Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

moeder van een scout

moeder van een scout

26-07-2010 om 15:22

Jubjam

Zijn er meer ouders van kinderen die de komende 10 dagen bij de jubjam 100 in Roermond zullen zijn? Dochter is vanochtend in de stromende regen vertrokken met de gidsen en verkenners van haar groep en niet te vergeten de leiding. Ze had er ondanks het weer veel zin in.
Ik heb net op L1 (tv-zender van Limburg) gevonden dat daar 3 keer per dag een radioverslag komt te staan vanaf de jubjam en vanaf woensdag ook nog beeld. Ik weet niet of ik de link mag geven ivm reclame maar het is hier te vinden: http://www.l1.nl/content/4671225/scouting_100_jaar
Ik vind dat wel leuk omdat dochter geen telefoon oid mee mocht nemen en dan vind ik 10 dagen toch wel erg lang. Zij zal het ongetwijfeld te druk hebben om ons te missen ) Zo komen we toch iets te weten.
Ik ben zelf trouwens bij de jubjam 75 geweest.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

26-07-2010 om 16:04

Wat leuk!

Dank je wel!
Onze oudste zoon (16) is vanochtend ook naar Jubjam vertrokken. Hij had er óntzettend veel zin in. Ik vind het wel lang hoor, 10 dagen, maar weet dat hij het naar z'n zin gaat hebben en ons zeker niet gaat missen.
Onze jongste zoon (14) is zaterdag voor een week op zomerkamp gegaan. Ik heb het dus lekker rustig deze week. Morgen vertrekt man voor een paar dagen naar Italië dus ik heb het rijk alleen ))
Hou oud is jouw dochter?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

26-07-2010 om 16:05

Ook

Bij basisschoolleeftijd was ook al een draadje over de jubjam, maar die gaat meer over heimwee.
Manlief is vanochtend ook vertrokken, en onze welp gaat zaterdag (2e 'shift', welpen gaan maar vijf dagen). Ben benieuwd hoe ze het hebben, ongetwijfeld erg leuk. Ben zelf op veel van dit soort kampen geweest (ook Europese en Wereld Jamboree) en het is altijd weer fantastisch.

Petr@

Petr@

26-07-2010 om 16:08

Wereldjamboree?

En gaat jouw dochter volgend jaar ook naar Zweden? Oudste zoon wel, jongste zoon ben ik vergeten op te geven ((
Bij alle andere kampen (houthakkerskamp en RSW) was jongste altijd twee jaar later en ik had dus niet door dat hij ook de leeftijd heeft om volgend jaar mee te mogen. Hij staat 28e op de wachtlijst dus dat kan hij wel schudden. Balen hoor, voel mij er ook wel schuldig onder. Oudste heeft vier keer voorbereidingskamp dus elke keer wordt jongste er aan herinnert dat hij niet gaat en hoeveel pret hij gaat missen.

moeder van een scout

moeder van een scout

26-07-2010 om 16:39

Ik heb dat draadje bij basisschoolleeftijd gezien maar dat gaat specifiek over heimwee, dacht ik. Daar heeft mijn dochter geen last van, hoewel ze wel wat zenuwachtig was. Ze kon vannacht de slaap ook niet zo goed vatten. Dan merk je dat ze zich toch realiseert dat dit een ander kamp is dan normaal en dat het ook langer duurt en dat het samen met de verkenners is. En de post voor dit kamp kwam van de verkennersstaf. Die pakken dat toch net iets anders aan. Dat zijn dingen die mijn dochter meteen opvallen. Ze hadden zich in ieder geval voor leuke activiteiten ingeschreven.
Mijn dochter is bijna 13. En dit is haar 3e zomerkamp als gids.
Ik vond deze link ook erg leuk en erg attent dat er iedere dag zoveel aandacht aan wordt besteed. Zo zijn de kinderen toch een beetje bij ons
Ik weet niet of ze naar de wereldjamboree gaat, ik heb er (nog) niets van gehoord.
Wat leuk al die scoutfamilies en zelfs echtgenoten die meegaan als leiding. Maar de jubjam 75 ben ik ook mee geweest als leiding maar na mijn 22e ben ik gestopt met leidster zijn omdat ik toen andere dingen aan mijn hoofd begon te krijgen.

margje van dijk

margje van dijk

26-07-2010 om 17:47

Ja!

