Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Y.B.

Y.B.

05-06-2010 om 00:09

Joran van der sloot


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Starry Night

Starry Night

11-06-2010 om 17:14

Ff gegoogeld

Ze heet Wendy van Lien en werd vier jaar geleden veroordeeld tot 14 jaar cel vanwege het smokkelen van 16 kilo cocaïne. Vermoedde eerlijk gezegd al dat het zoiets zou zijn.

Bastet

Bastet

11-06-2010 om 17:40

Sus-anne

@Sus-anne: Als hij een stoornis heeft zal daar, neem ik aan, inderdaad rekening mee gehouden worden. Zo gaat dat toch in de rechtspraak?
Ook in Peru?Dat weet ik zo net nog niet.....
Bastet

Starry Night

Starry Night

11-06-2010 om 17:52

Bastet

Dat schreef ik
Nee, dat is heel goed mogelijk. Niet zo slim om in Peru in de problemen te komen dus. Drugs smokkelen in Singapore zou ik ook eenieder afraden.

Heirthe

Heirthe

11-06-2010 om 20:42

Starry night

Die reportage van dat meisje kwam na die van Joran en heb ik ook deels gezien. Ja dat vond ik ook een heel triest verhaal, dat meisje was er ook ingeluisd door iemand anders. Ook met haar heb ik medelijden en met die oma die haar kleindochter dan voor de laatste keer bezoekt.. Vreselijk. Ik heb het niet helemaal uitgezien maar wat erg dat er nu niets meer van haar wordt vernomen..
Ik denk ook niet dat ze in gevangenissen in Peru rekening houden met eventuele stoornissen nee, dat heb je volgens mij alleen in Nederland.

Starry night

' Drugs smokkelen in Singapore zou ik ook eenieder afraden.'

Eeh, weet je dat uit ervaring?

Heirthe

Heirthe

11-06-2010 om 20:47

Film

Ik heb jaren geleden eens een film gezien hierover met Nicole Kidman. Weet niet meer hoe de film heet maar was heel indrukwekkend. En dat is dan nog maar een film..

Starry Night

Starry Night

11-06-2010 om 20:57

Sharon

Nou, hahaha, daar hoef je geen eigen ervaring voor op te doen (u spreekt hier trouwens met het meest brave burgervrouwtje van het westelijk halfrond. Ik rook geeneens.
http://www.trouw.nl/krantenarchief/1993/04/27/2671612/Nederlander_krijgt_in_Singapore_doodstraf_wegens_drugssmokkel.html

Starry

Nou klinkt niet echt als een goed plan. Ik ga er inderdaad maar vanui dat je niet uit eigen ervaring spreekt, want anders had je het ook wrs niet kunnen navertellen

Kaaskopje

Kaaskopje

11-06-2010 om 21:18

Geestelijk gezond (sus-anne)

Ik had het er net met mijn man over (we bespreken wel eens wat) en wij vinden dat een geestelijk gezond iemand wel degelijk tot moord in staat is. In een moment van verstandsverbijstering misschien, dat kan, maar zo iemand hoeft niet naar een tbs kliniek. Zo iemand moet zijn straf in de gevangenis uitzitten. Iemand als Joram zou in Nederland ogenblikkelijk naar het Pieter Baan Centrum gaan. En als er dan uit komt dat hij geestelijk niet gezond is gaat hij naar een afdeling waar hij niet af mag. Dat is ook straf, maar dan met therapie.
Vind je dat een Dutroux ook meer aan therapie had gehad dan celstraf?

Het kan

uiteraard kan iemand in een vlaag van verstandsverbijstering iemand anders wat aan doen(al heb je dan geen stoornis,op het moment zelf ben je geestelijk niet gezond volgens mij),maar gezien het verhaal van Joran en dutroux ,is voor mij heel duidelijk dat deze mensen een stoornis moeten hebben,zij laten een spoor van ellende na,deden deze dingen niet eénmalig).
en ik zeg niet dat deze mensen geen straf moeten krijgen,maar ik vind wel dat iedereen met een psychische stoornis daarnaast ook behandeld moet worden.( indien mogelijk)Sterker nog,ik vind zelfs dat zij recht hebben op een behandeling.

