Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Irritant geluid

Wat is je top 3 irritante geluiden?

1. mug
2. bladblazer
3. hogedrukspuit


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oh...

die mug staat bij mij ook op 1

2. mijn snurkende man als ik in slaap wil vallen

3. klussers als ik wil slapen (ja, ik slaap regelmatig ook overdag)

hmmm, eigenlijk is het vooral als ik wil slapen, dus! Die mug vind ik namelijk ook het meest irritant als ik wil slapen...

ai, wat zegt dat over mij???

Fiorucci

Fiorucci

08-11-2011 om 07:05

Ehm...

1.Uitboren van voegen van huizen in onze buurt
2.tandartsboor
3.de buurman die de bastonen in zijn muziek extreem
laat doordreunen. (doefdoefdoef)

Belle Époque

Belle Époque

08-11-2011 om 07:21

Ieks!

Hoewel er meer mooie dan irritante geluiden zijn, heb ik ook wel een lijstje irritante geluiden. Een aantal zag ik al bij anderen. De mug, boren, bladblazers (en mechanisch aangedreven plantsoenwerkers in het algemeen) en de heipaal (ik heb heel Almere Literatuurwijk uit de grond gestampt horen worden).
Verder: boren. Er is hier nogal een verloop in mijn blok, dus de muren zijn inmiddels Emmentaler kaas geworden (elke nieuwe bewoner boort zijn eigen gaatjes). En dat gebeurt liefst als er iets interessants op radio of tv is, of ik even een middagdutje doe...!
Ook irritant: de geavanceerde geluidsinstallatie in de auto van een buurman, die geschikt is om een middelgroot voetbalstadion van duidelijk hoorbare muziek te voorzien. Eerst laat hij om 6 uur 's ochtends zijn diesel een kwartier kachelen (zowel herrie als stank), daarna heeft hij blijkbaar power genoeg om zijn dzjoefdzjoefdzjoefdzjoef over de wijk uit te storten.
Ander geluid: het geluid van een uitlaat waar een gaatje in is gevallen. Als dat bij mijn auto hoort, hoor ik in de verte ook kassagerinkel.
Tenslotte het geluid van mijn radio. Blijkbaar ligt het aan de constructie van ons appartement (er klagen er meer over), maar het is vrijwel onmogelijk om via de ether storingvrij een zender te ontvangen. Tegenwoordig gebruik ik de laptop en de mobiele telefoon maar, via de wifi.
Volgens mijn ene zoon is het geluid van een MRI-scan het meest irritante dat hij ooit heeft gehoord!

Isabella

Isabella

08-11-2011 om 08:27

Gelach

en geklets van de buren als ik rustig in mijn tuin wil zitten. Of nog erger, als ik wil slapen.
Verder natuurlijk de tandartsboor, gekras van een krijtje op een schoolbord en met een vork over een bord krassen.

Bassen

zware bassen van muziek die verder vrijwel onhoorbaar is.
Kaboem,kaboem,kaboem.
Vals zingende mensen, vals spelende muziekanten.
Een orkest dat z'n instrumenten niet op elkaar heeft afgestemd of een ontstemde piano b.v.
Iemand die hoge noten denkt te kunnen halen en dat nét niet kan....
groeten albana

Hmm

rochelhoest
piepend schoolbord
ringtoon van sms (zonen hebben elk 1000 sms'jes p/m gratis)

Fiorucci

Fiorucci

08-11-2011 om 09:59

Belle (ot)

Mijn zoon viel in slaap in de MRI, knap he!

Maggie

Maggie

08-11-2011 om 10:15

En hier

Irritant is het gesnurk van mijn man, op een lekkere zomerdag het geluid van een motor grasmaaier, bij mooi herfstweer een bladblazer (vooral die van de overbuurvrouw), het getingel als je als voetganger of fietser staat te wachten voor een spoorwegovergang, de tandartsboor, het geluid van de vervorming van een sirene als deze je net passeert, gegil.

Bellefleur

Bellefleur

08-11-2011 om 11:13

Veel!

Het aller, allerergste vind ik mensen die te hard praten in de microfoon, waardoor hun stemmen vervormd worden, of het gepiep uit boxen als de microfoon het niet goed doet. Ik kan er niet tegen, loop dan de zaal uit. De krijsende metro in London. Kinderen die hard in je oor schreeuwen op het schoolplein. Het geluid van de zaag als er een boom omgezaagd wordt. De schuurmachine van de buren. (altijd op mooie zomerse dagen!)

