Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nasha 1st

Nasha 1st

01-08-2009 om 13:53

Je beesten, je houdt van ze, maar soms ;-)

Gisteravond, net 19:30 geweest, man zit een beetje met onze jonge kater te spelen, deze draait zich rond over zijn rug en man denkt, he, wat zie ik daar nu? In zijn oksel bij de voorpoot lijkt een wond te zitten. Kattenmand gehaald en kat er in, dierenarts gebeld, 3 minuutjes over half 8.....De dienst voor hem zit er net op, we mogen de weekenddienst bellen (ketjing) ....ok....man kan langskomen en er moeten een paar hechtingen in....maar ja, jong beest, en vrij fel, dus hij laat zich zo niet helpen, dus een lichte narcose (ketjing).... 7 hechtingen in totaal, plus kosten voor ok en chirurg (?) (ketjing), en oh ja, hoe is hij met pillen slikken? Nou, net zo als hij net was toen u wilde gaan hechten.....dus een injectie met AB- voor 2 weken (ketjing)....Einde van de kassa, 186,34 Nashaman......(ketjingketjing).....en nu, nu loopt het arme beestje met een kap om zijn kop (tegen het likken) tegen alle meubels aan en echt met zijn ziel onder zijn arm eh poot door het huis....hij mag even niet naar buiten natuurlijk, en dat valt ook niet mee, dus met het mooie weer zit Nas hier met alle deuren potdicht.....maar ja, je houdt toch van zo'n beessie niet


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kiki

Kiki

01-08-2009 om 15:09

Jij ook al

Leuk he huisdieren.

Ik sponsor mijn dierenarts ook al jaren. Maar met alles wat ik in de afgelopen week aan dierenartskosten kwijt was kan mijn dierenarts echt wel een luxevakantie boeken.

Die man wrijft zich in zijn handen als ik binnen kom.

Maar ja, je hebt nu eenmaal zorgplicht

Balletmama76

Balletmama76

01-08-2009 om 15:11

Onzere hond...

...heeft er ook voor gezorgt, dat onzere DA zich een huis op de Bahamas kan kopen.

Eind April OP gehad - 600 Euro verder, en hier zijn vervolg-consults, wefsel-kweek en medicijnen nog niet ingerekend. In het geheel hebben wij sinds April zo'n 2000 Euro bij de DA gelaten.

Maar alleen hierdoor is zij nu nog bij ons en kon nog ff van haar leven genieten. Ergens de volgende dagen komt er nog de rekening voor laten inslapen erbij...

Beterschap met je kat!

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2009 om 15:22

Kassa

Inderdaad als er iets gebeurt is het gelijk kassa. Sterkte voor het beestje

Ach ja

We doen dat allemaal uit liefde voor ons dier. Ik heb al jaren geen hond meer, maar ik hou nog steeds geen geld over...Beterschap met de kat!

Balletmama76

Ja, inslapen is ook niet gratis. En daarna nog begrafenis of crematie. Eigenlijk maakt het ook allemaal niet uit. Als je zo`n beestje jaren hebt gehad wil je het ook netjes afsluiten toch?
Sterkte hoor, de komende week.

Balletmama76

Balletmama76

01-08-2009 om 16:34

Wil...

Wij hebben haar gisteren precies 16 maanden bij ons gehad - zij was al 8 toen wij haar uit het asiel haalden, een absoluut geweldige duitse-herder dame, lief als nog wat tegen iederen - dankzij haar ben ik nu niet meer bang van duitse herders. En slim is zij, bijna menselijk.

Ik zal haar verschrikkelijk gaan missen...

Balletmama76

Balletmama76

01-08-2009 om 16:39

En...

...wij laten haar cremieren. Een hond van 40 kg mag je hier niet in de tuin begraven, en er is geen dierenbegraafplaats in de buurt.

Nasha 1st

Nasha 1st

01-08-2009 om 17:45

Lol...

ja, vakantie spekken van de DA....zo voelde het wel even ja....ach, ik ben allang blij dat het op zich een vrij oppervlakkige wond betreft en dat er geen vitale delen zijn beschadigd, maar het prijskaartje schrok ik toch wel even van Hij hobbelt nog steeds wat ongelukkig door het huis door die kap, maar misschien kan die vandaag of morgen wel af, dan heeft ie weer wat meer vrijheid En wanneer hij weer naar buiten kan....slik....

