Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

In het kader van “nutteloze” vraag die me bezig houdt....

Ik zie de laatste tijd steeds weermannen en nieuwslezers (als ze staan) met een colbertje aan waarvan alleen de bovenste knoop dichtzit. Zo lijkt t alsof t jasje te krap is omdat t dan onderin bij de buik openstaat en je daar weer stuk blouse ziet. Is dit een bepaalde etiquette of zo die ik gemist heb, of mode?

Vraagt zij zich verbaasd af    


Etiquette. Bij een jasje wordt de onderste knoop altijd losgelaten. Waarom? Geen idee.

Volgens "hoe heurt het eigenlijk" volkomen volgens de regels.  Heren die (gaan) staan sluiten 1 knoop van hun colbert. Dat het pak slecht past en er daardoor een stuk overhemd zichtbaar is is misschien een corona dingetje?  

  • (paar) kilo aangekomen?
  • Geen gelegenheid hebben om een beter passend pak te kopen?

Het was mij nog niet opgevallen, zal er eens op letten. 

Als het twee rijen knopen zijn, dubbel breasted, hoort alles dicht. Anders klopt er niets meer van het model. Bij een enkele rij hoort idd de onderste knoop open. 

Ik heb ook nog wel een nutteloze vraag in het kader van hoe heurt het eigenlijk. 

Onder mijn dunne gebloemde zwarte zomerbroek met flaired pijpen draag ik een zwarte slip.  Wit zie je er doorheen en bij huidkleur lijkt het net of je niks aan hebt eronder. Op die broek draag ik een heel licht groen shirt in A-lijn met daaronder een huidkleur bh of een witte bh en een wit hemdje. 

Volgens mijn bijna 80 jarige moeder hoort dat niet.  Je ondergoed moet bij elkaar passen.  Maar dat zie ik dus echt niet zitten zwarte bh onder de lichte top of licht ondergoed onder de zwarte broek.  Wie heeft er gelijk? 

Knutselkei

Knutselkei

13-04-2021 om 10:27 Topicstarter

Haaknaald, ik zou t ook zo doen zoals jij t doet. Of dat hoort of niet...als dat donkere me stoort dan vind ik dat erger.

Vroeger moest t inderdaad altijd bij elkaar passen. maar tegenwoordig is dat veel losser. Dus gelijk.... allebei

Gelukkig ik ben dus niet de enige die het zo doet. 😀 Het ging mij ook niet om gelijk krijgen.  Ik ga dit echt niet delen met mijn moeder,  zo van knutselkei vindt dit ook. 🤣

Voorlopig zit het jasrlijkse moeder dochters weekend met gedeelde slaapkamers en dus elkaar in ondergoed zien er toch niet in. Teveel bubbels bij elkaar en nu in en hotel zitten zonder iets te kunnen doen is ook zo saai.  Oppotten dat geld voor een zeer luxe weekend als het wel weer kan! Tegen die tijd is de zwarte broek misschien al poetslap geworden. 😉

Ik heb een hekel aan mensen die me vertellen wat ik te doen en te laten heb en aan 'hoe het heurt'. Dat bepaal ik zelf wel. Fatsoensnormen en manieren vind ik wel belangrijk, maar of je ondergoed dezelfde kleur is en of een jasje wel of niet dicht zit, ik kan me daar echt niet druk over maken.

Haaknaald schreef op 13-04-2021 om 09:19:

Ik heb ook nog wel een nutteloze vraag in het kader van hoe heurt het eigenlijk.

Onder mijn dunne gebloemde zwarte zomerbroek met flaired pijpen draag ik een zwarte slip. Wit zie je er doorheen en bij huidkleur lijkt het net of je niks aan hebt eronder. Op die broek draag ik een heel licht groen shirt in A-lijn met daaronder een huidkleur bh of een witte bh en een wit hemdje.

Volgens mijn bijna 80 jarige moeder hoort dat niet. Je ondergoed moet bij elkaar passen. Maar dat zie ik dus echt niet zitten zwarte bh onder de lichte top of licht ondergoed onder de zwarte broek. Wie heeft er gelijk?

Je draagt de combi zodat het ondergoed niet doorschijnt. Dus hoe weet je moeder dit eigenlijk? Hoe komt überhaupt iemand dan te weten dat je iets zou doen ‘wat niet hoort’? En waarom zou iets ‘zo horen’ als niemand het ziet? En zou het niet net zo min ‘zo horen’ om te vermijden dat je ondergoed zichtbaar is door de kleding heen. Vind ik persoonlijk (voor mezelf in ieder geval) ongemakkelijker. Ik vrees dat je hier in een etiquettaire spagaat bent beland: de hele kledingcombi lijkt onacceptabel .