Onze oudste zoon (12) is vanochtend ook vertrokken naar de Jubjam. Ze moesten verzamelen op station Venray, en vanaf daar gingen ze nog 60 kilometer fietsen naar Roermond.

Het regende wel, maar zoon kan daar echt niet mee zitten. Hij zit uberhaupt nergens mee, bij alles behulpzaams wat ik zeg kijkt-ie me aan met zo'n blik van: hoe verzin je het. Ik geloof niet dat hij weet wat 'heimwee' is, hij wordt niet warm of koud van zijn tas inpakken ("ach, als ik iets vergeet dan overleef ik dat ook wel weer"), en toen ik gisteravond (weer te laat naar bed natuurlijk) suggereerde dat-ie misschien nog even een paar minuutjes moest gaan lezen om wat slaperig te worden zei hij: "dat heb ik niet nodig hoor, ik val zó ook wel in slaap".

Kortom hier weer typisch een gevalletje van moeder zenuwachtiger dan zoon

Maar goed. We zijn nog maar net koud terug van vakantie, ik had net op tijd zijn onderbroeken gewassen zeg maar.

Onze jongsten (welpen) gaan er trouwens niet heen, die hebben 'gewoon' zomerkamp volgende week. (Zijn man en ik toch nog 4 dagen zonder kinderen thuis, dat vind ik altijd een leuke bijkomstigheid van die kampen.)

Margje

ijsvogeltje

ijsvogeltje

26-07-2010 om 19:32

Moeder van een scout

"Ik weet niet of ze naar de wereldjamboree gaat, ik heb er (nog) niets van gehoord."
Het is ook geen kamp waar ze met hun eigen groep naar toe gaan. Kinderen schrijven zich individueel in en worden ingedeeld met anderen uit hun eigen regio. Je meldt je ook al héél lang van te voren aan, waarschijnlijk is de inschrijving voor Zweden al lange tijd gesloten.

moeder van een scout

moeder van een scout

27-07-2010 om 09:11

Ijsvogeltje

Dat wist ik niet. Dan gaat dochter zeker niet.

moeder van een scout

moeder van een scout

27-07-2010 om 09:12

Jeugdjournaal

Gisteren was er ook een item op het jeugdjournaal. We zagen zelfs dochter nog even heel erg duideljk in beeld. Grappig om te zien.

Vijf dagen

Als we de anticipatie op heimwee kunnen overwinnen, dan gaat onze kabouter vijf dagen. Dat wordt ook voor mij een primeur! Erg benieuwd hoe dat gaat voelen...

Welpje

Welpje

27-07-2010 om 10:45

Ook hier....

Ook wij hebben gisteren ons Welpje naar de JubJam gebracht. Het is de eerste keer dat ze zo lang van huis is met 'vreemden'. Ze vond het enorm spannend, maar had er heeeeeel veel zin in.
We zijn zelf meegeweest het kampterrein op en ik moet zeggen dat ik wel zoiets had: chips zeg... waarom ben ik vroeger geen scout geweest !!!! Het zag er zo gezellig uit Heel benieuwd hoe het vandaag gaat, met z'n 11.000'en Roermond in, spannend hoor

margje van dijk

margje van dijk

27-07-2010 om 12:37

Overal kom je het tegen

Vandaag ook een dubbele pagina in de Volkskrant. Leuk hoor.

