Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Y.B.

Y.B.

05-06-2010 om 00:09

Joran van der sloot


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Starry Night

Starry Night

08-06-2010 om 01:26

Berber

"Het kost me moeite om het toe te geven maar ik heb een zwak voor die jongen. Alle feiten wijzen er op dat het een zieke psychopaat zou kunnen zijn maar mijn systeem weigert dat te geloven."
Dat effect had Ted Bundy schijnbaar ook op vrouwen. En dat was toch heus een seriemoordenaar

Bastet

Bastet

08-06-2010 om 07:20

Ik lees net....

Ik lees net op de site van AD.nl dat de peruaanse media melden op basis van een uitgelekt politierapport,dat Joran bekend heeft.Hij werd kwaad,want het meisje zat ongevraagd aan zijn laptop....
Bastet

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

08-06-2010 om 09:33

Waar ik altijd aan moet denken...

is dat dit zo'n "slimme"jongen zonder geweten is, zo'n knul die altijd vind dat alles de schuld van een ander is...toevallig ken ik een paar van die knullen die net zo doen... en altijd als ik die joran op tv zie moet ik aan hun denken... weet je wel, iemand op het zebrapad omver rijden met je opgevoerde, onverzekerde brommer en dan die persoon (die later overleden is door de val ) helemaal verrot schelden; omdat je niet het zebrapad moet oversteken als ik eraan kom...(het wás mijn schuld niet !!) of met je opgevoerde brommer op een kruispunt de auto die van rechts komt geen voorrang geven waardoor je met 2 gebroken armen thuis zit en je moeder helemaal verrot scheld omdat ze je weer eens niet wil helpen op het moment dat jij het wil, wél nú dus ! En zo komt Joran ook op mij over, het was een ongeluk, het was niet mijn schuld, en die vrouwenhandel...tja, daar heb ik ook geen schuld aan, en dat meisje had gewoon van mijn laptop af moeten blijven, dus eigenlijk is het niet mijn schuld dat ik haar heb vermoord... had ze maar niet...bibber, krijg altijd zo'n kippevel van dat soort mensen...

Sancy

Sancy

08-06-2010 om 09:37

Wat mij verbaast

is het grote aantal mensen dat allerlei veroordelende kwalificaties over iemand uitspreekt die verdacht wordt van iets. Telegraafstijl.

Anja

Anja

08-06-2010 om 10:00

Triestig, triest, triest.....

Hoi

Ik heb de hele zaak van Joran ook altijd op de voet gevolgd en nu weer deze ellende....

Zoals twee dames hierboven opmerkten; nee, ik heb geen "zwak" voor deze jongeman, maar ik heb wel met hem te doen.

Begrijp me niet verkeerd; ik heb nog veel meer te doen met de ouders van Natalee Holoway en de ouders van de vermoorde Stephany Flores. Deze mensen gaan absoluut door een hel... Ook voor ouders Holoway moet het nog altijd een drama zijn dat ze het lichaam van hun dochter nooit hebben gevonden, het lijkt me gruwelijk..

Anderzijds; die Joran was in wezen een jongen die alles had. Of althans ogenschijnlijk alles had.
Ouders met de nodige centjes, verhuizing naar Aruba, zon, zee en strand.. En op de een of andere manier is Joran totaal afgegleden in de drank, drugs en -dat moge toch ook duidelijk zijn- een hele zware gokverslaving.

Ik las zelfs van een ooggetuige dat ie zelfs rondom de dood/begrafenis van zijn vader nog ging pokeren op Aruba. Tja, dan ben je behoorlijk verslaafd....
En tja, misschien is ie dan in- en inslecht en dat is voor een jongen van 22 jaar toch een trieste, hele trieste constatering.

Wat rest hem nu ?
Een lange straf in zo'n helse gevangenis in Peru, vreselijk.......

Ik denk dat alle betrokkenen hele grote slachtoffers zijn in deze zaak. Vind het erg triest....

Eerlijk gezegd kan ik er om janken dat mensen zo slecht zijn op zo'n jonge leeftijd.....

