Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

jessica

jessica

12-01-2012 om 17:10

Hondenpoep

helemaal gek word ik ervan. als ik wandel (op voetpad) moet ik slalommen om de hondenpoep te ontwijken, continue opletten. wandelen met baby wordt er zo niet plezieriger op. tot overmaat van ramp wordt er in onze tuin gepoept door honden. aan de rand van onze tuin bij de bloemen, maar ook verderop op ons pad waar onze auto staat. ik heb de gemeente al aangeschreven, maar die geven aan dat het een probleem is waar ze niets aan kunnen doen.
ik snap die hondenbezitters niet. je laat toch niet je hond in andermans tuin poepen of gewoon op de stoep?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ha, een poepdraadje

Wij hebben een aso buurman met een grote hond. Hij gooit die hond een paar keer per dag de deur uit om zichzelf uit te laten. En dat doet het beest altijd op mijn terrein. Elke dag poep dus! Inmiddels deponeer ik de drol met een speciaal daarvoor aangewezen schep standaard bij hem voor de voordeur, hij is er al een paar keer ingetrapt. Ook heb ik de gemeente aangeschreven; ook hier doen ze niks. Echt asociaal. Er is een hondenpoepveldje op nog geen 20 meter afstand, maar stel je voor dat je zelf moet gaan lopen.
Er is een spulletje wat je kunt strooien, dat helpt wel even, maar na een flinke regenbui kun je opnieuw beginnen. Als ik het zie gebeuren en ik ben snel genoeg, dan krijgt het beest een emmer water over zijn kop, dan blijft hij weer een paar dagen weg.

Jade

Jade

12-01-2012 om 19:27

Shit zeg....

tja, da's balen van die asociale hondenbezitters, die hun hond(en) in de tuin van een ander laten poepen of in het gras of weet ik veel wat.

Laten we dan de katten ook onder de loep nemen: ik heb meer kattenstront onder de schoen van mijn kinderen weg moeten pulken dan hondenstront, dussssss......

He gezellig, weer zo'n poepdraadje, je zou er de schijt aan krijgen zeg......

Hombre

Hombre

12-01-2012 om 20:52

Kattenpoep?

Noit, nooit, nooit kattenpoep onder wat voor schoen dan ook weg hoeven te halen! Jij bent zeker een hondeneigenaar die behoefte heeft naar een ander te wijzen? Dat hoeft niet zolang je de rotzooi opruimt.

Hier is het lang niet zo erg op de stoep als bij de TS, maar de hondenmaffia behoudt zich wel het recht voor zelf grasveldjes als hondentoilet aan te wijzen. En, ja, daar spelen de kinderen graag. Viezerikken!

Die irritante iphone/ipad handtekening kan ook uit! Settings/OO/Handtekening

Isabella

Isabella

12-01-2012 om 21:04

Kattenpoep?

Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit ergens kattenpoep op troittor of zo zien liggen. Katten begraven hun uitwerpselen dus ik vind het vreemd. Sluit natuurlijk niet uit dat er ergens in Nederland wel een kattenras is dat dat verleerd is .

Drolzwiepen

deze week wou de jongste van 2,5 krijtstoepen (kind blijft het zo zeggen, prima dan is het krijtstoepen) lag er dus zo'n drol voor bij ons op de stoep, ik dus met een stokje het vieze ding weg proberen te zwiepen, valt het in kleine stukjes verspreid over dat hele stukje stoep. Godver, ik weer verder zwiepen, ben ik een lang mee bezig geweest want ik wou niet mijn bezem goor maken, ik had ook een emmer kunnen pakken maar dan had ik mijn jongste ergens moeten vast zetten, beetje moeilijke situatie dus.

maar toen had ze dus haar nieuwe stoepkrijt onder de stront, gelukkig waren het van die mega grote krijten dus heb ik het er weer af kunnen krijtstoepen.

bah.

kijk ik heb een tuin waar de hele kattengemeenschap in kakt, dat kan ik dan met een schepje makkelijk weg halen en in de groenbak gooien, ja lekker is het niet maar wel makkelijk.

