Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

In het kader van “nutteloze” vraag die me bezig houdt....

Ik zie de laatste tijd steeds weermannen en nieuwslezers (als ze staan) met een colbertje aan waarvan alleen de bovenste knoop dichtzit. Zo lijkt t alsof t jasje te krap is omdat t dan onderin bij de buik openstaat en je daar weer stuk blouse ziet. Is dit een bepaalde etiquette of zo die ik gemist heb, of mode?

Vraagt zij zich verbaasd af    


Slofje schreef op 14-04-2021 om 10:37:

Ik bezoek heel veel artsen en ik heb nog niet gemerkt dat ik minder serieus genomen word als ik als een voddenbaal verschijn (incidenteel 😉). Misschien dat mensen die een "mindere" verschijning hebben door zwak taalgebruik daar sneller last van hebben?

Toch zit er wel een kern van waarheid in. Mijn kind was als baby ernstig ziek (zeldzaam syndroom) en wij werden door de artsen altijd serieus genomen. Ik leerde in die tijd een andere moeder kennen met een kind die hetzelfde had. Hele aardige en ook slimme vrouw, maar zij zag er echt uit als een hele simpele. En toen ik haar man ontmoette, schrok ik gewoon. Hij zag er echt uit als een asociaal. Klinkt erg onaardig, weet ik (!!!), maar haar ervaring met dezelfde arts was heel anders dan die van ons. Zij en haar man werden echt niet serieus genomen en vaak gewoon afgeblaft. Hun consulten waren binnen 10 minuten voorbij, terwijl zij net zoveel vragen had als ik. Dit mag natuurlijk niet, maar het gebeurde wel. Dus er wordt wel degelijk gekeken naar wat voor vlees ze in de kuip hebben.

Ah de jaren 70, toen hadden politici gewoon een bruine ribbroek aan met een slobbertrui. Althans, de linkse dan. Waar is die tijd gebleven... 

Oh ja, bij mij is erin gestampt dat je vooral netjes moet praten. Regelmatig hebben we op mijn werk interimmanagers die echt heel erg Haags spreken, dat kost me nog steeds moeite om serieus te nemen😃

Wat daarbij niet helpt, Koud, is dat wie zelf niet uit Den Haag komt en ouder is dan pakweg 45 jaar onmiddellijk aan Jacobse en Van Es moet denken. 

Ik merkte dat zelf toen ik jaren geleden eens in Den Haag was (waar ik verder geen band mee heb) en door een winkelier met een plat Haags accent werd aangesproken. Het kostte me grote moeite de man serieus te nemen (iets wat ik niet heb als ik word aangesproken door iemand met een Fries of Limburgs accent)

Groeten, 

Temet

Haaknaald, ik herken dat laatste ook wel hoor, en dat begrijp ik ook beter, maar zij deden het ook in een groter dorp en bij grote ketens, dat vond ik een beetje onzin. Bij kleinere bedrijven begrijp ik het zeker wel. 

Temet schreef op 14-04-2021 om 14:21:

Wat daarbij niet helpt, Koud, is dat wie zelf niet uit Den Haag komt en ouder is dan pakweg 45 jaar onmiddellijk aan Jacobse en Van Es moet denken.

Ik merkte dat zelf toen ik jaren geleden eens in Den Haag was (waar ik verder geen band mee heb) en door een winkelier met een plat Haags accent werd aangesproken. Het kostte me grote moeite de man serieus te nemen (iets wat ik niet heb als ik word aangesproken door iemand met een Fries of Limburgs accent)

Groeten,

Temet

Ik associeer nu helemaal een eind weg maar ik zag vorige week de documentaire ‘In de ban van de bom’ van Frans Bromet, over Frits Veerman, klokkenluider van atoomspionage in de jaren ‘80, en die zag eruit en sprak als een typetje van Van Kooten en De Bie. Ik vond het verhaal best wonderlijk, zijn gedrag leek me wat naïef en het lukte me mede door die associatie niet om de man helemaal voor vol aan te zien. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.