Als je in het ziekenhuis komt, ziet de dokter je in je ondergoed. Zorg daarom dat het altijd matcht en netjes is. Zwart is voor rouw en hoeren, dus dat draag je niet’

Die preek kreeg ik altijd van mijn moeder en zij dacht dus ook zo over setjes. Ik niet. Zeker niet sinds mijn bh maat wel leverbaar is in ‘leuk’ maar mijn slipmaat vooral ‘degelijk’ is, draag ik bijna nooit bij elkaar passend ondergoed. 
Oh- en sinds mijn ziekenhuisopname van 4 weken draag ik juist alleen maar zwarte slips. Daar zie je nl niets op, dus dat levert juist het minste aantal gênante situaties op als je dan toch met de billen bloot moet, of als een ander het ondergoed wast. Sorry mam!

Biebel schreef op 13-04-2021 om 11:08:

Als je in het ziekenhuis komt, ziet de dokter je in je ondergoed. Zorg daarom dat het altijd matcht en netjes is. Zwart is voor rouw en hoeren, dus dat draag je niet’

Die preek kreeg ik altijd van mijn moeder en zij dacht dus ook zo over setjes. Ik niet. Zeker niet sinds mijn bh maat wel leverbaar is in ‘leuk’ maar mijn slipmaat vooral ‘degelijk’ is, draag ik bijna nooit bij elkaar passend ondergoed.
Oh- en sinds mijn ziekenhuisopname van 4 weken draag ik juist alleen maar zwarte slips. Daar zie je nl niets op, dus dat levert juist het minste aantal gênante situaties op als je dan toch met de billen bloot moet, of als een ander het ondergoed wast. Sorry mam!

Wonderlijk hè, die preoccupatie met 'in het ziekenhuis terechtkomen'. Mijn moeder had ook zo'n preekje. Nou had zij wel wat ziekenhuisopnames achter de rug maar volgens mij nooit iets wat niet voorzien was. Dus ik heb dat altijd wat wonderlijk gevonden, dat je rekening zou moeten houden met iets wat quasi nooit gebeurt. 

Ik draag ook vrijwel alleen zwart ondergoed. De snit is dan weer niet zodanig dat een dame van lichte zeden er dood in gevonden wil worden. Ik ben dus niet bang voor misverstanden, mocht ik in het ziekenhuis terechtkomen. 

Mija schreef op 13-04-2021 om 11:05:

[..]

Je draagt de combi zodat het ondergoed niet doorschijnt. Dus hoe weet je moeder dit eigenlijk? Hoe komt überhaupt iemand dan te weten dat je iets zou doen ‘wat niet hoort’? En waarom zou iets ‘zo horen’ als niemand het ziet? En zou het niet net zo min ‘zo horen’ om te vermijden dat je ondergoed zichtbaar is door de kleding heen. Vind ik persoonlijk (voor mezelf in ieder geval) ongemakkelijker. Ik vrees dat je hier in een etiquettaire spagaat bent beland: de hele kledingcombi lijkt onacceptabel .

Moeder weet dit doordat wij ieder jaar een weekend weg gaan met de "meiden".

2 hotelkamers met zijn vieren dus we zien elkaar in ondergoed bij aan een uitkleden. 

Dat de hele kledingcombi onacceptabel is daar had ik nog niet over nagedacht.  Misschien.....

Ik draag het lekker toch🤣🤣🤣

Mija schreef op 13-04-2021 om 11:22:

[..]

Wonderlijk hè, die preoccupatie met 'in het ziekenhuis terechtkomen'. 

het heeft me altijd verbaasd. Met name omdat moeders echt nog nooit in het ziekenhuis heeft gelegen. Ook die associatie met zwart ondergoed en prostitutie vind ik erg bijzonder. Jij had het over teveel stof- de mijne wordt ‘geleverd met tentstokken’. Dus echt niets frivools aan. 

Over de oorspronkelijke vraag; ik dacht dat je het jasje juist dichtknoopt als je gaat staan, en het onderste knoopje open doet als je gaat zitten. Omdat je anders je jasje ‘naar boven schuift’ bij het zitten en bij het staan juist alles netjes valt als je hem dicht hebt. Maar misschien heb ik het al die jaren al die mannen in pak verkeerd zien doen

Zwart ondergoed voor hoeren? ik heb alleen maar zwart ondergoed en het zijn allemaal van die degelijke oma-onderbroeken waar mijn kont helemaal in past want die zitten nou eenmaal het fijnst. Heb daar bij een arts nog nooit een opmerking over gekregen.

Knutselkei

Knutselkei

13-04-2021 om 12:38 Topicstarter

Biebel, dat dacht ik dus ook 

MamaE schreef op 13-04-2021 om 11:54:

Zwart ondergoed voor hoeren? ik heb alleen maar zwart ondergoed en het zijn allemaal van die degelijke oma-onderbroeken waar mijn kont helemaal in past want die zitten nou eenmaal het fijnst. Heb daar bij een arts nog nooit een opmerking over gekregen.

Ha, ik stel me voor hoe dat dan zou moeten gaan. "U ziet er gezond uit, maar u kunt beter strings dragen, daar ben ik arts voor geworden!"

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.