Honden en katten

ik heb honden waarvan ik de poep in een zakje opruim en katten die in mijn eigen tuin poepen, waarvan ik dus zo nu en dan bij het tuinieren in de poep grijp. Getsie wat smerig. je ziet het ook niet liggen, want het zit onder een laagje aarde. Wat dat betreft ben ik blij dat het niet van onze buurkatten is, en dat mijn katten de tuin niet uitkomen, want daar word je ook niet vrolijk van hoor, die kattenpoep.Net zo smerig als hondepoep, ook al trap je er niet in maar grijp je erin.

Fianna

Fianna

12-01-2012 om 22:05

Jade

'Laten we dan de katten ook onder de loep nemen: ik heb meer kattenstront onder de schoen van mijn kinderen weg moeten pulken dan hondenstront, dussssss......'

Dussssss wat! Omdat er ook kattenpoep is mag je niks zeggen over hondenpoep? Maar als dat vooral jouw ergernis is, begin er zelf een draadje over Hier is het duidelijk vooral hondenpoep wat overlast veroorzaakt. Ik word er ook gek van. Kon laatst nog een jas naar de stomerij brengen omdat ik mijn kind optilde die een flinke drol aan zijn schoenen had.
Ik vind het zo'n asociale en onbeschaafde gewoonte dat ik er eigenlijk geen worden voor heb.
Overigens vind ik katten buiten laten schijten ook asociaal.
Ik krijg langzamerhand een hekel aan die dieren, ook al kunnen zij er niks aan doen.

jessica

jessica

13-01-2012 om 08:48

Poep

de ellende is dat het niet alleen hier voor de deur en op ons eigen terrein is. ook op speelveldje hier. kinderen waren aan het spelen, dochter viel en had hand onder hondenpoep.
buurvrouw heeft gepoogd een verderop buurvrouw aan te spreken toen haar hond tegen de haag aanplaste. kreeg een grote mond toe.
en dan wonen we nog wel in een degelijke wijk dacht ik........

gewoon het hele dorp hier ligt onder hondenpoep.
ik heb peper gestrooit. tip die op internet werd gegeven.
ik heb niets tegen honden hoor, maar wel tegen hondenbezitters die niet de zooi van hun hond opruimen. ze betalen ook geen hondenbelasting, kunnen gratis schepje bij gemeente ophalen.........

Bij ons

Ook overal hondenpoep, bah. En kattenpoep vind ik net zo erg. Fijn als mensen een kat hebben maar ik wil er geen last van hebben. Katten mogen overal in de tuin poepen en het liefst in die van de buren. Wij kunnen de achterdeur niet eens open laten want dat hebben we katten in garage die er vervolgens ook nog eens in gaan pissen. En als er een in gepist heeft volgen er meer .
Maar nog iets over hondenbezitters die hun hond los laten lopen. Dan heb je soms dat die honden tegen je opspringen met hun vieze poten. Als ik dan zeg dat ik daar niet van gediend ben krijg ik vaak de opmerking maar die hond is alleen maar blij dus waar zeur je over. Of het ligt aan mijzelf omdat ik er wat bang voor ben. Het ligt idg niet aan de hond of de baas.

Hombre

Hombre

13-01-2012 om 09:30

Kattenellende

Andermans katten zijn natuurlijk ook ellende. We hadden er vroeger een die onze tuin als toilet had gekozen. Groef een gat in het gazon en poepte daar in. Niks begraven. Resultaat: stank als je buiten wilde zitten en je kon je dreumes niet eens lekker in je eigen (duur betaalde) gras laten kruipen. Ik kan je vertellen dat ik bijna zeer harde maatregelen had genomen.

Waar we nu wonen willen de katten van de buren steeds onze garage in als die open gaat. Als je dat niet door hebt zit er dus een kat opgesloten. Laatst was er een in alletwee de auto's geklommen en had in allebei gepist. Godzijdank in beide gevallen op het kinderzitje van mijn zoontje, dus dat was nog behoorlijk schoon te maken. Maar je wordt er wel goed ziek van. (auto's dus maar dicht in de garage voortaan)

Volgende keer, heb ik me voorgenomen, mag de buurvrouw/man de zitjes schoonmaken.

Wilma

Wilma

13-01-2012 om 09:35

De hondenbezitter erop aanspreken (of juist niet)

Ikzelf zou niet zo snel een hondenbezitter erop aanspreken als ie de drol van z'n hond niet opruimt ('k zou 'm wel een aso vinden, maar goed), maar een vriendin van me deed dat dus wel. Kreeg die dus een grote mond terug! Hond poepte op een klein veldje waar zoon van vriendin met een vriendje aan het balletje-trappen was.
Hele nare asociale reactie.

