Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bijtje82

Bijtje82

13-06-2022 om 21:47

Iedere dag iets positiefs


Bijtje82

Bijtje82

16-06-2023 om 06:31

Poezekat schreef op 15-06-2023 om 17:47:

[..]

Dit is een week voornamelijk in mijn eentje vrij, mijn man werkt in het begin van de week nog. In juli hebben we beiden 2 weken en nog ergens in het najaar ook een week maar die staat nog niet gepland.

Soms is alleen vrij zijn ook heerlijk hoor.

Ik heb mijn kinderen echt heel graag bij me, maar kan soms ook heel erg genieten van een weekendje zonder ze. Even op m'n eigen tempo wakker worden en m'n dag volgen. 

Vandaag heeft een van de 2 asielkatten weer een mooie stap voorwaarts gemaakt, zo blij mee en zo trots op mijn vriendje 😍

Vandaag voor het eerst mijn nagels geknipt omdat ik het nagelbijten heb afgeleerd!

Bijtje82

Bijtje82

26-06-2023 om 15:54

Vandaag sollicitatie gesprek gehad en was van beide kanten heel positief. Moet nog wel even eea besproken worden. Sta iig al met één voet binnen.

madee schreef op 26-06-2023 om 13:55:

Vandaag voor het eerst mijn nagels geknipt omdat ik het nagelbijten heb afgeleerd!

ik vond dat echt zo lastig, nagelbijten afleren! Het is een gewoonte die voor mij erg moeilijk af te leren was, omdat je je vingers altijd bij je hebt. Ik heb bij roken altijd het gevoel - dan koop je die sigaretten toch gewoon niet?! (en ja, ik weet ook wel dat roken verslavend is en dat dat voor veel rokers niet zo maar een oplossing is). Maar zo'n oplossing bestaat niet bij nagelbijten...

Bijtje82

Bijtje82

04-07-2023 om 11:36

Ik heb per 1 september een nieuwe baan !

Nu zit ik hier echt met een heel ander gevoel nu. Veel relaxter en kan nu alle ellende op dit kantoor laten afglijden.

Gefeliciteerd, en veel succes daar! En ik neem aan dat je alle nog uitstaande vakantiedagen inzet voor einde dienstverband, dus dan ben je waarschijnlijk al ergens in juli voor het laatst. 

Bijtje82

Bijtje82

04-07-2023 om 11:58

Temet schreef op 04-07-2023 om 11:49:

Gefeliciteerd, en veel succes daar! En ik neem aan dat je alle nog uitstaande vakantiedagen inzet voor einde dienstverband, dus dan ben je waarschijnlijk al ergens in juli voor het laatst.

Ik heb nog 143 uur open staan. Dus dat zijn 17 dagen, dus 5 weken. Nu ga ik deze week drie weken op vakantie en ben dan pas 1 augustus terug. Dus of ik meld het deze week al, dan kunnen ze zich er op voorbereiden en iemand anders zoeken voor mijn functie. Of ok wacht tot laatste dag en dan ben ik per direct weg.. 

Bijtje82 schreef op 04-07-2023 om 11:58:

[..]

 Of ok wacht tot laatste dag en dan ben ik per direct weg..

Dat lijkt me geen nette manier van ergens weggaan. Ze zullen ook een vervanger moeten zoeken en die moet dan ook nog ingewerkt

Dat kan niet, Bijtje, je kan vakantie alleen in overleg met de werkgever opnemen. 

Overigens, pas wel op dat je bij het berekenen van je uitstaande vakantiedagen niet alvast de dagen meeneemt die pas worden opgebouwd vanaf 1 september. Als je per 1/9 vertrekt heb je voor dit jaar ook maar 2/3 van je jaarlijkse vakantiedagen.

Bijtje82

Bijtje82

04-07-2023 om 13:20

Mugs schreef op 04-07-2023 om 12:01:

[..]

Dat lijkt me geen nette manier van ergens weggaan. Ze zullen ook een vervanger moeten zoeken en die moet dan ook nog ingewerkt

Nee, maar zo ben ik ook niet. Het is maar net wat zij willen. Daarom wil ik nu al aangeven dat ik weg ga. Dan hebben ze kog 2mnd de rijd voor een vervanger. Ik ben namelijk zo drie weken weg en dan ben ik pas 1 augustus terug. Maar wil wel deze maand nog opzeggen.

Ze willen liever geen dagen uitbetalen vanwege bedrijfseconomische redenen.. dus dat zegt genoeg denk ik. Daarom zeg ik liever nu op, dan kunnen ze vast actie ondernemen. Maar dit bedrijf kennende zal dat niet gebeuren.

@Temet. 

De uren die ik nog heb staan zijn werkelijke opgebouwde uren al. Die staan al vast. Zitten ook nog uren van vorig jaar bij. 

Gefeliciteerd met je nieuwe baan Bijtje! Ik zou wel z.s.m. aangeven dat je per 1 september ergens anders start. Dan hebben zij nog de tijd om een ander te zoeken, die je nog eventueel kunt inwerken/dingen overdragen en dan kun je nog afspraken maken over verlof opnemen dan wel uitbetalen. Wel zo netjes, ook al is het bedrijf niet chill.

Bijtje82

Bijtje82

04-07-2023 om 15:20

MamaE schreef op 04-07-2023 om 14:00:

Gefeliciteerd met je nieuwe baan Bijtje! Ik zou wel z.s.m. aangeven dat je per 1 september ergens anders start. Dan hebben zij nog de tijd om een ander te zoeken, die je nog eventueel kunt inwerken/dingen overdragen en dan kun je nog afspraken maken over verlof opnemen dan wel uitbetalen. Wel zo netjes, ook al is het bedrijf niet chill.

Ja precies, dat is ook wel mijn insteek. 

Morgen is mijn leidinggevende terug van vakantie, dus dan kan ik donderdag eea aangeven. 

Ik zou sowieso deze maand opzeggen met zit toch ook een opzegtermijn aan vast? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.