Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hoe lang bestaat het ool-forum eigenlijk al?

Ik las ergens dat iemand haar forumjubileum gaat vieren en bedacht me: hoe lang is het forum er eigenlijk?
En was je er vanaf het begin bij? Weg geweest voor een tijdje en terug gekomen? Of net om een hoekje komen kijken? Alleen meelezend, of je ziel en zaligheid hier neergooiend?
Zo maar benieuwd naar wat het forum ons heeft gebracht.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat me opvalt

ik mis heel veel namen,en ik vraag me af,hebben deze mensen een nieuwe nick? of zijn ze verdwenen?
en wat me over mezelf opvalt,ik schreef vroeger veel *liever* *aardiger* en ik zette altijd mijn naam onder mijn berichtjes ,met groetjes of liefs erbij.
dat doe ik eigenlijk nooit meer ,al weet ik niet waarom?
mijn mening over heel veel dingen is wel ongeveer hetzelfde gebleven.en ik zie ook dat ik me druk heb gemaakt om dingen die vanzelf goed zijn gekomen.
maar ja,dat is altijd achteraf.

(nou,bij deze dan toch nog maar een keer mijn naam eronder,

Groetjes Sus-anne

Gale zwankezwaan

wat was jouw vorige nick?

Jahaa

dat gaat Gale niet verklappen natuurlijk. Maar als je even zoekt uit welke setting deze nick komt, kom je er wel achter.

Ayanna

Ayanna

05-07-2011 om 21:07

Kwartje!

Is gevallen...denk ik. Ik had al zo'n vermoeden dat ik Gale Z. 'herkende' qua schrijfstijl. Gale, was jij voorheen L.W.??

Hibiscus

Hibiscus

05-07-2011 om 21:36

Duidelijk

Ik ben altijd heel slecht in het herkennen van nieuwe nicks bij oude forummers, maar Gale had ik snel door. Daar ben ik ook blij om want ik lees de stukjes van Gale altijd met veel plezier. Ik heb alleen geen idee waarom Gale van nick veranderde.

Hibiscus

Tja

en toen kon Loekie weer haar nick veranderen.

Geen idee

hier ben ik dus helemaal niet goed in.
ik zie de afgelopen tijd veel nieuwe nicks ,en echt ,ik herken er niet 1 van,zelfs niet met hints en tips.

1999

Op zoek naar antwoorden kwam ik bij ool terecht.
Zo vaak dat ik over een bepaald onderwerp zat te denken en dat er hier dan weer juist net een draadje over gestart was door een ander. Sinds de geboorte van Tim in 1999 lees ik mee, soms reageer ik maar dat ben ik pas later gaan doen. Vooral omdat ik het lastig vind de goede woorden te schrijven zodat de ander begrijpt wat ik bedoel.
Natuurlijk heb ik net als jullie nog even naar mijn "oude stukjes" zitten kijken: dat vond ik geweldig leuk! Nog altijd onder dezelfde nick.

Veel liefs, timsmama

Silone

Silone

06-07-2011 om 10:28 Topicstarter

Goh

Er komen eigenlijk best veel namen voorbij waarvan ik geen idee had dat ze al zo lang meedraaien hier. Vaak al langer dan ik. Ik geloof dat ik wel een forumtunnelvisie heb.

Biene M.

Biene M.

06-07-2011 om 12:34

Silone

Ik denk dat de meeste steentijdforummers nu onder nickname schrijven en vroeger onder hun eigen naam. Dat geldt in elk geval voor mij en voor een aantal andere fossielen van wie ik inmiddels weet wie er achter de nick schuilgaat.

Biene M.

Biene M.

06-07-2011 om 13:51

Ik denk dat ik er eindelijk achter ben wie Drommels is, misschien.

Het is dat ik het niet zo kies vind de echte namen hier te noemen van mensen die niet meer onder die naam hier schrijven, maar ik ben toch van een hoop mensen erg benieuwd of ze hier nog zijn en hoe het met hen en hun kinderen gaat.

