Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Beer

Beer

19-07-2012 om 19:19

Ik voel mezelf soms zo lelijk :-(


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tink

Tink

23-07-2012 om 23:58

Tonny!

Dat geeft echt niet, ik hoor minstens 5x per dag dezelfde opmerking en weet je, het is nog logisch ook!
Lief dat je erop terug komt maar ik neem je echt niks kwalijk

Tonny

Tonny

24-07-2012 om 07:52

Joh... ( o.t.)

Zovaak... Wat akelig zeg... Wat zal dat je een geduld kosten, hopelijk heb je nog een flinke voorraad!

Dank voor je lieve reactie! Ik voelde me ineens zo vreselijk suf.

Tink

Tink

25-07-2012 om 00:15

Mwaaah (o.t.)

Met dat geduld valt het nogal tegen soms hoor, er zijn dagen dat ik er werkelijk een staart van krijg. Maar ja, tis niet anders dus we doen het er maar mee. Het zijn ook meestal klanten, dus dan is boos worden ook weer zo wat he.
Jij ook dank voor je reactie! Dat vond ik nou weer lief. Er zijn ook mensen die van schrik nooit meer wat zeggen, da's veel erger

Vic

Vic

27-07-2012 om 11:16

Brutale vraag (o.t.)

Het is natuurlijk vreselijk onfatsoenlijk, maar ik word zo nieuwsgierig van deze toespelingen van Tonny. Wat heb je voor fysieke bijzonderheid als je er 5 opmerkingen per dag over krijgt?

Hoe weet je of iets helpt als je het niet probeert?

Ik denk dat als je geen ervaring hebt met spiegels in huis je ook niet kunt weten of en hoe je reageert als je ze wel zou hebben. In 'eerste instantie' misschien reageer je zoals je nu denkt dat je reageert...maar na een week word dat al 'anders' je 'went' aan jezelf als verschijning op verschillende plekken, want je ziet jezelf vaker. Die hartverzakkingen krijg je dus zeker niet meer na 1 week. En als je eenmaal gewend bent aan jezelf ga je vanzelf op andere dingen letten. Op je 'betere punten' als : 'gut wat staat dit jurkje vrolijk' of 'wat zit mijn haar raar vandaag' (raarder dus dan gisteren..) of 'wat zit mijn haar leuk vandaag'(leuker dus dan gisteren).
Dat is een logisch effect dat plaats vind na een weekje ofzo. Net zo als dat je een nieuw schilderij in je kamer hebt, de eerste week is het nog 'nieuw' niet gewend en elke keer bekijk je 'm weer en gut wat is ie toch leuk. En na een week valt ie je amper nog op of je moet er 'bewust' aan denken en naar kijken. En dan vind je 'm nog wel mooi, maar dat je de eerste week zo lyrisch erover was komt je nu een beetje als overdreven voor.
Ik denk niet dat het ontkenning is, maar dat je eigen beeld erg ver van de waarheid afstaat of dat nu negatief is of positief en dat het hoog tijd is dat je je elf in een werkelijk beeld ziet. En niet in dat vreselijke beeld dat je in een paskamer in een kledingzaak ziet, want dat is écht heel veel vreselijker.
Geen wonder dat jullie een hartverzakking krijgen áls je dan eens jezelf ziet.
En nooit jezelf zien, daar valt niet aan te ontkomen...dus geconfronteerd worden daarmee zal toch blijven gebeuren....Dus kan je er maar beter aan wennen. Beter voor je hart. En ook voor je zelfvertrouwen.
Overigens ben ik ook niet moeders mooiste, ik nader de 50 al er mag best iets af en mijn benen en achterwerk bobbelen/flubberen alle kanten uit. En als ik loop lijkt het door mijn stevige stap wel alsof ik minstens iets kapot moet trappen bij elke stap en ik altijd erge haast heb (not dus) Mijn bleke huid is ook niet alles en ik heb al wallen en kraaiepoten en als ik lach zijn mijn tanden ook qua kleur niet geweldig.
En toch kan ik er bést mee door, zeker vanaf een afstandje en in bepaalde kleding.
groeten albana

tonny

tonny

27-07-2012 om 13:39

Even lezen

Wat er aan de hand is, heeft ze een aantal dagen geleden zelf opgeschreven, lees maar terug.

Ik heb haar op een meeting (een paar keer) ontmoet en maakte de laatste keer dezelfde domme opmerking als ze dus kennelijk gemiddeld vijfmaal per dag te horen krijgt. Die suffe vergissing merkte ik pas door wat ze nu hier schreef. Vandaar pas nu mijn excuus.

