Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hoe lang bestaat het ool-forum eigenlijk al?

Ik las ergens dat iemand haar forumjubileum gaat vieren en bedacht me: hoe lang is het forum er eigenlijk?
En was je er vanaf het begin bij? Weg geweest voor een tijdje en terug gekomen? Of net om een hoekje komen kijken? Alleen meelezend, of je ziel en zaligheid hier neergooiend?
Zo maar benieuwd naar wat het forum ons heeft gebracht.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gerdina

Gerdina

30-06-2011 om 14:45

September 2005

volgens mij. Toen had ik al een half jaar ofzo meegelezen. Ik ben begonnen bij "langer dan een jaar bezig". Tegenwoordig bevindt ik mij vooral bij de spelletjes en op de chat. Ik lees wel heel veel, maar post niet zoveel. Meestal hebben anderen veel zinnigere dingen te zeggen .
Ik ben denk ik dus ook niet zo bekend, hoewel sommigen van jullie mij nu kennen van de meeting.

Rembrand

Rembrand

30-06-2011 om 14:53

1999

Ik ben hier volgens mij begonnen met schrijven toen onze jongste een paar maanden was.
M. ( jaren onder mijn eigen voor en achternaam en tegenwoordig met nick).

Voorjaar/zomer 2001

Wij woonden toen net aan de andere kant van de wereld en ik vond het fijn te lezen hoe men in NL over opvoeden etc dacht. En dat kon ik heel erg goed op dit forum.

2004

In dat jaar is mijn oudste geboren en heb ik het forum ontdekt. Ik heb net even op mijn nick zitten zoeken en zag een hele rij postings van mezelf onder elkaar staan. Getsie wat lijkt dat pedanterig zeg.

Chris

krin

krin

30-06-2011 om 15:16

Meer

Ik heb meer geschreven dan ik dacht (heb net, net als IngridT veel te lang zitten grasduinen). Het zoeken werd bemoeilijkt doordat ik al vrij snel niet meer ondertekende, maar er dook nog genoeg op. Zo blijkt er voor mijn tijd al een krin(n) te zijn geweest (in 2003, dat was ik dus nie!), en heb ik voor mijn (ik denk) allereerste bericht mijn zoon in een meisje veranderd, in een tot mislukken gedoemde poging tot anonimiteit, vrees ik.
En nu verdorie aan het werk voordat het niet meer hoeft.

Sascha2

Sascha2

30-06-2011 om 15:22

Sanneke

Jij mag dus ook mee naar de chinees van Cobi! Gezellig, zie ik je nog eens hahaha!

Pinkelot!!?

jemig, dan ken ik jou, maar wie o wie...???

Ik schrijf en lees sinds 2001, zwanger, mijn eerste posting was een vraag over welke buggy (mijn voorkeur ging al uit naar de buggaboo, maar ik zocht wat ervaringsverhalen) onder mijn eigen naam..

Toen meegeschreven-leefd met het december 2001 draadje, daarna heel veel gehad aan de medemoeders toen Fleur overleed..forum sindsdien niet verlaten, heel intens nog bij V&V geschreven, nu nog bijna dagelijks meelezend, alleen bepaalde rubrieken...

Kom maar op met die soep

Katrien

Katrien

30-06-2011 om 15:39

Sinds 2003

Ik vind berichtjes terug van mezelf van mei 2003. Ik wist echt niet meer dat ik hier al zolang kom.

Katrien

Maart 2001

Eerst een paar dagen meegelezen en toen gaan posten, voornamelijk in het draadje voor uitgerekend in de maand waarin ik uitgerekend was, maar ik zag net dat ik me toen overal mee bemoeide. Toen schreef ik nog onder mijn eigen voor- en achternaam.
Ergens in 2005 ben ik volgens mij onder mijn huidige nick gaan posten.
Ondertussen zit ik dus alweer een uur oude berichten van mezelf en aan mezelf aan het lezen, wel erg grappig. Ik kwam leuke uitspraken van toen 3-jarige zoon tegen die ik helemaal vergeten was.

Begin deze eeuw

Ik had werk waarbij ik regelmatig achter een computer zat te wachten; te kort om effectief wat anders te doen, te lang om niks te doen. Geen idee hoe ik OOL gevonden heb, maar ik heb met heel wat discussies geïnteresseerd meegelezen. Ik had weliswaar nog lang geen kinderen, maar ik wilde ze wel ooit hebben. Dat ik nu (meestal) een Relatief Relaxte Ouder ben komt absoluut daardoor. Alsnog mijn dank .

Toen ik zwanger was, was ik van plan om eindelijk eens legaal mee te doen, maar helaas; ik had niks te vragen. Sinds de geboorte van Dochter (3 maand geleden) maak ik in mijn hoofd meerdere keren per dag een draadje aan (help!). En alleen dat al maakt dat de meeste van alle problemen is opgelost.

Ik moet wel zeggen dat 'in werkelijkheid' posten me nog steeds wat schroom kost. *bloos*

Kraanvogel.