Zal ongetwijfeld vervolgd worden na de krantekoppen van vanochtend dat hij de moord nu dan toch bekend zou hebben.....

groet Anja

Anja

Je verwoordt volledig wat ik voel hierover.

Leony

Leony

08-06-2010 om 10:31

@mark - arnon grunberg is ook een psychopaat

lees dit artikel maar:
http://www.volkskrant.nl/vk-online/VK/20100607___/1_001/VK_20100607_section1_page001_article1.html#original
Leony

Polly Shearman

Polly Shearman

08-06-2010 om 10:52

Hij heeft bekend

nou.... dan hoeft niemand daar verder nog over te speculeren?? of trouwens.... oo zou oo niet zijn als we hier nog dagen over door kunnne gaan

Anja

Anja

08-06-2010 om 11:07

Bekend...

Of ie er nu op terugkomt vraag ik me serieus af..

Ik stel me zo voor dat als de Peruaanse gevangenissen al zo hels zijn, dat dan toch ook de Peruaanse politiebeambten zo hun "ondervraagtechnieken" hebben die zeer waarschijnlijk niet te vergelijken zijn met de politie alhier. Het zal er w.s. niet al te soft/meelevend aan toe gaan, stel ik me zo voor.

Zoals ik eerder zei; het blijft vreselijk triest..

Ik heb meer de neiging om nu eens met met een dikke pot koffie ernaast aan Joran te vragen; JONGEN, WAAROM MAAK JIJ HET LEVEN VAN ANDEREN EN DAT VAN JEZELF ZO VERSCHRIKKELIJK KAPOT ????

Suzanne

Suzanne

08-06-2010 om 11:26

Tsja..

Persoonlijk vind ik Joran een engerd met een hele foute blik in zijn ogen. Wel vind ik dat hij recht heeft op een eerlijk proces.
Maar dan.. meneer Joran hangt al jaren het verwende rijkeluiszoontje uit. Reist al blowend en pokerend de wereld over, heeft bij mijn weten zijn studie niet afgemaakt en werken doet hij al helemaal niet.
Moet Nederland (lees: wij als belastingbetalers) opdraaien voor de kosten van de shit waarin meneer zich keer op keer weet te werken?

krin

krin

08-06-2010 om 11:46

"Moet Nederland (lees: wij als belastingbetalers) opdraaien voor de kosten van de shit waarin meneer zich keer op keer weet te werken?"
Ja. Ook mensen in een gevangenis hebben recht op elementaire mensenrechten. En als we die daar niet kunnen garanderen, moet hij maar hier komen.
"We draaien op" voor zoveel mensen die zich in de shit werken, maar zo kostenbewust zijn dat in Nederland te doen. Waarom zou deze Nederlandse staatsburger een uitzondering zijn? Of vind je eigenlijk dat zo'n mensonterende gevangenis wel een verdiend schepje bovenop de standaardstraf is?

Anja

Anja

08-06-2010 om 11:48

Berber > punt

Berber

Je hebt absoluut een punt....

Deze jongen had 5 jaar geleden al hulp moeten hebben voor zijn problemen, er is zonder meer "iets" met hem aan de hand.
Duidelijk is ook wel (zeg absoluut niet dat zij er schuld aan hebben !!!!!) dat zijn ouders de grip op hem al heel lang geleden kwijt zijn geraakt en dat het hele Natalee-gebeuren hem destijds niets, maar dan ook niets heeft "geleerd"...

Nu bekend is dat hij eind deze week naar zo'n "fijne" gevangenis gaat acht ik de kans helemaal 0,0 dat hij er iets van leert o.i.d.
Ik vrees dat hij er slechter uit gaat komen dan dat nu al het geval is. En dan spreek je over termen als "straf".... Tsja, 't is ergens ook een vreselijke straf, maar niet eentje waar je iets van opsteekt...

Anja

Suzanne

Suzanne

08-06-2010 om 11:58

Krin

Waar het mij om gaat is dat ik iedere cent drie keer om moet draaien om te bepalen of ik iets kan kopen of niet en dat meneer de lapzwans geholpen gaat worden van ons zuurverdiende geld.
Daar heb ik moeite meer, ja!
Verder heb ik nergens gerept over een mensonterende gevangenis. Helaas is dát voor Joran wellicht het gevolg van een moord plegen in een land met dergelijke gevangenissen waarmee Nederland geen uitwisselingsverdrag heeft. Tja..