Maarre - terug naar het onderwerp van deze draad, dit is allemaal o.t.

Vic

Vic

27-07-2012 om 14:18

Ja, het stond er al. Sorry voor mijn nieuwsgierigheid.

mix

mix

28-07-2012 om 00:05

Ehm albana

ik heb echt wel spiegels in huis, ook manshoge zoals ik hier leerde dat dat heet. Alleen, wat ik al zei: hier werkt het niet. Niet elk psychologisch trucje werkt voor elk mens en ik ben helaas (ja ja ook dit uitgeprobeerd, evenals de spiegels) totaal ongevoelig voor psychologenadvies.

Tink

Tink

28-07-2012 om 01:28

Vic en tonny (heel even o.t. nog)

Geeft niet Vic, en bedankt Tonny . Ik wilde al gaan reageren maar zag dat jij het al gedaan had. Het lastige eraan is dat iedereen het zo lief bedoelt, wat is er nou leuker dan een overduidelijk hoogzwangere vrouw te vragen wanneer de baby komt. Je krijgt echt heel verbaasde hoofden te zien als je dan zegt dat er geen baby op komst is. Soms komen er heel fijne gesprekjes uit voort trouwens, als mensen doorvragen. Maar de meesten rennen blozend de toko weer uit... tja.

On topic: ik was ooit eens in een winkel waar 2 manshoge spiegels in elke paskamer hingen. De ene kon je bewegen, zodat je met die 2 spiegels jezelf vanuit elke mogelijke hoek kon bekijken, zonder je nek in de knoop te draaien. Dat vond ik nou wel weer handig

Van achteren...

Kijk dát heb ik nu weer niet...zo'n spiegel waarin ik mezelf van achteren kan zien. En eigenlijk wil ik dat wél graag. Maar tegenover onze manshoge spiegels is geen optie, die zijn allemaal zo geplaatst dat er geen plek is tegenover. Hal b.g. (= tegenover voordeur), hal boven (=tegenover trap), slaapkamer van ons (=tegenover raam, ervoor bed), dat is ook omdat we daar standaard 'langkomen' (was advies toen). Misschien dus moet er maar 1 bij en 1 verplaatst..of 2 nieuwen dat kan ook. Tja maar wáar???
Ik heb nogal eens last van eczeem. Aan mijn voorkant kan ik dat wel zien, dus smeer ik dan de mij voorgeschreven zalf. Aan de achterkant zie/voel ik het pas als het al best uit de hand is gelopen...en moet dan man/kinderen vragen te smeren...En nog lang ook (meerdere dagen,soms meer dan week), eigenlijk constateer ik het té laat. Zou ik het eerder zien/merken, is het korter smeren. Laatst schrok ik me rot ook in zo'n kleedhokje met dubbele spiegel. De bovenkant van mijn achterbenen was behoorlijk gespikkeld van de eczeemplekken...oepsie...niet gemerkt.
Dus ook daarom zou het nuttig zijn. Zal er meteen met man 's over hebben, over een handige plek. Misschien in de badkamer? Daar zit een deur tegenover de spiegel in de binnenkant badkamerkast.
groeten albana

Tineke

Tineke

29-07-2012 om 11:46

Wat bijzonder albana

Hoe visueel kun je zijn!! Ik heb toch echt geen spiegels nodig, ik voel gewoon, en overal voel ik evenveel, van voren en van achteren. Een beginnend eczeemplekje op welke plek dan ook, ik voel het. Ik heb geen enkele spiegel nodig, om te weten hoe ik eruit zie. Van top tot teen, ik voel dat wel.
En waarom zou iemand anders de plekjes moeten smeren als ze niet aan je voorkant van je lichaam zijn? Zou het komen door al je spiegels, dat je alleen maar weet hebt van de voorkant van je lichaam?

Kaaskopje

Kaaskopje

30-07-2012 om 00:00

Kaatje

Als ik een plekje op mijn rug heb weet ik ook niet altijd wat er te zien valt. Zo had/heb ik een plekje wat steeds weer opnieuw irritant jeukte. Op een gegeven moment heb ik toch maar eens aan man gevraagd wat daar te zien viel. Ik zie dat niet bij mezelf in de spiegel (te bijziend) en als ik voelde leek ik wel een klein pukkeltje te voelen, maar waarom dat nou zo jeukte begreep ik niet. Man constateerde dat het inderdaad een soort pukkeltje was waar wat kleine bloedvaatjes naartoe liepen. Ik weet nog steeds niet wat het was, maar terwijl ik dit schrijf bedenk ik dat ik er daarna niet meer op gefixeerd was en het totaal vergeten ben, einde jeuk blijkbaar. Maar als ik op die plek zalf had moeten smeren had dat toch wel een beetje lastig geworden. Ik kon er nét bij, te krap om er te kunnen smeren. Daar is hulp dan wel handig bij.

