Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bijtje82

Bijtje82

13-06-2022 om 21:47

Iedere dag iets positiefs


Ik weet eigenlijk niet zo goed of dit positief is. Maar ik heb, na heel lang er tegenaan hikken, in overleg met mijn man en mijn leidinggevende besloten een halve dag per week minder te gaan werken. Het voelt enerzijds als falen, als niet geëmancipeerd, als niet matchend met hoe ik het voor me zag, het graag wilde en 'hoe het moest' in mijn hoofd, maar ik denk wel dat het heel helpend gaat zijn om meer rust te creëren in mijn leven en in mijn hoofd en meer ruimte voor de persoonlijke ontwikkeling van zowel dochter als mezelf. Maar het overgaan van deze drempel heeft mentaal zo veel moeite gekost dat ik nu vooral heel opgelucht ben en ergens ook wel trots op mezelf. 

Bijtje82

Bijtje82

04-07-2023 om 22:38

MamaE schreef op 04-07-2023 om 22:16:

Ik weet eigenlijk niet zo goed of dit positief is. Maar ik heb, na heel lang er tegenaan hikken, in overleg met mijn man en mijn leidinggevende besloten een halve dag per week minder te gaan werken. Het voelt enerzijds als falen, als niet geëmancipeerd, als niet matchend met hoe ik het voor me zag, het graag wilde en 'hoe het moest' in mijn hoofd, maar ik denk wel dat het heel helpend gaat zijn om meer rust te creëren in mijn leven en in mijn hoofd en meer ruimte voor de persoonlijke ontwikkeling van zowel dochter als mezelf. Maar het overgaan van deze drempel heeft mentaal zo veel moeite gekost dat ik nu vooral heel opgelucht ben en ergens ook wel trots op mezelf.

Tuurlijk is het wel positief. Je kiest voor jezelf en je eigen gestel. Daarmee dus ook indirect voor die van je man en dochter.

Zoiets is altijd positief. 

Bijtje82

Bijtje82

04-07-2023 om 22:44

Decembermamma schreef op 04-07-2023 om 18:56:

Ik zou sowieso deze maand opzeggen met zit toch ook een opzegtermijn aan vast?

Normaal gezien zeg je je baan pas in de laatste dagen van de maand op. Want je hebt een maand opzegtermijn. Ofwel.. lopende maand +1. 

Maar ik ben pas 1 augustus weer terug, dus als ik deze week niet opzeg dan moet ik of terugkomen tijdens mijn vakantie, of een maand langer door. 

Ik wil absoluut niet naar kantoor als ik vakantie heb. En daarbij vind ik het ook helemaal niet zo raar om nu al op te zeggen. Je wilt ze toch ook een kans geven om iemand anders in te zetten. 

Mijn collega heeft twee dagen voor mijn vakantie opgezegd en vertrok diezelfde week nog terwijl ik weg was. Mij dus achterlatend met een puinhoop. Dat vind ik echt niet netjes.

Bijtje82 schreef op 04-07-2023 om 22:44:

[..]

Normaal gezien zeg je je baan pas in de laatste dagen van de maand op. Want je hebt een maand opzegtermijn. Ofwel.. lopende maand +1.

Maar ik ben pas 1 augustus weer terug, dus als ik deze week niet opzeg dan moet ik of terugkomen tijdens mijn vakantie, of een maand langer door.

Ik wil absoluut niet naar kantoor als ik vakantie heb. En daarbij vind ik het ook helemaal niet zo raar om nu al op te zeggen. Je wilt ze toch ook een kans geven om iemand anders in te zetten.

Mijn collega heeft twee dagen voor mijn vakantie opgezegd en vertrok diezelfde week nog terwijl ik weg was. Mij dus achterlatend met een puinhoop. Dat vind ik echt niet netjes.

Vooropgesteld, ik vind het heel netjes dat je je collega's / werkgever wat meer tijd geeft om jouw vervanging te regelen. Maar je hoeft natuurlijk helemaal niet naar kantoor terug te komen tijdens je vakantie om je baan op te zeggen, lijkt mij. Je kunt  je leidinggevende een mail sturen.  