Suzanne

Suzanne

08-06-2010 om 12:05

Berber

'Nee hoor, daar hoeven we \'onze belastingcentjes\' niet aan uit te geven maar dat maakt het niet minder treurig.'
Wie betaalt dat dan? Waar wordt het van betaald?

Ik ben het heel erg eens met anja

Nee, ook ik heb geen zwak voor Joran maar wel het vermpogen verder te kijken dan mijn neus lang is. Als je zo de weg kwijt bent als mens en je laat zo'n spoor van ellende achter dan rest er toch enkel triestheid?

Het zijn geen lustmoorden, het zijn geen moorden die vooraf beraamd zijn. Waarschijnlijk heeft de knul een impuls stoornis en dat is triest. Dat jij jezelf niet in de hand hebt. Inderdaad, een jongen die ogenschijnliujk alles had maar wat weten wij daar nu van? Weten wij veel hoe hij zich als klein jongentje gevoeld heeft?

Starry Night

Starry Night

08-06-2010 om 17:04

Hemeltje lief...

Als hij Natalee heeft laten stikken toen ze aan het sterven was en hij heeft dit meisje inderdaad doodgeslagen omdat ze aan zijn laptop zat, het spijt me zeer, maar dan vind ik dat niet 'triest', maar ziek, eng en zo gevaarlijk dat het me handig lijkt als hij nooit meer op vrije voeten komt. Gewoon in een Nederlandse gevangenis, hoor, maar áls hij deze feiten heeft gepleegd, dan is hij een ongeleid en levensgevaarlijk projectiel. En dan rest er geen triestheid, maar rationeel handelen om herhaling te voorkomen.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

08-06-2010 om 17:17

@nikus

"Het zijn geen lustmoorden, het zijn geen moorden die vooraf beraamd zijn. Waarschijnlijk heeft de knul een impuls stoornis en dat is triest. Dat jij jezelf niet in de hand hebt. Inderdaad, een jongen die ogenschijnliujk alles had maar wat weten wij daar nu van? Weten wij veel hoe hij zich als klein jongentje gevoeld heeft? "

Vast heel eenzaam, en zijn favoriete stepje kreeg hij ook al niet. Heel zielig ja, hij moet geholpen worden.

God, o God, wat heb je toch een naieve, simpele zielen op deze aardkloot.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

08-06-2010 om 17:49

@berber

Mmmmm, ik was toch eerder heel sarcastisch.... Maar goed, betweters heb je idd. overal, maar in dit geval beweerde ik niet iets beter te weten, maar gebruikte ik het stijlmiddel van sarcasme. Wat ik nu schrijf zou je betweterig kunnen noemen als je wilt. Zie je 't verschil?

@ mark

kun je uitleggen waarom je op deze toon meedoet in dit draadje? Het klinkt zo onvriendelijk, terwijl datgene wat je zegt wellicht soms best hout snijdt. Je hebt die toon toch helemaal niet nodig?

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

08-06-2010 om 18:08

@nikaya

De toon is een reactie op de manier waarop ik bejegend wordt. Ik neem nogal een afwijkende politieke positie hier op dit forum in, en dat is blijkbaar nogal verveldn voor sommige mensen en dat klinkt dan ook in hun reacties door. Zo veranderd de toonzetting vanzelf.

Verder zijn we allemaal volwassen mensen die best wel tegen een stootje kunnen hoop ik zo, en mag men ook af en toe wel eens een poging doen om een beetje sarcasme of ironie te herkennen.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

08-06-2010 om 18:10

Verandert en vervelend

moet het zijn in het vorige bericht. Typen is lastig....

Heirthe

Heirthe

08-06-2010 om 18:33

Mark

Misschien komt het wel omdat wij zelf een zoon hebben die ons op de een of andere manier aan Joran doen denken dat we een 'zwak' voor hem hebben? Ooit is hij ook een klein jongetje geweest net als onze zoons, soms ben ik bang dat mijn kind ook wel eens in de problemen zou kunnen komen en dan hoop ik ook dat er mensen zijn die nog een beetje begrip voor hem hebben ondanks wat hij gedaan heeft.

