Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hoe lang bestaat het ool-forum eigenlijk al?

Ik las ergens dat iemand haar forumjubileum gaat vieren en bedacht me: hoe lang is het forum er eigenlijk?
En was je er vanaf het begin bij? Weg geweest voor een tijdje en terug gekomen? Of net om een hoekje komen kijken? Alleen meelezend, of je ziel en zaligheid hier neergooiend?
Zo maar benieuwd naar wat het forum ons heeft gebracht.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

01-07-2011 om 17:58

Wilma

haha nee, volgens mij was dat een limburgse die blij was dat haar man een soort neanderthaler was..)

Petr@

Petr@

01-07-2011 om 17:58

Maart 2000

Dus volgens mij mag ik ook mee naar de Chinees ))

Mijn eerste berichten gingen over mijn zorgen over jongste. Die heb ik nu weer, alleen op ander gebied...

Fiorucci

Fiorucci

01-07-2011 om 17:59

Trouwens

Ik kan zeker stellen dat ik aan OO twee zeer dierbare vriendinnen heb overgehouden!

2001

Ik had in 2001 een kleine dramaqueen die niet naar het KDV wilde en zocht naar tips. Zo ben ik hier gekomen. Inmiddels is die driejarige dertien geworden en heb ik weer heel andere problemen
Wat ik op het forum heb geleerd is veel meer begrip te krijgen voor mensen met zorgkinderen. Dochter heeft veel last van een paar kinderen met ADHD en vormen van autisme gehad en ik had mijn oordeel al klaar over die ettertjes die gewoon even moesten worden opgevoed. Door mee te lezen en vragen te stellen snap ik veel beter hoe het echt zit.
Oja, de tips die ik kreeg toen het buurhuis bevolkt werd door drie buitengewoon luidruchtige, sexueel nogal vrije dames waren zo hilarisch dat ik er echt door werd opgepept. (Ik dank de hemel nog iedere dag dat die zijn opgehoepeld en plaats hebben gemaakt voor de beste buuf van de wereld.)
Mag ik nu mee naar de Chinees?

Nesile

Nesile

01-07-2011 om 18:44

Februari 1999

Maar niet onder deze nick.
Veel gelezen, veel geschreven, veel heftige thema's voorbij zien komen. Aparte types ook wel. Thieu. Freek Bok ... Ach ja. Nostalgie!
Nesile

Biene M.

Biene M.

01-07-2011 om 19:00

Paula b.

Ik moest even zoeken, maar nu weet ik het weer!

Pinkelot (o.t)

Oh, YEAH, ik weet het

Liefs en knuffels terug voor je drietal en neem er zelf ook eentje

2004

In maart 2004 stelde ik mijn eerste vraag op het forum. Ik heb heel veel inzichten gekregen via dit forum. In mijn eigen "echte" wereld had absoluut niet de varieteit in opvattingen om mijn heen als ik hier las. Er ging een wereld voor mij open
Ben er nu nog maar heel zelden. Heb niet zoveel tijd meer, maar heb vooral genoten van de heftige discussies af en toe. Heerlijk! En dan nog een beetje olie op het vuur gooien ))

Biene M.

Biene M.

01-07-2011 om 21:14

2022?

Jeumig, kunnen we niet een preparty doen? Ergens in 2011 of zo? Wat nou als de wereld vergaat op 20-12-2012, dan missen we het gatloze jubileum!

tonny

tonny

01-07-2011 om 22:28

Poe, dan ben ik wel oud zeg, op dat cobioo-jubileum

dan heb ik al zowat vrije reisdagen, als die dan nog bestaan

Marina

Marina

01-07-2011 om 22:45

Mien en pinkelot!