Tineke

Tineke

30-07-2012 om 10:08

Begrijp ik volkomen

Kaaskopje, jouw ervaring begrijp ik volkomen, maar je voelde wel dat er 'iets' zat. Albana beschrijft een ervaring over de achterzijde van haar bovenbenen, en over dat ze niet merkt dat eczeem volledig uit de hand loopt als ze het niet zíet. Ze merkt het dus niet, en voelt het dus niet. Dat vind ik opmerkelijk.

Tirza G.

Tirza G.

01-08-2012 om 23:08

Een kenmerk van eczeem is dat het jeukt Mén, mijn rug ligt open af en toe en ik kan de gradatie zónder spiegel exact vaststellen.

Tirza

Jawel, maar te laat

Natuurlijk voel ik het wel áls het eigenlijk al té laat is. Zou ik het plekje zien dan zou het in 2 dagen smeren weg zijn. Dat is de tijd voordat het gaat jeuken, irriteren. Als het al gaat jeuken is het eigenlijk al te laat...dan duurt het wel 10 dagen voor het weg is. Of ik moet een sterktere zalf nemen en dat wil ik eigenlijk niet. En simpelweg wil ik gewoon ook niet zo 'lang' smeren omdat ik wel weet dat mijn eczeem steeds minder goed reageerd op die zalf, hoe meer ik ervan gebruik (dat zegt de dermatoloog tenminste).
Mijn gebruik ervan wil ik dus liever zoveel mogelijk beperken. Dat lijkt me zeer logisch....
Aan de voorkant is dat geen enkel probleem...ik bekijk mezelf gewoon even, dagelijk van boven en in de spiegel...en achterkant armen enzo is ook prima zichtbaar, maar mijn rug of bovenbenen net onder de bil dat kan ik écht niet zien.
En om nu dagelijks mezelf te laten controleren dat lijkt me ook een beetje overdreven en onhandig. Wij zien elkaar naakt, in bed, 's morgens (niet handig, haast,haast,haast en we zijn beiden niet op ons best) en dat was het wel. Soms bij toeval (douchen ofzo)...of als we ons moeten omkleden (visite, uitgaan etc.).
Een tweede spiegel lijkt me voor dagelijks gebruik 'handiger'. En het is niet zo dat ik 'soms' eczeem' heb, ik heb het gewoon áltijd wel 'ergens'. Het gejeuk negeren zoveel mogelijk heb ik als kind al geleerd tot een tijdje terug had ik dat op de een of andere manier alleen zelden aan de achterkant...geen idee waarom. Tegenwoordig is het erger en doet de achterkant ook vollop mee.Ik krab ook nooit, zeker niet open...iets wat mijn dermatoloog enorm knap vind gezien de hoeveelheid plekjes die ik soms heb. Als een plekje over is op 1 plekt duikt er geheid op een andere plek weer iets 'op'. Eigenlijk heb ik het altijd wel ergens. Het is nooit helemaal 'over'. Nee ik denk niet dat ik het eczeem niet voel omdat ik die spiegels heb. Als ik me constant zou storen aan de jeuk had ik geen leven meer.
groeten albana

Merel

Merel

02-08-2012 om 14:42

Tipje

Je benen net onder je bil kan je goed zien als je vooroverbuigt en door je benen heen naar je achterste kijkt (dus op zijn kop) dan kan je dat prima zien. Of eventueel hurkend met een spiegel op de vloer.
Ik kijk altijd graag of mijn haar goed zit, ook vanachter (kan nog wel eens een rare pluis of scheiding zitten) en dat gaat goed met een handspiegel (of een net iets groter model) Ik ga dan met mijn rug naar de grote spiegel toestaan en met de kleinere spiegel richt ik 'm zo dat ik de achterkant kan zien.
Vroeger thuis hadden we inderdaad ook 2 spiegels tegen over elkaar, de ene wat schuiner waardoor je in een oogopslag je achterkant kon zien. Helaas kan die indeling in dit huis niet echt. (ik zag trouwens wel een mooie spiegel bij Ikea die je heel plat aan de muur kan hangen met scharnieren.) Zou dat niet werken? Als je er 2 naast elkaar hangt, met de scharnieren bij beiden aan de binnenzijde, dan kan je ze naar elkaar toe draaien en gewoon weer plat tegen de muur aan doen als je klaar met kijken ben?