Ik vínd dus wel van alles (ruim 't op, laat ze in de goot poepen, poep niet op een speelveldje, etc), maar ik zal ze er niet op aanspreken.

ilsepilse

ilsepilse

13-01-2012 om 10:28

Brief gemeente

ik heb nu officieel een mail naar de gemeente gestuurd, mijn man en zoon gaan vaak op een voetbalveldje id wijk trainen, er is een nieuw kunstveldje en een grasveld, als het kunstveldje bezet is zit hij op gewone veld maar dan komen de dames/heren met hun hond langs gelopen, laten die los en dan poepen ze het hele veld onder zodat voetballen en schoenen onder zitten, mijn mijn man heeft laatst 3 mensen aangesproken dat dit geen uitlaatplek ik maar een speelplein en de uitlaatplek bij de vaart is maar kreeg van allemaal een grote mond terug (inclusief een moeder met haar 3 kinderen EN hond), het basketbalveld ernaast waar de andere zoon aan het bb was, idem dito bal rolt naast het veld in de poep,
ongeloofelijk ...
ik hou van honden maar de baasjes ....

Irene

Irene

13-01-2012 om 10:38

Katten en honden

Tegen katten in de tuin hebben wij nu van die verjagers die een hoog geluid afgeven en dat helpt goed!
Maar hondenpoep en loslopende honden, ow ow wat een ergernis! Laatst ook een loslopende hond op het schoolplein (!). Ik sprak de eigenaar er op aan maar die zei dat haar hond heel vriendelijk was en alleen wilde spelen, dat dat juist zo leuk is voor de kinderen. Toen ik zei dat lang niet alle kinderen dat leuk vinden, dat sommige kinderen ook gewoon bang zijn voor honden, lag dat volgens haar dan aan die kinderen en/of hun ouders. Hetzelfde met een eigenaar van de hond die blaffend en grommend achter mijn toen 4 jarige zoon aanholde. Mijn zoon begon te huilen en rende weg waarop de hondenbezitter boos werd op mij: ik moest mijn kind eens opvoeden want zo daagde hij de hond juist uit....
Ik spreek alle mensen met loslopende honden (waar dat niet mag) dus juist wel altijd aan. Dat is gemiddeld zo'n beetje wekelijks wel een keer. En ik heb nog nooit een normale reactie terug gehad, echt nog niet 1x. De meesten doen alsof ze er nog nooit van hebben gehoord dat hun hond niet zomaar overal los mag lopen, een groot deel wordt boos, sommigen schelden je zelfs uit (ook al heb je kinderen bij je of hebben ze zelf kinderen bij zich). Mijn conclusie: hondenbezitters zijn -wellicht een enkele uitzondering daargelaten- uitzonderlijk domme en asociale types.

hondenbezitter

hondenbezitter

13-01-2012 om 11:39

J@ost en irene

Hopelijk ben ik dan een uitzondering:

Ik heb zelf een Belgische Herder; een Groenendealer, gitzwart en super lief, maar ja, toch een herder waar veel mensen toch bang voor zijn....

Als ik buiten loop, gaat de hond aan de lijn totdat ik in het bos ben waar ze los mag lopen. Niet eerder. Ik vind het ronduit asociaal om mijn hond los te laten op een speelplek en sowieso op plekken waar duidelijk aangegeven staat dat honden verboden zijn daar. Maar ik zie helaas zat mensen die daar dus schijt aan hebben.

Honden laten poepen op de stoep…ruim het even op zeg!! Heb wel een keer gehad dat mijn hond heel erg ziek was en naar buiten schoot en op de stoep scheet. Ik heb dat direct opgeruimd met een plastic zakje er daarna even een kannetje kokend water erover heen! Heb zelf een hekel aan hondenpoep op de stoep. Ongelukje kan altijd gebeuren, maar ruim het wel even op.