Primavera

Primavera

08-11-2011 om 11:18

Mijn top 4

1. Tandartsboor
2. Mug, bromvlieg of andere indringend zoemende insecten in huis
3. voetbalfluitje van buurjongen (ik laat aan jullie fantasie over hoe lang en hoe vaak gefloten wordt om irritatie op te wekken)
4. Kauw-, slik- en knaaggeluiden van onze zwakbegaafde ADHD-hond, waarbij ik me afvraag wat hij nu weer voor een object te pakken heeft gekregen en hoe dat uit zijn keel te vissen. ('diagnose' wel met knipoog lezen)

Netel

Netel

08-11-2011 om 15:15

Claxon

De claxon van een of andere bestuurder van een bouwbusje dat elke ochtend om 6 uur zijn collega naar buiten toetert. Zowiezo claxons, die ingedrukt worden als de bestuurder een bekende ziet of als de eerste niet snel genoeg optrekt bij een stoplicht.Die boor van de tandarts ook erg trouwens, mocht hem vanmorgen horen en nee, daar wordt ik niet vrolijk van.

Lijkt op hey gildraadje:

1. Zoon van 5 die maMAAAA gilt, snerpt, tettert
2. Mickey mouse (in elkaar slaan die muis!)
3. Accordeon als erop geoefend wordt in mijn buurt

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bennikki

Bennikki

08-11-2011 om 20:11

Ik kan echt niet tegen

..opgevoerde brommers. Dat geluid blijft vaak minutenlang hoorbaar. En en en! Zijn ze eindelijk geluidstechnisch weggestorven.. Komen ze terug!
Ook erg, zelfde categorie: loop je in een mooi natuurgebied of pittoresk stadje, komt er zo'n sliert motorrijders voorbij waar geen eind aan lijkt te komen! Ik snap sowieso niet waarom je met een hele groep motoren achter elkaar een rit in de natuur gaat maken.
Bladblazers, schuurmachines en hogedrukspuiten zijn al uitgebreid genoemd. Ze worden vaak ook zo lang achter elkaar gebruikt. En is het eindelijk stil, haal je opgelucht adem, beginnen ze weer.
In mijn studententijd woonde ik tegenover een scheepswerf. Dagenlang werd daar metaal geschuurd, echt een vreselijk geluid. Enkel glas natuurlijk op mijn kamertje.. Ik leerde het op een gegeven moment wel te negeren maar soms begonnen ze opeens op zaterdagochtend en dan flipte ik echt.
Zo hee, dit opschrijven is niet goed voor mijn bloeddruk!

Guinevere

Guinevere

08-11-2011 om 21:21

Repeterende geluiden, maar ook beelden

Alle geluiden die zich zinloos repeteren, zoals iemand die doelloos zit te tikken met zijn nagels op tafel. Of een irritant piepje van een apparaat dat zich steeds maar herhaalt, als de kookwekker hier niet snel uit gaat ga ik flippen. En ik heb hetzelfde met beeld: ik kan niet tegen flikkerende lampjes. Sommige mensen hebben een telefoon met zo'n flikkerlicht, en die gaan natúurlijk in mijn uitzicht zitten met dat ding.

Miepje

Miepje

08-11-2011 om 22:11

Je zegt het zelf al

Het geluid van een bromvlieg . Dat van muggen trouwens ook.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-11-2011 om 00:09

Hárd geluid

Ik vind het vréselijk als mijn man het volume opschroeft om zo boven andere geluiden uit te komen.
Snurken (ja helaas ook door man)
Op het werk: sommige koptelefoons gaan enorm piepen als ze niet goed worden neergelegd of opgehangen. Alle collega's reageren daar ook meteen op "Van wie is die!?" en sommigen grijpen zelf in als het te lang duurt. Vreselijk geluid dus.
Getik, of getrommel op tafel.
Boren
Hoog gillende kinderen
"Lijf" geluiden, zoals smakken, hoorbaar nagelbijten, rochelhoest
Repeteergeluiden, ja die irritatie heb ik ook.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-11-2011 om 00:11

Volume

Ik bedoelde met de eerste zin als man bijvoorbeeld tv kijkt en ik zet de kraan open, dan gaat zoef gelijk zijn vinger naar de volumeknop. Hier is al menig woord over gevallen, maar helaas...

Asa Torell

Asa Torell

09-11-2011 om 09:28

Fluitjes

Aaarg, wie geeft kinderen toch elke keer weer die krengen kado! Er zijn er hier al heel wat in de prullenbak beland.
Daarnaast kan ik ook extreem slecht tegen gegil van mijn dochter, vooral als ik dat duidelijk maak en ze het even lekker extra hard aangezet herhaalt. Idem het lichtgeknipper wat ze graag doet, dan ben ik meteen alle redelijkheid kwijt.
Van krassen, met tanden tegen lepel tikken enzo heb ik dan gelukkig weer geen last, ik doe het zelf. Boren ook geen probleem en tegen snurken heb ik oordoppen.

