Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

jessica5

jessica5

28-01-2011 om 00:24

Invoering ov-chipkaart


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
NaShA

NaShA

30-01-2011 om 19:40

Vic, pas op

want inderdaad, als jij met een verkeerde pas reist, heb je a) een boete (toch bijna 40 euro) en b) is de pas ook ingenomen....(vermoed ik)

Kaaskopje

Kaaskopje

31-01-2011 om 11:47

Vic

Ik vond het ook eng om mijn ov-chip door een ander te laten gebruiken, maar we doen het tegenwoordig wel eens. Alleen in de bus. Daar word ik nooit gecontroleerd. Maar áls ze controleren ben je de pineut, omdat zo'n persoonlijke ov-chip gewoon niet door een ander gebruikt mag worden.

Ov shit kaart

Ik vind het een waardeloos systeem. Sinds de invoering in de regio Rotterdam vliegt het geld werkelijk mijn zakken uit, ik ben op vrijwel alle tripjes duurder uit. Heb eerst 2 jaar lang de metro geboycot, en we fietsen al veel meer dan voorheen, maar met kou en slecht weer is dat niet altijd een optie.

Opladen kan nou ook niet bepaald overal, zeker niet buiten winkeltijden. En als je zoals ik, niet altijd in Nederland ben en op onmogelijke tijden weer aankomt, dan is het helemaal een ramp.

Idiootste is dat je in de bussen van Q-buzz dus WEL oplaadpunten hebt, maar dat je niet NIET mag gebruiken om op te laden als bij instappen blijkt dat er niet genoeg op je kaart staat. Tel daar nog onbeschofte chauffeurs bij op (zag zaterdag hoe laat op de avond iemand na 20 minuten wachten op bushalte in vrieskou vervolgens weer de bus uitgemikt worden, op een plek waar verder helemaal geen oplaadpunten ZIJN) en ik heb het weer even HELEMAAL gehad met het OV in Nederland. Ik heb het de laatste 30 jaar alleen maar duurder en slechter zien worden.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-02-2011 om 22:23

Dirksmama

Hoe is het in Indonesië dan geregeld? Is het openbaar vervoer daar prettiger georganiseerd? (Je woont toch ook in Indonesië?)

Suriname

Ik weet het wel van Suriname. Overal zijn opstapplaatsen. Gewoon gaan staan, er komt altijd wel een busje. Kleine busjes, particulier (met vergunning) mogen een bepaalde route rijden. Drie stoelen en de vierde is een opklap. Alles gaat erin, inclusief slangen. Betalen bij de chauffeur en als je een andere route moet betaal je ook weer voor het volgende busje. Raampjes open, muziek aan en rijden maar!
Voor langere routes: bus vertrekt om 6.00 uur, dat wil zeggen vanaf 6.00 uur kan de bus vertrekken, maar bus wacht tot hij vol is. Kan uren duren, maar dat gaat allemaal heel relaxt. Als de bus vol is vertrekt de bus en als de bus aankomt komt de bus aan.

Geen treinen.

Ach ja, zo kan het ook. India heeft geloof ik een systeem waarin het hoogste percentage treinen op tijd rijdt.

Het afschaffen van een dienstregeling en proberen elk kwartier/tien minuten te rijden vind ik dan weer wel een goed plan.

Tsjor

Kaaskopje

Kaaskopje

03-02-2011 om 21:47

Tsjor

Ik ben wel benieuwd hoe ze dat op sommige trajecten denken te doen. Zo rijdt 'mijn' trein deels over een stuk met enkelspoor. Dan kun je er wel een kudde treinen op afsturen, maar die moeten toch echt wachten tot het spoor weer leeg is. Voor de rest ben ik alleen maar voor zo'n 'laat maar rijden' dienstregeling. Ik merk het nu ook met de bus. Voorheen reed de bus ieder half uur vanaf onze halte. Nu ongeveer ieder kwartier en daardoor wacht je nooit heel erg lang als je gewoon op de bonnefooi bij de halte gaat staan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.