Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

+ Brunette +

+ Brunette +

30-11-2011 om 13:37

Irriterende draadjes over sinterklaasgedichten

Jezus wat een forumvervuiling met al die sinterklaasdraadjes. Misschien dat de redactie een rubriek "Cadeau-ideeën" kan openen? Daar kunnen dan ook de serieuzere vragen in, zoals: Wat vinden kinderen van ... jaar leuk om op hun verjaardag te krijgen? Wat geef ik ouders die alles al hebben? En een vertrekkende collega die ik nauwelijks ken? Discussies over de milieu-onvriendelijkheid van pakpapier of "ik ben rijk/arm, de jarige is arm/rijk, wat is een passend cadeaubedrag?" Enzovoorts, enzoverder.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Irritant?

Tjonge Brunette, waarom erger je je zo? Vier je zelf geen Sinterklaas? Nog een paar dagen en dan is het voorbij

Chris

Belle Époque

Belle Époque

30-11-2011 om 13:58

Prima, maar...

...dan ook een aparte kledingrubriek met of zonder kleuradviezen, want het zegt me he-le-maal niks!
En een aparte "ik ga verbouwen"-rubriek, want er zijn genoeg mensen die daar ook niks mee of aan hebben.
Idem dito voor de kookrubrieken, want er zijn mensen die een hekel hebben aan koken en al blij zijn als ze elke dag een doorsnee prak op tafel kunnen zetten, of niet toe durven te geven dat ze erg blij zijn met die verfoeide kantenklaarmaaltijden!
En dan ook meteen maar een aparte rubriek voor bakfietsen, want daar heeft ook niet iedereen wat aan.
Of een auto-topic, want er zijn mensen die niet eens een rijbewijs hebben. Ik twijfel of dat samen kan met het OV-deel. Ach kom, laten we eens soepel zijn!
En dan niet te vergeten de Arena-rubriek! Dat heeft niks met Ajax te maken, maar is het strijdperk voor de pro's en contra's van Uggs, kantenklaarmaaltijden, Crocs, Pip, hoogopgeleiden, laagopgeleiden, borstvoeding, flesvoeding, thuisblijfmoeders, fulltimewerkende moeders, Yvonne van Boer-bijt-Vrouw, Holland next top model, het nut van diëten, etcetera ;-0

Of we kunnen gewoon beslissen een topic met een titel dat buiten onze belangstelling valt, over te slaan, en ons realiseren dat zo'n topic zelden langer dan een aantal weken blijft staan.
Na sinterklaas misschien nog even nakletsen over getraumatiseerde kinderzieltjes en kleingeestige schoonfamilie die het traditionele sintfeest weer kwam vergallen met een overload aan snoepgoed en opmerkingen onder de gordel, en dan zijn we er weer voor 11 maanden vanaf

Kortom: ik zie het probleem niet zo...

Ik zeg iets heel fouts......

Moet je soms ongesteld worden ?
( duikt onder..........).
G

Slecht geslapen soms?

Je kunt ervoor kiezen....

Om dit forum rondom Sinterklaas over te slaan; alleen anderen rubrieken te lezen; een decemberboycot in te stellen voor ouders.nl; je computer uit te laten; een cursus creatief koken te volgen; boodschappen te gaan doen; wandeling te maken; doek over je eigen kooi te gooien.......

Kortom: adem in.... adem uit..... Waar maak je je druk om?

Ja zo ken ik er nog wel een paar

kookrubriek
kleuterverlengrubriek
hoogbegaafdekleuterrubriek
klaagrubriek (ideetje voor jou?)
en ot-rubriek....O NEE, die hébben we al (en zelfs dáár duik ik in de ot)

begrippiet

begrippiet

30-11-2011 om 18:11

Dames, dames

Wij zijn allemaal uit Spanje naar Nederland gekomen. alle Pieten zijn mee en Sinterklaas natuurlijk ook. Dan is het toch logisch dat Brunette nu een beetje down is? Die wil ons weer terug naar haar Spanje! Brunette, nog een paar dagen, dan komen we weer lekker thuis hoor!

(PS als ik het helemaal mis heb en er een andere forummer in Spanje woont, slaat bovenstaande natuurlijk nergens op)

Rafelkap

Rafelkap

30-11-2011 om 18:41

Brunette

Ik vrees dat je met dit draadje ook aan forumvervuiling doet.
Joh, je moet gewoon scrollen! Ik sla een heleboel over anders heb ik er een fulltime job aan en krijgen mijn kinderen ernstig aandacht tekort!