Die spiegel

Van de ikea lijkt me wel wat....Een groot gedeelte kan ik al staande voor de spiegel en draaiend ook wel overzien...Dus voor zo'n spiegel zou me dat zeker lukken. Gisteren een 'nieuw' eczeemplekje ontdekt op de bovenkant van de rechterhand...Nou lijkt me dat het lichaamsdeel dat je zo'n beetje het meeste in beeld hebt door de dag heen, toch? Nou pas 's avonds bij mijn 'controle' zag ik 'm...voelde 'm nog niet. Gisteravond en vanmorgen gesmeerd en al op zo'n retour nu dus....Nou zo wil ik het ook graag met de achterkant.
Als ik bij de ikea ben zal ik eraan denken...(kom meestal daar wel 1 keer per jaar, te ver om voor 1 spiegel heen te gaan).
Wat betreft dat knap zijn...mijn vriendin (ook knap) klaagt daar ook over. Maar wij waren al vriendinnen voordat uiterlijk meespeelde, vanaf onze jeugd. Zij 'voelt' die buitensluiting ook, maar ik merk er meestal amper wat van, ook als ik met haar ben. Ik merk het wel als ze ook nog 's 'leuk gekleed' is...Dan is de buitensluiting en afkeuring van andere dames zelfs 'openlijk', b.v. met een feestje ofzo. Maar vriendin kan toch moeilijk in d'r joggingbroek ofzo naar een feestje gaan? Door die 'afkeurende blikken' kan vriendin bij tijd en wijle net zo onzeker zijn als hierboven al gezegd is. Maar dan meestal andersom...is dit blousje niet té? (ze bedoeld of ze er niet té knap in uit ziet) En dan moet je weten dat vriendin al 28 jaar samen is met haar 'eerste liefde' en nog steeds even gek is op hem als in het begin. Ik ken geen stel dat meer in elkaar op gaat en vaker hun liefde tonen dan dit stel. Vriendin 'ziet' andere mannen niet eens...Dus qua concurentie hoef je écht niets van haar te verwachten.
Wat ook komisch is....soms zeggen mensen spontaan: "Zijn júllie (met de nadruk op jullie) vriendinnen???" zwaar verbaasd...als vriendin of ik dan zeggen al meer dan 40 jaar rollen hun ogen er bijna uit van verbazing....dat zijn dan mensen die 'ons' niet écht kennen dus net leren kennen...ik kan geen andere conclusie trekken dan dat dit met ons uiterlijk te maken heeft, qua knapheid ben ik naast vriendin het'lelijke eendje'. Dat snap ik ook al nooit en vriendin trouwens ook niet, schijnbaar moet je als je knap bent ook alleen knappe vriendinnen hebben..zoiets als charlie-angels ofzo en dan samen de hot op in een cabrio om knappe kerels te versieren zeker..... Maar goed, daar trekken wij ons niet veel van aan...We zijn het gewend zullen we maar zeggen.
groeten albana

Maar 1 hand

Ik heb ook nog een hand nodig om te smeren én nog een hand om op de tube te drukken...Dat lijkt me met die spiegel ín de hand zo'n gedoe...moet ik 'm de hele tijd wegleggen...om op de tube even te drukken, snap je?
groeten albana

mix

mix

04-08-2012 om 20:37

Oke lesje achterkant smeren

je neemt een handspiegel, gaat op je billen zitten, trekt je knieen op.
Je houdt de spiegel onder je benen, bekijkt je benen, schat in wat je nodig hebt aan creme, doet dat op je vinger, pakt de spiegel, zoekt het plekje op en smeert met je vrije hand de creme er op.
onderbenen zelfde verhaal.
Voor rug en billen:
ga met je rug naar de grote spiegel staan, houd een kleine spiegel in je handen en kijkt zo naar de achterkant. Je doet weer creme op je vrije hand, pakt de spiegel en vind het plekje. Kun je er daar niet bij dan vraag je je man/dochters om hulp. Enige extra dat handig zou zijn is goede verlichting bij de spiegel

Kaaskopje

Kaaskopje

05-08-2012 om 01:16

Inbraakje -p

Ik vrees dat ik alle handspiegels ten spijt toch altijd aangewezen zal zijn op een ander paar ogen, voor plekjes op mijn rug, nek en billen