Jeetje dames, ik kom hier bijna nooit meer maar zat zo maar wat rond te neuzen en kom daar ineens m'n dec2001 draadje tegen! dat was wat hè? ik heb zo met volle teugen van jullie en van ons allemaal genoten. En Pinkelot, ik weet precies wie je bent natuurlijk. Het moment waarop ik van Fleur hoorde gaat nooit meer uit m'n hoofd. Hoe is het met jullie?! ik vind het alleen al zo leuk om jullie naam te lezen, echt niet te geloven (tenminste nu ik weet wie Pinkelot is). Hier alles prima, mannen gaan goed. Heeeeeel veel liefs, Marina

Nesile

Thieu, Freek ........ Alex ?!
Wat heb ik me geergerd aan Alex zo nu en dan. En toen ie weg was, vond ik 't een korte tijd nogal saai

Pelle?

Pelle, weet jij nog dat wij ooit privé gemaild hebben? ik woon in dezelfde plaats als jij. Steeds als ik jouw naam hier zie (en dat is nogal vaak haha) geneer ik me een beetje omdat ik niet reageerde. ik durfde niet zo toen. Was niet echt een goeie tijd. Maar goed: excuses. Als je je het nog herinnert. Want je was toen heel aardig en ik schaam me nog steeds.
Marina

Rieke

Rieke

02-07-2011 om 01:27

Wilma

Hahah, nee hoor, ik bedoelde jou niet met recalcitrante limburgse
Ze heette Janine voor wie het iets zegt, Ik weet het weer.

Rieke

Rieke

02-07-2011 om 01:28

Pelle

ha, ook nog wakker?

Fiorucci

Fiorucci

02-07-2011 om 08:12

Jaa rieke

Janine, zo heette ze.

Tineke

Tineke

02-07-2011 om 09:46

1998

Van tijd tot tijd nadrukkelijk aanwezig, en net zo vaak afwezig. Maar de aantrekkingskracht blijft altijd onverminderd groot.

Bibi72

Bibi72

02-07-2011 om 10:14

Trouwens

Ik zie allemaal bekende namen voorbijkomen waarvan er een paar inmiddels verdwenen zijn, vooral de mannen. Over Mannen gesproken, waar is Rinus eigenlijk gebleven? Onze wasmachine expert!

Jolanda123

Jolanda123

02-07-2011 om 11:18

Sinds 1997

Schrijf ik hier al mee. En inderdaad, in het begin nog onder mijn eigen naam, en waarin ik mijn eigen email adres nog open en bloot op het internet zette.

tja... Nooit had ik toen kunnen verwachten dat dat nu nog zichtbaar zou kunnen zijn.

Nesile

Nesile

02-07-2011 om 11:43

Myar

Maar gelukkig kun je je nog laten entertainen door de bijdragen van Onno
Hm. Bij de herinnering aan pittige discussies komen er meer namen terug in mijn geheugen: Jacqueline Noteborn, Jessica van der Helm, Maya Kruijt. Dat waren nog eens tijden.
Nesile

Fiorucci

Fiorucci

02-07-2011 om 12:19

Nesile

Dat was Janine Noteborn, hierboven al genoemd.

margje van dijk

margje van dijk

03-07-2011 om 16:16

Lang

In mijn herinnering ben ik hier gaan posten niet lang nadat ik zwanger was, dus dat was in het voorjaar van 1997. Maar ik kan geen posting van mezelf terug vinden die zo oud is.

Ik schreef toen nog onder mijn eigen naam, net als Tihama, en inderdaad: je verstuurde een bericht en dat kwam pas de volgende dag op de site te staan. Dan gingen mensen reageren, en weer een dag later zag je dus de eerste reacties. Ook was het merendeel van de posters toen man (ooit is het forum begonnen als 'elektrisch forum voor vaders', als ik me wel herinner). Dat waren nog eens tijden

Ik heb niet al die jaren hier even trouw gelezen en gepost, ik ben wel jaren weggeweest denk ik. Ergens in 2000 ben ik onder deze margje-nick begonnen (en ook daarna wel weer eens een jaar verdwenen of zo, denk ik).