Mijn hond is dol op kinderen (heb er zelf twee van resp. 6 en 2 jaar oud). Toch lijn ik mijn hond aan zodra ik kinderen zie aan komen lopen. Je weet nooit of die kinderen wel of niet bang zijn en kinderen kunnen gaan rennen, gillen en met hun armen gaan wapperen…zo zijn kinderen.
Elke hond, ook die van mij, ziet dat aan voor spel en denkt; "Hey, aktie!!" en zal daarop altijd reageren.
Dat kun je de kinderen niet kwalijk nemen en de hond ook niet. Wij als hondenbezitter en hopelijk in veel gevallen ook hondenkenner, weet je dat.
Dus in zo'n situatie; houd rekening met anderen en zeker kinderen! Lijn je hond altijd aan als je kinderen ziet aankomen of mensen zonder hond (als je hond dat doet) of houd de hond bij je als die onder appel kan staan.

Ik ben daar zelf absoluut niet van gediend als honden tegen mij opspringen, likken of wat dan ook; geen grote en geen kleine!!
Het gekke is dat andere hondenbezitters ervan uitgaan dat jij als hondenbezitter het niet erg vind als hun viervoeter zijn modderpoten tegen te aanzet of met zijn kwijl bek langs je kleding gaat! Wel dus!!

Mijn hond heb ik van pup af aan afgeleerd om tegen mensen op te springen, met haar sluiten in zakken te wroeten of in gezichten te likken, maar helemaal voorkomen kan ik dat nooit omdat je nooit weet wie je precies tegenkomt en hoe mijn hond daarop reageert.

Maar ik ben verantwoordelijk voor mijn hond, dus ik moet mijn hond bij me houden. Dus als ik mensen zonder honden zie aankomen of met kleine kinderen, houd ik mijn hond dus bij me al dan niet aangelijnd. En inderdaad….niet iedereen vind je viervoeter zo snoezig en leuk.

Houd gewoon een beetje rekening met anderen. Die opmerkingen van hondeneigenaren van: "hij doet niets hoor, hij is alleen maar bij". Ja, leuk…maar niet voor zo'n klein kindje die 3 meter verderop op zijn gezicht ligt. Schandalig gewoon!!
Zo is mijn kleine meisje van 2 achterna gezeten door zo'n frans bulletje dat naar in haar capuchon bleef happen en naar haar handjes wilde happen. Ik moest dat beest gewoon van haar afschoppen en zelfs daar reageerde het beest amper op! Niet opgevoed dus!!

De eigenaresse zei: "Ja, hij vindt kinderen zo leuk, daarom doet hij dit". Als hondenbezitter zei ik toen dat deze hond helemaal niet zo gek op kinderen is, maar heel erg op kinderen reageert. Dat is iets heel anders. Dat moet je niet verwarren met "hij vind kinderen leuk". Dit hondje was duidelijk niet opgevoed. Dat bleek ook later toen de vrouw vertelde dat de puppen bij de fokker thuis met de spullen (waaronder zuigflessen) van de kinderen liepen te slepen door het huis. Ik vind dat echt niet kunnen!

hondenbezitter

hondenbezitter

13-01-2012 om 11:52

En irene

loslopende honden op het schoolplein vind ik helemaal not done. Hier geldt op de school van mijn zoontje dat honden niet op het schoolplein welkom zijn. Ik sta dan ook altijd trouw met mijn hond buiten het hek te wachten. Ik erger me dood aan die andere ouders die gewoon met hun hond het schoolplein oplopen onder het mom van inderdaad: "Hij doet niets".

Zelfs de meest lieve hond kan uithalen of opspringen als een kind langs rent of op zijn staart trapt. Ik ga daar altijd maar vanuit.

En die vent die tegen jou tekeer ging dat jij je kind moet opvoeden, moet zijn eigen hond aanlijnen!! Hij weet als hondenbezitter dat zijn hond daarop reageert, dus hoort hij als eigenaar van te voren in te grijpen en zijn hond aan te lijnen. Mijn hemel, wat kunnen mensen toch dom reageren dan he. Hoe moeilijk kan het zijn. En ik kom ze ook tegen hoor met hun zeiknatte, kwijlende labradors of stuiterende boxers…etc...en dan nog moet ik vragen of ze hun hond even bij zich kunnen laten als ik met mijn dochtertje loop van 2 en mijn herder.

Irene

Irene

13-01-2012 om 12:51

Hondenbezitter

Jij bent duidelijk die uitzondering. Meteen heb ik weer hernieuwd vertrouwen in mensen met honden. En ik blijf gewoon elke keer weer het gesprek aangaan. Misschien zou het helpen als veel meer mensen dat doen.

