met hun kinderen,maar meer dat ze zich minder interesseren voor wat hun kinderen doen?

of misschien zoals iemand anders zegt dat ze het moeilijk vinden? dat snap ik wel,maar je ziet bij ons toch echt massaal dat ze wegblijven en af laten weten.

ik vind dat zo jammer. als je met die jongens praat, vinden ze het zelf ook jammer dat ze zelf altijd van en naar school moeten lopen en hun ouders nooit op school komen.

en misschien komt dat door een taalbarriere of iets anders, maar is dat dan onze taak om ze daar overheen te helpen?
het lijkt wel vechten tegen de bierkaai.

tuurlijk zijn er genoeg leuke mensen,absoluut het is altijd de rotte appels.
wat gebeurde er vanmiddag:

turkse buurvrouw deelde heerlijke broodjes uit bij de flat ter ere van een speciale dag. ik was weer helemaal blij.

totdat ik met de fiets in een straat kwam, een gewone weg,waar drie buitenlandse jochies midden op straat aan het waveboarden waren.
ik kwam naderbij en gaf een belletje om te laten weten dat ik er was. ik zal niet herhalen hoe ze me uitgescholden hebben.
en dan wordt ik weer down. het gebeurt gewoon veel te veel.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

17-06-2010 om 16:48

Goed idee

"Ik heb er vandaag eens over nagedacht, ik geloof dat ik nu maar eens echt een ander tijdverdrijf moet gaan zoeken. \'t Was leuk en leerzaam hier, maar ik geloof dat de truttigheid van een groot aantal bezoekers me nu echt naar de keel begint te grijpen.

Ben benieuwd of ik het volhoud, maar ik ben er wel klaar mee geloof ik. "

Veel succes met het volhouden. Ik begrijp dat 't moeilijk was voor om te discussieren met mensen die je zo minderwaardig vindt terwijl je niet eens hun argumenten kunt ontkrachten. Ik begrijp 't wel, je veilig terugtrekken in een klein kringetje gelijkgestemden is wel zo comfortabel, maar langzaam maar zeker komt de realiteit vanzelf wel ook naar jou toe.

Maar voor nu wens ik je veel sterkte toe bij de verwerking van de uitslag van een democratische verkiezing.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

17-06-2010 om 17:08

Over generaliseren gesproken

"\'waar is het respect van de buitenlander naar de nederlander?\'

\'het gros denkt echt slecht en verkeerd over ons nederlanders,geloof me\'

DE buitenlander, DE Nederlander, HET gros, ONS Nederlanders. Waar haal je het vandaan?

Man, man, wat kan ik me ergeren aan dit soort generaliserende oprispingen. Oh nee, dat mag ik natuurlijk niet, ik moet verkeersdrempels aan gaan leggen om dit soort uitspraken te voorkomen.

Oké, oké, nu zal ik ophouden over Tinus z\'n verkeersdrempels.
"