Engelandvaarder

Engelandvaarder

06-07-2011 om 17:17

Sinds eerste zwangerschap in 1999

Ik schreef eerst onder mijn eigen voornaam en sinds 2007 onder mijn huidige nick.
Ik kom hier hele periodes niet, om dan weer een tijdje actief mee te doen. Gek genoeg kom ik hier vaker naarmate ik het drukker heb op mijn werk

Marina

Marina

06-07-2011 om 18:25

Pelle

Nee, woon niet in L, maar in nieuwe wijk. Jij ook, meen ik me te herinneren? Blij dat je het niet meer weet, hoef ik me niet schuldig te voelen!
Kom hier al sinds 1998. Wilde toen zwanger worden, en zoon is nu 12. ben wel jaren weggeweest en lees nu nog maar heel soms mee.

Margriet*

Margriet*

06-07-2011 om 20:39

Silone

Ik schreef ook eerst onder mijn eigen naam, maar als je die eenmaal kent vergeet je hem niet meer. Dus sinds een paar jaar anoniem, bevalt prima! Margriet is trouwens ter nagedachtenis aan iemand + de naam van onze prinses die toen zoveel jaar werd.
Ik ben vooral benieuwd naar de meiden met wie ik in zwangerschapsdraadjes schreef, een enkele komt nog wel eens voorbij zoals Josephine. De rest is er misschien nog wel maar heeft ondertussen vast een nick.

1998

In het begin (1998) altijd onder m'n eigen naam geschreven. (kan ik me nu niet meer voorstellen)
Vanaf dat je je moest registreren heb ik jaren alleen meegelezen, en sinds kort toch maar geregistreerd.
Ik heb me ook sinds 1998 bij een mailgroep aangesloten via dit forum en dat zijn nu dus al bijna 13 jaar mijn vriendinnen, ook IRL! Een aantal zijn hier nog vrij actief

kaatje1972

kaatje1972

07-07-2011 om 20:10

Sinds 2003

Sinds 2003 lees ik al mee (schrijf bijna nooit) en heb heel veel gehad aan het forum toen ik een dochter kreeg. Zo verfrissend al die verschillende meningen en inzichten. Ik heb er veel van geleerd! Dank jullie wel

Alternajet

Alternajet

07-07-2011 om 22:01

Sinds 2002

Mijn eerste bericht gepost in september 2002 onder mijn eigen naam, was een klaagzang over een heel vervelend meisje van vier dat met haar ouders bij mijn man en mij op bezoek kwam. We hadden toen zelf nog geen kinderen, en was erg aan het twijfelen of ik ze wel of niet wilde. Uiteindelijk heb ik er maar liefst drie gekregen en is het vervelende meisje opgedroogd tot een zeer lieve, intelligente 2-gymnasiumleerling. Er is dus hoop

Ik heb veel lief en leed gedeeld in een kletsgroepje 'uitgerekend in...' in 'Gezellug'. Jammer genoeg is dat contact verwaterd.

Valkyre

Valkyre

08-07-2011 om 10:57

Newbie

Sinds januari of februari van DIT JAAR! En allang volledig verslaafd, helemaal sinds ik de App op m'n iPhone heb...

Had eerst een andere nick, die heel anders (negatief) geïnterpreteerd werd dan ik 'm bedoeld had, dus die heb ik toen maar gauw gewisseld (wel met een paar Valkyre -voorheen Oudenick - berichten tussendoor, voor de vaste bezoekers). Dat laatste vooral omdat ik het zelf zo leuk vind om vaste mensen te "herkennen", en omdat ik een heel vleiend compliment kreeg over wat en hoe ik schreef. Maar van wie? Dat ben ik alweer vergeten, helaas. Het was één van de vaste bezoekers (Krin? ChrisH? ik weet 't echt niet meer), en ik vond het erg leuk. Ik heb zelf ook zo m'n favorieten, hetzij door schrijfstijl (Massi, cobi), hetzij door nuance (o.a. Krin), of juist door stelligheid (Manda! Heerlijke berichten altijd... en Liora). Ja, Liora, op mij als nieuweling kom je nog steeds erg stellig over, en dat vind ik juist leuk . Maar ik ben dus al behoorlijk gehecht aan het forum, en stel ook regelmatig een vraag.