Ik ben erg benieuwd hoe mijn zoon het zal vinden. Hij is niet zo'n groepsmens, maar kan wel kinderlijk genieten van spelletjes en zo. Als het maar klikt met zijn groep, denk ik steeds. Maar goed, misschien moet ik me daar gewoon nu niet meer druk over maken, hij lost het op zijn manier wel op allemaal. Hoop ik.

Margje

Ja ook!

Dochter (14) is ook in Roermond. Na de kennismakingsweekenden (ze heeft zich als individueel explorer ingeschreven) had ze er enorm veel zin in gekregen. Ben benieuwd hoe ze het zal hebben. Ze maakte zich wel wat zorgen over haar geblesseerde teen (souvenir van de nijmeegse vierdaagse vorige week) maar dat zal wel loslopen.
Gaat iemand van jullie nog naar de bezoekdag?
n@nny

Was vandaag in roermond

Want ik woon in de buurt.
In de hele stad krioelde het van de scouts. Op bankjes, in winkels, op terrasjes, lopend, zingend, toeterend.
Een erg leuke sfeer, en zo te zien had iedereen heel veel lol.
Op de markt en het Munsterplein waren optredens.
Tegen half 5 liep de hele meute weer terug naar het tentenkamp.

moeder van een scout

moeder van een scout

28-07-2010 om 10:19

Leuk

Leuk jullie verhalen te lezen.
Clo, mijn ervaring is, dat als de kinderen eenmaal weg zijn op kamp, de ouders veel meer denken "zal het wel goed gaan?" dan de kinderen. Zijn ze op kamp, dan gaan ze daar vaak zo in op, dat ze heimwee etc vergeten. Vantevoren niet teveel aandacht aan besteden, hoewel er natuurlijk wel wat spanning zal zijn. Heeft mijn dochter van bijna 13 ook nog last van, zeker voor dit grote kamp. Bovendien heeft de leiding, als het goed is, ervaring met kinderen die het moeilijk vinden van huis weg te zijn en ze kunnen daar ook mee omgaan.
Clo en welpje, ik wist niet dat kabouters en welpen ook naar de jubjam kunnen gaan. Lijkt me best heftig, gelijk zo'n groot kamp. Maar ook dat zal wel goed geregeld zijn. En natuurlijk een onvergetelijke herinnering.
Margje, mijn dochter is ook niet zo'n groepsmens. Ik ben ook heel benieuwd of zij zolang een beetje aansluitng houdt bij de groep.
Nanny, wat een doorzetter, die dochter van jou. Helemaal alleen daar naar toe. Maar wel leuk dat ze er zoveel voor over heeft. Ik ben zelf naar scouting 75 geweest en heb daar nog goede herinneringen aan. Ik was toen daar als leidster, maar niet zo heel veel ouder dan je dochter nu.
Wenli, dat klinkt heel gezellig. Heb je de groeten aan miijn dochter gedaan )?
Algemeen: ik zit er over te denken om misschien maandag met de andere 2 kinderen naar de bezoekersdag te gaan. Hetis hier normaal gesproken een 25 minuten rijden vandaan. Kunnen we daarna nog even de stad in. Door de radiosfeerverslagen vanaf het terrein (te beluisteren via L1) kom ik helemaal in de stemming!! Ik heb de redactie al gemaild dat ik ze leuk en treffend vind. Je hebt het gevoel dat je toch er een beetje bij bent. Verder hebben we al wat telefoontjes gehad van vrienden etc: :"Heb je scoutdochter op het jeugdjournaal gezien?" en zelfs oma die in de VS woont, heeft haar zo kunnen zien.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

28-07-2010 om 10:20

Bezoekdag

"Gaat iemand van jullie nog naar de bezoekdag?"