Manus

Manus

01-08-2009 om 19:47

Onze cavia...

is inmiddels van goud. In februari bleek het beestje niet meer te eten. Oorzaak: een stel kiezen dat niet verticaal, maar horizontaal door het bekkie groeit. Cavia onder narcose, foto's gemaakt, iezen geknipt (trekken lukte niet ) en daarna nog een paar daagjes ter observatie bij de d'arts. 'k Was 208 euro armer en dat voor een cavia van pak-'m-beet- 10 euro. Maar ja, als het baasje van de cavia bij het consult aanwezig is en trillende lipjes krijgt als blijkt dat cavia er wel erg ernstig aan toe is, wie ben ik dan om het beest het leven te ontzeggen? Enfin; twee maanden later lijkt het wel alsof het beest weer niet eet. Fluks richting d'arts en ja hoor, hetzelfde euvel (kiezen dwars over de tong) speelde 'm weer parten. Cavia onder narcose, kiezen geknipt en nu - godzijdank - hooguit 60 euro kwijt. Kortom, vanaf nu gaat onze Berend om de 6 weken naar de dierendokter om zijn kiezen te laten knippen. Als we dit steeds tijdig laten doen, kan dit 'life' gebeuren en hoeft beestje niet onder narcose. Kosten 10 euro per knipbeurt. De kapper is duurder.
Overigens; bij de laatste knipsessie bleek het diertje nog meer onder de leden te hebben - waarschijnlijk heeft-ie nu (naast het meest rottige caviagebit van Nederland) ook nog leukemie. Oud wordt Berend in ieder geval niet...

Manus

Bellefleur

Bellefleur

01-08-2009 om 20:06

Ons knijn

Is gulzig. Had zich op een zaterdag zo volgevreten, dat hij een verstopping had. Zondagochtend zaten we bij de dierenarts. Binnen een kwartier waren we 85 euro armer. Ketjing! Konijn eten is nog goedkoper. (o! dat heb ik niet gezegd!)

Nasha 1st

Nasha 1st

01-08-2009 om 22:25

Pandia

ja, helaas kan hij er erg goed bij....heel toevallig had ik hem gistermiddag al op die plek zien likken, alleen had ik toen niet gezien dat er een wond zat, hij lag te ver van me vandaan daarvoor. En gisteravond, voor we de kap opdeden zat hij er al te likken....

Balletmama wat betreft begraven in de tuin

Hebben jullie een grote tuin? Vrienden van ons hebben hun flat coated retriever (ook geen kleintje) achter in hun tuin begraven (hebben grote tuin). DA is bij hun thuis gekomen om het dier uit zijn lijden te verlossen en vroeg vervolgens wat ze met de hond gingen doen. In de tuin begraven was hun reactie. De DA vond het prima ook al weet hij ook dondersgoed dat het natuurlijk niet mag. De hond ligt er alweer 2 jaar en ze vinden het prettig dat hij daar ligt. Geen haan die er naar kraait.... Dus....

Balletmama76

Balletmama76

02-08-2009 om 10:51

Boze buurman...

Wij wonen in een rijtjeshuis met een normaal groote achtertuin, maar helaas hebben wij ook een absolute psycho-buurman, zwaar aan de alcohol en hij wil onzere leven een hel op aarde maken (heeft ie zelfst gezeggt, met iemand van de Woningbouw erbij). Hij heeft manlief zelfst al bedreigt, politie staat geregelt voor de deur bij hun, ook vanwege huiselijk geweld.

Dus met "Waar geen klager is, is ook geen rechter"-dingen moeten wij heel voorzichtig zijn - want in dit geval is er ALTIJD een klager. Het zal gevonden vreten zijn voor hem en hij zal als een bliksem bij de woningbouw zijn. Hij is namelijk in pensioen, en heeft dus de hele dag tijd ons te observieren, wat hij ook doet.