O ja, wat vroeger ook heel anders was: je e-mailadres stond bij je bericht, en dat was dus je echte e-mailadres naast je echte naam. Dus bijvoorbeeld televisiemakers die mensen nodig hadden met een bepaalde mening, die konden gewoon direct mensen benaderen. Zo heb ik ooit in een uitzending van Sonja Barend een verhaal verteld, met Beatrijs Smulders die in debat ging met een gynaecoloog, en ik was via dit forum benaderd om over mijn pijnbeleving tijdens mijn bevalling te komen vertellen. Ik was op dat moment hoogzwanger van mijn tweede kind en ik verging in die maanden van de pijn van aambeien (moest 8 uur per dag plat liggen anders hield ik het sowieso niet vol). Die pijn was 10 keer erger dan mijn bevallingspijn, maar dat heb ik toch maar niet op televisie verteld - lol.

Later zijn niet alleen de nicknames in zwang gekomen, maar de e-mailadressen staan er ook niet meer zo open en bloot naast. En de reacties staan er meteen naast. En het is een vrouwenforum geworden. Maar nog steeds vind ik het een geweldig forum.

Margje

Massi Nissa

Massi Nissa

03-07-2011 om 21:52

Jeetje margje

Wat leuk om te lezen hoe het forum is veranderd in al die jaren. Ik zat ook al begin jaren '90 op internet (of wat er toen voor door ging) en postte berichten op een site voor studenten Engels. Hartstikke langzaam allemaal, vooral opstarten duurde eindeloos. Maar waarom stonden die berichten op OO er dan pas een dag later? Was het forum zo langzaam of werd alles gescreend? En dacht je dan ook langer na voor je iets verzond? En bij Sonja Barend met vreselijke aambeien. Wow. Ik bedoel niet, "wow, cool, aambeien," meer "wow, cool dat je het toch gedaan hebt ondanks die rotdingen".
Groetjes
Massi

Massi Nissa

Massi Nissa

03-07-2011 om 21:55

Drommels

Ook een prachtige posting van jou. Herkenbaar ook. Ik zit de laatste tijd meestal met een hand te forummen en met de andere mijn zoon in slaap te wiebelen in de kinderwagen. Werkt heel goed, we zijn allebei blij.
Als mijn dochter mag computeren, zeg ik soms: "Wacht even, heel even iets checken, dan mag jij." En als dat oranje schermpje dan tevoorschijn komt, zucht ze diep en zegt: "Maar dat duurt altijd zo lang!". Arm kind.
Groetjes
Massi

margje van dijk

margje van dijk

04-07-2011 om 11:52

Ja, ze modereerden het.

Inderdaad Massi, de berichten werden gemodereerd! Dus niets werd ongezien geplaatst. Dat was en is de grote kracht hier, dat je dus geen vervuiling krijgt, zoals bij sommige andere fora waar dingen gillend uit de hand kunnen lopen.

En ja, mijn aambeien zijn mijn grootste zwangerschapstrauma Ik heb er hier ook veel over gepost, in ieder draadje wat er verscheen, want hoe vreselijk kan dat zijn terwijl je daar toch vaak weinig over terugleest. Ik nam ook bewust geen nickname, want ik vond dat het maar eens gezegd moest worden. Maar bij Sonja ging ik dat natuurlijk niet op TV vertellen, zo ver ging mijn getuigingsdrang nou ook weer niet

Ik had die dag eerst plat gelegen en daardoor kon ik 's avonds zonder veel pijn in de uitzending zijn. Die overigens van A tot Z geregiseerd werd, maar dat is een ander verhaal.

Margje

Wahaha

Ja Massi, zo gaat dat bij ons ook, ik moet nog even iets bekijken hoor, jij mag zo.....
Ik lees hier al sinds 2002 ofzo, schrijf pas sinds vorig jaar. Van de echte goeie ouwe tijd weet ik dus niets.
Wel mis ik af en toe namen, heel soms kan ik een nieuwe nick aan een oude koppelen.
Wat ik wel heel jammer vind is dat het hier toch wel veel rustiger is geworden, in zwangerschap wordt bijna niet meer gepost en er zijn ook geen uitgerekend in.... draadjes meer. Jammer, jammer