Nee, ik niet. Zoon gaat maar vijf dagen (en mijn man loopt er ook rond, dus die zal hij geregeld zien), dus daarvoor hoeft het niet. En ik moet zeggen dat ik ook eigenlijk helemaal geen behoefte voel om er naar toe te gaan. Ik heb er al een heel Scouting-leven op zitten, ben op heel veel grote kampen geweest en heb ze mede-georganiseerd. Was altijd geweldig, maar om als bezoeker rond te lopen op zo'n evenement... dat trekt mij niet zo.

Welpje

Welpje

28-07-2010 om 11:19

Kabouters/welpen

Wat ik heb begrepen is dat de kabouters en welpen dit jaar als uitzondering ook mee mochten, maar dan maar een week, de wisseldag is zaterdag a.s.. Verder weet ik het ook niet hoor. Mijn welpje, ze is 10, is pas sinds november vorig jaar bij scouting. Wat ik wel weet is dat ze het helemaal geweldig vindt Ze komt iedere keer enthousiast weer thuis van zo'n ochtend/kampje.
Zelf ben ik er nu wel de hele dag mee bezig Het is toch best groots dit evenement... 11.000 kinderen. Zou ze het leuk hebben, gaat het allemaal wel goed, dat soort onzin En ik weet het hoor: natuurlijk gaat het goed, anders bellen ze me wel
Wel kijk ik enorm uit naar zaterdag, dan mogen we haar weer halen, heel benieuwd naar alle verhalen

Zucht

Het gaat zo snel, overmogen vertrekt ze al. Over het niet willen gaan heeft ze het twee dagen al niet gehad, ik heb het zelfs aangedurfd haar een L1 nieuwsitem te laten zien en ze keek blij verrast. Vanavond nog wat spullen halen. En omdat ze af en toe wat voorlopers op heimwee laat zien, heb ik het er niet zo heel veel over verder. Dat het mij moeite gaat kosten straks weet ze dus ook niet! Vannacht kroop ze bij ons in bed. Heerlijk. Want vanaf zaterdag slaapt ze in een tent. Een TENT! (Nee, ik ben niet het kamperende type). Hè wat verheug ik me op donderdag! Dan ben ik trots op dochter en trots op mezelf (dat ik mijn eigen bezwaren geen beperking voor haar heb laten zijn en ze het zo leuk heeft gehad).

Bezoekdag

Nja, ik geloof toch niet dat ik naar die bezoekdag zou gaan. Volgens mij had je je ook moeten aanmelden toch? Maar zelfs als het al gekund had: je doorbreekt toch een beetje het programma lijkt me. Vakantie is vakantie en ik hoor het wel als dochter weer terug is. Ik denk ook niet dat ze het zelf erg leuk zal vinden een dag met moeders opgescheept te zitten
Neemt niet weg dat ik heel benieuwd ben naar jouw ervaringen, moeder van een scout! De sfeer lijkt me ook heel leuk. Hoewel ik, net als welpje, totaal niet van het kampeerderige ben eigenlijk. Heb zelf ook helemaal geen ervaring met scouting. En dan toch alle drie mijn kids op zo'n club. Da's wel weer typisch dan.
Welpje, succes hoor zaterdag. Breng je haar zelf naar het terrein of gaat ze met de groep? Lijkt me een hele onderneming, zo'n eerste keer! Maar je zult zien dat het allemaal hartstikke mee zal vallen. Voor haar dan he, voor jou zal het toch wel slikken zijn!
Oh en trouwens moeder-van-een-scout (pfff lange nick zeg): dochter heeft zich wel individueel ingeschreven, maar dat heeft er mee te maken dat haar leiding niet meegaat en ze zich niet als groep in konden schrijven. Alle explorers van haar groep (nou ja, vier meiden dan dus) zit in Roermond. Dus zo allenig is ze nou ook weer niet...
n@nny

Welpje=clo

Even de foute welpenmoeder voor ogen. Berichtje aan welpje was dus eigenlijk voor clo bedoeld!
n@nny

Haha n@nny

Ik begreep het al wel, dat die voor mij was. We brengen haar zelf. Zal geen probleem worden, ik houd het wel droog hoor . Zeker spannend, zo'n eerste keer een groot kamp. Ik ben hoe dan ook blij dat ik me over mijn eigen reserves heb heen gezet.