Weet je wat

laten we Joran van der Sloot ook meteen schuldig verklaren aan de verdwijning van dat meisje uit Engeland, Madeleine heette ze.

Aan de andere kant, weet je ik denk dat die ene hoogleraar nog wel eens gelijk kan hebben, hij heeft geen ontwikkeld geweten en dan kan je behandelen wat je wil maar daar zit geen progressie in.

Anja

Anja

12-06-2010 om 15:37

Hoe dan ook:

sinds gisteren zit meneer dus in die beruchte Castro Castro gevangenis. Hij schijnt op de "gezelligste" vleugel te zitten ofwel waar de zwaardere jongens verblijven....
A living hell.....

Ik blijf tweestrijdig: aan de ene kant heb ik -ondanks alles- dan toch met hem te doen dat ie daar nu zit en anderzijds is het terecht als hij al die vreselijke misdaden heeft gepleegd.
Het moge duidelijk zijn dat je beter in de Van Mesdagkliniek kunt zitten dan in zo'n gevangenis...

Feit blijft dat daar natuurlijk geen enkele vorm van behandeling/therapie wordt gegeven, dus nee, niemand komt daar beter of wijzer uit....

Afwachten wat het echte proces zal brengen (al is de mening van het overgrote publiek duidelijk gezien de joelende menigte toen Joran werd overgebracht, brrrrr)

groet

Starry Night

Starry Night

12-06-2010 om 16:23

Manda

Je eerste opmerking begrijp ik niet, vrees ik... Is er ooit sprake van geweest dat hij daarbij betrokken was dan? Of vind je dat hem allerlei dingen in de schoenen geschoven worden die vergezocht zijn? Volgens mij beperken alle beschuldigingen zich tot delicten die direct aan hem gelinkt kunnen worden, maar misshcien vergis ik me.
"hij heeft geen ontwikkeld geweten en dan kan je behandelen wat je wil maar daar zit geen progressie in."
Okay, diagnose gesteld, dat bespaart een hoop onderzoeken

Heirthe

Heirthe

12-06-2010 om 19:53

Ik denk

dat Manda het sceptisch bedoeld..
Joran is bodemloos, dat staat vast en daarom heb ik ook medelijden met hem. Het is tenslotte iets waar je zelf weinig aan kunt doen. Natuurlijk moet hij gestraft worden, hij heeft het blijkbaar toch allemaal gedaan...
Maar ik blijf iemand als Dutroux vele malen erger vinden dan Joran, en die zit "lekker" in een tbs kliniek en krijgt behandelingen, aandacht van therapeuten etc.
Joran zit in een gevangenis waar hij zijn leven niet zeker is; dat vind ik veel te zwaar voor iemand die "alleen maar" twee meisjes vermoord heeft omdat hij ws een geen bodem syndroom heeft..

Kaaskopje

Kaaskopje

12-06-2010 om 20:17

Foske

Hoezo staat vast dat Joram bodemloos is? En waarom zou Dutroux niet bodemloos zijn en dus 'erger' zijn?

Heirthe

Heirthe

12-06-2010 om 20:58

Kaaskopje

Ik bedoel dat ik denk dat Joran bodemloos is.
Misschien dat Dutroux dat ook wel is, zal best, maar de dingen die hij gedaan heeft vind ik vele malen erger en is ook bewust gedaan. Joran heeft dan volgens mij toch meer in een vlaag gehandeld en bij Natalee denk ik dat hij overvallen is door een niet weten wat te moeten doen.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-06-2010 om 22:04

Foske

Het wrede gedrag van Dutroux is ook al op jonge leeftijd begonnen. Voor zover mijn beperkte psychologische kennis gaat heb ik het gevoel bij Joram dat hij in een verontrustend tempo van kwaad tot erger gaat en dat hij daarbij heel goed in staat is vooraf plannetjes te bedenken. Zoals bij Dutroux eigenlijk ook het geval was.
Ik vraag me af of je Dutroux en Van der Sloot serieus met elkaar moet vergelijken, maar persoonlijk vind ik het 'ah gossie' gehalte ten opzichte van Joram van sommige reacties nogal vreemd. Zou je ook 'ah gossie, we mogen niet al te streng oordelen' denken als het over jouw dochter ging en niet over een meisje ergens ver weg?