Avalon

Margriet*

Margriet*

04-07-2011 om 22:38

Ik denk sinds 2001

Toen ik zwanger was van de tweede en mijn moeder mij tipte op een rubriek in de Trouw waar het over dit forum ging. Volgens mij ging het over thema's die hier behandeld werden.
Ik weet nog dat Sylvia Witteman hier schreef (over een kapot plafond in haar huis in Den Haag, tjee waarom weet ik dat nog.....).en Karina Schaapman.
Ik denk overigens dat we langzaam allemaal meegroeien en hier straks over onze kleinkinderen meeschrijven na een tijdje eruit te zijn geweest. Vandaar dat er weinig in zwangeredraadjes etc zijn. En misschien is de behoefte nu anders (en was dat toch wel erg geneuzel, maar ik vond het leuk toen).

Ik mag ook mee

... als forumfossiel zijnde . De oudste postings die ik van mezelf kan terugvinden zijn van 1999, maar ik weet heel zeker dat ik hier al eerder was. Ergens in 1996, onze oudste was anderhalf ongeveer gok ik (nu is ze ruim 16). Ik werd op OO attent gemaakt door een collega en ben nooit meer weggegaan
Ik ben ook niet zo goed in archiefspeurtochten, daar zal het wel aan liggen.
Overigens, altijd onder deze nick. Ik geloof dat ik een paar keer onder de naam Emmetje (of was het Emmeke) heb gepost, maar er bleek al iemand te zijn met die naam dus toen werd het Mickey.

De laatste tijd zit ik hier niet meer zo vaak, beetje tijdgebrek. Ik lees meer mee dan ik post, in vroeger tijden was het zeer beslist andersom. Heb mezelf echt wel eens afgevraagd: moet je je dáár nu ook alweer zo nodig tegenaan bemoeien?
En ik vond al teruglezend (erg leuk trouwens, o.a. een hilarisch namendraadje, heb me lang vermaakt met het archief gisteren) een posting waarin ik Thieu, die zijn dochters privacy te grabbel aan het gooien was, ongezouten de mantel uitveeg. Whooo, ben ík dat? Hahaha.

Veel geleerd hier in de loop der jaren, goede discussies gelezen, veel steun gevonden, en een paar goede vriendinnen overgehouden aan OO die ik IRL nooit had leren kennen waarschijnlijk. Dat OO nog maar lang mag bestaan

Wilma

Wilma

05-07-2011 om 13:32

Mickey

Dat vind ik zo prettig, dat jouw nick gewoon nogsteeds lekker dezelfde is !

En yep, toen ik begon was jij hier al lang .

Ergens halverwege 1999

Ik was toen zwanger van de oudste, die is in januari 2000 geboren. Net geen millenniubaby , ik weet nog dat we het daar met een paar a.s. moeders over gehad hebben. Vreemd genoeg kan ik geen draadjes uit die tijd meer vinden. Maar ik loop dus al een hele tijd mee hier, vroeger heel actief, toen een periode flink minder, en tegenwoordig lees en reageer ik weer met enige regelmaat. Maar mijn OOL-verslaving heb ik de kop in kunnen drukken . Ik heb in het verleden 2 meetings bijgewoond, maar die behoefte voel ik nu niet meer zo.
OOL heeft mij veel gebracht, in het begin met zoon de BV-draadjes (met vooral dank aan Mieke, Ellen en Dirksmama) en later vooral tips uit de Zorgenkinderenrubriek ivm de ADD van zoon. En als ik eens een wat sombere bui heb, dan is er altijd wel een draadje in Huis, tuin en keuken of in Offtopic waar ik vreselijk om moet lachen.
Wat ik altijd heel bijzonder heb gevonden hier is de saamhorigheid en de bereidheid om iets voor een ander te doen. Ik lees met regelmaat mee in Verlies en Verdriet en ben altijd weer onder de indruk van de steun die daar geboden wordt. En ik was erg geraakt door Kaatje, en zo waren er meer die we met zijn allen een hart onder de riem hebben gestoken (soms letterlijk).
Ik gooi hier zelf niet mijn ziel en zaligheid neer, maar daar heb ik gelukkig ook geen reden toe. Wij hebben het in alle opzichten goed.
Engeltje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.