Klaartje

Klaartje

30-06-2011 om 16:09

Begin 2003

Ben op internet op zoek gegaan naar lotgenoten tijdens psygchische problemen van onze zoon. Ik heb hier veel aan gehad, heb ook veel van me af kunnen "praten". Ben hier steeds blijven hangen, maar reageer niet zo erg veel meer.

1998

Al sinds 1998, maar grappig genoeg kent bijna niemand me....

Dorry

2001

vanaf 2001, toen ik zwanger wilde worden. naar mijn idee waren er toen veel meer draadjes over zwanger worden/zwanger zijn?
in ieder geval, blijven hangen en nu met twee dochters blij met alle feedback die je hier kunt krijgen. overigens had ik ook een andere naam maar deze gewijzigd omdat er meerdere waren met die naam.

2003 en alex

mijn eerste berichten zijn van 2003 en ,en nu ik ze lees weet ik weer hoe ons gezin er toen uitzag,en wat er speelde( veel dingen was ik echt al vergeten)
leuk ,zo,n online dagboek

Ik zie dat ik regelmatig in discussie ging met Alex ,en met ene Thieu ,Die al heel lang weg zijn van het forum.

ik ben hier vanaf het begin al met deze nick( en nooit herkent

Merel

Merel

30-06-2011 om 19:10

1997

Ik kan pas sinds 1997 op internet, ik kan me herinneren dat ik in sept 1997 voor het eerst een computer thuis had, met telefoonmodem, dus iedere tik telde.
Ik weet niet meer onder welke nicks ik allemaal schreef en wanneer ik dus begonnen ben, wel jammer eigenlijk, het is toch leuk tijdsbeeld om dat nog te kunnen terugvinden van jezelf.

Yta Chalne

Yta Chalne

30-06-2011 om 19:20

Cindy 27

Levendige herinneringen aan de eerste chat van OO-ouders waar ik inlogte als 'Cindy27'. Cindy, of all names Toen was ik dus zevenentwintig. Nu ben ik veertig. Wanneer ik voor het eerst postte weet ik niet, maar het zal zo'n dertien jaar geleden zijn.

Uit de tijd van Mieke Valentijn (en dochter), die node gemist worden. De tijd van de heftige draadjes over merkkleding, borstvoeding, HB, PB en emancipatie. Toen OO ook nog postende mannen had. Jaja, die goede oude tijd.

Snuggle's

Snuggle's

30-06-2011 om 19:47

Tien jaar

Tien jaar zag ik, onder veel verschillende nicks, recent weer gewisseld naar deze Wel een paar keer er tussenuit geweest, vreemd genoeg na een meeting nu drie jaar geleden denk ik. Dat was voor mij geen goed idee .

Snuggle's

Rembrand

Rembrand

30-06-2011 om 20:02

Merel

Heel herkenbaar. Wij hadden volgens mij al internet in 1991, maar niemand om naar te mailen
Ook wij hadden een telefoonmodum en je hoorde dan via de luidsprekers ook dat de computer een verbinding maakte. Ik zat in het begin ( paar jaar later) op Parents Place ( grote Amerikaanse ouders-site) en later ontdekte ik OO.
M.

8 jaar

Vier keer een andere nick, stuk of 2 keer boos afgemeld. Laatste keer had ik mij heilig voorgenomen om alleen nog maar te lezen. Tegenwoordig kan het via mijn mobiel, zeer verslavend.
Vorige week zei een van mijn kindere kwaad tegen mij "je had je verslaving toegegeven, en nu zit je weer de hele tijd bij 16 plus te kijken wat Kaaskopje er van vindt!"
Hoe ze op de 16 plus komt weet ik niet, hahaha.

Thursday Next

Thursday Next

30-06-2011 om 20:49

Begin 2006

toen ik in verwachting was van onze jongste. Ik ben kort geleden van nick veranderd.

Sinds begin 2000

Toen ik op zoek was naar een manier om badolieresten uit het babybad te krijgen. En toen heette ik nog anders, maar ik geloof dat ik nu toch al meer dan 5 jaar Genista heet.

Juni 2002

goh, ook alweer 9 jaar.... altijd met dezelfde naam, overigens

tonny

tonny

30-06-2011 om 21:04

1997

tjongejonge dat is een eeuwigheid geleden, toen zag mijn leven er compleet anders uit (en toen schreven we nog onder onze echte naam)

Wat het forum mij gebracht heeft? Hm, ik zou haast zeggen: wat niet

Biene M.

Biene M.

30-06-2011 om 21:27

1997?

Net als een paar anderen hier vond ik OO dankzij een bericht in de NRC(?) over David OO die een rechtszaak aan zijn broek had gekregen door Goliath tijdschrift Ouders. Tot dan toe had ik internet vooral gebruikt om via irc te chatten, ik kende geen interessante Nederlandse websites, maar dit was leuk!