Nasha 1st

Nasha 1st

02-08-2009 om 12:12

Even een updeet

van onze onfortuinlijke kat Het gaat eigenlijk best goed, de kap lijkt hij inmiddels ook te accepteren, lijkt er ook aan gewend. Loopt niet meer overal tegenaan en kan de breedte inschatten...Morgen willen we hem nog omlaten omdat we dan allebei helaas weer moeten gaan werken, en dan dinsdag kijken hoe het zonder kap gaat, of hij er af blijft. Zo krijgt de wond ook nog even de kans te genezen deze 2 dagen. Maar het ergste vindt hij toch dat hij niet naar buiten kan! Gisteravond toen we hem in de keuken deden, begon het klagelijk gemiauw.....normaal gaat ie 's nachts op jacht....dus ja, dat valt hem erg tegen )

Tirza G.

Tirza G.

02-08-2009 om 14:47

O, nou,

alstie nou toch gewend is om 's nachts binnen te zijn, hóu dat dan voortaan lekker zo! De buren zullen je dankbaar zijn!

Tirza

Nasha 1st

Nasha 1st

02-08-2009 om 19:41

Nou gewend...

is niet het juiste woord hoor Tirza....enne....waarom zou ik mijn kat binnen gaan houden, als hier in de buurt nog 20 andere katten rond lopen???

Minet

Minet

02-08-2009 om 19:55

Eens met tirza

Waarom jouw kat binnenhouden, als er nog 20 anderen rondlopen?
Omdat er dan 1 krijsende in andermans tuin scheitende kat zit waar hij hoort, zo simpel is het.

Nasha 1st

Nasha 1st

02-08-2009 om 20:54

dat levert veel op denk ik....maar zullen we de discussie kat binnen of buiten ergens anders voeren? daar heb ik dit draadje niet voor gestart.....

Dure cavia

Tja wij hebben ook onze dierenarts aardig gesponsord met onze cavia. Schimmel, schurft, plotselinge vermagering... Een caviaforum op internet bleek uiteindelijk een heel goed en gratis alternatief te zijn voor dit soort problemen.
n@nny

Bellefleur

Jouw opmerking over het eten van konijn doet me nog ergens aan denken.
Zo rond kerst liep ik met manlief (is kok geweest...) en kindertjes door een kinderboerderij. Bij de konijnen aangekomen bleef hij geïnteresseerd staan. Wijzend op het bordje ("nu voor 10 euro") riep hij enthousiast uit: "da's ook niet duur! Bij de slager ben je minstens het dubbele kwijt!"
We hebben het toch maar niet gedaan trouwens...
n@nny

Jakiro

Jakiro

02-08-2009 om 22:31

Jullie spekken mijn dierenarts dus

Onze poes van bijna 7 is als kitten ontwormd etc. en daarna heeft ze nog 2x een injectie gehad en verder niks.
Ze komt (bijna) nooit buiten, heeft nog nooit vlooien gehad, poept op goedkoop grit, lust geen vis, kattenmelk of kattensnoepjes en houdt het meest van de goedkoopste kattenbrokjes die er zijn; we zijn dus ongeveer € 4,00 per week aan haar kwijt. Maximaal.
Maar er zijn wel 5 mensen helemaal gek van haar, adoreren haar tot in den hemel, dus mocht het ooit zo ver zijn, zullen wij ook alle kosten betalen die nodig zijn om haar gezond te houden.
Jakiro

Kiki

Kiki

03-08-2009 om 12:18

Haha jakiro, wrijf het er maar in

nee hoor, ik ben blij dat je kat het zo goed doet. Zijn er nog meer gezonde katten waarvan ik de medische kosten draag Ik ben ondertussen denk ik al duizenden euro's kwijt. En ik kan het beest ook niet meer laten verzekeren, want hij kost de verzekering te veel.

Maar hij is wel erg lief en ik ben erg gesteld op het monster.

Nasha, hoe kwam je kat eigenlijk aan zo'n wond? Dat moet toch pijn gedaan hebben. Is hij aangevallen ofzo?