Haha en mix

Jaha P. daar had je nog niet aan gedacht hé? Zo simpel is het niet dat gesmeer en het kost me ook (té) veel tijd naar mijn gevoel...elke avond en ochtend moet ik me er weer toe 'zetten' het is écht m'n hobby niet. Maar als ik verzaak en er is wél wat ben ik de pineut daarna...
Dat op bed zitten van Mix is een hele goede...dát ga ik doen tot ik die dubbele spiegel heb...daar was ik nog nooit opgekomen en moet zeker lukken...En vanaf mijn knieholtes (die op bed met opgetrokken knieën w.s. niet zichbaar zijn) kan ik het zelf zien als ik mijn hoofd omdraai...Blijft over mijn middelste gedeelte rug en bovenkant billen.
Mix nog een idee?
Hoef ik de spiegel niet te kopen en op dit moment heb ik een erg irritant plekje op de onderkant-midden gedeelte rug dat ik niet kan zien...maar wél smeer op 'gevoel' dan hé? Maar w.s. niet goed, want het zit er al zeker 2 weken...En ja ik vraag man of kinderen wel, maar zou w.s. vaker moeten smeren (3 keer per dag ofzo).
groeten albana

mix

mix

05-08-2012 om 11:25

Als je

een handspiegel(en dat is ook gewoon wat P bedoelde met handspiegel en grote spiegel) met een standaard neemt kun je m overal neerzetten (op bed, op de grond)en heb je 2 handen vrij.

Het billen/rug gedeelte heb ik er onder neergezet, werkt uiteraard niet bij hele slechte ogen. Dan zou ik wat hulptroepen inroepen smorgens en savonds.

Blondie

Blondie

05-08-2012 om 23:37

Euh...albana?

Je weet toch wel dat je dit allemaal op internet zet he? Waar iedereen tot in detail kan lezen waar je eczeem zit, vanuit welke hoek jij jezelf bekijkt en wat je daarbij allemaal ziet?

Kaaskopje

Kaaskopje

06-08-2012 om 01:10

Blondie

Gelukkig kennen bekenden haar niet als Albana, daar is de nick voor uitgevonden

Blondie

Blondie

06-08-2012 om 07:33

Izar

Ik zeg toch niet dat ik groot gevaar zie?

Blondie

Blondie

06-08-2012 om 07:34

Kaaskopje

Even zoeken op dit forum en je vindt wel meer details van albana. Als je haar kent is ze wel heel herkenbaar, nick of geen nick

Blondie

Blondie

06-08-2012 om 07:36

Oh ja, izar

Nee, geen forumbeheerder en ook niet sacherijnig. Wel heel eerlijk.

Ja en?

Ik ben gewoon een 'open mens' met dit soort dingen, ook in het dagelijks leven...So what? Grote geheimen heb ik nou eenmaal niet. Waar ik wél heel voorzichtig mee ben is dingen als adresgevens, mailadressen, kindernamen etc.etc. Ik weet 100% zeker dat ik b.v. nog nooit de namen van mijn kinderen of de precieze plaats waar wij wonen hier heb gezet. In al die jaren niet....
Dat iemand weet dat ik dat eczeem zo bekijk interesseert me werkelijk geen hout. Als we dit in het dagelijks leven face too face zouden bespreken zou het me ook niet uitmaken. Is het beschamend dan? Ofzo? Last van preusterigheid blondie?
groeten albana

Blondie

Blondie

06-08-2012 om 10:38

Albana

Als jij er geen problemen mee hebt heb ik dat ook niet hoor. Last van preutsheid? Ik weet niet of je het zo kunt noemen als je niet alles tot in detail bespreekt. Dan zijn heel veel mensen preuts denk ik.
Het was niet verkeerd bedoeld hoor, wilde je er alleen op attenderen.

Blondie

Blondie

06-08-2012 om 21:19

Gale (ot)

Ik snap natuurlijk ook wel (ondanks mijn haarkleur) dat eczeemplekjes niet echt wereldschokkend te noemen zijn en dat dat geen privacy gevoelige informatie is. Maar er worden vaak zoveel details vermeld, dat ik me wel eens afvraag of albana er wel echt bij stilstaat wat ze allemaal op het wereldwijde web zet. Dat ik in dit draadje reageerde, is eigenlijk meer toeval. Had ook in een ander draadje gekund.
Maar goed, albana heeft al aangegeven dat zij dat geen probleem vindt. Dan is het wat mij betreft ook prima uiteraard.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.