MamaE schreef op 04-07-2023 om 22:16:

Ik weet eigenlijk niet zo goed of dit positief is. Maar ik heb, na heel lang er tegenaan hikken, in overleg met mijn man en mijn leidinggevende besloten een halve dag per week minder te gaan werken. Het voelt enerzijds als falen, als niet geëmancipeerd, als niet matchend met hoe ik het voor me zag, het graag wilde en 'hoe het moest' in mijn hoofd, maar ik denk wel dat het heel helpend gaat zijn om meer rust te creëren in mijn leven en in mijn hoofd en meer ruimte voor de persoonlijke ontwikkeling van zowel dochter als mezelf. Maar het overgaan van deze drempel heeft mentaal zo veel moeite gekost dat ik nu vooral heel opgelucht ben en ergens ook wel trots op mezelf.

Ik heb eind vorig jaar ook uren ingeleverd, geeft zoveel rust. 

Ik werk 80%, minder uren per dag. Dat geeft mij veel rust. Ik kan even uitblazen voordat thuis de avondspits begint. Dat is veel beter voor mijn welzijn. Bij grote drukte op het werk kan ik gemakkelijk wat langer doorwerken. Mijn overuren neem ik dan op een rustiger moment op. Win-win voor mij en mijn baas.

Bijtje82

Bijtje82

05-07-2023 om 13:31

TineWinkel schreef op 05-07-2023 om 09:02:

[..]

Vooropgesteld, ik vind het heel netjes dat je je collega's / werkgever wat meer tijd geeft om jouw vervanging te regelen. Maar je hoeft natuurlijk helemaal niet naar kantoor terug te komen tijdens je vakantie om je baan op te zeggen, lijkt mij. Je kunt je leidinggevende een mail sturen.

Nou.. ik vind dat dit iets is wat je persoonlijk vertelt. Niet per mail.

Bijtje82 schreef op 05-07-2023 om 13:31:

[..]

Nou.. ik vind dat dit iets is wat je persoonlijk vertelt. Niet per mail.

Grappig hoe iedereen dat ervaart. Hier moet het zelfs per mail.

Gingergirl schreef op 05-07-2023 om 14:24:

[..]

Grappig hoe iedereen dat ervaart. Hier moet het zelfs per mail.

Ja formeel natuurlijk wel, maar ik vind het persoonlijk wel zo netjes om het ook persoonlijk aan mijn leidinggevende te vertellen. 

MamaE schreef op 05-07-2023 om 14:43:

[..]

Ja formeel natuurlijk wel, maar ik vind het persoonlijk wel zo netjes om het ook persoonlijk aan mijn leidinggevende te vertellen.

Mee eens op zich. Maar als het bv in vakantieperiode is waardoor je iemand niet treft of er zelf niet bent is het ook geen bezwaar.

MamaE schreef op 05-07-2023 om 14:43:

[..]

Ja formeel natuurlijk wel, maar ik vind het persoonlijk wel zo netjes om het ook persoonlijk aan mijn leidinggevende te vertellen.

Gelukkig heeft dhr. Bell daar iets voor uitgevonden !

Bijtje82

Bijtje82

05-07-2023 om 21:01

Decembermamma schreef op 05-07-2023 om 16:07:

[..]

Gelukkig heeft dhr. Bell daar iets voor uitgevonden !

Bellen is zo 1950 😁 

Nee, ik snap je punt. Maar een goed gesprek face to face is altijd beter.

Vanochtend heeft dochter groep vier afgesloten en mijn man ook aan zijn mentorklas de rapporten uitgereikt. Daarna zijn we met zijn drietjes uit lunchen geweest om de vakantie in te luiden.

Mijn oudste zoon kreeg vandaag het bericht dat hij een voldoende heeft voor de praktijkstage van zijn opleiding! We zijn heel trots.

Bijtje82

Bijtje82

14-07-2023 om 23:49

Vandaag een heerlijke vakantiedag gehad op onze vakantiebestemming waar zowel ik als de kinderen enorm hebben genoten. Pizza en ijs als afsluiter en ze gingen als makke lammetjes veel te laat, maar compleet uit eigen beweging naar bed. 😁 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.