Starry Night

Starry Night

13-06-2010 om 10:23

Eens met kaaskopje

Precies dat heb ik ook zitten denken. Om heel eerlijk te zijn zal het mij helemaal worst zijn hoe groot het zieligheidsgehalte van een man is als hij mijn dochter vermoordt. En dat geldt voor mij dus ook als het andermans dochter betreft.
Daarmee vind ik wél dat het verschil maakt hoe zo'n iemand gestraft wordt en hoe lang precies. Mensen die moorden omdat ze een bepaalde stoornis hebben, mogen - als die stoornis niet te genezen is - nooit meer de straat op, zoals men ook leeuwen en tijgers gekooid houdt. Ik zie geen verschil met een roofdier, waar het sommige moordenaars betreft. Of dat ook voor Joran geldt: geen idee.
Als iemand een ander in een vlaag van verstandsverbijstering vermoordt, dan hoeft diegene van mij echt niet standaard 350 jaar een cel in, zoals in Amerika de gewoonte is. Maar dan moet het wel om een eenmalige vorm van verstandsverbijstering gaan. Dat komt natuurlijk veelvuldig voor. Maar het gekke is dat jullie nu juist stellen dat daar bij Joran geen sprake van is. Jullie zien het het als iets dat bij hem past en, sorry, dus over vijf jaar weer kan gebeuren als iemand iets doet dat hem triggert. In dat geval wordt het wat mij betreft levenslang.
Dat Joran de Peruaanse gevangenis niet verdient onderschrijf ik, omdat ik vind dat niemand die verdient. Ook andere talloze mensen niet (waaronder Wendy van Lien).

Anja

Anja

13-06-2010 om 12:18

Het fijne weten we er nog niet van....

maar ik neig toch steeds meer naar iets minder "ach, gossie" gehalte omdat er nu toch wel wat andere feiten naar boven komen.

Zag ik het eerder als een vlaag van verstandsverbijstering (de stoppen sloegen door omdat het slachtoffer in zijn laptop keek), nu begrijp ik dat hij al vanaf half mei op haar "loerde" (omdat ze nogal wat geld had gewonnen met pokeren) en haar heel berekenend en doelbewust heeft vermoord om haar te beroven van geld en creditcards..

Niks vlaag van verstandsverbijstering dus, maar een heel duidelijk uitgewerkt plannetje.. Dan vind ik het al weer een heel ander verhaal worden en kom je steeds duidelijker tot de conclusie dat we te maken hebben met een ernstig ziek persoon (en dat hoef je echt niet te gooien op gebrek aan liefde in z'n jeugd, lijkt me eerder een foutje in de genen)..

Feit blijft zo'n gevangenis een hel is en niemand dat verdient, feit blijft ook dat hij te ziek is om op vrije voeten verder te gaan...

Anja

Chippie

Chippie

13-06-2010 om 13:15

Anja

"nu begrijp ik dat hij al vanaf half mei op haar "loerde" (omdat ze nogal wat geld had gewonnen met pokeren) en haar heel berekenend en doelbewust heeft vermoord om haar te beroven van geld en creditcards"

Dat lijkt me ook slechts een interpretatie of misschien weer een leugen die meneer vd Sloot zelf de wereld in heeft geholpen. Joran is niet zo dom om een berekende en doelbewuste moord zó dom (hotelkamer op zijn naam, onder het oog van een camera, allerlei sporen achterlatend) te plegen. Volgens mij kun je redelijk eenvoudig iemand van contant geld beroven zonder een moord te plegen.