Welpje

Welpje

30-07-2010 om 17:01

Nog 1 nachtje ook hier

Voor mij nog 1 nachtje slapen en dan gaan we haar weer halen. Onze eerste week zit er al op. Ik ben heel benieuwd naar alle verhalen.
Iedere avond kijken we ook de nieuwsitems op L1mburg tv ofzoiets Wel blij dat we die kunnen ontvangen, zo is het toch net of we het van dichtbij maken
Wel duidelijk denk ik: ik kijk uit naar morgen !

ijsvogeltje

ijsvogeltje

30-07-2010 om 23:01

De tas staat klaar

De spullen zijn ingepakt, morgen gaat onze welp richting Roermond! Vanmiddag verzuchtte hij dat hij geen zin heeft, hij vindt het ook zo fijn om lekker thuis wat aan te rommelen (we zijn nog maar net een weekje terug van vakantie). We hebben samen nog even op de site van de Jubjam gekeken en toen werd hij toch wel weer enthousiast. Manlief is er dus al vanaf maandag, ik heb hem een inmiddels een paar keer aan de telefoon gehad en ze hebben het erg naar hun zin!

moeder van een scout

moeder van een scout

31-07-2010 om 14:55

Welpje, ben benieuwd naar de verhalen van je kind en Clo en Ijsvogeltje, succes vandaag met halen en brengen. En Clo, jij hebt het er waarschijnlijk moeilijker mee dan je dochter zelf.
Ik weet niet of ik ook daadwerkelijk naar de bezoekersdag ga, zoals het er nu naar uitziet, gaat het niet lukken. Misschien is het maar goed ook, dochter kan een aanval van gemis krijgen.
We hebben dochter weer langs zien komen op tv, dit keer bij editie NL of zoiets. Ze liep met nog 2 gidsen over een veld. We hebben voor het eerst een bericht van haar gekregen vandaag. Een kaartje met veel mega en super. Dat zit dus wel goed.

Welpje

Welpje

31-07-2010 om 22:27

*ge-wel-dig*

Ze heeft het echt fantastisch gehad ! Ze vloog op ons af toen we haar kwamen halen, maar vol verhalen Het klonk allemaal zo leuk
Ik heb 'r nog nooit zo enthousiast over iets gehoord Meestal is het "ja wel leuk hoor"... maar vanmiddag, ze bleef maar vertellen. Dus ja, dat klinkt wel als geslaagd toch ?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

01-08-2010 om 00:29

Weet je wel hoeveel lawaai 11.000 kinderen maken?

Zoon wilde vanochtend niet, de arme ziel. "Mam, weet je wel hoeveel lawaai 11.000 kinderen maken? Daar word ik hartstikke druk van!" Daarnaast is hij snel wagenziek en moest bijna twee uur in de auto, dat zag hij ook niet zitten. "En dan kan ik mijn spullen weer niet vinden in mijn tas!" Kortom, stress vanochtend bij het mannetje. Maar toen we bij het clubhuis waren en hij zijn vriendjes zag, waren de bedenkingen al verdwenen. Ik heb inmiddels al gehoord dat hij niet wagenziek is geworden onderweg en het prima naar zijn zin heeft.
Welpje, super dat je dochter het zo ge-wel-dig heeft gehad!