Rieke

Rieke

13-01-2012 om 13:23

Oh dear gaan we weer

Ja wij hebben ook een hond, en voor die hond hadden we een andere hond. Beide altijd uitgelaten met poepzakjes mee. Dat is zo normaal, dat ruimen mijn kinderen zelfs op als ze de hond uitlaten. Kwestie van aanleren. Bij ons in de buurt, park, laat iedereen de hond uit. Ik heb in het verleden al vaak in poep getrapt bij het verlaten van mijn huis. Dat zijn de stiekeme hondenuitlaters die ' s avonds laat wanneer er niemand kijkt en de gordijnen dicht zijn hun hand laten sch....voor mijn deur. En dat zijn als je ze zo tegenkomt geen asociale mensen, hier wonen tandartsen, directeuren, weet ik veel wat voor hotemetoten, maar ze hebben allemaal een hond. Ja wij ook dat wel weer. Maar de keren dat ik de poep niet opruim is wanneer ik zo ver de bosjes in moet kruipen, daar loopt geen mens .
En over katte bezitters, daar geldt hetzelfde voor. Dit kunnen ook hun poep opruimen. Onze buren hebben 3 boskatten oid en die kunnen er ook wat van. Inderdaad als je lekker in je tuin zit te graven en onder een klein laagje aarde complete drollen waarneemt.
Het is zo, je begint aan een huisdier en daar zijn veel mensen zich niet van bewust. Leuk voor de kinderen hoor je dan. Nou dat is voor mij geen reden om een hond te nemen, dat is iets wat ik leuk vind.

Rieke

Rieke

13-01-2012 om 13:29

Oh ja

Wat ik dus vergeet te zeggen en waarom ik post. Sinds er bij in de ingangen van ons park hondpoepzakjes en afvalemmers hangen is de overlast een stuk afgenomen. Het werkt dus wel. En zien doen werkt ook. En er wordt ook vrij weinig stukgemaakt. Even afkloppen. Iets waar ik me ook kapot aan erger, maar dat is een andere discussie. Er kan geen speeltuintje geopend worden of het wordt vernield of met scheldwoorden en andere vunzigheden geklad. Dat zie ik in het buitenland ook niet, alleen hier.
Maar laat ik ophouden, ik zit weer op een stokpaardje.

hondenbezitter

hondenbezitter

13-01-2012 om 14:10

Irene

Dank je. Doe ik nog iets goeds op deze wereld…ha,ha,ha. Mijn dag is weer goed. Ik vind het knap van je dat je toch steeds weer het gesprek probeert aan te gaan hoewel sommige mensen een stuk beton voor hun kop hebben.

Als ik zo'n situatie zie gebeuren en hoor dan zo'n hondeneigenaar, dan reageer ik er zeker op. Vaak pikken ze commentaar van een mede hondeneigenaar.