En ja, ik ben meteen gaan meepraten, want ik heb nou eenmaal een grote mond - zowel IRL als online. Dusss...

Ben ik stellig

ik ben helemaal niet stellig !

(lol)

Tirza G.

Tirza G.

08-07-2011 om 14:20

Welnee manda

En ik ook niet trouwens. Heb ook nooit ergens een mening over. Dat gezeur ook altijd

Tirza

krin

krin

08-07-2011 om 17:06

Ik ben stellig

Toch? Aan de andere kant... Soms ook niet.

oregano

oregano

08-07-2011 om 21:13

Gevonden 27 nov 2001☺

Mijn eerste bijdrage onder mijn vorige nick die ik jaren heb gehad. En wat moest ik nu weer lachen, wat een leuke herinneringen. mijn dochter was toen 4 jaar en had allerlei vragen over het bestaan van god. Ik las net dit, grappig om terug te lezen...

De vragen gaan overigens voorlopig nog wel door...

Opa, heeft God de wereld gemaakt. Ja, zegt opa. En de mensen, de bomen etc. Waarop mijn dochter zegt: en de brillen..... (opa draagt een bril).

En God heeft de "pitjes" gemaakt zegt ze. (dit is haar uitleg van zaadjes waardoor er een baby gemaakt kan worden).

Ga nog even verder zoeken,leuk...
Mis trouwens nog wel Rinus, die altijd alles wist van technische dingen, apparaten etc. Kennen jullie hem of haar nog?
Groeten Oregano

In ieder geval sinds 2003

Misschien daarvoor ook al wel, maar ik heb geen idee meer welke nicks ik in het verleden allemaal gebruikt heb. Niet altijd even fanatiek meeschrijvend - dat gaat met golven bij mij - maar wel bijna elke dag even gluren hoe het met jullie allen gaat.

Valkyre

Valkyre

10-07-2011 om 12:29

Lol

Krin geestig...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Grappig valkyre

Ik lees altijd met groot plezier jouw berichtjes, kan niet goed aangeven waarom -

Maar ik zou nog steeds graag

Zou nog steeds graag willen weten hoe je op een makkelijke manier achter je eerste berichtje kan komen zonder dagenlang te zoeken

Massi Nissa

Massi Nissa

10-07-2011 om 21:38

Ik ook

En ik weet wel waarom. Ze is enthousiast. Zeldzame eigenschap (in elk geval om vol te houden).
Groetjes
Massi

Valkyre

Valkyre

11-07-2011 om 12:54

Massi en geerke

Wat lief!
Ik ben ook best enthousiast IRL. Sommigen zouden zelfs zeggen ueberenthousiast...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

11-07-2011 om 12:56

De een z'n "enthousiast" is de ander z'n "wat een grote waffel heeft die meid"...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ayanna

Ayanna

11-07-2011 om 15:12

Valkyre

Ik ben er een tijdje tussenuit geweest en sinds ik terug ben heb ik steeds het idee gehad, dat jij een oudgediende bent die een nickwissel heeft ondergaan. Je enthousiaste manier van schrijven geeft mij echt het gevoel dat jij hier al JAREN bent. Was dan ook zeer verbaasd om te lezen dat je nog zo 'vers' bent. Maar ik hou wel van dat enthousiaste.
En verder maakt het niet veel uit of je 'oud' of 'jong' bent op het forum. Het gaat erom wat je er aan hebt. Of je nou leest of schrijft, zolang het forum je hulp kan bieden, tips kan geven of gewoon kan vermaken...prima toch?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.