Nasha 1st

Nasha 1st

03-08-2009 om 20:57

O kiki....

ik wilde dat ik het wist...We ontdekten het pas 's avonds toen man een beetje aan het stoeien was met hem....het is nogal een ondernemend baasje dus wellicht is hij ergens aan blijven haken, of een takje in de bosjes, of wellicht gesneden aan de doos waar hij 's middags in lag.....maar er was niks aan te zien, aan die doos....helaas is het me nog niet gelukt zijn gemiauw te ontcijferen, dus ik kan nog niks met zijn verklaring )

Nasha 1st

Nasha 1st

04-08-2009 om 11:41

Dierenarts nog gebeld

en die adviseerde toch om hem deze week nog binnen te houden, met de kap op....Hij is er ook al handiger in....Beetje balen met dat mooie weer, maar het is niet anders....

Nasha 1st

Nasha 1st

05-08-2009 om 14:41

Ontsnapt!

Jeetje, ondanks al onze oplettendheid, is onze kat vanmorgen toch ontsnapt....boven stonden de deuren en ramen open, en ook die in de badkamer....de kapper was heir vanmorgen en ik had dus gestofzuigd. Toen was hij naar boven gevlucht....daar lag hij lekker op de overloop....geen probleem dus....even later ging ik naar boven om mijn haar uit te spoelen, grijs is weer weggewerkt.....en toen zag ik vuil op de wc-bril, dus ik brul al naar de kinderen, wie heeft er potjandikke met vieze voeten op de wc gestaan???? Niemand natuurlijk...ik zeg, joh, het lijken wel poezepoten....en toen ineens....waar is eigenlijk onze kat??? Overal zoeken....niks dus.....dus ik stuur iedereen naar buiten, zelf nog steeds met mijn kop vol verf maar binnen gebleven.....komt net de buurman....kat kwijt??? ja....met kap op?? ja....die zit om de hoek onder de auto.....pffffffff.....man is er meteen naar toe gegaan en hem gegrepen....maar hij is nu nog minder blij.....heeft weer even aan het buitenleven geroken hahahha, ligt nu nijdig op de mat voor de deur....zo van, als er iemand gaat....ben IK erbij!!!! LOL...

Maar hij heeft van de bovenverdieping af toch een flinke sprong moeten maken hoor!

Tja,....

Waar en wil is, is een weg! (Eigenwijze beesten toch )

Gr.,Poezie.

Nasha 1st

Nasha 1st

07-08-2009 om 21:22

en vanavond zat ie alweer te loeren, maar ja, nu weten we hoe hij het gedaan heeft, dus het raam is nu niet meer zover open hahahahah

Tjonge,

Soms kun je je nog meer zorgen maken om je kat dan om je kinderen! (Je kinderen kun je tenminste nog leren om naar je te luisteren, die katten doen toch wat ze zelf willen!)
Maar het zijn wel superleuke beesten. (Als ze lekker bij je op schoot liggen )
Sterkte hoor, met poes.

Gr. Poezie.

Hond....

Ik hou van haar maar soms......grrrr....!!!!

Vanavond kwam ik thuis en wat vond ik daar??? De hele hal vol met plant en potgrond. Onze lieve Loeka (Duitse Herder van 1,5 jaar oud) had de hele plant gemolesteert. En dat was niet het eerste dat ze gesloopt heeft.
Ik noem: een telefoon, schoenen, plantenbak, afstandbediening, fotolijst, tafelpoot...en nog wat kleine dingen.
Helemaal gestoord wordt ik er even van op dit moment.....zo, dat lucht op

Ik heb ook een hele lieve poes, Smoessie, en die maakt niks kapot. Het is een ontzettende knuffel!! Heerlijk!
Het enige minpuntje is dat ze enorm verhaard........!

Dieren: ik hou er van!!!

Nasha 1st

Nasha 1st

09-08-2009 om 22:31

Lol

ja, heerlijk he? Nou, we hebben de kap vandaag vast verwijderd, hij begon onmiddelijk alles te wassen, dat kon hij een week niet natuurlijk! Morgen de hechtingen eruit en hopelijk mag hij dan weer naar buiten (en wij de deur weer open doen dus!)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.