Wat een selectieve verontwaardiging weer, wat een senue manier om te proberen iemand onderuit te halen. Treurig hoor. Maar goed Berber, lees je eigen posting eens na en zie dan eens hoe zeer jij generaliseerd als 't over PVV'ers gaat, niks dan generalisatie. Is 't überhaupt mogelijk voor jou om te discussieren met iemand over zaken waar je 't echt oneeens bent zonder dat je die personen onderuit meent te moeten halen? Vind je jezelf echt zo moreel superieur? Valt 't lot van Marokkanen in Nederland die af en toe iets naars te horen krijgen over hun gemeensschap en die daar op aangekeken worden echt te vergelijken met homo's en lesbiennes die uit hun buurt en huis geterroriseerd worden door marokkaans straattuig. Met 't lot van Joden in Amsterdam die niet meer met keppeltje over straat durven? Met Joodse kindertjes die bespuugd en bedreigd worden door de zoontjes van de marokkaanse gemeenschap, niet gecorrigeerd worden door hun ouders, de jodenhaat ingegoten krijgen met de paplepel thuis. Vertel mij eens waarom je in heel Nederland als molsim of moslima veilig over straat kan in volledig moslimgewaad, tot aan Boerka toe, amar je neit opzichtig gekleed als Jood meer veilig bent. Waarom is 't normal dat je in bepaalde buurten van de grote steden als vrouw beter geen kort rokje kunt dragen? Waarom word je dan bespuugd, uitgemaakt voor hoer. Van wie hebben die marokkaanse rotjochies die houding, die mentaliteit? Komt dat uit de lucht vallen? Durf jij te ontkennen dat binnen de marokkaanse gemeenschap in meerderheid geen of weinig respect is voor zaken die normaal zijn in Nederland, zoals homosexualiteit, vrouwen die korte rokjes dragen etc? Heeft dat echt niks te maken met de overheersende mentaliteit in de marokkaanse gemeenschap in Nederland?
Welnee, dat komt niet uit de lucht vallen, die houding wordt ze geleerd door hun ouders, door het gros van de marokkaanse gemeenschap die neerkijkt op de Nederlanders, die ons minderwaardig vinden, die gefrustreerd zijn omdat ze ondanks hun, in hun ogen superieure geloof, zo weinig voorstellen in dit land. Iets dat begrijpelijk is gezien het feit dat de meeste marokkanen bijzonder weinig inspanningen plegen om iets positiefs bij te dragen aan dit land.
Vind jij 't gek dat de gemiddelde Nederlander niks meer wil weten van de Marokkanen omdat een meerderheid van de Marokkaanse jongeren met de politie in aanraking is geweest, verdachte is, voor overlast zorgt?

Tegelijkertijd vind je wel dat je 't 1,5 miljoen Nederlanders mag verwijten dat ze op een bepaalde partij hebben gestemd, dat ze gebruik hebben gemaakt van hun democratisch recht zoals hun goeddunkte, kun je daar geen respect voor opbrengen, maar de houding van de meerderheid van de marokkaanse gemeenschap vergoeilijk je.

Treurig voor je dat je af en toe iets naars te horen krijgt over marokkanen, dat menseen je misschien een beetje argwanend tegemoet treden, zeker als je jezelf altijd fatsoenlijk gedraagt en iets bijdraagt aan dit land. Maar wees eerlijk, valt dat te vergelijken emt de excessen die door marokkaans tuig aan mensen hier in Nederland wordt aangedaan?

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

17-06-2010 om 17:21

Drommels

Welnee, het spel is nog lang niet gespeeld. Alle meerderheidskabinetten die nu nog mogelijk zijn, hebben nog meer moeilijkheden te overwinnen dan de VVD,PVV en CDA combinatie. In ieder geval ligt de zwarte piet duidelijk bij het CDA. Die laten hun oren hangen naar wat oud-prominenten en linkse dominees, terwijl de kiezers van het CDA veel rechtser zijn. Het CDA moet oppassen zichzelf niet overbodig te maken. Hoe dan ook, die formatie duurt nog wel even, Verhagen heeft gezinspeeld op een minderheidskabinet. Dan zou de PVV wel welkom zijn, maar daar zullen ze bij de VVD en 't CDA dan alleen een hoge prijs voor moeten betalen.

Verhagen heeft 't spel te opzichtig gespeeld, 't is te duidelijk dat 't niet lukt omdat het CDA 't niet wil en dat zal ze geen goed doen.

Starry Night

Starry Night

17-06-2010 om 17:23

Mark

"Maar wees eerlijk, valt dat te vergelijken en de excessen die door marokkaans tuig aan mensen hier in Nederland wordt aangedaan?"
Dat "Marokkanse tuig" beperkt zich tot een kleine groep jonge mannen die zich, dat staat natuurlijk buiten kijf, onaanvaardbaar misdragen. Maar de haat tegen moslims wordt veel breder gedragen, zo blijkt, en dat is op de keper beschouwd dus veel gevaarlijker.
Dat er Marokkaanse etterbuilen zijn die zich misdragen betekent nog niet dat je het recht hebt een heel volk weg te zetten als inferieur (en dat en passant voor het gemak uitbreidt naar andere volkeren).