Rosase

Rosase

30-11-2011 om 19:10

Tjee belle

Snij je zomaar het aller- aller- allerlaatste taboe op dit forum aan.
"Idem dito voor de kookrubrieken, want er zijn mensen die een hekel hebben aan koken en al blij zijn als ze elke dag een doorsnee prak op tafel kunnen zetten, of niet toe durven te geven dat ze erg blij zijn met die verfoeide kantenklaarmaaltijden!"

Heel erg bedankt dat je dit bespreekbaar hebt gemaakt

LOL

silone........

ha-ha die hoogbegaafdekleuterrubriek....geweldig.

Maar de kleuterverlengrubriek? Die snap ik niet.... Martelpraktijken om kleuters langer te maken? Of willen we alleen maar kleuters en geen groep 3-ers?

Belle Époque

Belle Époque

30-11-2011 om 19:53

Rosase

Ik wil zéér nadrukkelijk zeggen dat ik NIET tot de doelgroep behoor...! ))

Vic

Vic

30-11-2011 om 19:59

Wel een beetje

Ik heb de afgelopen dagen wel 20 'help mij aan een gedicht' oproepen gezien. Het lijkt wel 'u vraagt, wij draaien'. Zo was dat in voorgaande jaren toch niet? Het kan mij verder niet zo boeien, ik scroll er wel doorheen. Net als tuindraadjes of heel lange boekendraadjes waar geen kinderen in geboren worden.

surprise-surprise

surprise-surprise

30-11-2011 om 20:16

Goh

nou, sorry dan. Ik ben kennelijk degene die de irritatie heeft opgeroepen en wel zo dat meteen niemand meer op mijn vraag reageert.
In mijn herinnering leven toch heel wat sintgedichten in deze periode, maar dat was vooral in de tijd dat ik het zelf nog niet nodig had. En nu ik het wel nodig heb levert het ineens irritatie op. Jammer.

Annet

Annet

30-11-2011 om 21:32

Nee hoor, surprise-surprise

In off topic staat nog een draadje over gedichten. Daar staat mijn oproep voor twee gedichten in.

+ Brunette +

+ Brunette +

01-12-2011 om 00:41

Nee, ik ben niet ongesteld.

Maar ik doe inderdaad niet aan sinterklaas en dus valt het me extra op dat mensen het forum misbruiken voor mutserig sinterklaasgebabbel (gut, wat moet ik geven - ojee, ik weet geen gedicht).

Dat ik niet aan sinterklaas doe komt trouwens door mijn dochter, ik heb haar een paar keer meegesleept naar het sinterklaasfeest van de Hollandse club hier ter plaatse, voor mij heeft het iets nostalgisch maar dochterlief vond die enge meneer met die witte baard helemaal niets. Vorig jaar heb ik het nog geprobeerd met "Maar dan krijg je ook geen cadeau." Dan maar niet, zei ze. Nu beperk ik het tot schoentje zetten (dochter kent Sinterklaas Kapoentje) voor een bescheiden chocoladesurprise. Of mijn knorrige opmerking dan misschien op jaloezie is gebaseerd? Nee, ik vind het eerlijk gezegd wel makkelijk dat mijn dochter niet wil. Op 6 december is het hier driekoningen, een heel spektakel met een optocht, een kerststal met echte beesten en maar liefst drie "sinterklazen".

Fiorucci

Fiorucci

01-12-2011 om 07:21

Maar brunette

Ik vind het juist dit jaar zo meevallen kwa sinterklaasdraadjes. En gemuts hoort bij deze rubriek..

tonny

tonny

01-12-2011 om 10:16

Op 6 december driekoningen?

waar moeten die koningen dan met hun geschenken naar toe, het kind komt pas met Kerst. Is dat een soort babyshower dan, mee-overgewaaid met andere Amerikaanse feestelijkheden ?

Volgens mij is driekoningen op 6 januari

+ Brunette +

+ Brunette +

01-12-2011 om 10:43

Tonny (oeps, je hebt gelijk)

Ja, 6 januari natuurlijk. Verschrijving. Maar ik blijf erbij dat cadeau-inspiratie en gedichtengeneuzel eigenlijk niet op het forum thuishoort of hooguit in off-topic, niet in Huis, Tuin en Keuken.