In het begin was het wel irritant dat Justine en Henk elk berichtje lazen (en zelfs taalfouten corrigeerden) voordat het op het forum geplaatst werd, maar gelukkig werd dat te bewerkelijk voor ze en konden we direct posten. Dat gaf wel wat vaart aan de discussies. Volgens mij heb ik best veel geleerd van een aantal mensen hier, alhoewel ik destijds niet zo'n vragensteller was.

Mijn oudste was destijds ongeveer 2 en ik vond het heel jammer dat dit forum nog niet bestond toen ze een kleine baby was en alsmaar huilde, ik dacht dat ik hier veel steun aan gehad zou hebben. En dat klopte, ervoer ik veel later bij mijn 2e baby toen die in het begin ook zoveel huilde.

Tussendoor ben ik een paar jaar weg geweest. Forummen kost erg veel tijd. En soms raakten de discussies me te veel, kon ik ze niet van me af zetten. Toen ik na een paar jaar afwezigheid weer terug kwam, eerst om mee te lezen toen het zwanger worden maar niet lukte, daarna om te schrijven in gezéllug toen ik zwanger was, was ik vast van plan om niet meer diep in verhitte discussies te duiken. Ik schreef alleen nog maar dingen waar mensen niet over in discussie zouden gaan en sprak niemand meer tegen. Toen Cobi erachter kwam wie ik was, dacht ze geloof ik dat ik mijn hersenen had laten elektrostimuleren en daardoor een andere persoonlijkheid had gekregen.

Ik heb hier dus van alles geleerd en ook wel mijn gedachten gevormd. En met name over middelste veel gelezen en soms gevraagd om me te helpen koers te bepalen, omdat ik me bij hem wel eens afvraag of we het wel goed doen, of de arts het wel bij het rechte eind heeft, of we ergens iets mee moeten.

Verder vind ik het erg leuk dat hier wat oudgedienden rondhangen. Dat geeft zo'n prettig vertrouwd gevoel. En rond de geboorte van mijn tweede heb ik hier ook echt leuke contacten opgedaan (contacten? Vriendinnen!) En verder zijn er een hoop mensen die ik altijd gewoon graag lees. Soms omdat ze over dingen heel anders denken, maar het neerzetten op een manier waardoor ik begrijp waarom ze die opvattingen hebben en dat vind ik heel waardevol.

OK, ik kan nog heel lang doorgaan met dit gemijmer en het is nu al te lang, dus nu ga ik even verder lezen wat er in de tussentijd allemaal is geschreven.

2001

geloof ik. Een berichtje over muziek en palliatieve zorg bij kindjes.

Jade

Jade

30-06-2011 om 22:01

Juni 2000...

Ik zit al 11 jaar te lezen en te reageren op OOL. Eerst onder mijn eigen naam en al sinds een hele lange tijd onder een Nick

Mijn ziel en zaligheid niet neergegooid (wel in de periode dat mijn moeder net was overleden, 11 jaar geleden)

Lynna

Lynna

30-06-2011 om 22:04

Juli 1996

Ik zit hier sinds juli 1996, was zwanger van de 2e. Als ik op mijn eigen naam op internet zoek kom ik mijn eerste bijdrages tegen, toen was het forum niet afgeschermd. Ik stond hier met voor- en achternaam, woonplaats en mailadres.

Ik ben naar het feest van het 1jarig jubileum geweest, dat was in een soort kookcafe naast de borstvoedingswinkel in Amsterdam. Terug naar het station hebben Justine en Henk me een lift gegeven. Mooie tijd was dat. Er zat hier toen ook een vader van 7 kinderen en onze spelfouten werden nog verbeterd....

Iemand nog langer hier?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tirza G.

Tirza G.

30-06-2011 om 22:11

2000

Ik kreeg mijn inlogcodes in de zomer van 2000 toegestuurd, volgende week vier ik dus mijn 11-jarig jubileum. Ik postte eerst onder mijn eigen naam, maar dan alleen mijn voornaam. Deze nick heb ik mmmmmmm nu een jaar of 2-3 denk ik.

Tirza

Lynna

Lynna

30-06-2011 om 22:16

Feestje

Ti's deze maand dus 15 jaar geleden dat OOL in mijn leven kwam. Ik heb het hier langer uitgehouden dan in mijn huwelijk....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Biene M.

Biene M.

30-06-2011 om 22:17

Lynna

Ik denk dat jij wint!

Wel grappig om te lezen dat sommige mensen hier ook al zo lang rondhangen. Dan vraag ik me toch af wie dat dan was, vroeger. Al ben ik dat waarschijnlijk gewoon vergeten, jammer genoeg, want zo geweldig is mijn geheugen niet. Er zijn denk ik vier oudgendienden van wie ik de huidige nick weet en hun echte naam (en waar ze vroeger over schreven). En er zijn er ook best nog wel wat die ik me van vroeger herinner, maar die nu ofwel weg zijn, of voor mij onherkenbaar onder een nickname zijn gaan schrijven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.