Starry Night

Starry Night

17-06-2010 om 17:28

Regeren

"Dan zou de PVV wel welkom zijn"
Welnee. Hij speelt het uitermate slim, Wilders, door net te doen of hij heel gretig is en wil regeren. Maar dat is natuurlijk het allerlaatste wat hij wil. Hij kan dit spel spelen omdat de kans klein is dat het gaat lukken. Over een tijdje trekt hij zich met een goed gespeeld pruillipje terug, een beschuldigend vingertje wijzend op die vermaledijde andere partijen die hem dwarsbomen ("ik wil wel, maar ja, zij willen niet"), zodat hij weer lekker passief en betweterig in de oppositie kan gaan hangen.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

17-06-2010 om 17:37

Berber

"Ja, nee, ja, ja, ja, nee, nee, nee, ja, ja etc etc, en dat dan in willekeurige volgorde. Daar wou ik het wat jou betreft graag bij laten. Veel plezier ermee."

Moehaha, discussieren is moeilijk ik weet 't!

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

17-06-2010 om 17:40

Starry

Wilders speelt 't zeker slim, maar i.t.t. tot jou geloof ik dat ie wel degelijk wil regeren. Maar als dat niet lukt, tja, dan zal hij in de oppositie zijn positie verder kunnen verstevigen. Als hij 't een ebetje goed speelt wordt het zeker een win-win situatie voor de PVV.
Helaas alleen niet voor 't land, dat was 't meest gebaat bij een rechts kabinet, iets anders wordt toch weer pappen en nathouden.

Kleine groep mannen? welnee

welnee, het is geen kleine groep mannen die zich misdragen.

een kleine groep is echt crimineel.
een grote groep is heel lastig, geloof me.
het gaat niet alleen om dat groepje mannen. zelfs moslim vrouwen kijken ons nederlandse vrouwen scheef aan.
oke, berber niet,maar heel veel wel. ook niet iedereen. dat maakth et zo moeilijk. er zijn veel jongeren die naar doen tegen anderen, heel veel. dat is echt geen kleine groep.

maar het is wel essentieel voor de keuze van veel mensen om voor pvv te kiezen.

op psz zoeken ze elkaar op. ondanks pogingen om te mixen, weigeren ze nederlands te praten tegen elkaar,zelfs op psz.
het wordt steeds herhaald,maar het interesseert ze gewoon niet.

Starry Night

Starry Night

17-06-2010 om 17:48

Mark

Na het intikken van mijn, puur op mijn water gebaseerde, posting scrolde ik deze rubriek omlaag en stuitte op een draadje gestart door Temet. Daarin linkt ze naar een filmpje, waarin Wilders zijn grote teleurstelling uit over het stuklopen van de onderhandelingen. Je hoeft echt geen doorgestudeerde psycholoog te zijn om de gaten in zijn lichaamstaal te ontdekken. Het is haast vertederend.

Starry Night

Starry Night

17-06-2010 om 17:51

Annemir

Hele grote groepen blanke Hollanders hebben ook hun boertige mening over homo's (en staan hierin dichter bij de gemiddelde Marokkaanse jongeman dan bij mij) en als ik op zondag door de Alblasserwaard fiets word ik ook scheef aangekeken. Dat zijn nou niet direct de probleemveroorzakende omstandigheden waar Geert zich zorgen over maakt, volgens mij.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-06-2010 om 17:53

Izar

Door wat jij zegt over het typisch Nederlandse van vrijwilligers herinner ik mij opeens dat er nog meer gezegd is door die man waar mijn man het aan vroeg. Inderdaad is het vrijwillig iets doen een vreemd begrip. Waarom zou je zomaar iets voor een vereniging doen zonder ervoor betaald te krijgen? Het is werk. Dit is dus wat een turkse/marokkaanse man gezegd heeft, ik zeg het er maar even bij Het is dus niet zozeer, in ons geval dan, het ons kent ons. Aangezien de meesten Turks of Marokkaans zijn en de ouders niet komen kijken valt dat ons kent ons wel mee denk ik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.