Sinterklaasdraadjes zouden moeten bestaan uit of een bepaald cadeau wel geschikt is voor kinderen van een bepaalde leeftijd of over welke leeftijd geschikt is om te onthullen dat de goedheiligman niet bestaat.

Fiorucci

Fiorucci

01-12-2011 om 11:04

Ja, dat bedoel ik, ik vind het juist zo meevallen met Sintdraadjes.. Dit is toch niks vergeleken bij voorgaande jaren?

Leuk!

Het brengt me zo nog een beetje in Sinterklaasstemming. Lastig hoor om gedichten te verzinnen als je al overspoeld wordt met Xmas gedoe. Ik maak dankbaar gebruik van al de websites, pas een gedicht een beetje aan en weer eentje klaar. 10 gedichten af, 10 te gaan :o)

Sancy

Sancy

01-12-2011 om 12:48

Laat ik dan even o.t. gaan

in deze sint-draad.Want de tijd waarin Sint inons land is,is traditioneel toch óók de tijd waarin we stemmen voor de Top2000? helemaal geen draad of oproep over gezien!

Sancy ot

Heb je al gezien dat vandaag de lijst online is gegaan? Er staat redelijk wat nieuwe muziek in dit jaar maar BR van Queen is toch weer 1 en HC van the Eagles op 2.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-12-2011 om 14:17

Top2000 o.t.

Op Spotify kun je de hele lijst als speellijst afluisteren. Op de computer gratis, op de telefoon beginnen ze te miepen over een abonnement en dat gaat me weer te ver.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-12-2011 om 14:24

Sintgedichten

Ik geloof dat ik ieder jaar de inspiratie én zin heb voor 1 goed gedicht, hooguit 2, hier op OO, maar zodra het vervolgens in opdracht moet haak ik dan weer af en hoop dat iemand anders op zijn beurt daar de inspiratie en zin voor kan opbrengen. Ik heb dus niets op de vraag tegen, maar laat de meeste verzoeken aan mij voorbij gaan als ik geen puf heb.
Brunette, we zitten al in een eurocrisis op financieel gebied. Nóg een erbij omdat Sinterklaas in Spanje of andere eurolanden niet leeft, kan ik er echt niet bij hebben Je leest op een Nederlands forum en lógisch dat daar veel aandacht voor Sinterklaas en gedichten is.

Sancy

Sancy

01-12-2011 om 15:33

Top2000 o.t.

Ik weet dat het online is gekomen, er staan 11 van mijn keuzes in de top 20. Zo doorsnee ben ik wel. Maar ik miste hier de traditionele "Ik Ben Een Kerstbal" lobby dit jaar

Kaaskopje

Kaaskopje

01-12-2011 om 16:50

Beetje zure reactie van mij

Ik geef zelden gehoor aan lobby's. Stemmen doe ik voor mijzelf en niet voor een ander.

Ayanna

Ayanna

01-12-2011 om 17:03

Mutserige toevoeging

'Kerst met Linus' is vandaag weer begonnen...!

Gijsbertha

Gijsbertha

01-12-2011 om 17:24

Grappig,

hebben de kinderen hier net zitten kijken in afwachting van Sesamstraat en Het Sinterklaasjournaal.

Rafelkap

Rafelkap

01-12-2011 om 19:34

Gehalte

Het is helemaal niet erg dat het forum hier en daar een hoog mutserig gehalte heeft. Want misschien voel je je dan wel 'beter'? Het mutserige gehalte stimuleert mij af en toe om iets nuttigs te gaan doen: de computer uitdoen bv!
(ook erg grappig die 'doe jij ook zo weinig in het huishouden-draadjes', mijns inziens een direct gevolg van de meest mutserige draadjes, waar veel energie in gaat zitten)

+ Brunette +

+ Brunette +

01-12-2011 om 21:01

Rafelkap

Inderdaad, ik vind het forum niet meer zo leuk als vroeger, er zijn té veel mutsdaadjes, niet alleen over sinterklaas (en zoals ik al zei, vragen over kindergeloof enzo vind ik prima), het lijkt steeds vaker een grote babbelbox. Steeds meer draadjes hebben niets te maken met het grootbrengen van kinderen, zelf maak ik me er net zo goed schuldig aan hoor. Forummen op OOL lijkt bij mij steeds meer op het leegeten van een zak drop, lekker en verslavend maar meer ook niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.