Bastet

Bastet

08-06-2010 om 18:39

Mark

Oh maar om sarcasme te herkennen hoef ik geen moeite te doen,maar of het nodig is.....het siert je beslist niet.
bastet

Starry Night

Starry Night

08-06-2010 om 19:04

Berber

Nee, snap ik. Ik wil daarmee alleen aangeven dat ik geen medelijden met hem heb (als hij het gedaan heeft, dat is nu even mijn uitgangspunt natuurlijk), maar dat ik ook niet van het slag ben dat iedere misdadiger ondersteboven aan een boom wil hangen

Starry Night

Starry Night

08-06-2010 om 19:07

Foske

Dát kan ik begrijpen. Maar dat houdt alleen in dat ik voor zijn moeder hoe dan ook wel medelijden voel. Maar, sorry, niet voor hemzelf. En ik snap heel goed dat het voor een moeder onverteerbaar en diep droevig is te beseffen dat dat voor meer mensen zal gelden.

Ellen

Ellen

08-06-2010 om 20:08

"een zwak hebben"

Uit het woordenboek: een zwak hebben voor iemand; heel erg op iemand gesteld zijn...

Hebben we het wel over dezelfde persoon?
Dat kan toch niet van toepassing zijn op deze psychopaat?

Anja

Anja

08-06-2010 om 21:00

Enne....

tuurlijk kun je heel ongenuanceerd zeggen "opsluiten, die vuile moordenaar, laat lekker wegrotten in de Peruaanse gevangenishel".....
Ik snap dat mensen deze uitspraak doen, en ik begrijp ook waarom ze zoiets zeggen.....

Met naief heeft het naar mijn mening niets te maken dat ik bovenstaande uitspraak NIET deel....

Voor de nabestaanden van de slachtoffers is het triest, voor de familie van Joran is het triest en voor Joran zelf is het ook triest..

Deze jongen had een leuk leven moeten hebben met een studie, een leuke vriendin en weet ik wat voor leuke dingetjes nog meer.

Al dit leuks maakt hij niet mee, maken zijn slachtoffers niet meer mee en iedereen die het aangaat is getekend voor het leven...
Als ik moeder van der Sloot zou zijn zou ik nu graag in een diep zwart gat willen zakken en enkel om dit verdriet is geen enkele straf "passend"....

Ik verval in herhalingen; ik vind het triest en dat blijf ik vinden...

Anja

Ellen

Ellen

08-06-2010 om 21:45

Berber

Je sarcasme ontgaat me volledig.

Ik wilde alleen maar uitleggen dat de term "een zwak hebben voor" hier volledig misplaatst gebruikt wordt.
Dat zie je toch hopelijk zelf ook wel in?

Heirthe

Heirthe

08-06-2010 om 22:40

Maar lidwientje

Denk je niet dat dat een houding van hem zou kunnen zijn?
Dat Joran een stoornis heeft is duidelijk, daarom vind ik het ook zo triest dat hij zich zo in de nesten werkt.
Ik denk als hij vroegtijdig hulp had gehad, dit voorkomen had kunnen worden. Zoals bij zoveel psychopaten..
Heb ik het nou goed gelezen dat hij ws ook iets te maken heeft met de verdwijning van twee andere meisjes??

Mark en starry night

@Mark,
Voor hulp is het nu te laat. Het leven vanm Joran en zijn omgeving is verwoest evenals de levens van zijn slachtoffers en hun omgeving. Een spoor van vernieling kenmerkt zijn leven, Dat is niet meer dan in en in triest. Wat betreft zijn jeugde, ik heb het niet over stepjes maar over een gedegen begekleiding toegesneden op zijn problematiek want dat er 'iets'is met Joran is helder!

Overigens haal je sarcasme en belediging door elkaar.
Je noemt mij naief, op basis waarvan doe je die uitspraak?

@Starrynight,

Rationeel handelen kan toch samengaan met het feit dat het triest is zoals het leven van Joran verloopt?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.