Heirthe

Heirthe

13-06-2010 om 17:58

Oei joran

Ik vrees dat ik nu ook ga twijfelen, las net op msn dat hij een compromis heeft voorgesteld; hij naar een gevangenis op Aruba, dan gaat hij vertellen waar het lichaam van Natalee zich bevindt...
Nou ja, hoop voor hem dat dat dan maar gaat lukken want ik gun idd ook niemand zo'n gevangenis als in Peru.

Puck

Puck

14-06-2010 om 08:49

Zo ziek

Ik vind het zo ontzettend fout dat hij nu een soort ruilhandel op wil zetten om naar een betere gevangenis overgeplaatst te worden. En dat over de ruggen van de ouders van Natalee heen. Hoe slecht kan je zijn. Zijn advocaat zegt dat de bekentenis van de moord op Stephany onder druk is afgelegd... nou wat mij betreft voeren ze die druk nog een stukje op totdat meneer ook zegt waar Natalee is, hij claimt tenslotte er meer van te weten.

Mamvantwee

Mamvantwee

14-06-2010 om 09:26

Berichten in de media en de waarheid

Ik ben heel voorzichtig met het vormen van mijn mening in deze (en eigenlijk alle) zaken die door de media zo worden opgepakt. Want wat is waar? En bedenk ook dat de media in Peru er een erg sappig verhaal in zien, dus als die stukjes door 'onze' journalisten in 'zakelijke' taal worden omgezet, hebben we nog steeds te maken met meningen, gokjes en theorieën.

En intussen heeft iedereen zijn versie van de waarheid al klaar en is de aangeklaagde al schuldig en gestoord verklaard.

groet, Mamvantwee

Heirthe

Heirthe

22-06-2010 om 10:01

Huwlijksaanzoeken voor joran!

Dat snap je toch ook niet he, er zijn Peruaanse vrouwen die Joran huwlijksaanzoeken hebben gedaan. Iemand wil zelfs zwanger van hem worden...
Begrijp dit niet.. Wie wel?

dames die 'mediageil' zijn (zoals ook een ex vriendin schreef dat ie zo'n geweldige minnaar was). Ik heb ook nooit kunne begrijpen dat er vrouwen zijn die met moordenaars (willen) trouwen die in de gevangenis zitten.

Terpi

Terpi

22-06-2010 om 17:43

Lol

Is dat niet een gevalletje wel de lusten niet de lasten? Hahaha Groet Terpi (die wel wat ziet in de golddiggers die zonder man wel kunnen smullen van aandacht en geld)

Carmen

Carmen

22-06-2010 om 21:45

Suicidaal?

Misschien zijn deze dames suicidaal en zoeken ze een originelere manier dan pillen of trein? Oftewel, nee ik begrijp er ook helemaal niets van!

Carmen.

m ik

m ik

22-06-2010 om 21:52

Politieverklaring

Zo keek ik er niet raar van op dat hij niets bij de rechter zou zeggen tot die zijn politieverklaring als niet gezegd zou verklaren.
Tja oké, het verhaal gaat dat die onder onjuiste omstandigheden was afgenomen, maar toch. Bij Natalee vertelde hij ook steeds dingen die hij later weer terugnam. Probeert hij dat nu weer

Anja

Anja

23-06-2010 om 16:38

Moeder

En hoe vonden jullie het interview met moeder van der Sloot ???

Ze kwam op mij heel oprecht en integer over, een hele normale moeder die veel van haar kind houdt !

Joran heeft een normale opvoeding genoten en is toch volledig ontspoord.

Moet wel zeggen dat ik het hele verhaal steeds vreemder vindt worden, ook de betrokkenheid van de FBI..

Vreemd, vreemd, vreemd....

Ja lidwientje

en hij heeft ook Madeleine macain (zo heette ze toch) vermoord. Dat moet haast wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.