Yura

Yura

13-01-2012 om 14:45

Stoeppoepen

Ik begrijp niet dat zoveel honden blijkbaar op de stoep poepen. Die van mij houdt daar helemaal niet van, die moet echt gras/aarde hebben, of misschien heel hoge nood hebben of diarrhee. Hij houdt het net zo lang op tot hij de ideale plek gevonden heeft. Dat is bij voorkeur uit het zicht in de struiken ofzo, hij houdt blijkbaar van privacy, hij poept ook niet aan de korte lijn, alleen aan de lange zodat hij ver genoeg bij mij vandaan is. 9 van de 10 keer poept hij dus ook op een voor mij onbereikbare plek (in de struiken, brandnetels of onderop een schuin aflopende waterkant) en dan ruim ik het eerlijk gezegd niet op. Poept hij op een bereikbare plek dan uiteraard wel, kan alleen de keren niet meer tellen dat bij het betreden van dat stukje gras ik in de poep van een andere hond ben gestapt. Niettemin blijf ik het opruimen hoor, maar dat van die vreemde hond laat ik toch echt liggen. Voor hij gecastreerd was deed hij ook overal plasjes, dat mocht hij ook niet van mij dan trok ik hem weg, ik wil niet dat hij tegen iemands tuinhek of heg ofzo plast. Was dan ook wel heftig verontwaardigd dat toen wij gewoon over de stoep liepen iemand haar raam open deed en mij toeschreeuwde dat ik mijn hond maar in mijn eigen tuin moest laten "zeiken" juist omdat hij echt niet tegen andermans tuinomheining mag plassen van mij. Ik heb dan ook zo'n idee dat zo'n vrouw dat alleen tegen mij doet, ik blonde vinexvrouw met dito labrador en dat als ik een kale getatoeerde breedgeschouderde vent was met oorringen en een pitbull dat ze dan gewoon raam dicht had gelaten, zelfs als dat beest daadwerkelijk tegen haar hek had gepist, en daar word ik dan weer pissig om. Opspringen vind ik ook heel hinderlijk, kon mijn hond daar in het begin niet altijd van weerhouden zelfs niet aan de lijn. Inmiddels is hij 3 en heeft hij het nagenoeg afgeleerd, alleen andere hondebezitters die hem roepen en aaien en tot overmaat van ramp iets lekkers in de zak hebben, kunnen nog wel eens de pineut zijn.
Wat ik overigens als hondebezitter ook een ramp vindt is wat mensen allemaal op straat gooien. Toen hij een pup was was net de mexicaanse griep op zijn hoogtepunt en je wilt niet weten hoeveel volgesnoten papieren zakdoekjes ik uit zijn bek heb moeten halen,brr. Inmiddels laat hij gelukkig het meeste liggen, maar gister vond hij tot zijn grote vreugde een volledig onaangeroerd broodje kebab, uiteindelijk is het me gelukt hem over te halen dat los te laten, had toch echt geen zin om dat met mijn blote handen uit zijn bek te frunniken hoor, gadver, verder heeft hij nog een kwartier met een leeg pakje chocomel in zijn bek gelopen, dat hij ergens gevonden had en oh ja ik moest ook eens hals over kop met hem naar de dierenarts omdat hij zijn poot volledig had opengehaald aan een kapotte glazen fles. Conclusie veel mensen zijn helaas nou eenmaal erg asociaal hond of geen hond.

Petr@

Petr@

13-01-2012 om 17:05

Ook hondenbezitter

En ik herken mij totaal niet in de beschrijving van de doorsnee hondenbezitter )) Maar dat komt misschien omdat ik een groter formaat hond heb dan de doorsnee hondenbezitter en daardoor wat bewuster ben hoe mensen tegen mij en mijn hond aankijken?
Mijn insteek is dat ik niet wil dat mensen last van mijn hond heb dus ze is altijd aangelijnd. En als ze eens buiten onze woonplaats wel los is houd ik goed in de gaten of er wandelaars of fietsers aankomen en lijn ik haar aan.
Ik heb gelukkig ook zo'n hond als Yura die nooit op de stoep poept, maar altijd in de struiken. Maar ik verbaas mij ook over de drollen die ik op de stoep tegenkom, want het is gewoon niet nodig!

Serwe

Serwe

13-01-2012 om 17:56

Honden

Als ik ga wandelen met de honden lijn ik ze hier in de buurt aan omdat dit moet. Alleen 's avonds laat dan laat ik ze wel loslopen. Dat mag officieel niet maar niemand die er last van heeft. Het is dan al na 0.00 dus bijna niemand meer op straat. Als we vervolgens 'buiten' zijn (platteland, bos) dan laat ik ze los. Daar mag het overigens ook gewoon dus niks aan de hand. Ik roep ze niet bij mij als we andere mensen tegenkomen maar dat is niet nodig. Ze gaan nooit uit zichzelf naar andere mensen toe. In de praktijk komt het vaak voor dat mensen naar hun toe lopen om ze te aaien; ook vaak kleine kinderen. Ik verbaas me er soms wel over dat de ouders daar niks van zeggen tegen de kinderen. Het kan tenslotte best gevaarlijk zijn om zomaar naar een vreemde hond toe te lopen. Onze honden zijn heel lief net als overigens de meeste honden maar er zal maar net een wat agressiever dier bij zitten. Ik waarschuw mijn kinderen altijd dat als ze een vreemde hond willen aaien ze dit eerst aan het baasje moeten vragen en als er niemand in de buurt is gewoon niet doen.

Uitwerpselen ruim ik niet op maar die vallen ook niet op de stoep.Anders zou ik het wel opruimen want dat vind ik niet kunnen. Hier wachten ze altijd tot we uit de wijk zijn en los zijn en dan gaan ze ergens in de bosjes/struiken dus daar heeft niemand last van.