Leony

Leony

09-11-2011 om 11:06

Knakken van vingers en meer

Met stip op 1. de tandartsboor
2. knakken van gewrichten, meestal zijn dat vingers
3. tandenknarsen
4. klepperende deuren als het tocht
5. blèrende babies in winkels.
Mijn nachtmerrie: ik lig in de stoel bij de tandarts. Hij loopt op me af, slaat zijn handen in elkaar en laat zijn vingers knakken om straks soepeltjes aan de klus te beginnen. Ondertussen hoor ik de deur van de spreekkamer klepperen door de tocht. Geluiden uit de wachtkamer dringen door: blijkbaar zit er een moeder met een krijsende baby. Dan zet de tandarts zijn kiezen flink op elkaar, knarst even en pakt de boor ...........
Groetjes, Leony

elsje78

elsje78

09-11-2011 om 13:37

Veel!

Vorig jaar zomer kregen 3 huizen hier achter nieuwe voegen, vreselijk geluid!

Knarsetanden

Jengelen en huilen in winkels of restaurant

Het zingen van mijn man: oordoppen in en veel te hard knettervals meezingen

Netel

Netel

09-11-2011 om 15:00

Kaaskopje

Dat volume harder zetten als iemand anders een kraan opendraait, of iets doet wat achtergrondgeluiden geeft, doe ik ook. En dat is omdat ik anders niet meer kan verstaan wat er wordt gezegd op de TV. En niet alles wordt ondertitelt. Kan het zijn dat je man daar ook last van heeft?

Tirza G.

Tirza G.

09-11-2011 om 15:37

Het allesoverstemmende

gedreun van de vliegtuigmotoren als ik wil dutten. En nee, daar helpen oordopjes niet tegen. Het allesoverstemmende geloei van airco's en ventilatoren in Amerikaanse hotelkamers. Daar helpen oordopjes dan wel weer tegen Ik word er zo moe van in mijn hoofd.

Tirza

jowe

jowe

09-11-2011 om 15:48

Mosquito

Dat irritante geluid bij de winkel een stad verderop. Dat geluid dat je als bijna 40-er niet hoort te horen, maar waar alleen jongelui last van zouden moeten hebben. Ik niets vermoedend lopend vanuit de winkel de andere uitgang uit, word ik overvallen door het tergende geluid van zo'n mosquito. Koppijn de hele dag. Echte muggen haat ik ook, dat stomme gezoem, maar dat geeft me geen koppijn alleen rillingen over de rug. Oja snurkende mannen, grr

Niny

Niny

09-11-2011 om 17:23

Mijn top 3

1. Het geluid van een Dyson stofzuiger.
2. Bladblazers. Verbieden die krengen!
3. De elektrische grasmaaier van onze buren. Zzzzzzz zzzzzzzz pokpok (dat is als ze de bak waar het gras invalt legen) zzzzzzz zzzzzzzzz pokpok. Het duurt altijd exact een half uur, wel handig om te weten want dan ga ik boodschappen doen.
Niny

Oh nou jowe

Was eens op koopavond op een winkelcentrum bij mijn ouders in de buurt, blijkt daar ook zo'n ding te hangen. Vreselijk geluid en ik heb er best nog een tijdje last van gehad die avond.
Stationair draaiende auto's
Klepperende deuren
Gesnurk (van mijn man is nog tot daar aan toe, ook irritant, maar die kan ik nog stompen als hij snurkt, maar dat kan bij vreemden die in de trein in slaap gevallen zijn ofzo dan weer niet)
muziek die je net niet kunt horen

Kaaskopje

Kaaskopje

10-11-2011 om 00:06

Netel

Uiteraard, maar wij hebben sinds een flinke tijd alweer een prachtige uitvinding in huis staan: de interactieve digitale ontvanger met harde schijf. Je kunt pauzeren wanneer dat nodig is, dus ook als iemand noodzakelijkerwijs wat lawaai moet maken. Leuk bij effect is dat je dan ook een reclameblok weer door kunt spoelen.

oregano

oregano

10-11-2011 om 18:13

Smakken

1.smakken en slurpen
2.knappende pinda's/wortels ed horen bij anderen in de mond
3 mug

oregano

oregano

10-11-2011 om 18:17

Aanvulling

klepperende deuren, snurken, jengelende kinderen,knarsetanden. En niet te vergeten: studenten die hard zitten te praten en lawaaien, in de tuin op een mooie zomeravond.

krin

krin

10-11-2011 om 20:59

Man

Man die aan zijn nagels zit te pulken op de bank, of achter zijn pc.

Rieke

Rieke

10-11-2011 om 22:05

Oh ook mijn man

Als ie verkouden wordt niest ie aan 1 stuk door. Ik ga dan naar een andere verdieping, wordt helemaal gek van die onverwachte luide hatsjoe geluiden. Vooral dat ie ademhaalt om te niezen, ik wacht op die nies, die komt niet en even later wel. Verder de buren die op zaterdag als ik eens uitslaap, 1 keer in het jaar, de heg gaan snoeien om 8 uur.
babygehuil, heel erg, maar sinds ik geen baby meer heb ben ik er allergisch voor geworden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.