Super en nieuws

Super al die enthousiaste verhalen! Leuk dat jouw welp het zo leuk heeft gehad Welpje. En fijn IJsvogeltje dat jouw zoon toch een goede start gemaakt heeft.
Inmiddels hebben we nieuws van onze explorer. De teen speelt helaas erg op, waardoor ze met veel activiteiten niet mee kan doen. Jammer dus! Zo had ze zich erg verheugd op de nacht-hike, maar moest zielig en alleen in de tent achterblijven omdat het echt niet lukte. Gelukkig zijn haar groepsgenoten superlief: iedereen biedt aan haar te dragen als ze echt niet kan lopen en zo. En ze heeft het, ondanks haar blessure, dus toch naar haar zin. Ik maak me wel een klein beetje zorgen om haar teen, maar volgens de ehbo op het kamp was het toch een kwestie van rust nemen en uitzieken. We zullen het zien als ze terugkomt...
n@nny

Ook hier...

Is dochter al twee dagen weg. Na de eerste tegenzin werd het enthousiasme afgewisseld met ongeinteresseerd zijn. Totdat ze haar vriendinnetjes zag. Bij de Kiss & ride konden er met moeite nog maar een paar kusjes af en werd er afwezig met een handje gewapperd toen we wegreden. En nu... vraag ik me telkens af hoe het met haar is, heeft ze het naar haar zin, slaapt ze wel lekker etc. Het ging overigens bijna mis in de ochtend: vriend had een kat opgesloten in de kamer, waar alle stapeltjes gewassen kleding en andere spullen te wachten lagen om ingepakt te worden. Had het arme dier over de nieuwe rugzak en een stapeltje kleding geplast! Ik ben helemaal uit mijn dak gevlogen (dochter: "mama zei allemaal vieze woorden"). Nog maar drie uur voor vertrek en ik moest dat hele stapeltje kleding en de rugzak gaan wassen, drogen, strijken (niet de rugzak) en dan pas kunnen inpakken. Gelukkig is het gelukt allemaal! Vanmiddag ga ik haar een kaartje sturen. En ik weet, het gaat erom dat zij het leuk heeft, niet ik, maar stiekem verheug ik me op donderdag

ijsvogeltje

ijsvogeltje

02-08-2010 om 09:12

Met onze zoon gaat het goed

Gisteravond sprak ik mijn man nog even; hij was zoon een paar keer tegengekomen op het terrein. Maar zoon had geen tijd voor hem, hij had het véél te druk met spelen en zijn vriendjes. Hij lijkt het dus erg naar zijn zin te hebben!

moeder van een scout

moeder van een scout

04-08-2010 om 13:39

Morgen

Wat een enthousiaste reacties van onze scouts die een beetje naar buiten sijpelen ) Handig, Ijsvogeltje, een man die je zoon nog af en toe eens tegenkomt en dan wat, ook al is het weinig, hoort. Behalve dat ene kaartje hebben wij verder niets meer gehoord van dochter. Wij hebben er zelf 2 gestuurd.
Welpje, wat een positieve verhalen, leuk om te lezen.
N@nny, wat sneu dat je dochter nou net nu zo'n last moet hebben van haar teen. Hopelijk knapt ze toch nog wat op, zodat ze nog wat mee kan doen.
Clo, dat was nog even een spoedactie. Strijken had ik ws laten zitten want het wordt toch in een rugzak gepropt.
Enfin, morgen komt dochter terug. Ik stel me vast in op een spraakwaterval van hier tot Tokyo. De puberstreken komen weer terug. Stiekem ben ik daar wel blij om, het is toch wel lang geweest, nu.

Vandaag!

Vanmiddag gaan we haar halen! Zooo benieuwd, want ik weet helemaal niks van hoe ze het gehad heeft! Ik denk dat ze moe is en dat de verhalen pas in de loop van de week gaan loskomen. Eerst lekker uitrusten en bijslapen . O ja, en dat strijken, dat had ik niet gedaan, ik heb al een paar jaar geen droger meer dus heb ik de kleertjes bij een vriendin in de droger gestopt, die ze droog en gestreken terug kwam brengen, zo lief.
Afgelopen met de rust thuis , maar ik tel de uurtjes! Als ze maar niet op haar veertiende gaat zeilen, want ik weet nu al dat ik dat niet trek

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.