Blijkbaar kom ik een heel ander soort mensen en honden tegen dan de meeste mensen hier blijkbaar. Het grootste deel van de honden en baasjes die ik tegenkom zijn vriendelijk en oplettend en heel veel mensen zonder honden reageren juist altijd heel positief op de honden. Die gaan vaak de honden aaien bijvoorbeeld. Ik vind dat juist altijd zo leuk, hoeveel vertedering een dier bij volwassen mensen kan brengen.

Wel heb ik een poosje in de buurt van een park gewoond in een stad waar ik ook vaak locuhe figuren tegen kwam met honden (vaak vechthonden). Dat vond ik wel vaak eng. Die honden en de baasjes. Dat waren ook vast geen types die heel oplettend waren op de uitwerpselen. De honden gingen ook vaak vechten onderling. Dat soort honden (en baasjes) wil je niet in de buurt hebben. Dat is overigens al langer geleden toen ik zelf nog geen honden had en studente was.

Petr@

Petr@

13-01-2012 om 18:16

Serwe

Ik verbaas mij ook over hoe vaak wij aangesproken worden door mensen zonder hond die mijn hond willen aaien. Schijnbaar straalt ze, ondanks haar grootte, toch iets vriendelijks uit.
Ik aai trouwens nooit vreemde honden, totaal geen behoefte aan!

Hoezo petra?

"Ik verbaas mij ook over hoe vaak wij aangesproken worden door mensen zonder hond die mijn hond willen aaien."
Ziet je hond er zo bloeddorstig uit dan? Tja, als je een dier hebt die er knuffelig uitziet kun je er donder op zeggen dat mensen 't willen aaien en knuffelen. (Net als babies trouwens.....)

Gr. Poezie.

Jade

Jade

14-01-2012 om 11:03

Fianna: "Omdat er ook kattenpoep is mag je niks zeggen over hondenpoep?"

Dus die vraag lees jij in mijn "Dussssss"? Da's knap

Er wordt wat afgescheten over honden (het zijn de hondeneigenaren, die zo a-sociaal zijn) en ja, ik heb werkelijk waar meer kattenstront dan hondenstront onder de schoenen van mijn kinderen weg moeten halen.......ze schijnen het leuk te vinden in de zandbak of omgeving van school te moeten poepen. Niet alle katten begraven hun drollen: ze poepen en met hun achterpootjes schuiven ze wat modder over de drol heen.

Het is inderdaad de meeste hondenpoep waar men last van heeft, kattenstront is in de minderheid. Het is niet mijn ergernis, maar ik wilde een tegengeluid geven dat het niet alléén maar hondenstront is (nee bedankt, ik open geen kattenstrontdraadje........mooi woord voor Wordfeud

Jade

Jade

14-01-2012 om 11:08

Hombre,

"Noit, nooit, nooit kattenpoep onder wat voor schoen dan ook weg hoeven te halen!"

Da's mooi, mooi, mooi voor je.......ik dus wel.

"Jij bent zeker een hondeneigenaar die behoefte heeft naar een ander te wijzen?"

Nee hoor, jij wijst al genoeg naar de hondenmaffia, mijn vingertje (haha) hou ik thuis. Ik hou niet van wijzen, niet van de hondenmaffia, ik heb 2 honden die ik nooit, nooit, nooit op veldjes laat poepen, op de camping loop ik gerust met een speciaal aangeschaft zakje (ook nog met geur) en als mijn honden dood zijn dan kan het gerust zo zijn dat er een kat in huis komt.

Kortom: ik hou van honden EN katten, maar niet van honden- EN kattenstront

Petr@

Petr@

14-01-2012 om 12:12

Jade

Jade

14-01-2012 om 12:19

Petr@,

ik heb ook even gekeken......mijn eerste reactie: "Oeh, grote hond". Mijn 2e: "Aaah wat zit jullie hond mooi voor de kachel"

Ik zou jullie hond niet zo gauw willen aaien, maar dat ligt aan mij

De derde foto vind ik een hele leuke: kijk die ogen nou toch

Ely

Ely

14-01-2012 om 23:06

Petr@

Wat een prachtige hond! En zo schattig

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Petr@

Petr@

14-01-2012 om 23:13

Ely

Dank je, dat hoor ik wel vaker (dat ze mooi is).
En wat leuk dat je een hond van bijna 50 kg schattig vindt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.